Colour B4

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^Mä olen aina kelmuttanut hiukset aineen levityksen jälkeen ja iskenyt vielä villapipon päähän, niin lämpöä riittää.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Mulla on kolme kerrosta hennaa ja vähän yli sentti omanväristä tyvikasvua. Meinaan taas kasvattaa oman värini jossa ei ole punapigmenttiä yhtään ja on selvästi vaaleampikin kuin kerrostettu hennapunainen. Aioin ensin iskeä indigot päähän että saisin sävyeroa vähäisemmäksi. Täällähän on paljon hennakokemuksia ja osa onnistuneita, niin kai ensin kokeilen jos b4 veisi tummuutta ja/tai punaisuutta pois.

Ainoo mikä mua epäilyttää tässä ovat lukemani hajukuvaukset, mulla on vielä huokoiset hiuksetkin joihin tarttuu hyvin kaikki (hennahaju ei lähde niistä lainkaan). Selviäisinköhän tunnin vaikutusajasta ja mahdollisesta hajun jäämisestä hiuksiin... Vaihtoehdot on tosin vähissä, leikata en voi vielä ainakaan pariin vuoteen ja "tavallista" värinpoistoa en voi kokeillakaan, se ärsyttää niin voimakkaasti. Hunajavaalennus taas vain lisää lämpöisyyttä ja vaalentaa todella maltillisesti.

Ilmeisesti b4 ois riittoisaa tavaraa ja  tehostakaan ei ole takeita, niin tilasin yhden vaan. Kun ei pitäis kosmetiikkaa ostella lainkaan, mut pidemmän päälle oman värin kasvatus vähentää kosmetiikkaostoja. ;) Raportoin sit tuloksista, oispa ne mainoskelpoisten ennen ja jälkeen -kuvien tasoa.
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^Mä kokeilin Colour B4:ia kaksi kertaa hennattuun tukkaan joitakin vuosia sitten (viestit löytyvät tästä ketjusta), eikä se tehonnut kuin ihan vähän ja jouduin sitten kuitenkin pilaamaan hiukseni tavallisilla värinpoistoilla. :P Aina kannattaa silti kokeilla, koska eihän tuo aiheuta vaurioita ja kaikkien hiukset luovuttavat väriä eri tavalla. Hajuasioihin en voi ottaa kantaa, mun tukka ei löyhkännyt kuin seuraavaan pesuun saakka, mutta mulla onkin täysin erilainen hiustyyppi kuin sulla.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Colour B4 -käsittely tehty pari päivää sitten. Pesin hiukset ennen kun ohje käski puhtaisiin ja kuiviin laittamaan, hiusten kuivuttua sekoittelin aineet. Haju oli ei miellyttävä muttei mitenkään kestämätön tai kauheakaan. Synteettistä perusshampoista hedelmää ja viemäriä, enemmänkin vieras kuin kammottava haju. Ihan hyvä että odottaa jotain kauheaa, todennäköisemmin yllättyy positiivisesti. :D

Kun aloin levittämään, niin siinä vaiheessa haju alkoi stten tökkiä. Levitettäessä nenään tunki yhä vaan voimakkaampana aromina yllättäen viemärin ohella juusto, joku paha sula juusto. Löyhkä vain voimistui. Aineen levitys oli muuten helppoa, onhan hennauksista ja muista mömmöistä kertynyt levityskokemusta mut B4 levittyi tavattoman hyvin ja oli riittoisaa. Kun peitin hiukset muovipussilla ja pyyhkeellä, niin ei hajukaan enää sit tuntunut pahalta, pystyi ihan hyvin tunnin antamaan olla vaikka häivähdys synteettistä hedelmää, viemäriä ja sulaa juustoa sisään hengityksessä jatkuvasti olikin. Mitään ihoreaktioita en saanut eikä ottanut silmiin tai henkeen toisin kuin tavan värinpoisto.

Ensimmäisen huuhtelun aikana en huomannut mitään eroa missään. Tosin omanvärisinäkin hiukset on märkänä tosi tummannäköiset niin yritin olla spekuloimatta väriä, huuhteluvesikin se vaan näytti kovin värittömältä... hiukset tuntuivat kuin miedon shampoon elleivät suorastaan co-pesun jäljiltä. Bufferi teki sitten syväpuhdistavan tapaista jälkeä, levitettäessä vaahtosi ihan uskomattomasti jo pieni määrä. Olin näkevinäni punaista vivahdetta huuhteluvedessä. Bufferi tuoksui muuten selvästi omenaiselta, tosi mukavan raikkaalta A ja B -miksauksen jälkeen. Lieköhän tarkoituskin. Hiukset haisivat huuhteluiden jäljiltä tietenkin sille pahemman hajuiselle aineelle, vasta märistä hiuksista leyhähti klassinen viemärin haju, kuivina vain hienoisesti ja tuoksuvat jätettävät auttoivat.

Hiukset ovat vaalentuneet. Hennakerrosten juurikasvujen rajat ovat tulleet esiin, ei hyppää silmiin mut jos tietää mitä katsoo niin huomaa. Juurikasvu ei muuttunut miksikään, se häivyttyy paremmin sillä vasten on vanha viimeisin värjätty juurikasvu nyt oranssinkultaisena. Itse asiassa juurikasvua näyttää tulleen sentti lisää B4 jäljiltä, kun katsoo koko hiuksistoa. Värin yleisvaikutelma on enemmänkin porkkana kuin tumma punainen. Punaisuus/oranssisuuskin on aavistuksen karissut juuresta latvaan, latva on rusehtavan punertava ja kokonaisuudessaan väri ei ole niin kirkas.

Hiukset tuntuvat myös kuivahtaneen mut eivät hälyttävästi, kihartuivatkin itsekseen. Ovat olleet vaan syväpuhdistuksen jälkeen joskus huonomman oloisessa kunnossa. Pakko varmaan tehdä uusi käsittely, kun tehoja löytyi, vois pitkittää vaikutusaikaakin. Kokonaisuudessaan olen positiivisesti yllättynyt. :) Uutta pakettia odotellessa ehtiikin hemmottelemaan hiuksia.
Mini-Me

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Mini-Me »

Minäkin sain tällä viikolla tehtyä tuon colour b4 käsittelyn. Haju oli ihan kammottava ja tuntui jäävän ilmaan ja hiuksiin moneksi päiväksi. Itse 'poisto' oli helppo tehdä, ohjeet on selkeät ja väriä lähti ihmeen paljon vaikka oli punaista alla. Kuivuuteen en voi oikein kunnolla kommentoida kun alla on purkkatukka eli ihan onnettomassa kunnossa oleva reppana. Sen takia en normaalia värin poistoa haluakkaan tehdä. Laitoin päälle hoitoaineen lopuksi ja sen jälkeen kunto oli ihan normi. Suosittelen kokeilemaan ennen kun lähtee oikealle väripoisto tielle, voi olla että tämä riittää eikä tarvitse tuhota hiusten kuntoa. Mulla on vielä toinen paketti kaapissa odottamassa. Näitä voi tehdä kolme peräkkäin, sen jälkeen ei enää kannata koska väriä ei todennäköisesti lähde enempää. Mielenkiintoista muuten tuo hiusten analysoiminen tämän prosessin yhteydessä. Näin ei hius ammattilaisena kun en ole perehtynyt asiaan enkä ymmärtänyt että tummentaminenkin voi pysyvästi vaikuttaa omaan hiusväriin. Ihan luonnolliseltahan tuo kuullostaa mutta jotenkin olen vain pienessä omassa päässäni ajatellut vain blondauksen olevan se joka muuttaa väriä ja tummennuksen vaan sellainen jossa lätkitään sitä lisää oman värin päälle eli se oma pysyis turvassa siellä värin sisällä.
Mini-Me

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Mini-Me »

Tein tänään uudestaan Colourb4 extra strong käsittelyn. Tällä kertaa haju ei ollut niin karmaiseva, itseasiassa ei mikään paha. Mietin oisko ensimmäisellä käsittelyllä haju johtunut siitä että mun hiuksissa oli ihan törkeä määrä kemikaaleja.

Ennen käsittelyä pesin hiukset kaksi kertaa syväputsarilla (herbinaa). Tällä kertaa en jäänyt kylpääriin vaan laitoin kelmun päähän ja tein muita juttuja. Pesuvaiheessa käytin ajastinta. Se on muuten hyvä laittaa päälle. Viisi minuuttia (tai kymmenen jos on pitkä/paksu tukka) on tosi pitkä aika pestä tukkaa ja jos ajastin ei olis ollut päällä olisin varmaan tehnyt puolet siitä. Olen oikein tyytyväinen lopputulokseen. Väriä lähti enemmän kuin ensimmäisellä kerralla. Tässä ennen ja jälkeen kuva tästä toisesta käsittelystä. Samassa keinovalossa otettuna. Muoks, jos joku tietää olisi kiva kuulla mille asteelle nyt pääsin värin kanssa :)

Kuva

Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mistä saisin jotain color removeria nopeasti? Tarvisin ensi viikon perjantaiksi ja olen jo ebaysta 26.6 tilannut (briteistä) mutta sitä ei kuulu niin en tiedä uskallanko luottaa siihen että se tulee ajoissa. Mutta ei näitä taideta enää missään Suomessa myydä?
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Jewely kirjoitti: Mistä saisin jotain color removeria nopeasti? Tarvisin ensi viikon perjantaiksi ja olen jo ebaysta 26.6 tilannut (briteistä) mutta sitä ei kuulu niin en tiedä uskallanko luottaa siihen että se tulee ajoissa. Mutta ei näitä taideta enää missään Suomessa myydä?
Näitä ei saa Suomesta enää. Brittien eBay on nopein (tai sitten tilaa jostain muualta briteistä.)
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Yleensä paketit on tulleet briteistä viikossa tai alle, mutta nyt tietysti sitten juuri tällä paketilla kestää :( Siitä on tasan kaksi viikkoa kun tilasin..

Edit. Olin tilannut aiemman paketin Royal Mail International Economylla niin siinä onkin pidempi esimated delivery ikkuna. Tilasin nyt toisen paketin jossa oli Royal Mail International Standard jolla mulla on tullut aiemmin paketit tosi nopeasti, osa tyyliin neljässä päivässä. Tyhmä kun en hoksannut katsoa tuota aiemmin, mutta eipä toisalta haittaa että niitä on sitten kaksi olemassa. Toinen on JoBaz ja toinen Colour B4, molemmat Extra Strengthiä. Kummallekin tuli n. 15€ hintaa.
Viimeksi muokannut Jewely, 10 Heinä 2016, 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja SC »

Mietin, että jos ostaa värinpoiston ja Colour B4sen niin kumpi on järkevämpää laittaa ensin? Voiko ensin tehty värinpoisto pilata Colour B4sen värinpoistomahdollisuudet?
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Itse laittaisin ensin sen B4:n ja katsoisin mitä se saa aikaan. En tiedä tuon B4:n jäljiltä, mutta ainakin kun värinpoistoja tekee niin kannattaa odottaa seuraavaa käsittelyä jopa pari viikkoa eikä vaan hiusten kunnon takia, vaan heti perään tehtynä se ei toimi niin hyvin.
3b F ii
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja bast »

Tänään oli mun eka kokeilu b4:llä. Lähtökohta oli vähän haalistunut cameleolla värjätty musta. Tulos on tosi laikukas ja väriä lähti vähemmän kuin odotin. Valmiiksi oli jo vaalea juurikasvu, nyt heti sen jälkeen on paljon mustaa ja latvaa kohden enemmän ruskeaa. Paikoin väri lähti kohtuullisesti, mutta ihmetyttää miksi tummia kohtia jäi eniten ylemmäs.
Ostin kerralla 2 pakettia ja koitan jaksaa käyttää toisen huomenna. Pystyyköhän tulosta mitenkään tasoittamaan sillä ja onko hyötyä tilata ainetta lisää?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja bast »

Tää on tosi outoa. Käytin toisen purkin äsken ja vaikutusajan jälkeen latvat olivat vaalean oranssit, mutta kun aloin huuhdella, ne tummuivat heti takaisin. Siis jo ennen kun laitoin bufferia. Mitäs nyt?

Edit. Lisäksi tukka on nyt oudon höttöinen ja katkeileva. Luulin, että tämän ei pitänyt vaikuttaa hiusten kuntoon.
Viimeksi muokannut bast, 25 Loka 2016, 07:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja bast »

Yksinpuhelu jatkuu: Näin kahden viikon jälkeen väri on tummunut entiselleen. En ymmärrä! Huuhtelin kuitenkin ajastimen kanssa 10+5+5 min molemmilla kerroilla, vaikka tukka on tosi ohut ja ohjeen mukaan vähempikin olisi riittänyt. Enkä ole käyttänyt tänä aikana muuta kuin shampoota ja hoitoainetta. Ainut kohta, jossa näkyy mitään eroa on latvoissa pieni tupsu vasemmalla, joka jostakin syystä jäi vaaleamman ruskeaksi.

Kannattaako enää kokeilla jotakin muun merkkistä ainetta vai onko aika luovuttaa?&nbsp; :(
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja calypso »

Mitä ihmettä, kuulostaa todella omituiselta!&nbsp; :o Minä sain parilla käsittelyllä aikoinaan mustan haalistettua sellaiseksi että sain sen värjättyä sitten muun hiuksiston kanssa saman sävyiseksi punaiseksi.
Vastaa Viestiin