Colour B4

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

^Pitää kokeilla uudestaan toisella tupsulla. Mulla on tarkoituksena tehdä huppuraitoja, joten tarkoituksena on saada nuo hiukset värjättyä uudestaan samantien. Muutenhan tuossa voisi pitää useamman päivän tauon ja pestä hiukset pariin kertaan ennen uuta väriä.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Belle »

Onko muut huomanneet ongelmia värin tarttuvuudessa B4 jälkeen? Mullahan B4-käsittelyn jälkeen oli 3cm tyvestä vaaleanoranssia. Ensimmäisen värjäyksen seurauksena latvat ja pituudet räjähti tummiksi ja vain tämä 3cm tyvestä otti vaalean kuparin sävyn. Nyt kun yritin tasoitella hiusteni värieroa niin uusikin väri tarttui ainoastaan tyveen, ei latvoihin ja pituuksiin lainkaan  :o.

Onneksi tyvi tummeni lähemmäs muiden hiusten tummuusastetta, mutta käyttämäni sävy oli mahonki ja punertavuutta ei tarttunut muualle kuin tyven alueelle. Lopputulos: vaalean kuparisen tyven sijasta mulla on nyt 3cm tummempaa mahonkista sävyä ja pituudet / latvat edelleen tunkkaiset kuranruskeat. Ei häivähdystäkään lämpimästä sävystä.

Helkkari sentään, olen kohta kuukauden jo kulkenut ihan järkyttävän näköisenä epätasaisessa värissä. Miksi ihmeessä noihin latvoiin ja pituuksiin ei tartu väri? Myöskään suoraväristä ei ole ollut apua, ne on ihan teflonia  :o. Ja syväputsaria on käytetty, eli ei pitäisi olla mitään kertymiäkään hiuksissa.
Viimeksi muokannut Belle, 22 Maalis 2011, 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^Ekan kerran kun tein B4 käsittelen (Strong) ja iskin tyhmänä heti perään keston (vaaleakupari) ja se imaisi sen ihan tummanruskeaksi  :O Tein sitten kk:n kuluttua uuden B4 käsittelyn (Regular) ja sen jälkeen laitoin Goldwellin vaahtosävytteen (8K copper blond). Silloin sen sen haluamani kupariporkkanan. Pari viikkoa sitten käytin tuota vaahtoa ja sen jälkeen vasta uskalsin kestovärin laittaa, joka värjäsi sitten sen ihan oikeanlaiseksi. Ei liian tummaksi.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^^  Mä olen B4-kokeilujen jälkeen värjännyt useamman kerran Casting Creme Glossilla ja mitään värin tarttumisongelmaa ei ole ollut. Pituudet ottivat jo ekalla värjäyksellä väriä hieman tiukemmin kuin tyvi (+10-15cm), mikä nyt yleensäkin on ainakin mun hiuksessa suht tavallista. Tyvi ja alkavat pituudet käyttäytyvät nekin joka kerralla aivan kuten ennenkin. Mutta multahan sitä väriä ei B4:llä irronnutkaan oikeastaan yhtään, mutta kaksi käsittelyä siis kuitenkin vedin läpi.
witura
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 319
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 21:28

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja witura »

Olen niin koukuttunut tähän tuotteeseen! Ostin tänään varmaan jo viidennen kerran tätä ihmeainetta. Saan ehkä vähän liiankin hyvin toteutettua mun värinvaihto -operaatioitani tämän kanssa ja nyt onkin kauhea vaihtelu menossa. Onneksi ei minulla ainakaan laita tukkaa huonoon kuntoon, vähän vain kuivattaa korkeintaan. En voi sanoin kuvailla, kuinka ihastunut olen tähän&nbsp; <3 Sopii tälläiselle vaihtelunhaluiselle kuin nenä päähän!
Luonne on ihmisen kohtalo&nbsp; -Herakleitos
wendy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 182
Liittynyt: 05 Elo 2007, 14:31

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja wendy »

Mulla on ollut jo pidemmän aikaa vaalean eri variaatioita, ja innostuin kokeilemaan luikuvärjäystä, eli tyvestä tummempaa vaalentuen latvaa kohden.(tummimmat hiukset 5-6 astetta ja värinä loreal preference) Viihdyin värissä n. viikon ja halusin takaisin vaaleammaksi. Laitoin B4 vahvemman version ja hiukset vaaleni oljenvaaleaksi, jonkajälkeen laitoin garnierin 9asteisen värin ja tykkäsin superpaljon. Väristä tuli mitä pitikin, vaikkei B4:n jälkeen kestoväriä suositellakaan.

Kunpa olisinkin pysynyt tuossa sävyssä. Tuli joku ihme kriisi ja halusin ehdottomasti tummemmat hiukset. Laitoin Lorealin preference 6:n koko hiuksiin. Väri ei miellyttänyt, vaan jäi liian hailakaksi. Värjäsin loreal casting 500:lla ja hiuksista tuli mustanruskeat. Haalistui kuitenkin pesussa. Tumma sopi mulle hyvin, mutta ei oikein sopinutkaan mun identiteetille:D Aikaisemmista hyvistä kokemuksista johtuen turvauduin taas B4:n. Valitettavasti tälläkertaa B4:n vain aavistuksen haalisti väriä.&nbsp; Päädyin raidoittamaan hiuksia ja laitoin castingin 1021:n ja tulos on onneksi lopulta hyvä.

Mulla B4 ei vaikuttanut hiusten kuntoon juuri ollenkaan, ei paljoa edes kuivattanut. Ja ekalla kerralla poisti väriä ihan superhyvin! hiukset vaalentui n. 4astetta. Toisella kerralla vaalentui vain asteen paikoittain ei ollenkaan. Haju oli aika kamala ja mulle tuli siitä hiukan huono olo... Kaikesta huolimatta aion ehdottomasti kokeilla uudelleen jos tulee tarvetta.
Maailma on niinkun peili niin se heijastaa
Takasin sun oma asenteesi aina vastaan
Niinkun huutaa, niin se metsä vastaa
Hyvä hyvää ja paha pahaa vastaan
witura
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 319
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 21:28

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja witura »

^^Juuri kun olin päässyt hehkuttamasta, niin nyt ei toiminutkaan! Erona muihin kertoihin se, että laitoin muovipussin ja pyyhkeen alle sen muhimaan, koska ajattelin lämmön auttavan (=ohjeessa sanotaan, että kylmyys ainakin heikentää vaikutusta). Ei juuri lainkaan lähtenyt väriä.. hämärää.&nbsp; ???
Luonne on ihmisen kohtalo&nbsp; -Herakleitos
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

Minä mietin mitähän väriä tässä laittais B4:sen jälkeen, koska meillä ei ole myynnissä noita kevytvärejä eli vaahtoja. Casting Gloss tai HerbaShine ei tietääkseni ole mitään 1-asteen kevytvärejä, jos tollaisen laittaa niin meneeköhän ihan pyllylleen?
Huomenna aattelin kokeilla, mitä lie punaisen alta paljastuukaan..
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
kiskis
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Helmi 2010, 20:03

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja kiskis »

Mitä luulette, vaikuttaako B4:n tehoavuuteen mitenkään laitanko sen heti nyt (eilen laitettu väri meni liian tummaksi) tai vasta esim. kuukauden päästä?

Haluaisin haalistella ensin muilla keinoin, esim öljyillä, mutta mietin että jos se ei onnistukaan niin toimiiko tuo B4 enää niin hyvin vanhempaan väriin... kai se toimisi ihan yhtä tehokkaasti, kun monet ovat saaneet kerrostuneempaakin väriä tällä pois? Mulla on kaapissa valmiina se vahvempi versio tästä, mutta en vaan jaksaisi nyt alkaa taas poistamaan ja värjäämään uudestaan heti.&nbsp; :(
LP_Alice

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

MerGirl kirjoitti: Minä mietin mitähän väriä tässä laittais B4:sen jälkeen, koska meillä ei ole myynnissä noita kevytvärejä eli vaahtoja. Casting Gloss tai HerbaShine ei tietääkseni ole mitään 1-asteen kevytvärejä, jos tollaisen laittaa niin meneeköhän ihan pyllylleen?
Muistaakseni ainoa syy, miksi noita kevytvärien käyttöä suositellaan on siksi, että ei joutuisi taas katumaan epäonnistunutta väriä. :D Eli kyllä tuohon pitäisi pystyä ihan normaalin värin laittamaan päälle. Tosin värihän saattaa hieman tummua toisen hapetevärin yhteydessä, jos hiuksiin on jäänyt niitä pilkkoutuneita värimolekyylejä. Varmintahan olisi odottaa tuon Color B4:in käytön jälkeen ainakin pari päivää, että näkisi sen lopullisen värin ennen kuin iskee päälle seuraavan.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Belle »

MerGirl: Varoituksen sana: voi todellakin kiskaista takaisin tummaksi seuraavan värjäyksen yhteydessä. Mulla oli kaksi pesukertaa välissä ja meni ihan pyllylleen seuraava värjäs. Käyttämäni hapete oli 3,5% ja sävy vaalea kupari, mutta hiukset palasivat takaisin tummiksi eikä kuparista ollut tietoakaan.

Sain lopulta tumman värin lähtemään, milläpäs muulla kuin Elean värinpoistolla&nbsp; >:D.
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

Jäi kyllä turhan tummaksi&nbsp; >:( Juuresta lähes kasi ja loput punertavan vitosta. Jos jaksaisi huomenna laittaa uuden, olisi vaan kiva että siitä on oikeasti hyötyä, sen verran arvokasta tavaraa kuitenkin.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Margot »

Paljonko tuo maksaa? Vaatiiko pitkä tukka kaksi pakettia samaan tapaan kuin väripakettien ja perinteisten värinpoistojen kanssa?
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

^ Prismassa oli 14,90 e ja Cittarissa 15,95 e. Anttilassa tais olla 16.95 e.

Yksi paketti periaatteessa riitti, ei kyl päässyt läträämään, mutta mielestäni ei lopputulos ole sen parempi. Laitoin tosiaan eilen toisen kerran ja en huomaa eroa, ehkä ihan pikkiriikkisen vaaleampi. Tukka on noin 10 senttiä yli BSL.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Colour B4

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^^&nbsp; Mun tasapitkiin, noin bsl-pituisiin, ei kovin paksuihin hiuksiin yksi paketti riitti tosi hyvin. Jotenkin riittoisuus on tässä paljon parempi kuin normiväreissä (olisiko paketissa enemmän? levittyi ainakin jotenkin tosi hyvin).
Vastaa Viestiin