Colour B4

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
minority

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja minority »

hmm eli sävynkään kanssa ei kannata kiirehtiä, vaan antaa olla rauhassa pari päivää?
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Ilyasviel kirjoitti: Tuota ei suositella hennattuun tukkaan, ohjeessa sanotaan ettei toimi sen kanssa.  :-\ luulen että laikukas tulos johtuu siitä.
Mitään väriä tai värinpoistoa ei suositella käytettävän sen jälkeen kun on hennannut hiukset. Ja tottahan se on, ettei tuo B4 poista hennaa, koska henna värjää hiukset eri tavalla kuin tavalliset hiusvärit, enkä halunnutkaan hennaa pois.
Ihmettelen vain miksi etuhiuksista tuli niin vaaleat, mutta muualta ei vaalentunut kuin naurettavan vähän? Läikikkyyden kanssa mulla ei ole ollut ongelmaa, vaan yllättävän tasaisesti on hiuksista väri aina lähtenyt silloin kun sitä väriä on lähtenyt.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Kunis

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Mulle B4 poisti hennat ja indigot niinkun muunkin hutun. Hennakerrostumia ei tosin ollut silloin vielä paljon. Sensijaan tavallinen värinpoisto veti indigokohdat vihreiksi (jotka nyt viimein alennuin leikkaamaan kokonan veke).
Eli ei tuokaan lie ihan yksinkertainen asia.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

minority kirjoitti: hmm eli sävynkään kanssa ei kannata kiirehtiä, vaan antaa olla rauhassa pari päivää?
Itse antaisin olla pari viikkoa niin kuin siellä ohjeessa lukee. Koska se hiussuomu jää auki. Itsellä ainakin imaisi tummemaksi kuin oli tarkoitus, kun iskin sen kestovärin liian nopeaan päähän. Kun annoin olla pari viikkoa sen omillansa niin värjäystulos kestovärillä oli toivottu.
pindu

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja pindu »

Täällä kans tyytyväinen colour B4:n kokeilija!
Muutama päivä sitten laitoin aineen yli bsl-pituiseen tukkaani, jota olen noin pari vuotta värjäillyt pelkällä hennalla ja indigolla. Mukavasti vaalensi kerrostumia hiuksista ja ei mitään " sivuvaikutuksia" vaikka hennaa alla onkin. Latvat vain jäivät hieman muuta pituutta tummemmaksi ja niihin ajattelin vielä laittaa myöhemmin rialia, jos sillä saisi vähän vielä vaalennettua. Ei kuluttanut hiuksia huomattavasti mutta varmuuden vuoksi laitan seuraavan väriaineen vasta parin viikon päästä tehohoitojen jälkeen ettei ihan latvat kuitenkaan pääse räjähtämään.
Käytän kyllä uudestaankin b4:ää jos tarvetta tulee :)
The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja The Siren »

Mä kans hehkutan colour b4!Mulla oli siis Poly Colorin sävyteshampoolla,vaaleanruskealla 2:n kertaan värjätty tukka.Ja mustanpuhuvahan siitä tuli,istui sitkeässä kuin tauti.Ei auttanu öljymuhitukset,syväputsarimuhitukset,tehismuhitukset,eikä edes suoristuspermanentti vienyt väriä,kuin hitusen.Mutta tämä harmaassa purkissa oleva b4 teki taikoja,nyt on omanväriset hiukset taas,ihanaa &nbsp;<3
Edit.Heitin meneen jo sen purkin käyttöohjeet..Eli olikos siellä mainittu,saako tukkaa pestä kuinka pian käsittelyn jälkeen?
Viimeksi muokannut The Siren, 21 Touko 2011, 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Muistaakseni ei ollut pesuihin liittyviä rajoituksia. Ainoastaan varoiteltiin värjäämästä heti kestovärillä päälle.
SSpiegel

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja SSpiegel »

Tein juuri B4-käsittelyn ja olen lopputulokseen melko tyytyväinen. Ensin näytti siltä, että tukka olisi yhtä oranssi kuin värinpoistollakin, mutta lopputulos onkin melko haalea oranssi, tosin ehkä ihan hieman vihertävä. En ole nähnyt omaa hiusväriäni kohta 12-vuoteen niin en osaa ihan varmaksi edes sanoa minkä värinen oma tukkani on. Tummuusaste näyttäisi mätsäävän, sävy on vaan liian punainen. Ajattelin tukan nyt olla täysin rauhassa ja silmäillä, että millaista tukkaa sieltä juuresta puskee, ennen kuin värjään yhtään millään.
Joka tapauksessa olen tyytyväinen. Prosessi oli melko tuskallinen, aine haisee tosiaankin todella pahalle ja huuhteluajat ovat pitkiä. Hiukset tuntuivat myös todella omituiselle ennen kuin laitoin ihan normaalisti omaa hoitoainetta hiuksiin. Tukka ei kuitenkaan näytä erikoisen kärsineelle, mikä on plussaa. Odotukseni eivät olleet sinänsä kummoiset, sillä olen värjännyt niin tummalla kuin vaaleallakin, värinpoistoja on alla useampia, myös eri sävyjä viileästä täysin punaiseen. Siinä mielessä tulos on todella kiva ja tasainen. Suosittelen!&nbsp; :ts
The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja The Siren »

Hih&nbsp; :) Mä en huomannut sitä "viemärinhajua" käsittelyä tehdessäni.Mutta,kun pesin sen jälkeen ekaa kertaa,niin ehta viemärinlöyhkähän se sieltä leijaili&nbsp; ;D Tukossa olevan viemärin!Onneks ei kuivana lehahtele!
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja keesha »

Oikeastaan ihan hyvä olisi pestä sitä tukkaa B4-käsittelyn jälkeen tiheämmin. Ettei vaan ole jäänyt niitä värimolekyylejä hiuksiin koska ne hapettuvat ja tummuvat uudestaan ollessaan ilman kanssa kosketuksissa. Tämä on ns. jälkihapettuminen jota yritetään estää juuri sillä kauhealla pesu- ja huuhtelurumballa. Joten ei ole pahitteeksi pestä tukkaa useampaan kertaan sen jälkeenkin, varsinkin jos tuntuu ettei oikeen jaksanut pitää niistä huuhteluminuuteista ohjeen mukaan kiinni.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja The Siren »

ahaa,kiitos vinkistä keesha!.Tuo ei olekkaan tullut mieleen.Oiskohan hyvä/huono idea pestä Herbinan syväputsarilla?Jaksoin kyllä huuhdella "maksimiajat" ohjeen mukaan,mutta voishan sitä tummumista yrittää silti ennaltaehkästä..
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja keesha »

^ Kyllä syväputsarilla kannattaa pestä. Kampaamo removereissa on ohjeenakin, että pesu 2 kertaa syväputsarilla huuhtelun jälkeen. En tiedä miksei B4:ssä puhuta siitä mitään. Mutta itse pesisin. Ja hyvää hoitoainetta päälle, ettei jää karheaksi. :)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
SSpiegel

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja SSpiegel »

^ Ahh, ajattelin itsekin, että pesen tänään hiukset uudestaan ihan vaan sen takia, että tuo "tuoksu" alkaa vähitellen kyllästyttää. Itseänikin jännittää tuo tummuminen, etenkin kun tulos oli niin hyvä, että pitää varmaan itsekin vähän syväpuhdistella, vaikkei siitä kyllä tämä kuiva luonnonkiharani yhtään nautikaan.
minority

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja minority »

hei!!
Voiko ton vahvemman jälkeen laittaa värinaamiota?? eihän sellanen vaa voi vetää tummaksi ..&nbsp; aattelin kuitenki varmistaa :)
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja SC »

Puolen vuoden sisään 5-7 kertaa hennatut hiukset vaalenivat melkein asteen Colour B4 käsittelyssä. Äidin mielestä oli tyhmää ostaa paketti, jonka kyljessä eritoten kielletään käyttämästä värinpoistoa hennattuihin hiuksiin, kuitenkin tämä toimi paremmin kuin Elea. Hiukset ovat paljon paremmassa kunnossa kuin normaalin värinpoiston jälkeen ja vaikka väriä lähtikin vain alle asteen verran, se lähti tasaisesti ja olen hyvin tyytyväinen (tältä osin) lopputulokseen.

Luonnollinen väri 12 (lähellä ainakin)
Henna 8.43/8.46
B4 jälkeen 9.36
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Vastaa Viestiin