Tints of Nature

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Choko
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Touko 2009, 22:42

Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja Choko »

Tälle hiusvärille ei vielä tainnut olla omaa palstaa.

Mä kävin kerran ekokampaajalla, joka mun mielestä käytti näitä värejä. Lopputulos oli tosi hyvä, vaikka pelkäsin, että menee punaiseksi (punapigmenttiä löytyy omista hiuksista, argh). Nyt ajattelin ostaa kaupasta ja värjätä itse.

Katselin, että maksavat Lifessä 17.50€ eli ei ihan ilmaistaa kamaa, mutta varmaan parempi päänahalle kuin tavalliset kaupan kestovärit. Löytyyköhän mistään muualta...(etsii halvempaa... :3)

Kampaaja silloin sekoitteli näistä (siis oon ihan melkein satavarma, että käytti näitä värejä!!) mulle sellaisen ihanan kullansävyisen pehmeän suklaanruskean sävyn. Sellainen olis nyt siis tavoitteena. Ajattelin tehdä cocktailin, jossa on N5, N6 ja vielä vähän N7aa. Mitenköhän onnistuu? Kuultaako oma punapigmentti paljonkin läpi? Pitäiskö tohon lisätä vielä joku lämpöä tuova sävy? Mutta ettei sitten vedä kupariseksi...
Onko kellään mitään aavistusta kuinka paljon värejä voi sekoitella keskenään? ???

Mielenkiinnolla kuulisin muiden kokemuksia Tints of Nature väreistä! :)
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja Belle »

Itse olen käyttänyt muinoin Tints of Naturen kuparinpunaista sävyä ja tykkäsin tuloksesta. Mulla oli silloin pitkät hiukset, ja oli huomattavasti hellävaraisempi kuin markettien kestovärit. Ostin värin luontaistuotekaupasta ja maksoi juurikin n. 18e pintaan, samat hinnat näytti olevan edelleen kun joulukuussa kävin ostamassa Santea samasta liikkeestä.

Oman kokemuksen mukaan Tintsillä tulee aika läpikuultava sävy, joten jos sulla on punapigmenttiä niin en sekoittelisi mitään lämpöistä sävyä sekaan. Oma punapigmenttisi pukkaa varmaankin läpi ja voi olla yksistään riittävä tuomaan lämpöä. Jos menee liian kuparikseksi, niin sitä on hankala lähteä neutralisoimaan, sen sijaan liian neutraalia on helppo säätää lämpimämpään suuntaan seuraavassa värjäyksessä.

(Itsekin inhoan sellaista liian kuparihtavaa sävyä, joka mulle tulee kaikista kultasävyistä vaikka sitä olisi hitunenkin tyyliin 5.03.)&nbsp;
Kettusieni
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 267
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 21:19

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja Kettusieni »

Katselinkin näitä just tänään.. Osaisiko joku sanoa, kuinka vahvoja sarjan punaiset ovat? Esimerkiksi ne 6-tason red copper ja RR? Entä se 8 tason "light henna"?

Ihan kirkkaan punainen hakusessa, kiinnostaisivat..
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Punaiset ovat oman kokemukseni mukaan hailakampia kuin markettisarjojen punaiset. Ainakin mulle tuli sellainen kevyt, kuultava väri sävyllä 7R. Haalistui aika pian, parissa viikossa, eli vastasi ehkä Casting Color Glossia kestoltaan. Vaihdoin sitten Feriaan, koska kaipasin räväkämpää kuparia.

Sanoohan sen tavallaan jo maalaisjärkikin, että räväkkään punaiseen tarvitaan vahvempia kemikaaleja ja hellävarainen väri on hailakampi myös tulokseltaan ja kestoltaan. Tykkäsin kyllä tuosta sarjasta, miinuksena vaan huono pysyvyys ja korkea hinta.
Choko
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Touko 2009, 22:42

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja Choko »

^^^ Kiitos Belle! Enpä siis mene sekoittelemaan lämpimiä sävujä väricocktailiin. Pysyttelen neutraaleissa eli 5N, 6N ja ehkä 7N. Hmm...ehkä pitäisi tehdä ensin koeraita, ettei tule ihan fiasko koko päästä... ::)
Jänistän vielä Color B4:in käyttöä, koska mulla ei ole kahta vapaapäivää peräkkäin ennen hiihtolomaa... Eli jos homma menee metsikköön ekana päivänä, niin tokana voi suorittaa korjausoperaatioita.&nbsp; ;D

P.S. Äh, kamala yhdistelmä kun on kauhea into tehdä jotain, mutta ei uskalla ennen kun on kunnolla aikaa lutrata... :3
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...
Kettusieni
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 267
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 21:19

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja Kettusieni »

Belle kirjoitti:Sanoohan sen tavallaan jo maalaisjärkikin, että räväkkään punaiseen tarvitaan vahvempia kemikaaleja ja hellävarainen väri on hailakampi myös tulokseltaan ja kestoltaan. Tykkäsin kyllä tuosta sarjasta, miinuksena vaan huono pysyvyys ja korkea hinta.
Sanoo, joo, mutta toivoin poikkeusta. ;D Kiitos.
Choko
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Touko 2009, 22:42

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja Choko »

Tuosta huonosta pysyvyydestä, koskeekohan se vain tuota punaista, vai onko ongelma kaikissa väreissä?
Silloin kun värjäytin ekokampaajalla hiukseni, niin väri pysyi musta ihan hyvin (en nyt kyllä aivan tarkkaan muista...mutta selvää tyvikasvua ei tullut, mikä sopii mulle! :) )
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...
lambie
Haiven
Haiven
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 21:32

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja lambie »

kellään kokemuksia blondeista väreistä? olisin tosi kiinnostunut tosta platinasta! kun oma tukka on aivan luonnonvaalea ja värjäämätön mutta kellertäää talvisin ja hopeashampoot on järkkyjä kemikaalipommeja :o enkä viittis noilla vaurioittavilla markettien blondiväreillä värjäillä -.-' ja sitten valkonen shokkiväri ei oikeen tarttunut värjäämättömään eli mahtaiskohan näistä löytyä apua mulle? (:
1cMii,oma väri platinablondi, tavoitteena alaselkä
vivitsu

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja vivitsu »

Itse ostin kyseisen värin sävyssä 7N. aivan mahtava lopputulos. En tule enää muuta käyttämään. pitkään etsin oikeanlaista väriä, nyt se löytyi, oon tosi onnellinen :)
hajukaan ei minua niin haitannut, on niitä pahempiaikin ;)
Choko
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Touko 2009, 22:42

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja Choko »

^ Onneks olkoon hyvästä väristä vivitsu! :)
Mulle tuli nyt mieleen, että jos ensin läträän Color B4:lla, niin sitten voisin tehdä raitoja tolla N7:lla ja muuten värjätä N5 ja N6 sekotuksella.
Onko sulla vivitsu kuvaa sun hiuksista? Tai voisitko antaa "kirjallisen selityksen"&nbsp; :3&nbsp; ;D siitä, että millainen sävy on. Onko mukana kuparia/keltaisuutta vai onko tosissaan ihan neutraali?
Ei jaksais millään enää odottaa lutrailupäiviin ens viikolla... ;)
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...
vivitsu

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja vivitsu »

kuvaa mulla ei valitettavasti ole, muttamutta. mä koitan selittää&nbsp; ;D

eli mullakin alkutilanne oli se että tummaksi värjännyt monta vuotta putkeen, 4 asteista. Ja sitten päätin että nyt riittää synkkyys&nbsp; :#
siinä sitten laitoin kahden viikon sisällä 2 värinpoistoa ja ekan poiston jälkeen laitoin jonku tuhkasen 8 asteisen taittamaan sitä punaisuutta mikä siinä sillon oli. Ja nyt sitten tosiaan laiotin sen N7 tähän. Mä en oo mikään kampaaja enkä ekspertti näissä jutuissa, mutta mun silmään tää on aika neutraali, just sellanen mitä oon aina toivonutkin, tosin ehkä muutama raita tuohon päälitukkaan olis vielä ehkä kiva.
Ehkä tässä jotain "kultaisuutta" on vähän mukana, mutta ei todellakaan mitenkään häiritsevästi. Ja tosiaan tää kuitenkin oli aika punertava värinpoistojen jälkeen, niin oon tosi tyytyväinen kyllä lopputulokseen.

Jos käyt jostain kampaamosta ostamassa värin, nini siellä kun on se värikartta, niin ihan kyllä sen värinen mulla tästä tuli :)

Tsemppiä tulevaan koitokseen&nbsp; ;)
Choko
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Touko 2009, 22:42

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja Choko »

^ Kiitän ja kumarran vastauksesta! :D
Kuulostaa hyvältä! Mua ei haittaa edes pieni kultaisuus, kunhan vaan ei vedä oranssiksi/kupariseksi.
Vielä muutama päivä pitää odottaa ennen kuin saan vapaata, mutta sitten alkaa Chokon värikokeilut! ;D
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Joskus aikoinaan laitoin hennattuun tukkaani kaksi pakettia mustaa Tints of naturea. Tarttuihan se, mutta henna kuulsi alta. Näyttivät enemmän violetin/punaisen mustalta. Kestävyydestä en osaa sanoa koska väri ehti olla vain viikon. Plussaa tuoksusta ja siitä ettei päänahka tuntunut liekitetyltä värjäyksen jälkeen. Kuvaa mustasta värjäyksen jälkeen:
Kuva
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
lambie
Haiven
Haiven
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 21:32

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja lambie »

mikäköhän noista väreistä mahtais olla mahollisimman lähellä ihan valkosta/platinaa ja mielellään kylmänä sävynä? natural platinum blonde 10N,ash blonde TN10C vai extra light blonde TN10XL ? Kun itse en ymmärrä noista merkinnöistä mitään :o oma tukka on luonnostaan lähes platina kesäsin mutta talvella kellertää rasittavasti ja en jaksa suoraväreillä+ hopeashampoolla läträtä niin ajattelin jos tästä olisi apua&nbsp; :)
1cMii,oma väri platinablondi, tavoitteena alaselkä
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Tints of Nature

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Jos haluat taittaa keltaista, niin tuhkansävy eli ash blonde olisi varmasti paras - tässä tosin on aina se vaara, että vetäisee liian harmahtavaksi. Jos ei kellerrä paljoa, niin platinum blondekin voisi riittää. Extra light blonde taitaa olla näistä kaikista vaalein, mutta siinä ei ole platinaa tai muuta kylmää sävyä eli kellertävyyden häivytys tuolla tuskin onnistunee.

Vastaa Viestiin