Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Ice »

Löytyi netissä surffatessa kenties mielenkiintoinen uutinen helsinkiläisille, http://www.annankatu20.fi/uutisia/ , "NYT GHD - TUOTTEET HUIPPUEDULLISESTI - 50 %"

En tiedä koskeeko rautoja, kumminkin jos kiinnostaa niin kannattanee kysellä.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Laitanpas viestin tänne harvemmin puhutuimpien tuotteiden ketjuun. Onko kenelläkään kokemuksia Maria Nilan tuotteista? Ostin Tukholman PUB:sta Maria Nilan IQ conditioner 2 shampoon, conditioner 2 hoitoaineen sekä IQ hair masque 1:n.

Olen nyt pari kertaa testannut näitä ja varsinkin shampoo tuntuu tosi hyvältä! Pesee hellästi hiukset ja jättää ne tosi pehmeän tuntuisiksi. Tämä shampoo on silikoniton ja incistä löytyy mm: cocamidopropyl betaine, cocamide mea, chamomilla recutita, hydrolysed wheat protein ja helianthus annuus, polyquaterium-10. Mun vajavaisella inci-tietoudellani tää vaikuttaa siis tosi hyvältä shampoolta sisältönsä puolesta.

Hoitoaineesta löytyy mm. hydrolysed vegetable protein, trimonium honey, xylitol ja pantenol. Silikoniakin on, mutta vasta incin lopussa (cyclomethicone).

Hiusnaamio on tarkoitettu ohuille, rakenteeltaan vaurioituneille hiuksille ja sisältää mm. hydrolysed vegetable proteinia sekä hydroluzed sweet almond proteinia. Ja ei sisällä siis silikonia!

Tuotteista lisää:

www.marianila.com
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Triina »

Korkkasin loppuvuodesta ostamani Shine Boosterit. Ensivaikutelma on vähän niin ja näin...

Shampoo vaahtoaa ja pesee hyvin ollakseen sulfaatiton. Hius jäi hieman karheaksi ja natisevaksi, mutta pehmeämmäksi kuitenkin kuin keskivertoshampoolla. Hoitoainepullon kyljessä mainitaan joko 3 minuutin perusvaikutusaika tai tehiksen 15 min, joten ihan valmistajankin mukaan tuote sopii muhitteluun. Annoin itse olla sen kolme minuuttia. Hoitis on mukavan paksua ja kermamaisen raskasta tavaraa, levittyy tosi hyvin. Olen viime ajat käyttänyt Tigin MM:ia reilulla kädellä ja tätä tarvitsee pienemmän määrän, tuntuu muuten aika öljyiseltä. Huuhteluvaiheessa hius olisi voinut olla paremmankin tuntuinen, nyt tulos ei ollut niin sileä kuin olin toivunut ja melko raskas (kuivaamisvaiheessa raskautta ei enää huomannut). Hoitotehoja tuntuu olevan aika köyhästi kun ottaa huomioon liukkaan hiuslaatuni, joka ei kovin paljoa tarvitse. Mitään erityistä kiiltoakaan en huomannut missään vaiheessa, tosin lasimainen tukkani on luonnostaan jo aika kiiltävä.

Tuoksu on sitruunainen, samanlainen kuin tiskiaineessa tai muissa puhdistusaineissa, ei paha, mutta ei oikein hiuksiin sopivaakaan.

Tämän perusteella aika laimeat fiilikset, mutta pointseja kohottaa se, että hiukset ovat toisena päivänä tosi puhtaan oloiset verrattuna normaaliin, muutenkin kivan silkkiset.

Jatkan kokeilua eri vaikutusajoilla ja yhdistämällä muihin sarjoihin.
Viimeksi muokannut Triina, 01 Maalis 2008, 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja -j- »

Ai tämä sarja on PETAn listalla? Siinä tapauksessa minäkin kiinnostuin :)

EIhän shampoissa ja hoitiksissa ole silikonia?
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Triina »

Ei ole silikonia. Sen sijaan hurja määrä kaikenmaailman kasviuutteita ja muita kivoja. Incin viimeisenä on molemmissa Caramel, mikähän sen funktio on? Ainakin sitä on häviävän vähän, koska lista on tosi pitkä.

Tässä on sitruksia, mutta ainakin oma päänahka on hyvinvoivan tuntuinen, vaikka esim. MOP jonkin verran ärsytti.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Millaisia kokemuksia ABBA:n tuotteista juureksilla on? Mulla heräsi kiinnostus niitä kohtaan kun luin että kaikki ABBA:n shampoot on sulfaatittomia. Muutenkin putelit näyttää houkuttelevilta...mistä näitä voi tilata?

http://www.abbahaircare.com/Home/Default.aspx
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

ABBAa myy ainakin Hairproducts4me.com ja muistaakseni myös Diamondbeauty.com. Lähinnä jenkkikaupoista tuota voi etsiä.
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja ellen »

ABBA on mielestäni sellaista semiluonnonkosmetiikkaa, pyrkivät kyllä kovasti luonnonmukaisuuteen, mutta eivät ihan siihen täysin yllä. Tuotteet ovat vegaaneillekin sopivia, eivät sisällä synteettisiä värejä, eivätkä sulfaatteja. Putelit ovat yksinkertaisia ja sisällöt ovat mukavan luonnonmukaisia ja herkullisia. Sisältävät siis paljon ainesosia luonnosta, joten herkkäihoisen kannattaa lukea INCI:t tarkkaan.

Shi Shin suosituksesta mie löysin ABBAn Pure Color Protect Shampoon, joka tuoksuu cocktailkirsikoilta, pesee hiukset todella hellävaraisesti, mutta jättää hiukset ihmeellisen jämäköiksi. Tykkään ihan hirmuisesti.

Uudistuneet ABBAn hoitikset sisältävät valitettavasti silikonia, mutta Volume- ja Moisture-sarjan uudet suihkittavat hiuksiin jätettävät eivät sisällä silikonia, eikä myöskään voidemainen jätettävä Pure Gentle Conditioner.

Mie oon tilannut ABBAa Goddess Withinistä.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Siis ihan uskomatonta!

Ostin Kicks liikkeestä PHC tuotteen, joku ruotsalainen sarja(?) mistä en ikinä ole kuullutkaan..
Tykkäsin purnukasta, ja tarvitsin jonkun todella kiiltoa ja kosteutta tuovan hoitiksen johon voisi sekoittaa oliiviöljyä..

Purnukka maksoi n.8e ja ajattelin että sietää kokeilla..

Vähän arvuutellen lähdin matkaan, mutta kun kotona avasin purkin, tuoksu oli hyvin mieto sitruunan ja jonkin kukkasen välillä, koostumus kuin kermaa, ihanan täyteläisen paksua.

Sekoittui tosi hyvin öljyn kanssa ja parin tunnin muhittelun jälkeen uskomattoman sileä ja kiiltävä tukka!
Latvat eivät ole yhtään hamput enää.

Suosittelen kokeilemaan! Sarjassa oli muitakin tuotteita, itse haluan kyllä kokeilla niitä kaikkia  ;D

Viestisi sopii hyvin tähän ketjuun. - Kikka
Viimeksi muokannut Neriana, 02 Huhti 2008, 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Mikähän Phc:n tuote mahtoi olla kyseessä?  :)
3b F ii
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Venttaas, käyn hakemassa purnukan veskistä *raahaaluitaanvessaan*

Elikkäs PHC SHINE REVIVAL sellainen beige purkki.
Tuote pisti silmään kun kyljessä luki jojoba & green tea

Ja kun en ollut kokeillut niin... :)

http://www.kicks.se/KicksFinland/2183/2 ... otuotteet/

(toivottavasti linkitys onnistui) -linkissä ei muuten ole kaikkia tuotteita, ei edes tuota Shine Revivalia  :(

Haluaisin kokeilla tuota syvähoitoa kuiville ja vaurioittuneille hiuksille.
Ostin vähän "itselleni kuulumattoman tuotteen" kun ostin tuon Shine revivalin,olisin enemmänkin tarvinnut jotain kuiville, mutta halusin kokeilla saisinko jostain kiiltoa.. Ja jos tuo toimi itsessään jo niin hyvin vaikka ei ollutkaan ns. "vaurioituneiden" hiusten tuote, niin odotan innolla millainen on juurikin tuo  Phc Deep Treatment Repair Hiusnaamio  :D
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Tuosta olisi mielenkiintoista saada INCI näkyville, voisitko näpytellä sen ketjuunsa?
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Yritän sen jossain vaiheessa ehtiä kirjottaa, nyt laiskottaa kun vasta tulin kotiin :)

Vilkaisin sitä nopeasti ja olihan siellä alkoholia ja silikonia.. paljon vai vähän, niin en tiedä ja minkä laatuista sillä itsellä ei mitään hajua noista inci listoista :)
Henkilökohtaisesti en välitä sisältääkö tuote silikonia yms, kuhan lopputulos on hyvä. Itselläni ei edes pidemmällä ajalla hiukset ole menneet miksikään vaikka olen käyttänyt silikoni pitoisia tuotteita.

Käytän tosin myös Tigiä, Lanzaa, Kerastasea yms. Joten siksi olen vain iloinen jos joku toimii :)

Mutta kirjoitan sen incin tutkailtavaksi heti kun kerkiän :)
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

Mulla on nyt hyllyssä Philip Kingsleyn Elastizeria kolme näytettä ja näytepullot Re-Moisturizing shampoota ja hoitsikkaa. Raportoin kunhan olen käyttänyt pari kertaa.

Edit. 6.4.2008
No niin sitten. Pesin eilen hiukset Philip Kingsleyllä.

Aloitin muhittelemalla Elasticizeria 20 min myssyn alla. Tavara on paksuhkon kermamaista, tuoksu aika mitätön, apteekkimainen. Tulos kuitenkin pesemättömissä hiuksissa jytäkkä. Huuhtelun jälkeen hiukset tuntuivat kimmoisilta ja elinvoimaisilta, kiharat olivat jäntevät.

Jatkoin pesemällä Re-moisturizing shampoolla, jonka pitäisi olla linjan hoitavin. Shampoo on myös hyvin mietotuoksuinen ja vaahtoa hyvin, muttei liikaa. Pienikin määrä riitti pesemään koko hiuspohjan kunnolla. Vaahto kyllä imeytyy hiukseen parissakymmenessä sekunnissa, jonka jåälkeen tuntuu kuin hieroisi shampootonta hiusta, mutta pesutulos on kyllä ihan bueno.

Sitten pistin päähän Re-moisturizing hoitoaineen ja pidin 5 min myssyn alla. Järkeilin että 20 minuutin tehispläjäyksen jälkeen ei tarvi tuntikausia muhitella. Hoitsikka muistuttaa Elasticizera koostumukseltaan ja leviää hyvin. Selvittää keskinkertaisesti. Huuhtoutuu hyvin ja hiukset tuntuivat todella jänteviltä ja silkkisiltä.

Annoin kuivua itsekseen. Hiukset kuivuivat nätille kiharalle ja latvat tuntu ihan hyvältä - tosin niissä oli myös Headressia, jonka ihan automaattisesti iskin päähän sen kummempia ajattelematta.  ;D Kuivuttuaan hiukset olivat ilmavat, mutta kuivan oloiset. Nyt kun olen nukkunut yön yli, kuivuuden tunne on vielä selkeämpi, latvat tuntuvat aika hampulta. Tukka ei kiillä yhtä paljon kuin yleensä. Juuret ovat latistuneet enemmän kuin normaalisti vaikka niissä on tyvikohottajaa.

Loppulausunto: Hyvä, mutta ei HG. Suosittelisin henkilölle, jolla on hyväkuntoiset hiukset, niissä kosteutusvaikutus varmaan kestäisi. Mutta mun päässäni (jossa permis, väri ja raidat) häviää 6-0 Healing Moisturelle ja Nexxuille.  Kokeilen vielä tuota Elasticizeria Nexxun tai Kevin.Murphyn kanssa, mutta tuskin ostan näitä lisää. Yleisarvosana 8-.

Yhdistin. -Luomo-
Viimeksi muokannut Hentoinen, 06 Huhti 2008, 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
Hanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:15

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Maria Nilasta sen verran, olen joskus käyttänyt yhtä shampoota sarjalta. Kävin tuolla sivuillakin, enkä löytänyt sitä sieltä. Aiemmin mielestäni kaikki merkin shampoot olivat täysin sulfaatittomia, kuten sekin mitä minulla oli. Tykkäsin siitä paljon, voisi kyllä testata joskus nuo uudetkin, vaikka sisältö ei enää taidakaan olla sama.
Vastaa Viestiin