Colour B4

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Itsellä on hyvin vaalennetut, hopeaan taittuvat, hieman yli olkapäille ulottuvat hiukset. Tammikuussa kävin Elumenilla muuttamassa värin kulta-hunajan sävyiseksi. Alkuun se oli todella kiva, mutta värin hailentuessa hiljalleen päätin palata takain vanhaan sävyyn. Ostin B4 purnukan miedomman version.

Haju oli tunkkainen, mutta ei niin pelottava kuin mitä olin ennakoinut. Aikaa operaatioon meni pari tuntia, huuhdella saa tosiaankin ihan useita kymmeniä minuutteja. Hiukset eivät tehohoidon jälkeen tuntuneet yhtään kärsineen B4 käsittelystä. Väriä lähti pois  kaksi astetta ja oli helppoa sävyttää hiukset uudelleen. Aivan yhtä vaaleaksi kuin ennen elumen -käsittelyä hiukset eivät palautuneet. Tämä tietysti johtuu myös ihan ellun luonteesta.

Mutta olen tyytyväinen B4- käyttäjä  :)
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Kunis

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Mulla on ollut vahvempi puketti, koska oon ajatellut kerrostumia olevan senverran paljon, ettei kevyempi ehkä purisi kunnolla. Ainakin tuo vahvempi on purrut sit oikeen ok. olis vaan harmi maksaa 15e siitä miedommasta, jos ei toimisikaan, kun samalla hinnalla saa vahvemmankin ja voi ottaa varmanpäälle.

Kukaan ei tosin vielä osanne arvioida, että kuluttaako se vahva tukkaa vähän enempi.
minority

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja minority »

hmm kaipa sen kevyemmän sitte lyttään päähän.. Toivottavasti vaalentaa muutakin ku sitä punasta.

Kuinka nopeesti sen kevyen poiston jälkeen voi laittaa kestoväriä? Vai kannattaako ensin laittaa jokin sävy (mieltä parantameen jos tulos värinpoistosta ei miellytä), ja odottaa tietty aika --> sitten laittaa kestoväri.
LP_Alice

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Periaatteessa voi kai laittaa heti, mutta koska väri tummuu vielä tuon Color B4 käsittelyn jälkeen, voi siis pohja olla "salaa" liian tumma, ja sitten kun laittaa sen värin ja hapete reagoi taas niitten vanhojen värimolekyylien kanssa, niin tulos saattaa olla yllättävän tumma. Siksi olisi ehkä parempi odotella edes pari päivää ja katsoa tummuuko väri niin paljon, että tarvitset vielä toisenkin käsittelyn.

Itse sain ensimmäisellä (voimakkaalla) Color B4 käsittelyllä mustista hiuksista punaoranssit, mutta ne tummui tummanpunaruskeiksi (melkein mustiksi) taas. Turha siis laittaa väriä heti päälle, jos kuitenkin sitten joutuu uusimaan tuon Color B4 käsittelyn ja sitten taas laittamaan väriä. :)
minority

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja minority »

Ahaa... Eli oottelen varmaan muutamasta päivästä viikkoon.
Mutta jos se tulos värinpoistosta on kauhea, nii tuskin sävyte sitä kauheasti tummentaa? : oo
Ja kuinka nopeesti se sävy sitten kuluu pois..
apua, en kauheesti tiedä noista hiusväreistä kun en oo hirveen kauaa hiuksia värjäillyt.. Kiitti vastauksesta. :)
Kunis

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Hassua, miten joillain on se väri tummunut niin paljon. Oletteko te huuhdelleet ylimääräistä ohjeessa lukeneen ajan sijasta? Ite tosiaan huuhdoin yli vartin c-aineella ja Herbinan syväputsarilla, eikä tummentunut huomattavasti.
Vai onkohan se kiinni väreistä tai hiuslaadusta :F

Ps. edit: ei haissutkaan kuivuttuaan kun huuhteli paljon.
minority

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja minority »

siis mitä millä huuhtelit sitä värinpoistoo pois? :oo ihan vieraalta kuulostivat, pitääkö tollasia hommata ennen ku ryhdyn tohon operaatioon?
Kunis

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Eijei, c-aine on siinä B4:ssä mukana tuleva huuhteluaine. Siitä riittää aika paljon, ellei tukkasi ole todella paksu/pitkä. Lisäksi voi vähän sulfaatillisella shampoolla, jos tahtoo. Mut mua epäilyttää, että onko se värin palautuminen siitä kiinni. Olettaisi, että muutkin on kunnolla huuhdelleet.

Joka tapauksessa, onnea koitokseen!
minority

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja minority »

huh, kiitos neuvoista ! Onneks on tällänen sivu luotu..  ;D Eiköhän tällä pärjätä! Vois varmaan pistää tänne ennen ja jälkeen kuvia, kun itsellekkin sellasista oli paljon hyötyä. :)

Olisin vielä sen verran kysyny että onko ton laittaminen hiuksiin tarkkaa työtä? Meinasin ite laittaa sen mutta kaveri sano että tulee auttamaan. Se pystyy auttamaan vasta ens viikolla nii tekis mieli jo nyt lytätä se yksin päähän, mutta onkohan vaikeeta? Oon vaan yhen kerran värjänny hiukset ite, eikä ollu tasasin tulos.

http://clownstep.irc-galleria.net/c/ima ... 1304558469

Mitä mieltä, riittääkö tollaseen kevyempi poisto?

Vasemman puoleisessa hehkulampun alla ilman salamaa. Oikeenpuoleinen hämärämmässä valossa ilman salamaa myös. Ei kyllä näytä missään noin ihanalta kuparilta ku tossa vasemmanpuoleisessa. Nää on tälläset sateenkaarihiukset -.-Yleensä näyttävät ruskeelta jossa punaista.  ihan mahotonta... ei oo kauheen hyvässä kunnossa hiukset niin en viittisi turhaan sitä rajumpaa poistoa tehdä :( varsinkaan kun ei oo kauheesti värjäystä takana.

http://clownstep.irc-galleria.net/c/ima ... 36747&nbsp; <-- tossa vielä yksi selventämään tilannetta...

Niinja halusin siis tollaset kuparit kun tossa avatarissa on.

Viimeksi muokannut minority, 04 Touko 2011, 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^ Mun&nbsp; mielestä tossa on tosi hyvä riittoisuus ja levittyvyys, joten ainakin mä sain tuon todella helposti tasaisesti levitettyä. Toisaalta oon kotivärjäilly jo iät ja ikuisuudet, joten kokemustakin löytyy. Uskoisin kyllä, että jos vain on huolellinen, niin yksinkin saa oikein hyvin laitettua, vaikkei värjäyskokemusta niin paljon olisikaan.&nbsp; :)&nbsp; Ja paketista löytyy tosi tarkat ohjeet, jotka kannattaa lukea huolella. Ja huuhdella todella pitkään.
Kunis

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Ite levitin B4:ni avoimen ikkunan alla (=kylmässä ja vedossa) lemun vuoksi, mutta se kannattaa levittää nopeasti. Ohjeessakin sanotaan, että se alkaa vaikuttaa nopsaan, ja sitten vaan pussi ja pipo päähän heti. Ei kuitenkaan kannata hutiloida, vaan katsoa rauhassa, että levittyy joka kohtaan, ennenkun kelmuttaa pään.

Äläkä minority huolehdi, tekemällä oppii. Toivottavasti ilman kovin monia virheitä.
LP_Alice

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Kaarne kirjoitti: Hassua, miten joillain on se väri tummunut niin paljon. Oletteko te huuhdelleet ylimääräistä ohjeessa lukeneen ajan sijasta? Ite tosiaan huuhdoin yli vartin c-aineella ja Herbinan syväputsarilla, eikä tummentunut huomattavasti.
Vai onkohan se kiinni väreistä tai hiuslaadusta :F
Uskon, että on hiuslaadusta kiinni, huuhtelin toisen käsittelyn jälkeen 30min ja silti tummui huomattavasti. :( Ja mullahan jäi se dunkku hiuksiin vielä pitkäksi aikaa (2+ viikkoa ainakin), joten ehkä mulla on jotenki huokoinen hius johon jumittuu kaikki väri- ja hajumolekyylit. Oli kyllä ahdistvia aikoja kun koko ajan kelas, että haisenkohan mä nyt ihan viemärille... ;D
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Tämä B4 on kyllä ihan kummallinen aine. Tein mustista etuhiuksistani testi"tupsun" ja ne menivät ihan vaalean oransseiksi (mulla on hennattu hius). Levitin sen jälkeen ainetta koko päähän ja hius vaalentui osasta paikkaa ehkäpä 0,5 astetta. ??? Tein sen jälkeen vielä päällimmäisiin hiusosioon raitoja, mutta ne ei näy ollenkaan. En kyllä osta B4:ää enää, kun tulos vaihtelee noin paljon. Miksi etuhiuksista tuli vaalean oranssit, mutta raidoista ei lähtenyt edes väriä?
Tämän jälkeen hyvin hyvin varovasti (ettei väriä menisi muualle kuin sinne minne pitäisi) värjäsin juurikasvuni 4 asteiseksi ruskeaksi. Väriä pois pesiessä seisoin suihkussa pitäen kiinni latvoista, ettei juurikasvun väri valuisi niihin. No tuloksena on taas kauttaaltaan musta tukka. Miten tämä voi olla mahdollista? ???
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Varmaan johtui siitä hennasta, että vaaleni vähän miten sattuu. Mullakin oli alla kaksi vanhaa Santen mustalla tehtyä värjäystä ja väri lähti läiskittäin.

Hyvin arpapeliä taitaa muutenkin olla B4 kanssa, miten onnistuu. Tätä ketjua kun lukee niin osalla on onnistunut loistavasti värinpoisto eikä ole tummunut takaisin ja osalla taas ei ole väriä lähtenyt tai jos onkin, niin tummunut pian taas.

Minoritya varoittelisin värjäämästä pian B4-käsittelyn jälkeen kestovärillä. Itse tein sen virheen, että viikon päästä värjäsin ja hiukset palasivat takaisin mustanruskeiksi vaikka väri oli vaalea kupari. Perinteisen värinpoiston kautta vasta sain tummuuden lähtemään ja siihen päälle kuparisen sävyn.&nbsp;
Radish
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 217
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 16:18

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Radish »

Kokeilin tätä innostuspäissäni muutama viikko sitten. Olin juuri tullut kahden viikon aurinkolomalta, joten hiukseni olivat vaalentuneet paahteessa melkoisesti (juurikasvu helotti vehnänkeltaisena ja latvukset punakuparisina, nättiä..). Olen viimeisen vuoden aikana värjännyt hiuksiani niin hennalla kuin suora- ja kevytväreilläkin, joten kaikkea kiellettyä tästä päästä kyllä löytyi&nbsp; 8) . Lähtötilanteen tummuusaste oli siinä 7 tietämillä ja kyllä tuo aine mun hiukset selkeästi 1-2 asteella vaalensi (etuhiuksisto näytti vaalenevan enemmän kuin muut hiukset). Eikä hiukseni ole tummentuneet takaisin ajan myötä, vaikka kävin viikko B4:n laiton jälkeen kampaajalla, jossa päähäni lätkäistiin ihan perinteistä kestoväriä. Eli kaiken kaikkiaan pidin tästä aineesta, sillä pääsin sen avulla luontaiselle tummuusasteelleni, joka keikkuu siinä 8-9 kieppeillä. En myöskään kärsinyt käytön jälkeisestä viemäriaromista hiuksissa :)
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.
Vastaa Viestiin