Colour B4

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Margot »

Kiitos! Eiköhän mullekin yksi paketti riitä, kun tukka on alle BSL:n ja ennemmin ohut kuin paksu.
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja keesha »

Mäkin iskin tätä tukkaan yhden purkillisen. Lähtötilanne mustaksi värjätty hartiamittainen tukka. Yksi paketti riitti mainiosti, vaikka yleensä muita värejä tarvitsee kaksi koska tukka on niin paksu. Melko nopea ja kivuton värinpurku, ja mustasta tuli noin 6-asteinen punaruskea. Oon aika tyytyväinen tähän, joten en aio hetkeen värjätä päälle ollenkaan. Selvästi hellävaraisempi kuin normaali vaalennus. :)

Niin piti vielä lisätä että lopputulos on myöskin yllättävän tasainen (esim. verrattuna vaalennukseen). :D
Viimeksi muokannut keesha, 03 Huhti 2011, 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Margot »

Koetin Tampereen Sokokselta etsiä, mutta ei löytynyt. Olenko vaan sokea, pitäisikö sitä olla siellä? Saako sitä mistään Tampereen keskustasta?
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

^Mie ostin oman pakettini Tampereen Sokokselta, joten kyllä niitä siellä myydään, mutta ehkäpä olivat päässeet loppumaan 3+1 päivien vuoksi?

Edit. Mulla itellä ei jostain syystä tämä värjäily nyt sitten kuitenkaan onnistunut. Tein toisen kerran raitoja ja värjäsin juurikasvun ja sain todeta, että päällimmäisistä hiuksista ei ollut lähtenyt väriä lainkaan tai sitten ne värjääntyivät takaisin mustaksi juurikasvua värjätessä (juurikasvuväri tosin ei ollut musta, vaan tummahko ruskea kevytväri ja yritin olla tosi tarkka, ettei väri leviäisi muualle). Mun raidoituksen tarkoitus oli saada mun yleisilmettä vaaleammaksi, mutta päällimmäiset hiukset on yhä mustat. Molemmilla värjäyskerroilla vieläpä varta vasten laitoin raitoja enemmän päälliosaan, että raidat varmasti tulisivat näkyviin.
Nyt ei kyllä huvittaisi alkaa enää kolmatta kertaa raidoittamaan, koska oli jo toisella kerralla hankalaa, ettei raidoittaisi jo raidattuja hiuksia.. Mutta kun en halua enää mustaa tukkaa!
Viimeksi muokannut Mustikka, 03 Huhti 2011, 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja keesha »

Tätä pitäisi löytyä myös Anttiloista. :)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Margot »

Onko tää ihan hiusvärihyllyssä vai jossain muualla?
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^ Ihan hiusvärihyllyssä on yleensä ollut ja ainakin Sokoksilla ja Citymarketeissa olen tuota nähnyt. Tampereesta en osaa tarkemmin sanoa.
Kunis

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Stockallakin on jo. Vahvempi puketti on kalliimpi, muissa kaupoissa olivat mielestäni samanhintaiset. En kuitenkaan muista hintaeroja eri kauppojen välillä.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Margot »

Haha, ei tosiaankaan palautunut mun oma väri. :D Takana siis aika paljon värjäämistä tummemmaksi. Viimeiset kaksi vuotta kutostason väreillä ja sitä ennen vajaat kaksi vuotta nelosella. Viimeksi värjäsin kulahtaneen kutosen seiskalla.

Colour B4 poisti kyllä tuosta päältä jonkin verran väriä. Paljastui tommonen vaaleahko, mutta paljon omaa väriä lämpimämpi sävy. Eikä se taida ihan yhtä vaaleakaan olla kuin mun oma väri. Latvoihin tuntui tulevan lähinnä lämmintä sävyä.

Tulipahan kokeiltua, ei ole iso katastrofi. Helpottaa päätöstä olla sitten ruskeatukkainen vaan, koska en ole valmis tämän isompiin operaatioihin. Taidan pistää heti tilaukseen Casting Crème Glossin sävyä 7.13.

Edit: Kuinkahan pian tuon uskaltaa sitten iskeä päähän? Ei ole mikään katastrofi, jos menee vähän normaalia tummemmaksi, mutta en halua mitään mustanruskeaa.

Edit2: Perun puheitani sen verran, että kyllä latvatkin hitusen vaaleni, aika vähän kyllä.
Viimeksi muokannut Margot, 05 Huhti 2011, 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Iskin eilen tämän aineen noin 4-tason mahonginruskeaan tukkaan - tuloksena 6 tai 7-tason haalea kupari  :D myöhemmin ajattelin vetää päälle kuparisen värin, kun juurikasvua on monta senttiä. Ainoa miinus tuotteessa on sen kuvottava haju, joka jäi leijailemaan hiuksiin. Toivottavasti peittyy kun lätkäsee uuden värin.
Kunis

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Huuhdelkaa kunnolla, c-aineella ja sulfaatillisella shampoolla monia kertoja, niin ei jää hajut :)
Vaikka ohjeessa lukee huuhteluaika kymmeneksi minuutiksi, niin ei tee pahaa lotrata vähän enemmän, jos vielä jaksaa seisoa ja on varaa vettä lorotella.
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja keesha »

Voi äh. Pitihän tässä käydä tietysti näin. Tukkaan on hapettunut itsekseen niitä väriketjuja takaisin yhteen, n. 5-asteiseksi ruskeaksi, paikoitellen tummemmaksikin. ::) Ei kai auta kun pistää vaalennuspesu perään.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja miolla »

Mulle on käynyt samoin kuin keeshalle, eli väri on tummentunut itsestään takaisin aloitusviestin karamellinvaaleasta about kutosasteen punaruskeaan. Ajattelin vielä toistaa B4-käsittelyn kun nyt tuli Hulluilta Päiviltä aine bongattua ja sen jälkeen menen kampaajalle aikeinani vaalentaa ja värjätä pituudet 9.43-värisiksi.
ElleWoods

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja ElleWoods »

Saako tätä B4:sta mistään verkkokaupasta? Täällä ei ole Prismaa, Sokosta tms. paikkoja, joista voisi tätä ostaa.
minority

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja minority »

Hei te, jotka ootte saaneet tuon B4 jälkeen takaisin sitä tummuutta, niin ootteko käyttäneet tuota "lievempää" purkkia?

Itelläni nyt tummanruskeanpunaiset, ja yrityksenä olisi saada sellanen "tulinen kupari" = Punakupari.
Ei teksteistä päätellen tuhoa kyllä hiusta paljoa?
Toivottavasti ei myöskään tätä mun suht ohutta noin. 5cm päässä bsl pituudesta olevaa tukkaa!  ???  :)
Mitähän toi kevyempi purkki tekee mun värille, joka on auringossa selkeä kuparinpunanen, mutta ilman valoa näyttää joltain 5.15 sävyseltä ruskeelta.  Kuulostaa joo oudolta, sitä me kavereidenkanssa päivitellään, mun sateenkaarihiuksia.

Innostuin ihan hirveesti tästäki keskustelusta, pakko kokeilla tota värinpoistoo. Nyt on nyyhkytetty kuparinperään pitkä ja surullinen viikko.

Mutta ku tota keskustelua nyt luki, niin aika hyvin ootte saanu jostain mahonginruskeesta jotain tummanvaaleaa kuparia, nii ootteko tarvinnu siihen sen vahvemman poiston?
Viimeksi muokannut minority, 04 Touko 2011, 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin