Colour B4

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Jenniferia

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Jenniferia »

En raaskinut b4 tilata kun pro:voke oli niin paljon halvempaa ebayssa joten sillä mentiin. Eilen illalla 45 min vaikutusaika, tuplapitkät huuhtelut ja bufferipesujen välissä yksi pesu syväpuhdistavalla shampoolla. Märkänä näytti ettei mitään ollut tapahtunut, mutta kuivat hiukset olivat sittenkin pari astetta vaaleammat. Huomenna uusi pro:voke käsittely kun yllätyksekseni riittikin yksi purkki vaik hiusväriä menee aina 2.  :ts

Niin ja extra strengthiä oli ja lähtökohtana 3 asteinen syvä tummanruskea.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Hyx kirjoitti: Noniin, Salermin Color reverse tilattu, kiitos vain vinkistä!  :ts Katsotaan mitä siitä sitten tulee!

Edit.

Noniin! Color reversellä yksi käsittely (120ml + 120ml). Tuota. Vanhaa kestoväriä lähti kyllä latvoista, mutta miten on mahdollista, että se muutti omaa tyvikasvun väriäni? Tätä ihmettelen.
Minäkin tilasin tuota pari pakkausta, mutta rupesinkin nyt empimään luettua viestisi. Miten tuo siis vaikutti omaan väriisi? Vaaleniko, muuttuiko taittoväri?
Cogito ergo doleo.
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Hyx »

^ Luonnonväri taittoi kummasti kultaiseen, vaikka tuhkainen on oma väri. Tein toisen käsittelyn ja laitoin päälle keltaisuuden taittoon goldwellin highlights -tuotetta, jota on keltaisuus pois hiuksista -ketjussa mainittu hyvin tuloksin.

Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Hue »

^ Vaikuttiko tuo color reverse myös täysin värjäämättömään hiukseen jotenkin?

Periaatteessa sen ei pitäisi olla mahdollista, mikäli color reverse on vain ja ainoastaan pelkistävä värinpoisto. Pelkistävän värinpoiston ei pitäisi vaikuttaa kuin hapeteväripigmentteihin.

Lisäksi ot: Tokihan se voi kuluttaa/poistaa päässä oltuaan myös esim. suoraväripigmenttejä, mutta silloin vaikutus on sama kuin esim. shampoolla pestessä eli suoraväripigmentit liukuvat hiuksesta/hiuksen pinnalta pois. Samanlaista kemiallista prosessia (en tiedä mikä olisi oikea sana tähän kohtaan...) ei kuitenkaan tapahdu kuin hapeteväripigmenteille.

Kampaamoissa pelkistävän värinpoiston jälkeen tehdään yleensä jälkihapetus huuhtelun jälkeen laimealla hapetteella, jotta asiakkaan ei tarvitse myöhemmin ihmetellä hiuksen mahdollista tummumista (esim. ilman hapen vaikutuksesta) vaan todellisen tuloksen näkee heti.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Kiitos vastauksesta! Mulle tuli mieleen, että voisiko kyse olla jotenkin siitä, että pilkkoutuneet molekylit tarraavat juurikasvuun kiinni? Jos oma hius olisi vähänkään huokoista ja sinne juuttuisi niitä pilkkoutuneita väripigmenttejä kun kuitenkin shampoolla varmasti tulee jynssättyä vähän juurikasvuakin, ja ne sitten myöhemmin ilman vaikutuksesta hapettuu takaisin väripigmenteiksi vaikuttaen hieman värjäämättömäänkin hiukseen. Tämä on toki vain spekulointia, en tiedä, mahtuvatko ne pilkkoutuneet värimolekylit edes käsittelemättömään hiukseen jne. :)

No, taidanpa silti jossain vaiheessa toteuttaa tuon ombre idean, taittovärejä löytyy onneksi kaapista runsaasti.
Cogito ergo doleo.
The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja The Siren »

Mistäs (ulkomaalaisesta) nettikaupasta löytäis tällä hetkellä helpoiten ja edullisimmin Colour B4:sta?
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Puf »

^ Itse tilasin ketjussa aiemmin mainitusta Beautyforsale.eu -nettikaupasta, jossa myydään edullisesti Salerm Color Reversea. Maksaa noin 8 euroa ja purkista riittää kahteen-kolmeen käsittelyyn :) Postikulut 4 euroa ja postituksessa kesti neljä arkipäivää. Tilasin samalla hiusväriä, tuli tosi edulliseksi kun 300ml hiusväri+mieto hapete maksoivat yhteensä 9 euroa.

Mun hiuksiin on nyt kuluneen viikon aikana tehty kaksi käsittelyä Color Reversellä ja oon aika pettynyt tulokseen. Oon värjännyt vaaleasta tummaan toukokuussa ja sen jälkeen oon värjännyt vain tyvikasvua ja käyttänyt latvoihin ehkä kahdesti suoraväriä hoitoaineeseen sekoitettuna. Eli pituuksissa on vain yksi kerros tummaa väriä ja tyveen olen "kerrostanut" Poly Coloria kahdesti. Luulisi olevan ihanteellinen tilanne värin pelkistykselle, mutta eipä tästä paljoa saanut irti. Pituuksia sain ehkä puoli astetta tai jopa asteen vaaleammaksi, mutta siellä täällä on kyllä vaaleampia raitoja. Tyveen laitoin aineen heti ensimmäiseksi vaikuttamaan että siellä ehtisi tapahtua jotain. Yleisilme ehkä vaaleni hiukan mutta ei tähän silti voi suunnittelemaani tuhkaista 7-tason väriä laittaa. Puhutamattakaan siitä jos väri vielä tästä tummenee niin kuin muilla ;D

Pidin ainetta hiuksissa ensin vaikutusajan 20min, mutta toisella käsittelykerralla otin riskin ja annoin sen vaikuttaa tunnin ennen huuhtelua. No ei vaikuttanut suuntaan eikä toiseen.

Täytyy sanoa että mullakin tyvikasvun sävy muuttui hiukan, mutta luonnollisempaan suuntaan. Mulla on kahden kuukauden tyvikasvu tässä näkyvillä ja olinkin tähän asti ihmetellyt onko luonnollinen hiussävyni näin lämmin että se sulautuu täydellisesti värjättyyn hiukseen. Color Reversen jälkeen oma hius oli selkeästi tuhkaisempi ja lähempänä sitä mitä muistin oman värin olevan. En yhtään tiedä mikä siitä on tehnyt lämpimämmän sävyisen aiemmin.

Harmi ettei tää toiminut mun hiuksiin :( Nyt mietin aina hetkittäin värinpoistoa mutta en jaksaisi sitä keltaista lopputulosta nyt kun oma tyvikasvu on kuitenkin todella lähellä sitä sävyä minkä päähän laittaisin. Öljyillä/askorbiinihapolla ja syväpuhdistavalla shampoolla oon yrittänyt haalistella väriä jo viimeisen kuukauden ajan, mutta sekään ei oo tehnyt juuri muuta kuin kuivattanut hiukset. Tää tumma väri on näköjään oikein kunnolla taas iskenyt kiinni...
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Hmm. Saattaisikohan olla, että tuo vaan ei ole kauhean jytyä tavaraa tuo Color Reverse? Itsekin suunnittelen kokelevani tuota tässä lähiaikoina, voin raportoida sitten tuloksia. Mulla on kokemusta myös Color B4:ista, joten voin sitten vähän vertailla vaalenemista niiden välillä.
Cogito ergo doleo.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Anteeksi tuplapostaus, halusin kuitenkin jakaa kokemukseni eri viestissä. O:)

Eli pitkälti samaa mieltä olen Puf:in kanssa tuloksesta, hyvin maltillista kaikin puolin. Vaaleni ehkä asteen, ja varmaan tummuu jonkin verran vielä. Värjäyshistoriaa sen verran, että talvella oli mustat hiukset, muutaman värinpoiston kautta keväällä edettiin oranssiin, jossa pysyin suurimman osan kesästä. Syksyllä värjäilin ruskeaksi, ja nyt taas rupesi kiinnostamaan oman värin kasvatus, joten ajatuksena on kehittää jonkinlainen vaalea ombre.

Tökötti haisee aivan kamalalle kuten arvata saattaa, jää jonkun verran hiuksiin vaikka shampoolla vahdottelin n. 15 kertaa ja laitoin huolella hajustettuja hoitoaineita ja jätettäviä. Hius ei tunnu kärsineen käsittelystä yhtään, vaikka latvat on ihan jäätävässä katkeilukunnossa muinaisten värinpoistojen johdosta.

Olen kuitenkin itse ihan tyytyväinen näin maltilliseen tulokseen -- on helpompi edetä pienin askelin ja kivuttomin välivaihein. Tilasin Color Reversejä kaksi pakkausta, ja aion varmasti käytellä nuo loppuun, kolmiseen käsittelyyn riittänee. En itse huomannut mitään vaikutusta juurikasvun väriin.

Edit. Niin, tuohon Color B4:iin sanoisin, että ei ole siihen strong versioon verrattuna ihan yhtä jytyä. Voisin veikata, että ennemmin menee sen normaalin B4:in luokkaan.
Viimeksi muokannut ZEN, 09 Loka 2013, 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cogito ergo doleo.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Puf »

^ Hyvä tietää Colour B4 ja Color Reversen eroista, täytynee ehkä vielä kokeilla Colour B4 ennen kuin alan laittamaan hiuksiin värinpoistoa. Oulussa Colour B4 taidetaan myydä vain Stockalla ja sielläkään sitä ei oo pariin viikkoon näkynyt, mutta ehkä paketin saisi kohtuu nopeasti myymälään tilaamalla :)

Mullakaan hiukset eivät kärsineet Color Reversestä, mitä nyt latvat kuivahtivat mutta ne palautuu kyllä viikon tehohoitamisella.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Mistä saisi colour b4 ostettua netistä? Ei ebaystä, koska paypall ei mulla toimi.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Itse olen aiemmin tilannut täältä: http://www.mistrys.co.uk/ Tuli tosi nopeasti!
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^Pitää laittaa muistiin, jos nyt päädyn värimuutosta haluamaan&nbsp; :) Kiitos!
Retro

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Retro »

Onko kukaan sattunut näkemään B4:sta Turun seudulla viime aikoina? Stokkalta en löytänyt.&nbsp; :-\
blackX

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja blackX »

Mä tilasin ebayn kautta, hinta oli vajaan 15 egee postareineen tossa vahvemmassa ja kesti vkon että tuli, aika näppärästi. Kyselin kaupoista moista, mutta sanoivat että ei ole enää maahantuojaa tuotteelle niin sen takia ei löydy enää mistään täältä.

Nyt mua hiukan mietityttää kun lokakuussa on pistetty hapanväripoisto kampaajalla, silloin väri vaaleni 2-3 astetta mustanruskeesta, mutta punaisuuttahan sinne jäi ku vuoskaudet tummalla värjänny ja oma tukanväri on 5-6 väliltä.Sen jälkeen oon laittanu värjäävää hoitsikkaa/suoraväriä taittamaan punasuutta, ja yhden kevytvärin. Nyt se punaisuus alkaa oleen aika hyvin hallinnassa, mutta miten mahtaa käydä kun lätkäsen ton B4:n tähän? Jos kuitenki vielä sais vähän lähemmäs omaa tän, ,ei oo enää kaukana mutta joku 1,5-2 astetta ku lähtis ni hyvä olis.Lähinnä noi latvat jaksaa olla tummanpuoleiset.Lähteeköhän enemmän mitä viime poistolla nyt kun kerrostumaa on otettu pois, vaikka välissä onki lykätty pari sävytystä?
Vastaa Viestiin