Colour B4

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
saimiska

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja saimiska »

Onnistuin saamaan käsiini purkin vahvempaa versiota ja mietin, että uskallanko edes kokeilla kun sellainen hiuskatastrofi on jo taustalla... Tyhmänä leikkautin vielä polkkatukan ja nyt yritän epätoivoisesti kasvattaa pitkää takaisin, joten yhtään ylimääräistä en haluaisi hiuksiani rääkätä.
Oma väri on n.6-7 asteinen maantienharmaa, tyvikasvua on pari senttiä. Pituudet on blondattu 9-10 asteisiksi raidoittamalla. Ongelma on n. 5sentin matkalla oleva tyviväri, joka on 5 asteinen kullanruskea. Tarkoitus oli saada sellainen tyvi, joka ei jätä pahaa tyvikasvua, mutta veti aivan liian tummaksi ja istuu kuin tatti muhituksista huolimatta.
Ajatuksena oli saada hiukset, joissa voisi antaa oman värin vaan kasvaa, että hiukset pysyvät kunnossa tämän kasvatusvaiheen. Olisikohan tästä apua?
Kampaaja ei osannut suositrlla kuin värinoistoa tai tyven värjäämistä jatkossakin turhan tummalla. Kumpikaan ei houkutteele.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Sanoisin, että kokeile ihmeessä. Voi olla, ettet vielä yhdellä käsittelyllä saa sillä toivottua lopputulosta, mutta jos laitat tuota vain sinne, missä sitä tarvitaan, niin riittää varmasti kahteenkin käsittelyyn. Mitään hallaahan tuo ei hiuksille tee, joten sinäänsä et voi menettää muuta kuin yhden hyvän toivon... :P
Cogito ergo doleo.
saimiska

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja saimiska »

Zeprah, kiitos vastauksesta. Sitä vaan mietin, kun joillqin niitäkin kokemuksia, että takuttaa ja kuivattaa hiukset tyystin. Ja kun olen viimein saanut tämän edes solisluihin asti niin mitään turhia riskejä en haluaisi ottaa. Sinällään minulla kyllä on vahva hiuslaatu, mutta lukuisat blondaukset ovat tehneet tehtävänsä.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Takuttaa saattaa varmasti useiden shampoopesujen yhteydessä, mutta tuo kuivuminen... No, en toki voi mennä muiden puolesta puhumaan, mutta mulla ainakin tuntui hiukset lähtökohtaa paremmilta käyttämäni Salermin Color Reversen jälkeen. Toki tuo toistuva shampoovaahdottelu voi tehdä hiukset hieman kuivan oloisiksi, koska eihän kukaan normaalisti niin usein vaahdottele päätään suihkussa. Kosteuttavalla hoitoaineella tilanteen pitäisi kyllä korjaantua.
Cogito ergo doleo.
saimiska

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja saimiska »

APUVA! Nyt on käsittely tehty. Tummuus lähti kyllä paremmin kuin hyvin, mutta nyt on entinen tumma oikein mahtava 7-8 asteinen KUPARI ja pituudetkin saivat jostain ei niin kivan pissinkeltaisen sävyn ;D
Uskaltaako tähän nyt heti perään iskeä goldwellin highlights ref-vaahdon vai onko odotettavissa joku mysteerireaktio?
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Puf »

^ Suoravärejä yleensä uskaltaa käyttää :) Tosin epäilen että nekään tekisi oranssille osalle hiuksista mitään, ellet osta siniseen taittavaa suoraväriä. Latvoja tuolla pitäisi kuitenkin saada parempaan kuosiin! Tsemppiä :)!
ankisan

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja ankisan »

Onko kenelläkään kokemusta pelkän suoravärin poistamisesta pelkistävällä värinpoistolla? Nimimerkillä tyhmästä päästä kärsii.. no, hiukset lähinnä.
Mulla on siis puolet hiuksista vaalennettu aluksi n. 9-10 asteiseksi blondiksi, jonka päälle on lätkitty parin kuukauden ajan erilaisia suoravärejä turkoosista violettiin. Muuten ihan ok, mutta tää on nyt kaiken haalistelun jäljiltä jämähtänyt mintunvihreäks. Perinteisillä haalistusmetodeilla tää ei muutu tästä enää mihinkään suuntaan, ja koska pohja on jo tosi blondattu, ei vaalennusaineet kamalasti houkuttele. Voiskohan Colour B4 / muu vastaava olla mun pelastus, vai tyydynkö osaani merileväpäänä?
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Mä ainakin koetin tässä hiljattain sinistä suoraväriä saada pois Salermin Color Reversella. Mulla ei kyllä tepsinyt ollenkaan. :-\ Voihan tuota aina kokeilla kun ei sinäänsä hiusten kuntoon vaikuta -- jos kerran ihan haalistelemalla mintunvihreään olet päässyt. Mulla nimittäin haalistelut ei oikein auttaneet mitenkään, eikä oikeastaan normaali värinpoistokaan, joten sinäänsä meidän tilanteet on varmasti vähän erilaiset. ;D
Cogito ergo doleo.
ankisan

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja ankisan »

Kiitti vastauksesta, zeprah! Harmi kuulla ettei tepsinyt sulla, mutta ehkä tosiaan kokeilen vielä itsekin onneani. Oliko sulla sen sinisen alla jotain muuta väriä entuudestaan, joka olisi voinut vaikuttaa suoravärin jämähtämiseen?
//edit: Tuollahan olitkin sen jo kertonut, sori!

Ei tätä pigmenttiä tarvitsisi edes lähteä enää ihan kamalasti, että tulos muistuttaisi enemmän epäonnistunutta vaaleaa kuin hammastahnaa. ;D Sen kanssa pystyisin varmaan jo elämään.
Viimeksi muokannut ankisan, 16 Maalis 2014, 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Christina86

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Christina86 »

Joku sanoi ostaneensa tätä Ruotsin puolelta. Mistä liikkeestä? Itse olen katsellut mutta en ole tähän törmännyt. Tekisi mieli kokeilla saada edes vähän mustaa väriä pois latvustosta ja arvelin että ehkä B4 olisi hieman hellempi kuin normi värinpoisto.
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Heiku »

Mulla on nyt joku täydellinen aivojumi päässä ja nyt en vaan tajua :D Anteeksi siis tyhmä kysymykseni, mutta mulla on helmikuussa värjätty hiukset viimeksi ja tällähetkellä ovat noin kutostasoiset. Pari viikkoa sitten tukkani raidotettiin vaaleammilla raidoilla, jotta pääsisin yleisilmeeltäni lähemmäs omaa väriä (päätin aloittaa oman värin kasvatusprojektin). Mulla kuitenkin häiritsee tuo joihinkin kohtiin melko tiukasti jämähtänyt ruskea, erityisesti tuossa tyvikasvun jälkeisessä muutaman sentin matkassa, siinä määrin että aloin miettimään voisinko tehdä pelkistävän värinpoiston jos sitä ainetta jostain käsiini saan? Ajatellin siis lähinnä sitä, että tekeekö aine raidoille jotain? Luultavasti muuttaa ne keltaiseksi mutta se nyt on hoidettavissa suoraväreillä mutta tekeekö muuta? :D Mun omien aivoitusteni mukaan ei pitäis tehdä mutta ajattelin nyt varmistaa jos joku fiksumpi osaisi mua valistaa.
Fuchsian

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Fuchsian »

Heippa! Colour b4sta ei taida löytyä enää kaupoista ja en ole muitakaan vastaavia valmisteita nähnyt. Huomasin surffatessani, että myös L´Orealilla olisi hair color remover (Paris colorist secrets). Onko kellään kokemuksia? Tuli vaan mieleen, että jos tuollainen sattuis löytymään. Hankalalta tuntuu, kun ei mistään löydä. Joskus sain aika hyvällä menestyksellä poistettua b4:lla hiusväriä ja sain palattua sen ja raidoituksen jälkeen omaan väriin. No, nyt ois sama urakka edessä ja tarttis värinpurkuaineen.Vaan mistä! Help! Löytyykö vaan netistä?
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Eipä taida enää löytyä kuin netistä. Itse tilasin ebaysta tällaisen, posteineen n. 10€, saa nähdä onko yhtä tehokasta kuin B4.

Kuva
Camilla
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 11:49

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Minä sain JoBazzilla poistettua viimeisimmän värikatastrofin (poly colorilla tuli suunnilleen pähkinän ruskea vaaleaan tukkaan  :-X )  :ts Hiukan kuivatti hiuksia, mutta vain hetkellisesti. Hoitoaineet käyttöön
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

No joo, ei mitään vaikutusta.  :P ehkä seuraavalla kerralla ostan taas tutun B4:sen, sillä ei ole koskaan mennyt vikaan.
Vastaa Viestiin