Sivu 1/1

Pitkätukat

Lähetetty: 24 Syys 2010, 21:02
Kirjoittaja Luscious
Tein uuden aiheen kaikille omasta mielestään pitkähiuksisille juurikasvulaisille.
Tänne voi löpistä kaikenlaista mitä mieleen juolahtaa pitkistä hiuksista. Suunnitelmia, hassuja tapauksia, muotoilusta ja erityisesti pitkien hiusten hoitoon liittyvistä asioista. Pitkät hiukset on paljon muutakin kuin kasvattamista.

Itse en ole vielä mikään kovin esimerkillinen aloittaja, omat hiukseni kun ovat vasta vuoden kuluttua vyötärömittaiset..
Hiukset silti tuntuu jo pitkiltä.
Hiuksia ei esimerkiksi viitsi enää pitää auki niin paljon kuin ennen, vaan hiuksia haluaa suojata ja pitää siististi kiinni.
Olen silti ajoittain vielä kovakourainen hiuksilleni ja toivoisinkin että ehkäpä tämä ketju voisi auttaa parantamaan tapojani ;)

Laitoin jo tonne päivän kampauksiin mutta pakko hihkasta tännekkin kun opin tekemään Fishtailin . Kannattaa kokeilla, se on yllättävän helppo.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 24 Syys 2010, 21:16
Kirjoittaja kleio
Ah, hyvä ketju! Yksi pitkätukkainen liittyy heti mukaan, ja aika sopivalla hetkellä muuten: nutturan uumenissa muhii Fox's Shea Butter Conditioner. Ekaa kertaa testaan tätäkin ihmeseosta, kun sheavoi saapui tänään iHerbiltä. Saas nähdä miltä latvat aamulla näyttää.  :)

Oma tukka on tosiaan reilusti bsl:n ja vyötärön puolivälissä, näyttää siltä että viisi senttiä riittää sinne vyötärölle.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 24 Syys 2010, 21:29
Kirjoittaja deko
Mid-back eli tuuma-pari yli bsl, en ole vähään aikaan mitannut tarkkaa pituutta koska "en halua tietää ja kytätä".

Tehohoidin juuri letinpään ja lääpin latvustoon aloevera-jojobaseosta. Pitäisi leikata kesän ja Rialin kuivattamista latvoista sentin verran pois, mutta hennaan ensin ja leikkaan vasta sitten jos siltä tuntuu.

Lantiomitta olisi tavoitteena jos sattuu kasvamaan niin pitkäksi tasalatvoilla. Olen siis oikaisemassa loivaa U-muotoa tasapitkäksi koska se on lettien kannalta nätimpi ja tätä tulee harvemmin pidettya auki. Latvoista pitää leikellä vielä kymmenkunta senttiä vanhaa hapetevärien vahingoittamaa pituutta pois, mutta pikkuhiljaa...

Pian on tämän vuoden ainoan kokopään hennauksen aika, sitä ei voi tehdä kovin usein koska latvat tummenevat muuten liikaa. Piristelen välillä väriäni crazy color punaisilla suoraväreillä, tarttuvat kivasti hennankin päälle.

Yritän venytellä pesuväliä, mutta se on taas jämähtänyt 2-3 pesuun viikossa eli tässä oleillaan vähän aikaa.

Olen heikkolahjainen eri kampausten kanssa, bravuurini ovat erilaiset puikkonutturat, suosikkini Lazy Wrap bun (linkitin siitä kampausketjuun) koska se pysyy jopa minun liukkaassa lasitukassani kuin tauti.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 24 Syys 2010, 21:45
Kirjoittaja pitkätukka
Täytyyhän tänne liittyä, koska nimimerkkinikin viittaa jo tähän suuntaan. :D

Pituus löytyy sentteinä viestieni alareunasta. Latva on tasapitkä ja suoraan leikattu. Olen hyvin iloinen siitä, että sain alkuvuodesta leikattua jäljellä olevat kerrokset pois. Kasvatus otti silloin takapakkia 7 cm verran kerralla, mutta paksu latva korvasi kyllä menetyksen.

Olen hyvää vauhtia lähestymässä häntäluun ja "classicin" puoliväliä. Classic on LHC:stä omaksumani pituustermi, joka tarkoittaa kohtaa missä peffa kohtaa reidet. Sille ei taida olla mitään sujuvaa ja vakiintunutta suomennosta? Classic on joka tapauksessa seuraava isompi tavoitteeni. Se toteutuu joskus vuoden 2011 aikana. Sitä edeltävät minitavoitteet ovat tasan 100 cm ja 40 tuumaa (101,6 cm), joista molemmat toteutuvat tämän vuoden loppuun mennessä. En ole ihan varma miten etenen classicin  jälkeen. Pysähdynkö siihen leikkaamaan kuukausittain pois värjättyä osaa? Vai jatkanko suoraan esim. puolireiteen tai pidemmälle ja palaan myöhemmin classiciin tai puolireiteen, kun värjätty osa on lopultakin sopivan alhaalla poistettavaksi (ainakin melkein) kokonaan? Päätän sen sitten kun asia on ajankohtaisempi. Oma värini on nyt hiukan korvien alareunaa alempana eli ei vielä aikoihin edes hartioilla.

Tällä hetkellä tuntuu siltä, ettei ole oikeastaan kiire minnekään. Pituutta on ollut häntäluumitan saavuttamisesta asti tarpeeksi, jotta tukka ei tunnu enää omasta mielestä liian lyhyeltä. Olen päässyt myös värirajalla stressaamisesta, vaikka toki hiukset saisivat kasvaa nopeammin jotta pääsisin siitä joskus eroonkin. ;D No, kaikki aikanaan. Nykyvaihe on toisaalta todella helppo: pesen kerran viikossa, letitän yöksi, laitan pesujen välillä öljyä (+aloeverageeliä) tarpeen mukaan, pidän hiuksia kiinni. Ei tunnu edes tylsältä, vaikka voi tietysti kuulostaa jonkun muun mielestä tylsältä että pidän aina hiukset kiinni. Hiusten esittely auki pitämällä ei ole minulle tärkeää tosielämässä. Joskus pitämäni (sivu)letti tietysti näyttää totuuden, vaikka hiukset ovat silloinkin kiinni. Otan pituuskuvia hiukset auki kotisivulleni, mutta muuten en tykkää pitää niitä auki. Tämä hiuslaatu on siihen liian takkuuntuvaa ja se käyttäytyi siten jo paljon lyhyempänäkin.

Kokeilin äskettäin pitkästä aikaa pestä sulfaatittomalla shampoolla, Urtekramin Ruusulla, jota oli jäänyt kylppäriini edellisen kokeilun jälkeen puoli pullollista. Olin vuosi sitten sitä mieltä ettei se toimi. Virhe oli varmaan siinä, että pesin ensin vuoden CO-menetelmällä joka ei puhdistanut kuitenkaan aina tarpeeksi hyvin, siirryin siitä suoraan sulfaatittomaan shampooseen ja edelleen näytti siltä, että ei tule puhdasta. Olen pessyt viime vuoden lopusta asti sulfaatillisilla shampoilla ja ollut tyytyväinen pesutulokseen muuten, mutta pesu tuntuu kuivattavan usein liikaa. Ehkä pohjalla oli viime vuonna CO:n jäljiltä jotain, mikä olisi pitänyt puhdistaa ensin sulfaateilla ja ryhtyä vasta sitten leikkimään sulfaatittomilla shampoilla... Viime pesussa sulfaatittomuus nimittäin toimi hyvin. Kuivattavuudessa ei tosin ollut suurta eroa sulfaatteihin verrattuna, mutta puhdasta kyllä tuli. Taidan antaa Urtekramille uuden tilaisuuden pidemmäksi aikaa. Tai käytän sitä ainakin satunnaisesti.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 24 Syys 2010, 22:03
Kirjoittaja deko
^ sinähän olet kunniajäseniä ;D (ootoo)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 24 Syys 2010, 23:45
Kirjoittaja pitkätukka
:D

Dekoko se siinä? Nimimerkki hämäsi lievästi :)

(OT tämäkin)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 24 Syys 2010, 23:57
Kirjoittaja deko
pitkätukka kirjoitti: :D

Dekoko se siinä? Nimimerkki hämäsi lievästi :)

(OT tämäkin)
Jep (ootoo) siivotaan huomenna nämä turhuudet...

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 25 Syys 2010, 10:57
Kirjoittaja Kronia
^Onko deko taas dokuillut?  ;D

Mä liityn kanssa tänne. Hiukset on nyt pisimmiltä osiltaan lähestymässä lantiomittaa. Ennen en kyllä kehtaa hiuksiani lantiomittaisiksi sanoa, kunnes iso osa tukasta yltää sinne asti. Malli on tällä hetkellä ehkä loivahko V, tykkäisin enemmän ehkä U-mallista, katotaan jos sellaisen leikkaisin seuraavalla kerralla kun menen kampaajalle joskus parin kuukauden päästä...

Mä oon tyytyväinen siitä, että oon kasvatuksessa päässyt siihen vaiheeseen, etten erityisemmin ajattele asiaa tai stressaa siitä :) Tukka tuntuu saavan lisää mittaa paljon nopeammin näin, kun sitä ei ole koko aikaa vahtaamassa, kuten joskus aikaisemmin. Tosin tehohoitojen suhteen saisin kyllä olla vähän aktiivisempi, nyt nekin tuppaavat unohtumaan.

Saa nähdä, millainen tukkakriisi tulee, kunhan vauva syntyy ja alkaa kaikki raskauden aikana irtoamatta jäänyt tukka tippumaan rytäkällä... En kauheen innolla odota sitä  :P Nyttenkin on imurin pussi jatkuvasti tukkaa täynnä :D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 27 Syys 2010, 23:57
Kirjoittaja Luscious
Pidän öisin hiuksia usein kiinni, mutta lettikihara ei ole aina toivottua. Tosi nättiä taipuisuutta tulee kun pistää öisin hiukset 2-säikeiselle köysiletille!

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 28 Syys 2010, 00:10
Kirjoittaja pitkätukka
Täytyypä kokeilla joskus köysilettiä yöksi tavallisen letin sijasta. Minäkään en ole suurin lettilaineiden fani, mutta harvemmin laineet näkyvät koska pidän hiukseni kuitenkin päivisinkin kiinni. Köysilettilaineita voisi hyödyntää silti silloin, jos tulee mieleen tehdä joku ponnariviritelmä. Esim. lyhennetty ponnari puikoilla, mikä takuttaa mulla paljon vähemmän kuin ponnari jossa koko pituus roikkuu vapaana.
Kronia kirjoitti: Saa nähdä, millainen tukkakriisi tulee, kunhan vauva syntyy ja alkaa kaikki raskauden aikana irtoamatta jäänyt tukka tippumaan rytäkällä... En kauheen innolla odota sitä  :P Nyttenkin on imurin pussi jatkuvasti tukkaa täynnä :D
Odotan samaa ja vähemmän innolla myös. Onko sulla lähtenyt hiuksia koko ajan paljon vai oliko välillä vaihe, ettei niitä lähtenyt juuri ollenkaan? Mulla on nyt niin, ettei hiuksia ei ole lähtenyt oikeastaan yhtään moniin viikkoihin. Isohko sulkasato iskee kai kuitenkin väistämättä joskus myöhemmin. Yksi tuttuni tosin kertoi, ettei häneltä lähtenyt myöhemminkään hiuksia tavallista enempää ja hänellä oli koko ajan APL-BSL-pituiset hiukset. Olisi varmaan huomannut hiusten ohentumisestakin, jos hän olisi saanut suuren sulkasadon. Jos on oikein hyvä onni, niin ehkä siltä voi välttyä? Ei ole aikaisempaa omakohtaista kokemusta asiasta, joten paha sanoa asiaan mitään enempää.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 28 Syys 2010, 07:59
Kirjoittaja Kronia
^Mulla ei siis nyt raskausaikana ole lähtenyt käytännössä lainkaan hiuksia, mutta vanhasta kokemuksesta tiedän sen tapahtuvan. Viimeksi taisi olla niin, että sulkasato iski n. kolme kuukautta synnytyksen jälkeen ja kesti reilun kuukauden ennen kuin normalisoitui.

Totta kai se on ihmisestä kiinni, lähteekö tukkaa vai ei, mutta yleisemmin kyllä tukkaa alkaa irrota tavallista enemmän siinä 2-6kk synnytyksen jälkeen. Se on ihan hormoneista kiinni. Nyrkkisääntö taitaa pitkälti olla se, että jos on huomannut, ettei hiuksia raskauden aikana irtoa entiseen malliin, niin ne tulevat irtoamaan myöhemmin. Pysyvästi paksumpaa tukkaa ei raskaudesta taida saada, vaikka se kivaa oisikin :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 28 Syys 2010, 13:24
Kirjoittaja bree hodge
mulla tukka ollut aina raskaana ollessa tavallista parempi kuntoinen ja kiiltävä. Naamakin "hehkunu" parempi kuntoisena. Johtunee siitä, että raskaana kaikki ravintoaineet imeytyy paremmin ja tietty hormoonit. Imetys aikoinanakaan en ole kaljuuntunut. Mutta silloinkin hyvän ravinnon tarve korostuu. Jos olisin imettänyt, syönyt huonosti ja laihduttanut raskauskiloja samalla, voipi olla, että tukassa olis näkyny.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 01 Loka 2010, 12:35
Kirjoittaja muru
Mä nyt en ehkä ihan vielä kuulu tänne mutta jos ei haittaa, osallistun saadakseni motivaatiota ankaraan kasvatteluun  :D

Otin tänään uuden kasvukuvan (joita olen ottanut itselleni 2-5kk välein nähdäkseni edistyksen) ja laitan sen tänne jos sopii.

Kuva

Siinä mun karvani. Ei hirveästi kasvua kesästä kun oon leikellyt joku 5cm huonoimpia pois, mutta siitä se taas lähtee. Tavoitteena tosiaan ihan kunnolla lantio/takapuolimitta. :) Latvat edelleen huonossa kunnossa mutta nyt selkeästi parempi ja tasapituisempi latva kuin ennen.

Luonnossa tukka on enemmänkin tumma suklaanruskea, valaistus teki siitä ihan mustan...

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 01 Loka 2010, 12:51
Kirjoittaja Kronia
^Kyllähän sä nyt tänne hyvinkin kuulut, tervetuloa vaan  :D En tiedä, mikä on pitkän tukan määritelmä, itseni luen kuitenkin jo hyvinkin pitkätukkaiseksi, eikä mun kuontalo kovastikaan sun tukkaa pitempi ole :)

Mä yritin tänään ottaa uutta tukkakuvaa itestäni, mutta unohdin, että oli musta paita päällä. En jaksanut vaihtaa, eli metsään meni  :D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 01 Loka 2010, 23:40
Kirjoittaja pitkätukka
Pitkä se on, selvästi  ;D

Jännä juttu miten pituuden mieltäminen vaihtelee eri tilanteissa. Tosielämässä BSL näyttää jo hyvinkin pitkältä. Tulen kuitenkin tilapäisesti pituussokeaksi LHC:n foorumia selatessani ja siellä osaan pitää pitkinä vasta lantiomittaisia hiuksia... Sama sokeus ei ole iskenyt vielä kertaakaan täällä Juurikasvussa.

Ja sitten sekin, minkä kokee itsellä lyhyeksi/pitkäksi. Huomaan että pidän toisilla paljon lyhyempää mittaa pitkänä kuin itselläni. Omat hiukset tuntuivat (liian) lyhyiltä vaikka miten kauan, vaikka ne olivat jo reilusti yli vyötärön. Toisella taas en pidä BSL-vyötäröpituisia hiuksia ikinä lyhyinä (LHC:tä lukuunottamatta :P, mutta siellä näkeekin tosielämään verrattuna suhteettoman paljon superhypermegapitkiä kuontaloita).

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 02 Loka 2010, 01:55
Kirjoittaja Hanna
Täällä myös yksi pitkien hiusten kasvattaja, ainakin hetken vielä, pidempiä en tahdo. Tällä hetkellä hiukset hipovat kai "classic length" mittaa, muutama sentti uupuu luullakseni, en ole varma näistä mitoista  :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Loka 2010, 19:27
Kirjoittaja Horros
Itse en ole mikään kunnon pitkätukka kun pituus on siinä mid-backin tienoilla, mutta kovasti toivon ja yritän kasvattaa, noin vyötärö-lantiopituus olisi unelmana. Naisilla pitkinä hiuksina pidän noin bsl:ää pitempiä, "mielestäni" pitkiä hiuksia taas mid-backia pitempiä, kun ei esimerkiksi vyötärömittaakaan elävässä elämässä paljoa näe.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Loka 2010, 16:11
Kirjoittaja NarnianQueen
Parin viikon takaisen leikkauksen jälkeen hiukset ovat enää vain puoleen selkään (rintaliivien alle), mutta tuntuvat paljon helpommin käsiteltäviltä ja tuuheilta. Ikävä kyllä hiusteni enimmäispituus huitelee siellä vyötärön paikkeilla, sitten tulee hiuksen kasvuraja vastaan... pituutta ei enää tule, vaan vanha hius irtoaa ja uusi kasvaa juuresta. Harmi, se fairy length (hyväkuntoisena, ei hamppuna) olisi aika makea...  ;)
On vain tyydyttävä huolehtimaan hiusten hyväkuntoisuudesta ja kiillosta, kun pituuskasvua ei voi rajattomasti lisätä.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 31 Joulu 2010, 06:40
Kirjoittaja pitkätukka
Löysin Youtubesta hyvän videon, jolla demonstroidaan pitkien hiusten mittaaminen ja latvojen leikkaaminen itse. Mallilla on noin classic-mittaiset hiukset. Metodina on toisaalta netistä löytyvä Feye's Self Trim (versio jolla leikataan latva ihan suoraan poikki), mutta video on usein selvempi kuin pelkät kuvat. Ehkäpä tästä on jollekin iloa. Käytän itse juuri noita samoja menetelmiä.

How to trim and measure your hair

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 01 Tammi 2011, 14:44
Kirjoittaja Mariatar
Pitkätukka ilmoittautuu. Kyllä mä itseni pitkätukkaiseksi lasken, vaikka tukka yltää "vain" vyötärölle. Kaikki bsl-mittaa pidemmät lasken pitkätukkaisiksi. :)

Talvella parasta, mitä voin tukalleni tehdä, on glyserolin käyttäminen joka pesussa. Tukkani on muutenkin aika karhea ja paksu, joten ilman säntillistä kosteuttamista mistään ei tulisi mitään.

Lisäksi suosittelen kaikille pitkätukkaisille Tangle Teezer -harjaa. Mitä mainioin keksintö, eikä ole tämän ostamisen jälkeen juuri takkuja näkynyt tai jos onkin, niistä on selvitty ilman saksia ja muita epämukavia kommervenkkejä.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 01 Tammi 2011, 20:44
Kirjoittaja Luciana
Pitkätukka täälläkin. Vyötärömitta on kyllä oma maksimimitta, jonka jälkeen hiusten hoitaminen alkaa mennä liian vaivalloiseksi ja aikaavieväksi. Nytkin kamppailen sen suhteen, että lopettaisinko värjäämisen ja antaisin hiusten sävyn vaihtua punaisesta takaisin ruskeaksi? Olisi hellävaraisempaa kuantalolle.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 02 Tammi 2011, 17:30
Kirjoittaja Mariatar
^ Värjäätkö ihan kaupan väreillä? Hennaan siirtyminen voisi tehdä hyvää. Mulla tukan kunto on kokenut todellisen parannuksen hennaan siirryttyäni.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 02 Tammi 2011, 23:47
Kirjoittaja Todia
Täällä myös yksi pitkätukka (sori, pitkätukka ;))!
Pisimmillään pehko on ollut noin 15-16 vuotiaana, eli 8v. (hui!) sitten, jolloin tukka ylettyi jonkin verran yli vyötärön. Sen jälkeen innostuin kerrostamaan, ja vaikka tukka on lyhyimmillään ollut kuitenkin olkapäillä, ei se ole ollut enää "kunnolla" pitkä.. :(
Nyt reilu BSL, ehkä tarkemmin sanottuna Mid-Back, ja vähintään vyötärömitta olis tavoitteena. Toivon, että hiukset kasvaa ylipäänsä vielä vyötärölle, saatika sitten pidemmiksi, koska tuolloin 8v. sitten tuntui siltä, että kasvu tyssäsi siihen. Tukka on myös ohuemman tuntuinen kuin teininä, mutta onneksi laineikas, joskaan ei enää kihara, joten näyttää edes onneksi suht paksulta.
Päätä hoidan CO:illla (shampoopesu arviolta noin 1x/2vko), öljyillä ja tuhdeilla hoitoaineilla. Pidän tukkaa kiinni, mutta välillä mietin, että pitäisi opetella pitämään aukikin, koska se on kuitenkin myös iso syy, miksi pitkistä hiuksista pidän.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Tammi 2011, 00:56
Kirjoittaja Anya
Joo, kaipa mäkin tähän jengiin kuulun. :)
Ja nyt kyllä aion antaa sellaisen uudenvuodenlupauksen, että hoidan hiuksiani paremmin kuin viime vuonna. Olen selkeästi laiminlyönyt hiuksiani ja on hiukan huono omatunto ollut sen takia.

Äsken lähti melko paljon pituudesta. Hiukseni olivat hiukan yli vyötärömittaiset, nyt vain vähän yli bsl-mitan. Mut oli kyllä aikakin leikata... ja kyllähän ne taas kasvaa.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Tammi 2011, 10:25
Kirjoittaja -j-
Lasken itseni ainakin henkisesti pitkätukaksi, vaikka tällä hetkellä parin vuoden takaisen oikosulun takia tukka ei ole edes bsl-mittainen. Mutta eiköhän jo n. vuoden kuluttua vyötärömitta häämötä!

Oikeasti on tuntunut hiusten katkaisun jälkeen siltä, kuin olisi leikattu raaja irti. En vain pysty samaistumaan itseeni lyhyttukkaisena. En pysty.


Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Tammi 2011, 12:37
Kirjoittaja Luciana
Mariatar kirjoitti: ^ Värjäätkö ihan kaupan väreillä? Hennaan siirtyminen voisi tehdä hyvää. Mulla tukan kunto on kokenut todellisen parannuksen hennaan siirryttyäni.
Kokeilin joskus hennaa, mutta vaikka hiukseni tuntuivat paksummilta niin ne tuntuivat myös huonokuntoisemmalta. Hennan kohdalla täytyisi olla myös varma siitä, että haluan olla punapää jatkossakin, koska muuten löydän itseni uudesta värjäyskierteestä. Olen kokeillut viime aikoina cybershopista saatavia shokkivärejä ja ne ovat olleet positiivinen yllätys, mutta lyhyen keston takia niiden kanssa saa läträtä koko ajan. Aikaisemmin kestovärjäsin Cutrinilla, Goldwellilla jne. mutta en haluaisi enää kestovärjätä hiuksiani, joten täytyy vielä pohtia. Latvoissa on vielä tummempaa kestoväriä muistuttamassa kestovärjäyskierteestä, mutta onneksi enää vain latvoissa.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Tammi 2011, 14:23
Kirjoittaja tnn
Anya kirjoitti: Ja nyt kyllä aion antaa sellaisen uudenvuodenlupauksen, että hoidan hiuksiani paremmin kuin viime vuonna. Olen selkeästi laiminlyönyt hiuksiani ja on hiukan huono omatunto ollut sen takia.
Sama täällä. En tosiaankaan muista milloin olisin viimeksi muhitellut hoitista, laitan aina sitä shampoota mitä sattuu löytymään (yleensä EHS tai XZ) ja paremmat pikahoitiksetkin ovat olleet jo tovin loppu.. Onneksi on vielä vähän Tigin O&H:n jämiä jäljellä ja iHerbistä on matkalla hoitsikkaa. Latvasuojaa en ole myöskään käyttänyt pariin vuoteen, vaikka kaapissa olisi ikivanhan Redkenin All Soft Soft Endsin jämät.. Kuitenkin kun tämä letti yltää jo vyötärölle, voisi olla aiheellista vähän panostaakin hoitoon.. ::) Mun ongelma tukan kanssa on se, että etutukan viereiset hiukset ovat ihan kamalaa hamppua. Haaroittuvat jatkuvasti, mutta ei niitä oikein lyhemmiksi pysty kynimäänkään kun muu tukka on niin pitkä :/ Yöt nukun tukka pään päällä kiedottuna pehmeällä donitsilla, muuten pidän hiuksia yleensä auki. Ei oikein pysty enää pitkään ponnarilla pitämään kun päänahkaan/niskan seudulle alkaa sattua.

Edit. Mittasin tukan ja se oli virallisella huijausmitalla 78 cm, eli kai voi puhua pitkistä. Ja aloitin paremman tukanhoidon laittamalla jätettävää ekaa kertaa vuosiin!

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Tammi 2011, 22:46
Kirjoittaja Todia
Anya kirjoitti: Ja nyt kyllä aion antaa sellaisen uudenvuodenlupauksen, että hoidan hiuksiani paremmin kuin viime vuonna. Olen selkeästi laiminlyönyt hiuksiani ja on hiukan huono omatunto ollut sen takia.
Uudenvuodenlupauksilla jatketaan..
Taustatietoa vielä sen verran, että en ole kovin aktiivisesti hiuksiani hoitanut viimeiseen pariin-kolmeen vuoteen, oli kaikenlaista muuta kiinnostavaa, mutta ilmeisesti elämä on taas asettut raiteilleen ja oon ruvennut unelmoimaan ensimmäistä kertaa elämässä oikein tosi pitkistä, esim. hip tai classic-pituisista hiuksista.
Lupauksia tähän tavoitteeseen liittyen:

-en enää käy kampaajalla, vaan ostan kunnon sakset, joilla teen dusteja ehkä noin 4-5 kuukauden välein.
-liittyen yllä olevaan: opettele Feyes self-trimming method
-älä luovu tavoitteesta, vaikka tuntuisi, että latvat ovat kamalat lirut, vaan tasoittele pikkuhiljaa

Muuten pitäydyn hyväksi havaituissa metodeissa ja rutiineissa: co:ta, öljyjä, hennaa ja indigoa välillä, hyvät jätettävät, paljon kivoja kampauksia jne.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 05 Tammi 2011, 08:41
Kirjoittaja -j-
Atwa kirjoitti:Edit. Mittasin tukan ja se oli virallisella huijausmitalla 78 cm, eli kai voi puhua pitkistä.
Mikä on virallinen huijausmitta? :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 05 Tammi 2011, 09:52
Kirjoittaja pitkätukka
^Mitataan hiukset niin, että mittanauhan toinen pää asetetaan otsalle hiusrajaan. Loput mittanauhasta menee takaraivon yli selkään. Mittauslukema luetaan tietysti latvasta.

"Huijaus"mitasta puhutaan tässä siksi, että hiusrajasta mitaten mukaan tulee jokunen lisäsentti. Keskimäärin kai 10 cm? Virallista huijausmittaa suositaan kuitenkin paljon, koska se antaa kerrasta toiseen mahdollisimman vähän vaihtelevia mittaustuloksia. Hiusraja pysyy kohdallaan toisin kuin jakaus, jonka paikka voi vähän vaihdella eri mittauskerroilla ja vaikuttaa tulokseen.

Tässä vielä visuaaliseksi havainnollistukseksi sama video, jonka linkitin pari päivää sitten edelliseen postiini tässä samassa topikissa:

How to trim and measure your hair

Ainakin minulle tämä on helpoin ja varmin mittaustapa.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 05 Tammi 2011, 11:00
Kirjoittaja -j-
pitkätukka kirjoitti: ^Mitataan hiukset niin, että mittanauhan toinen pää asetetaan otsalle hiusrajaan. Loput mittanauhasta menee takaraivon yli selkään. Mittauslukema luetaan tietysti latvasta.
Jaa, kaikkea sitä oppii.
Itse olen mitannut pisimmät (löytämäni) hiukset mitalla tarkasti. Pitäisiköhän itsekin alkaa käyttää huijausmittaa? Sittenhän mun hiukset olisi n.50 cm. Sehän on melkein jo pitkä, eikö olekin?? ;D (ei kyllä ole...)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 09:11
Kirjoittaja tnn
Pystyvätkö muut pitkätukat muuten nukkumaan hiukset kosteina? Olen jo parin vuoden ajan huomannut olevani aamulla todella flunssaisen oloinen, jos olen mennyt tukka auki ja kosteana nukkumaan.. Välillä rasittaa odotella 4-5 h että hiukset ovat suihkun jäljiltä kuivat.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 09:22
Kirjoittaja bezz
Kai minutkin voi jo pitkätukkaiseksi laskea, kun hiukset on jotain BSL:n ja puolen selän välimaastosta. Ja sitten vastausta Arwan kysymykseen... Itse yleensä letitän hiukset jos menen nukkumaan, kun ne ovat vielä märät. Tuolloin minulla ei ainakaan ole herätessä flunssainen olo. Hiukset vaan ovat edelleen kosteat, kun ne avaan letiltä. En kyllä malta odottaa, että nämä kasvavat. Vaikka tiedän, että nämä ovat jo "pitkät" niin silti tuntuu kuin hiusta olisi ihan liian vähän nutturoita väännellessä. :D Jospa nämä tästä vielä joskus kasvaisivat. Pitääkin muuten tänään mitata hiukset tuolla huijausmitalla. Mielenkiintoista saada tietää kuinka pitkät nämä jo ovat.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 10:12
Kirjoittaja pitkätukka
Kosteilla hiuksilla nukkumaan menemisestä ei tule flunssaista oloa, mutta ne aiheuttavat muuten epämukavan nihkeän tunteen. En pidä muutenkaan märistä/kosteista hiuksista ja tyynyä vasten se inhottava nihkeys vielä korostuu. Pesen hiukset mieluiten sellaiseen aikaan, että ne ehtivät kuivua ennen nukkumista, ja nukun hiukset yhdellä letillä. Joskus harvoin käy niin etten jaksa odottaa kuivumista loppuun asti, vaan letitän niskasta vielä kosteat hiukset ja menen nukkumaan. Jos ne ovat silloin kovin kosteat, ne saattavat olla sitä vähän vielä herätessäkin.

Jos joskus täytyy mennä nukkumaan ihan märillä hiuksilla (mitä tapahtuu enintään kerran vuodessa...), jätän hiukset auki ja heitän ne sängyn päädyn yli roikkumaan. Muuten ne olisivat vielä aamullakin ihan märät. Tyynyä suojaa niissä tapauksissa kastumiselta pyyheliina.

Mulla ei ole mitään tiettyä hiustenpesuaikaa. Pesen sen mukaan kuin siltä tuntuu ja se tapahtuu joskus aamulla, joskus päivällä ja joskus illalla. Voisin pestä ihan hyvin joskus yölläkin, koska mulla ei ole muutenkaan varsinaisesta vuorokausirytmiä, mutta säästän naapureitani tarpeettomalta öiseltä vedenlorotukselta, koska asun kuitenkin kerrostalossa.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 10:56
Kirjoittaja Luciana
Atwa kirjoitti: Pystyvätkö muut pitkätukat muuten nukkumaan hiukset kosteina?
Pystyn, mutta en nuku, koska hiukset ovat silloin aamulla aivan pörröiset. Enemmänkin siis esteettinen kysymys minulle.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 11:27
Kirjoittaja Virus
Atwa kirjoitti: Pystyvätkö muut pitkätukat muuten nukkumaan hiukset kosteina?
Joo! En pese tukkaa aamuisin oikeastaan koskaan, koska kuivumiseen menee helposti kuusikin tuntia ja on kurja viluinen olo koko sen ajan (paitsi helteellä). Kuivumisajasta tavallaan pääsee eroon ikäänkuin huomaamatta, kun ei ole tajuissaan ko. aikana. :D Märkiä tai kosteita hiuksia ei tosin voi letittää tai laittaa sykerölle yöksi, koska silloin ne eivät kuivu aamuun mennessä.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 17:13
Kirjoittaja deko
Pesin eilen illalla tukkani ja letitin sen yhdelle letille pään päälle melko kosteana, tavoitteena viihdyttää itseäni tänään "lammaskiharalla" (halvat huvit). Letti on vieläkin kostea, melkein vuorokausi on sitä kuivumista nyt kyttäilty.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 17:13
Kirjoittaja Mariatar
Mullekin tulee flunssainen olo märillä hiuksilla nukkumisesta. Tykkään pestä tukan päivällä (eli oman vuorokausirytmini aamuna vähän jälkeen puolenpäivän). Koska hommaan menee hetki aikaa ja vaivaa, tykkään mieluummin lähteä sitten suoraan puhtaalla tukalla liikenteeseen, yötä vasten peseminen tuntuu jotenkin "tuhlaukselta". ;D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 17:40
Kirjoittaja kleio
Mä pesen hiukset aina aamulla. Herään todella aikaisin, sukuvian vuoksi, ja siinähän sitä on hyvää aikaa. Kuudelta suihkuun, hiukset hoitoaineineen suihkumyssyn alle tunniksi ja sitten huuhtelemaan. Ehkä kerran kuussa jätän muhittelematta. Mun hiukset myös kuivuu melko nopeasti, suunnilleen tunnissa, joten pääsee nopeasti siitä kyllä sitten liikkeellekin.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 19:57
Kirjoittaja Nannuliini
Taidanpa mäkin kuulua tähän joukkioon, ei huijausmitalla tukka on 70cm pitkä. Tosin taitaa olla pakko mennä pian hieman leikkauttamaan latvoja, viime kerta oli viime keväänä ja pakkanen on onnistunut tekemään tuhojaan ja nyt on löytynyt kaksihaaraisiakin ihan kiitettävästi, joita ei normaalisti niin ole. Ja mikä hankalinta, suurimmalti osaksi ne ovat pituuksissa joten olen itse koittanut niitä metsästää ja leikata pois. Latvassa on tosin vielä vanhoja värinpoistojen jämiä, joten on kuivempaa muutenkin. Tässä päässä tukka kuitenkin kasvaa onneksi ihan kiitettävää vauhtia.

Itse en pese ikinä iltaisin hiuksia. Tai toki silloin, jos käyn vaikkapa saunassa, mutta silloinkin pesen ne seuraavana päivänä uudelleen, koska muuten tuntuvat ikävän rasvaisilta. Se, että pesen hiukset aina aamuisin, teettää tosin sitä, että varsinkin aikaisina aamuina laitan usein hiukset melko kosteina kiinni ja menoksi. Nyt kun taas opiskelen, hiukset saavatkin enimmäkseen kuivua ihan itsekseen kun ei ole paraikaa luentojakaan, vaan tentteihin lukua vaan. Ja voi pojat, kuinka nyt on aikaa himoita netistä kaiken maailman hiustuotteita! (Ja myös tilailla...  :P )

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 13:30
Kirjoittaja -j-
Minä olen aina mennyt märillä hiuksilla nukkumaan, koska käyn suihkussa yleensä vain iltaisin. Eikä tule flunssainen olo, mutta siirrän hiukset pään yläpuolelle, eli ne ei nuohon niskassa/ selässä. Nyt lyhyempinä olen joutunut laittamaan korkean ponnarin/systeemin, pidempänä tukka valuukin hyvin sängyn laidan yli (ja tarpeeksi pitkänä pyyhkii pölyt lattialta sängyn takaa...).

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 14:07
Kirjoittaja Kunis
Täällä pitkätukkakokelas, toimin kuunteluoppilaana, kunnes saan pituutta lisää. Olen kuitenkin kuluneen elämän aikana ollut suurimman osan pitkis, ja tämän uudenkin kasvattelun myötä muiden pitkisten jutut kiinnostavat. Ukollani on kyllä toistaiseksi pitempi tukka kun minulla.

Mietin tuota letillä nukkumista. Itselläni menee tukka takkuun tuolleen, mut kuitenkin hulmut vapaana tulee maattua niiden päällä yms kurjaa.

Tukka märkänä nukkumista kammoksun, mutta on se sillointällöin ollut pakko. Nukun paljon masullani, ja märkä tyyny poskella tuntuu tosi kurjalta. Pitkän tukan pesu on kyllä muutenkin ollut ankeaa ja yleensä olenkin pessyt kotipäivänä herättyäni. Sitten on ollut loppupäivä aikaa kuibatella.

Ilmeisesti teistä monet eivät käytä fööniä? Minulle aikanaan moni tiuskaisi, ettei siihen kuivattamiseen koko päivää mene kun ostat föönin, mutta ei kieltämättä pitkiä hiuksia tee mieli tunkea täyteen lämpösuojia, joiden takia taas pitäisi pestä useammin.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 14:18
Kirjoittaja kleio
^ Minä nukun silleen, että letitän hiukset päälaelle. Illalla siis kumarrun eteenpäin, harjaan hiukset siihen eteen ja yritän saada ne mahdollisimman tiiviiksi siihen ja sitten väkerrän tiukan letin. Aamulla tukka on aivan älyttömän kuohkea ja kihartuu kivasti, erityisesti nutturakampauksiin (Gibson Tuckiin ja muihin senkaltaisiin) se tekniikka sopii. Itse inhoan sellaista kireätä päätä vasten vedettyä nutturaa, tuolla tavalla saa sen ihanan pehmeän sata vuotta sitten -tyylisen äidillisen sykerön niskaan.

Joskus jos satun pesemään hiukset iltaisin, teen sen letin silti. Se seisova kosteus tee mun tukalle hyvää, hiukset on aamulla kyllä vielä kosteat, mutta kiiltävät, runsaat ja ihanalla tavalla painavat.

Fööniä en suostuisi käyttämään ikinä. En ole sitä kyllä koskaan käyttänytkään, mitä teininä joskus äidin laitetta lainaillut. Mitä nyt aikuisiällä olen satunnaisesti pari kertaa testaillut uimahallissa esimerkiksi, niin ei ole mun juttu. Aiheuttaa sähköisyyttä, kuivuutta, kaikkea sitä ikävyyttä mistä olen nyt Juurikasvun myötä päässyt eroon. 


Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 14:26
Kirjoittaja pitkätukka
Omistan kyllä hiustenkuivaajan, mutta käytän sitä hyvin harvoin. Se tarkoittaa muutamaa kertaa vuodessa. Föönaan yleensä vain, jos haluan saada jostain syystä ihan suorat hiukset ja sellaisia tapauksia ovat olleet satunnaisesti ottamani hiusten pituuskuvat. En tosin vaivaudu aina edes niiden takia.

Toinen syy käyttää kuivaajaa on se, jos joskus tulee pikainen lähtö jonnekin missä pitäisi olla melko edustavana ja hiukset vaativat pikaisen pesun näyttääkseen asiallisilta. Harvemmin tätäkään tapahtuu, koska pystyn melkein aina ennakoimaan menoni. Normaalioloissa en käytä kuivaajaa lainkaan. Se aiheuttaa mullekin kuivuuden lisääntymistä ja hiukseni ovat muutenkin ihan tarpeeksi kuivat.

Suoruudesta puheen ollen, omistan myös suoristusraudan, mutta se on ollut jo kauan täysin käyttämättömänä.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 14:43
Kirjoittaja Mariatar
Mä nukun hiukset ponnarilla vaan, mutta latvat sitten laitan kyllä tyynyn yläpuolelle. Nukun tosi rauhallisesti, niin tukka ei ota avonaisista latvoista sen kummemmin osumaa. Tunnustettakoon myös, että en osaa tehdä lettiä itselleni.

Fööniä mäkään en käytä ikinä. Suoristusraudan omistan, mutta sekin on jäänyt, vaikka kaunista jälkeä sillä kyllä tuleekin. En vain tykkää siitä kuivumisesta yhtään, ja kuivana tukkani lähtee heti takuttumaan.

Piilosänki on auttanut tukanhoidossa siten, että tukka kuivaa nykyään paaaljon nopeammin. Toisaalta tuntuu, että tuosta sängestä päätyy rasvaa yms. latvoihinkin, tuntuu siis että tukka likaantuu nykyään nopeammin kuin ennen.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 15:52
Kirjoittaja hairwreck
Itselläni tosiaan tulee flunssainen olo jos yön muhittelen jotain päässä, suihkulakin alla. Ihmettelinkin, voiko tosiaan johtua siitä, mutta näköjään, jos muillakin on ollut samaa. Pelkästään märillä hiuksilla nukkumisesta sensijaan ei ole tullut mitään, tosin harvoin pesen illalla ja silloin kun pesen, niin ehtivät kuivua jonkinverran ennenkuin nukkumaan pääsen. Hiukseni kun ovat nykyään sellaista kuivahkoa, tuheaa ja ilmavaa laatua, että kuivuvat suht nopsaan. En yleensä föönaa juuri siitä syystä, että ei tarvitse ja toiseksi sen aiheuttama damage ei ole ihan sen hyödyn arvoista. Joskus lähes kuivat hiukset föönaan kylmäpuhalluksella, niin menevät paremmin ojennukseen. Tosin suoristusrautaa käytän liikaa, vaikken enää niin paljon kuin ennen.

Nykyään myös olen pitänyt yöllä letillä tai ylänutturalla, ennen en jostain syystä pystynyt. Aamulla tosin päänahka vähän herkän tuntuinen, kun avaa hiukset.

Hmm Mariatar, mikä tuo piilosänki on, ja mistä syystä sellainen? Kiinnostuin.  ::)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 16:08
Kirjoittaja tnn
Kaarne kirjoitti: Ilmeisesti teistä monet eivät käytä fööniä? Minulle aikanaan moni tiuskaisi, ettei siihen kuivattamiseen koko päivää mene kun ostat föönin, mutta ei kieltämättä pitkiä hiuksia tee mieli tunkea täyteen lämpösuojia, joiden takia taas pitäisi pestä useammin.
Mulle on sanottu ihan samaa joskus kun sanoin etten viitsisi lähteä 5-6 jälkeen illalla enää pois kotoa kun kuivattelen tukkaa.. En käytä fööniä muuhun kuin etutukan muotoiluun aamuisin ja joskus ihan erityistapauksissa muuhun tukkaan, jos se on ihan pakko saada nopeasti kuivaksi. Mitään suoristusrautoja tms en omista, vuoden sisällä olen tainnut pari kertaa antaa kaverin testata sellaista tukkaani kun hän tahtoi vääntää kampauksia.

Tukka näyttää kasvaneen hieman, lisäsin hiuslaatuketjuun pari uutta kuvaa! :) Olisi varmaan vielä pitempi, jos en olisi n. 2 tai 3 kertaa kesän jälkeen antanut leikata joka kerralla 2-5 cm pois. Tekisi mieli tilata biotiinia jotta tukka kasvaisi vielä vähän nopeammin ja saisi kärsineimmät osat pois.. Se tosin merkitsisi tiheämpää juurikasvun värjäystä, saa nyt nähdä.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 08 Tammi 2011, 15:52
Kirjoittaja Horros
En käytä fööniä enkä koe sitä tarpeelliseksi (ajoitan pesuni sellaiseen ajankohtaan, etten ole ihmisten ilmoille lähdössä), mutta suoristusrautaa käytän kyllä, aiemmin säännöllisesti eli noin kerran viikossa, nyt olen pitänyt pari kuukautta taukoa. En kyllä ole huomannut, että lämpösuojien takia pitäisi useammin pestä, mutta kun pesuvälikin on sen 7 päivää niin en usko, että se kamalasti siitä muuttuisi enää.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 08 Tammi 2011, 19:35
Kirjoittaja deko
Föönaan jos on oikeasti pakko. Tiedän missä föönini ja ilmakihartimeni sijaitsevat, mutta ei ole ollut pariin vuoteen tarvetta. Viimeksi föönillä kuivattiin yhtä paitaa ;D

Minä olen vähän huono kasvattelija kun pesen tukkani joka iltapäivä. Tosin en käytä kuin minimäärän shampoota eli nykyään kastelen tukan, levitän hoitista reippahasti ja ihan pienen nokareen shampoota etuosaan ennen koko helahoidon huuhtelua. Lopuksi nokare jotain jätettävää märkiin latvoihin. Hybrid wash toimii minulla hurjan hyvin.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 09 Tammi 2011, 02:22
Kirjoittaja WilloTheWisp
Minä pesen hiukset aina iltaisin, koska se on niin hidasta ja aikaa vievää puuhaa, etten halua vapaapäivien aamuja (minun aamu = puolen päivän aikaan ja siitä eteenpäin) siihen kuluttaa. Joskus tosin on pakko pestä aamulla, kun en illalla jaksa tai ehdi. Mutta tämän pyrin välttämään ja jätän hiusten pesun melkein aina sitten seuraavaan iltaan, ellei joku tärkeä meno ole kyseessä.

Tämä iltapesu ei nukkumista haittaa, hiukseni kuivuvat sangen nopeasti jos ovat auki. Itse en ole huomannut mitään nuhamaisia oireita vaikka nukkuisin hiukset vielä kosteina. Yksilöllistä varmasti tämäkin :) Pesun jälkeen en ikinä tee lettiä hiuksiin, paitsi jos haluan huvin vuoksi kokeilla kikkuroita, sillä ne kiharat pysyvät seuraavat 2-3 päivää vaikken mitään muotoilutuotteita käytä. Hyvin harvoin tulee hiustenkuivaajaa tai suoristajaa käytettyä, ehkä 4 kertaa vuodessa. Silloin käytän tottakai lämpösuojaa. Muutoin normipäivän muotoiluni on "tukka kiinni ponnarilla", vaikka vihaan ponnarin jättämiä laineita :D muttakun muutakaan en osaa, nutturapuikkojen saloista yritän päästä selville.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 09 Tammi 2011, 21:04
Kirjoittaja Mariatar
hairwreck kirjoitti: Hmm Mariatar, mikä tuo piilosänki on, ja mistä syystä sellainen? Kiinnostuin.  ::)
Piilosänki on siis nimensä mukaisesti piilossa oleva sänki. Yleensä molemmilta ohimoilta eteenpäin lähtevät kaistaleet, jotka yhdistyvät niskan alimmissa osissa. Piilokalju on sitten ihan täysin kaljuksi ajeltu tukan osa, eli mahdollistaa vaikkapa punkkareiden irokeesikampaukset. Itselleni piilosänki ilmestyi vähän vahingossa, mutta se on myös aika kätevä, jos tukkaa on vähänkään runsaammin. Päällepäin tukka ei näytä kovinkaan erilaiselta, mutta pesurutiinit tuntuvat sata kertaa helpommilta.

Kuva

Googlen kuvahaulla bongasin tällaisen edes jotenkuten havainnollistavan kuvan.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 10 Tammi 2011, 16:47
Kirjoittaja irso
Kai maar meikäläisenkin karvat tähän kastiin menee, n. 88 senttiä sain virallisella huijausmitalla tulokseksi. Pari senttiä välitavoitteesta "persvakomitasta" siitä kattellaan sitten kuinka pitkäksi tämä nätisti kasvaa.

Latvoja olen tasoitellut n. kerran vuodessa, hennattu on nyt kaksi ja puoli vuotta ja latvat rispaantuvat huomattavasti vähemmän kun ennen hennaa, jolloin punasta tuli ylläpidettyä kesto- ja suoraväreillä. Yökampauksina käytän nutturoita, jopa letti ahdistaa kun olen melko pyörivää sorttia nukkuessani ja se on aina jossain alla. Puikkonutturoita tulee käytettyä paljon, köysiletti on myös kiva. Fööniä en käytä, tämä karvasto kuivuu reippaassa parissa tunnissa.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 11 Tammi 2011, 10:01
Kirjoittaja muutettu
Huijausmitalla tänään mitattu 66 cm. :) Ei ole varmaan ihan tarkka, kun en omista nauhamittaa. Mittasin siis tavallisella nauhalla ja nauhan sitten metallisella mittanauhalla. En ole ennen mitannut hiuksiani, tulos oli yllättävän pitkä - ennen pidin 45 cm pidennyksiä ja olen jämähtänyt siihen ajatukseen, ettei tukkani ole vieläkään niitä pidennyksiä pidempi.

Iso mutta tuossa pituudessa on, sillä tuo on vain pisin osa tukastani. Yleisilme tukan pituudesta on varmaan juurikin se 45 cm, sillä lyhyimmät osiot on vain vähän yli leuan. Nuo pisimmät osiot on todella ohuita. Seuraava tavoite onkin siis huijausmitalla 66 cm pitkä, tasapituinen tukka! Kasvutahti tukallani on hidas, sillä föönaan ja suoristan noin joka toinen päivä. Kasvatuksen takia en tingi siitä, että tukka on laitettu. Tulin kuitenkin kirjoittelemaan tänne ketjuun kasvattajien sijasta, sillä pitkätukkien ongelmat alkavat tuntua pikkuhiljaa. Hiljattain mulle on myös tullut "kyllähän tää jo ihan pitkältä näyttää"-elämyksiä. :D

Miksi muuten pitkän tukan kanssa alkaa ponnari koskea niskaan? Atwa mainitsi asiasta tässä ketjussa, ja mua jäi ihmetyttämään että tulenko vielä joku päivä kokemaan saman. :D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 08:49
Kirjoittaja -j-
armi kirjoitti:Miksi muuten pitkän tukan kanssa alkaa ponnari koskea niskaan? Atwa mainitsi asiasta tässä ketjussa, ja mua jäi ihmetyttämään että tulenko vielä joku päivä kokemaan saman. :D
Ai siis alkaa sattumaan niskaan vai?
Olisiko painavamman tukan takia, tulee venytystä / painetta päänahkaan??

Itse en voi pitää korkealla ponnaria, mua alkaa sattua päänahkaan.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 18 Tammi 2011, 20:28
Kirjoittaja hairwreck
Mariatar ahaa siis tuollainen :)

Näyttäisi kaksihaaraiset vähentyneen tästä mun tukasta (vihdoinkin) ahkeran leikkaamisen ja hoitamisen ansiosta. Tosin kasvua ei pahemmin tapahdu, kun pitää melkein sitä mukaan leikata, kun uutta kasvaa, nyt ehkä voi vähän taas antaa tulla sitä pituutta lisää. Tekis hirveästi mieli värjätä, mutta kituuttelen nyt tän punertavan häivyttämisellä elintarvikeväreillä  ;D

Tuota glyseriiniä muuten ostin ja se oli ihan hyvää (simin käsiteltyjen hiusten naamion ja rainbowhoitoaineen kanssa sekoitettuna), tosin kun nämä on näinkin vaurioituneet, niin en kyllä mitään ihme tuloksia edes odottanut, ellen ensin saisi esimerkiksi rakennepaikkaavalla vaurioita korjailtua. Btw, uusi luomutuotesarja tullut marketteihin jota nyt päätin kokeilla, Faith in nature. Tätä varmaan uskaltaa muhitella niin kauan kun jaksaa, nimittäin musta on aina tuntunut jotenki inhottavalta laittaa päähän niitä perus hoitoaineita teollisine mömmöineen :D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 19 Tammi 2011, 08:59
Kirjoittaja tnn
-j- kirjoitti: Itse en voi pitää korkealla ponnaria, mua alkaa sattua päänahkaan.
Tämä nimenomaan, mun täytyy pitää ponnaria tosi alhaalla ja löysällä niskassa jos tahdon tukkaa ponnarilla pitää. Urheillessa pidän hiuksia letillä, mikään muu ei tule kysymykseekään kun nutturalla en saa näitä pysymään ja ponnarilla pitäessä on inhottavaa tuntea hikisessä ihossa joka paikkaan kiertyvät hiussuortuvat.

Huh, näin viime yönä unta että leikkasin tukan lyhemmäksi :o Onneksi karvat olivat tallella herätessä..

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 19 Tammi 2011, 14:12
Kirjoittaja Niina
Pitäisköhän itselläkin liittyä tähän ketjuun, kun tukka on ylittänyt maagisen metrin rajan jo aikoja sitten. Tällä hetkellä pituutta siis pepun alle, tukan päälle istuu jo helposti. Pesen hiukset yleensä iltaisin joka toinen tai joka kolmas päivä.  Yön yli muhitteluja en harrasta ja nykyään muhittelut muutenkin jää ihan minimiin. En edes muista, koska olisin muhitellut viimeksi pidempään, kuin saunomisen ajan. Suihkussa yritän muistaa levittää hoitsikan myös latvoihin saakka huolellisesti. Näin pitkällä tukalla hoitsikka jää helposti vain pituuksiin, eikä sitä "riitä" ihan latvoihin saakka. Hoitsikkaa kuluu siis kukkurainen kourallinen eli niin paljon ku kädessä kerralla saa pysymään. Kuivumisessa menee aikaa useampi tunti. Latvat kyllä kuivuvat nopeammin, mutta tyven kuivumiseen menee aikaa, kun hiukset menee päätä myöten. En useimmiten jaksa odottaa, että hiukset olisivat kuivat, vaan käyn nukkumaan märillä/kosteilla hiuksilla. Pidän hiuksia letillä öisin ja aika usein se sama letti menee vielä päivänkin ja ehkä seuraavankin. Saatan sutaista päiväksi letistä nutturan flexi-8:llä, saa enimmät pörrötykset piiloon.

Viimeisen parin vuoden aikana tullut laistettua hiusten hoidosta aika lailla. Jonkin verran huomaa hiusten kunnosta, mutta koska käytetyt tuotteet ovat laadukkaita ja jokseenkin omalle päälle sopivia, niin tulos on silti ihan ok. Latvat varmaan pysyis pidempään hyvässä kunnossa, jos jaksais laittaa jätettävät ja latvasuojat joka pesun jälkeen.

Hiustenmuotoilulaitteita tai fööniä ei tule kauheasti käytettyä koko tukkaan. Ainoastaan etutukkaan käytän ilmakiharrinta lähes joka päivä. Hankin syksyllä suoristusraudat. Kerran koitin etutukkaa niillä laittaa eikä oikein sujunut, joten palasin takaisin ilmakihartimeen. Lämpörullatkin ovat siskolla "lainassa", kun eipä niille kauheasti käyttöä itsellä ole.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 19 Helmi 2011, 17:07
Kirjoittaja Luscious
Pitkissä hiuksissa on se hankaluus ettei viitsi tehdä mitään uudistuksia hiuksilleen. Olis niin magee tulla kampaajalta uudella tukalla mut toisaalta se tuntuu ihan kamalalta ajatukselta :D
Pohdin kerrostuksia, nyt kun olen ne vihdoin saanut kasvatettua pois. Pidän vaan melkein aina köysi- tai 3- säikeistä lettiä, varsinkin töissä, ja kerrostukset tekee helposti palmikosta epäsiistimmän.
Värissäkin viihdyn.
Pitäisi opetella lisää kampauksia, mutta mikähän olis sellainen helppo jota tulis oikeesti kiireisinäkin aamuina laitettua? Yks puikko mulla jo on ja se on kiva mutta aina hukassa :D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 19 Helmi 2011, 19:10
Kirjoittaja deko
Luscious:
osta neulomiskaupasta 5-7mm sormikaspuikkoja, ne ovat hyviä nutturapuikkoina ja viidessä on hukkaamisenvaraakin ;D normaalit sukkapuikot ovat vähän liian pitkiä ainakin minun tukalleni, mutta sormikaspuikot ovat 15cm pituisia eli kivoja. Minulla on nutturakäytössä bampupuiset (vaaleat) ja ruusupuiset (tummat) sormikaspuikot ja niitä viitsii käyttää ihan huolettomasti kun tietää että kaapista löytyy varakappaleita. Puikkonuttura on paras duunikampaus! Nopsa laittaa ja siisti.

Jenny:
Tervetuloa mukaan! Sinulla on vähän pitemmät hiukset kuin minulla ja minäkin lasken itseni jo pitkätukkaiseksi eli joukkoon mahtuu kyllä.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 19 Helmi 2011, 19:21
Kirjoittaja EllaBella
Hei Jenny, tervetuloa sekaan vaan. Ehdottomasti on sinun ketjusi, koska itsekin lasken itseni pitkätukaksi vaikka minulla on hieman lyhyemmät hiukset kuin sinulla.

Näyttäviä kampauksia saisit ainakin hiuksistasi. Minulla on hiuspuikkoja joissa on koristeita, sekä koristeellisia kaikenmaailman hiustenhärpättimiä joilla teen erilaisia kampauksia. Itse kyllästyisin helposti jos joutuisin koko ajan pitämään hiuksia nutturalla tylsästi joten vaihtelua pitää olla.

Kauniit hiukset sinulla on :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 19 Helmi 2011, 21:04
Kirjoittaja Jenny
Kiitos kommenteista koskien mun tukkaa! Mulla on ihan kauhea tukkakriisi ollut tässä viimeiset... en edes muista kuinka kauan, tekisi mieli vain napsaista kaikki pois vaan :( Kamalan takkuuntuvaa sorttia on nämä haituvat, ja kuten sanottua yleensä jaksan vetäistä vain hätäponnarin tai kammata suoraksi. Nutturoita oon oppinut käyttämään vasta hiljattain mutta nekin tympii jo. Tahtoisin saada jotain kohotusta tyveen, tykkään semmosista puffff! tukista, en kuitenkaan teinitukkaeffektiä, että tukka on ihan pystyssä ja takutetun näköinen... Etutukka mulla on ollut nyt syksystä asti, tykkäsin siitä kovasti, mutta se on nyt venähtänyt aika kovasti enkä oo jaksanut leikkoa sitä oikein. Ei pysty enää pitämään sitä suorana, kun menee aivan silmille jo.

Toinen ongelma (tai ties kuinka mones :P) on se, että tämä pehko takkuuntuu ja näyttää epäsiistiltä... Käytän jätettävää hoitoainetta pesun jälkeen ja selvityssuihketta, ja hiuslakkaa toisinaan. Lämpösuojaa käytän aina ennen suoristamista. Tiedä sitten mikä auttaisi tuohon takkuuntumiseen, pitäisi kai leikkoa huonoja latvoja pois (edellisen kerran kävin kampaajalla leikkomassa heinäkuun lopulla), tai ostaa jotain latvasuojaa tjsp?

Ompa muuten mukava, että löysin tämän ketjun täältä! Nyt voin hyvillä mielin kysellä tyhmiä kysymyksiä pitkästä tukasta, joka minulla kuitenkin on ollut koko ikäni tuntematta itseäni typeräksi :P

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 20 Helmi 2011, 09:50
Kirjoittaja hairwreck
Jenny, oletko kokeillut mitään tehohoitoja hiuksillesi? Öljyt sun muut on aika kivoja pitkien luonnonkiharoiden kanssa. Ja muista myös syväpuhdistaa ja itse voit napsia niitä huonomman näköisiä haituvia pois, ei näy luonnonkiharassa jos ei tule aivan tasainen. Tuommoisia nyt ensimmäisenä tuli mieleen takkuuntumisen syistä.

Ja tosiaan, jos pidät sellaisista tuuheista hiuksista, niin kannattaa rohkeasti kokeilla erilaisia kampauksia. Älä kitkuta semmoisilla hiuksilla, mihin et ole tyytyväinen. Luulen, että sinun hiuksillesi riittäisi, jos pesun jälkeen, kun tukka on melkein kuiva, vain föönaisit sen pää alaspäin ja sitten muotoilisit esim etuhiukset raudalla. Sulla on kuitenkin niin pitkä ja hyvännäköinen tukka, ettei varmaan paljoa tarvii sen ehostamiseen.

Löysin muuten itselleni nyt sen parhaiten sopivan tehohoidon, muhituksen ja jätettävän välimuoto. Eli yöksi laitan avocado- ja oliiviöljyä, mill creekin rekkua, glyseriiniä ja hieman aloe vera geeliä. Määrä on senverran pieni, etten pidä pussia päässä yöllä, vaan laitan tyynylle pyyhkeen. Aamulla co-pesu. Tuli todella hyvät hiukset. Itse kun en voi nukkua kunnon muhittelut päässä niin keksin tällaisen hybridin. Ja olin siis ensin rääkännyt pituuksia Rialilla, eli aika hyvin toimiva seos.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 20 Helmi 2011, 11:23
Kirjoittaja -j-
Jenny kirjoitti: Kiitos kommenteista koskien mun tukkaa! Mulla on ihan kauhea tukkakriisi ollut tässä viimeiset... en edes muista kuinka kauan, tekisi mieli vain napsaista kaikki pois vaan :(
Tiedän tunteen, mulla oli samanlainen tukkakriisi ja sen tuloksena pätkäisinkin tukkani lyhyeksi alkuvuodesta 2009.
Sen jälkeen tasan kerran trimmasin lyhyttä hiusmallia ja sitten olen antanut kasvaa. En ole mitään latvojen tasausta edes tehnyt, vaan mun hiukset ei ole saksia nähneet kohta 2 vuoteen. Lopetin samalla hiusten suoristamisen ja värjäämisen, joten yhden kappaleen kaksihaaraisia olen vasta löytänyt, eli tukka on ihan hyvässä kunnossa ja vauhdissa kohti äärettömiä pituuksia...  :)

Olen täällä ketjussa, koska sisimmässäni olen pitkätukkainen, vaikka ulkoinen habitus ei sitä vielä ilmennäkään. Mulla on oikeasti ollut melkein hiusten leikkaamisesta asti sellainen olo, kuin olisi raaja leikattu irti, joku osa musta puuttuu. Oli kuitenkin hyvä, että toteutin leikkaamisen, koska muuten se olisi jäänyt kaihertamaan mieltä. Tulipahan kokeiltua ja nyt tiedän, että lyhyt hiukset ei ole mua varten ja lyhyttukkaisena en yhtään sen enempää jaksa laittaa hiuksia - ja laittamattomina ne näyttää lyhyinä mummopehmennykseltä. Eli ei kiitos!

Öljyt ja luonnonkosmetiikan hiustenhoitoaineet toimii mulla ainakin hyvin, voin suositella. Laitan kookosöljyä latvoihin ennen pesua (joskus muulloinkin) ja päänahkaan hieron risiiniöljyn ja avokadoöljyn sekoitusta, joka sitten peseytyy pois. En pese enää shampoolla, vaan hoitoaineella, mulle toimii Urtekramin aloe vera-hoitis. Huuhdottavana hoitiksena mulla on se sama Urtekram ja Kevin Murphyn born again, ja jätettävänä A´kinin tuote. Näillä on tukka säilynyt erittäin hyvänä tähän asti, ja toivottavasti jatkossakin.

Hiusten hoidossa, kuten ihonkin, kannattaa myös kiinnittää huomiota ravintoon. Paljon kasviksia, ei eineksiä, luomua, hyviä rasvoja jne. Myös liikunta auttaa hiuksia (ainakin kasvamaan) kun verenkierto vilkastuu, oma liikunta koostuu pääasiassa joogasta (elättelen toiveita, että päälläseisonnassa ym veri oikein kohisee pänahkaan  ;D). Itse kiinnitän huomiota myös veden laatuun, meillä ei enää juoda vettä suoraan raanasta, vaan annetaan seistä kannussa, jotta ainakin kloori haihtuu. Lisäksi meillä käytetään erinäisiä vedenpuhdistuskeinoja.


Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 20 Helmi 2011, 11:25
Kirjoittaja kleio
Jenny, kannattaa kokeilla nukkua silleen että hiukset on tiiviihköllä nutturalla/letillä päälaella. Hiukset on niin tuuheammat ja eloisammat koko seuraavan päivän, myös kaikki nutturakampaukset ja ponnaritkin näyttävät niin paljon isommilta ja pöyheämmiltä. Omalta kohdaltani tämä ratkaisi liruuntumisongelman lähes kokonaan. En käytä fööniä tai muita laitteita hiuksiini laisinkaan. Ja hiukset ovat suunnilleen saman pituiset kuin sulla ja latvat myös aika huonot: tuo nutturajuttu säästää latvojakin aika hyvin.

Myös omalle hiuksistolle sopiva tehohoitosekoitus on tärkeä: itse sekoitan O&H:ta, Mill Creekin rekkua, glyseriiniä ja manteliöljyä ja muhittelen joka pesun yhteydessä vähintään puoli tuntia. Se tekee myös ihmeitä, ainoastaan nyt kovilla pakkasilla on tapahtunut isompaa kuivumista latvoille.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 02 Maalis 2011, 20:36
Kirjoittaja Todia
Kuinka pitkiä pitkätukkia täällä on? Oon itse 175cm ja totesin hieman sekaisin tuntein, että jos olisin kymmenen senttiä lyhyempi, niin tukka ylettyisi jo kivasti yli vyötärön..  :-\
Olen muuten tosi tyytyväinen pituuteeni, mutta hiustenkasvatuksen kannalta...

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 02 Maalis 2011, 20:43
Kirjoittaja Jenny
kleio: yritän kyllä nukkua nutturalla hiukset yön, mutta yleensä ne painaa tosi pahasti ja revin yön aikana nutturan auki. Periaatteessa saisin aivan päälaelle nutturan, pitääkin kokeilla sitä.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 07:59
Kirjoittaja -j-
Todia kirjoitti: Kuinka pitkiä pitkätukkia täällä on? Oon itse 175cm ja totesin hieman sekaisin tuntein, että jos olisin kymmenen senttiä lyhyempi, niin tukka ylettyisi jo kivasti yli vyötärön..  :-\
Olen muuten tosi tyytyväinen pituuteeni, mutta hiustenkasvatuksen kannalta...
Minä oon vain 163 ja risat.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 08:03
Kirjoittaja muru
Todia kirjoitti: Kuinka pitkiä pitkätukkia täällä on? Oon itse 175cm ja totesin hieman sekaisin tuntein, että jos olisin kymmenen senttiä lyhyempi, niin tukka ylettyisi jo kivasti yli vyötärön..  :-\
Olen muuten tosi tyytyväinen pituuteeni, mutta hiustenkasvatuksen kannalta...
Mä olen 170cm, ja joo, haikeana olen katsellut 150cm pitkän tuttuni tukkaa joka näyttää todella pitkältä vaikka on senttipituudessa munkin tukkaa lyhyempi.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 08:12
Kirjoittaja Virus
Todia kirjoitti: Kuinka pitkiä pitkätukkia täällä on? Oon itse 175cm ja totesin hieman sekaisin tuntein, että jos olisin kymmenen senttiä lyhyempi, niin tukka ylettyisi jo kivasti yli vyötärön..  :-\
Olen muuten tosi tyytyväinen pituuteeni, mutta hiustenkasvatuksen kannalta...
Oon tästä valitellutkin joskus jossain muussa ketjussa. Kuinka nyt vaikka 80-senttinen tukka on kohtuullisen erinäköinen meikäläisellä (176 cm) kuin 150-senttisellä juureksella. Epistä! Eikä tarpeeksi pitkiä teepaitojakaan myydä missään... Eikä riittävän suuria kenkiä. :D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 10:32
Kirjoittaja Mariatar
Mä olen 166-senttinen. Oletan, että mulla pitkä tukka näkyy nopeammin "pitkänä", koska tukkani kasvaa muutenkin nopeasti. Sinällään keskivartaloni on ihan "normaalin" pituinen.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 14:04
Kirjoittaja tnn
Täällä mittaa 158 cm. Pitkältähän se näin lyhyenä näyttää :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 15:57
Kirjoittaja Kunis
161 :F

Mulla taas on se ongelma, että vaikka tykkään isohkosta pepustani, pitää tukan mielestäni jotenkin kompensoida yläpäässä raskasta ahteria ja reisiä, joten mielestäni se rajoittaa kasvatusprojektiani. En ole vielä varma, että mihin kohtaan koen sopivan kohdan asettuvan, mutta olen varma, että tästä tulee ohgelma.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 22:08
Kirjoittaja Jenny
168cm täällä.

Hoksasin muuten taas jälleen kerran, että yöksi ei kannate laittaa nutturalle hiuksia, jos ne on märät. Ne on meinaan märät vielä seuraavana päivänä pitkälle päiväänkin :p

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Maalis 2011, 09:54
Kirjoittaja muru
Kävin eilen kampaajalla joka leikkasi huonoimpia pois, lähti yli viitisen senttiä, mutta voi että mulla on tasainen, paksu ja hyväkuntoinen latva!  :l En edes muista milloin viimeksi olisi ollut noin hyvä. Ihanaa, kun hiuksia ei tarvitse kokoajan asetella ja harjata, kun latva on nyt niin hyväkuntoinen ja raskas että pysyy siistinä vaikka tukka olisi auki, kun ennen leikkausta haperot, kevyet latvat leijailivat kokoajan, eivät asettuneet mitenkään ja takertuivat toisiinsa.

Pituutta menetettiin taas, mutta oli sen arvoista kyllä, nyt voin antaa hyväkuntoisen tukan kasvaa kun ei tarvitse enää värinpoistojakaan tehdä! :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Maalis 2011, 10:10
Kirjoittaja Niina
Mie oon vaan 155cm pitkä eli hiusten pituuden kannalta hyvä juttu. Muuten onkin aika tylsää olla näin lyhyt (vaatteet liian pitkiä, keittiössä yltää juuri ja juuri toiselle hyllylle yms).

Pakkanen on tehnyt tuhojaan latvoille, pitäis varmaan muutama sentti käydä napsaisemassa pois. Katkeilevat ja haaroittuvat. Juurikasvua on tullut taas, joten kyllä ne hiukset nähtävästi kasvaakin, vaikka pituutta ei niin kauheasti tulekaan lisää.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Maalis 2011, 10:12
Kirjoittaja Hilippa
Kaipa sitä vois tähänkin ketjuun ilmoittautua, vaikka tukka on "vasta" BSL-mittainen. Kovasti kuitenkin vyötäröä kohti ollaan menossa! :)
Ja tohon pituusasiaan: oon 168 senttinen mutta mulla on "onneksi" lyhyt selkä :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Maalis 2011, 11:53
Kirjoittaja Luciana
Olen abaut 165 cm, joka on vaatteiden kannalta hyvä pituus, eikä hiustenkaan kannalta mitenkään erityisen merkityksellinen. Tosin olen hieman sitä mieltä, että hiusten kokonaispituudella ei ole merkitystä muutenkaan, ellei ole hakemassa ennätyskirjaan, koska muutenhan ihmiset huomaavat vain sen miltä hiukset näyttävät nimenomaan kantajallaan.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Maalis 2011, 13:00
Kirjoittaja MerGirl
153 cm ja tukka 73 cm. Ei tää musta pitkältä näytä saati tunnu. Oikeastaan voisi kohta napsasta parikytäsenttiä poies.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Maalis 2011, 15:17
Kirjoittaja lumimansikka
Kaarne kirjoitti: 161 :F

Mulla taas on se ongelma, että vaikka tykkään isohkosta pepustani, pitää tukan mielestäni jotenkin kompensoida yläpäässä raskasta ahteria ja reisiä, joten mielestäni se rajoittaa kasvatusprojektiani. En ole vielä varma, että mihin kohtaan koen sopivan kohdan asettuvan, mutta olen varma, että tästä tulee ohgelma.
Hahaa! Täältä löytyy kanssa tuo huikeat 161cm ja jalomuotoinen alakroppa - ja täsmälleen samaa mieltä tuosta kompensaatiosta :) Olen koittanut sitä joskus selittää jollekin, joka ei koe asiaa ongelmaksi, tuloksetta. Itse koen sen niin, että kovin pitkät ja suorat linjat riitelevät lyhyen kurvikkuuden kanssa. Hiuksissa pitää ja saa olla massaa ja kuohkeutta, jotta se optisesti tasapainottaa. En usko, että ikinä kasvattaisin vyötärölinjaa pitempää hiuksistoa (josko se edes niin pitkäksi kasvaisikaan...) Nyt mennään APL/BSL pituuksissa ja vielä ehkä 10-15cm voisin kuvitella tähän lisää.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 13:52
Kirjoittaja Todia
Onko kukaan mitannut, kuinka pitkä letti saa olla vaikka vyötärömitan saavuttamiseksi?
Mittalin tossa äsken, ja multa puuttuu vielä noin 8 senttiä, eli 83 senttiä olis suurinpiirtein vyötärömitta. Kiinnostaisi erityisesti vähän lyhyempien vyötärömitan senttimäärä, eli paljon pituutta pitää hiuksissa olla, kun on lyhyempi varsi.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 14:46
Kirjoittaja EllaBella
Siis milleen mitattuna? Huijausmitalla vai keskijakauksesta?
Mulla ois kahdeksan senttiä myös vajaata vyötärölle. Ei kauhean paljon, ensi jouluna vyötärö olis tavoitettu ja toivottavasti kaikki kerrostukset myös.

Pituutta mulla on siis 168-170, ihan varma en ole.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 14:51
Kirjoittaja Todia
No huijausmitalla itse mittailen, kun tuntuu olevan enempi käytetty metodi..

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 21:05
Kirjoittaja kiwi
Todia kirjoitti: Onko kukaan mitannut, kuinka pitkä letti saa olla vaikka vyötärömitan saavuttamiseksi?
Mittalin tossa äsken, ja multa puuttuu vielä noin 8 senttiä, eli 83 senttiä olis suurinpiirtein vyötärömitta. Kiinnostaisi erityisesti vähän lyhyempien vyötärömitan senttimäärä, eli paljon pituutta pitää hiuksissa olla, kun on lyhyempi varsi.
Mä olen 147,5 cm ja hiukset huijausmitalla 79 cm. Menevät jo sentillä yli vyötärön.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 22 Maalis 2011, 23:47
Kirjoittaja Todia
Pitkätukkainspiraatiot, tai myös ei..  ::)

http://www.youtube.com/watch?v=2zisaeGdlaw

Täytyy kyllä sanoa, että letin paksuus polvienkin kohdalla on jotain aika mieletöntä...  Ja näyttävät aika hyväkuntoisilta! Siinä mielessä voisin ottaa tuon tukan, mutta kyllä siitä ainakin puoli metriä lähtisi heti.
Huom. hoitotuotteet!

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 02:21
Kirjoittaja EllaBella
Kattelin viime viikolla intialaisten naisten tukkakuvia. Voi hörränjeesus mitä lettejä siellä oli. Pitkiä ja paksuja. Oikeasti olen niin kateellinen sellaisesta paksuudesta, kuvittelin että omani olisi tuuhea mutta mitä häntä..
Tasan ei käy onnenlahjat. eikä edes perintötekijät.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 08:38
Kirjoittaja julietjones
^^ On kyllä todella paksu ja hyväkuntoisen näköinen tukka! Ihme että on raaskinut leikata, etenkin jos leikkasi olkapäämittaan kuten videolla puhui.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 10:06
Kirjoittaja -j-
Todia kirjoitti: Pitkätukkainspiraatiot, tai myös ei..  ::)
http://www.youtube.com/watch?v=2zisaeGdlaw
:o
Oho! Aika mieletön letti. Ja aika hankalaa elämä tuollaisen kanssa.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 14:07
Kirjoittaja Chaos
Wow, on kyllä upeat hiukset, hyvässä kunnossa, mutta liian pitkät makuuni, mun ihanne on takapuolen alle.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 15:06
Kirjoittaja Jenny
Mää meen huomenna leikkaan mun pitkää tukkaa. Latvoista lähtee n. 10cm, mitä siellä on huonoa, toivottavasti sitten ei enää takkuunnu niin paljoa! Tässä vähän venkoilukuva minkä pituinen letti se tällä hetkellä on.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 15:47
Kirjoittaja Kunis
Todia kirjoitti: Pitkätukkainspiraatiot, tai myös ei..  ::)
Jäikö sillä hulmu pesukoneen oven väliin! Hihi. Hienonnäköiset, vaikka ovatkin liian siloiset ja lätät makuuni.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 24 Maalis 2011, 11:01
Kirjoittaja Jenny
Musta tuli puli! Tukka läks. Nyt hädintuskin BSL! Laitampa kuvaa vielä tän päivän aikana.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 13 Huhti 2011, 14:46
Kirjoittaja pitkätukka
Lisää pitkätukkainspiraatiota:

American Idol long hair
Susanne Kalb

Susanne leikkasi hiuksensa ihan lyhyiksi, jos loppuvuodesta näkemiini nettihuhuihin on uskomista.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 13 Huhti 2011, 16:01
Kirjoittaja Luciana
^ Ensimmäinen linkki järkytti enemmän kun inspiroi. Jostakin syystä hirveän epäsiistin näköiset. Johtui ehkä hapsulatvoista ja väristä. Jälkimmäisen linkin hiukset olivat sen sijaan&nbsp; <3 vaikka en itse halua yli takamuksen ulottuvia hiuksia, vaan olen tyytyväisimmilläni vyötärömitassa.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 13 Huhti 2011, 17:26
Kirjoittaja EllaBella
Makuasioita :) En itse kasvattaisi niin pitkäksi kuin nämä neitoset mutta mulla on varmaan enemmän kyse laiskuudesta ja mukavuudenhaluisuudesta. En jaksaisi niin pitkää tukkaa, etenkin kun nyt jo tuntuu että välillä hiusten tarpeiden ymmärtäminen menee jo todennäköisyyslaskelman puolelle. Onhan metriletti kaunis, mutta varmasti suuritöinen. Enkä voisi kuvitellakaan omaa äitiäni harjailemassa nilkkapituisia hiuksiani&nbsp; ;D

Minulla on ollut jälleen hoitamisen hakua omassa pehkossani. Jouduin tässä välin pesemään hiukset shampoon ja ruokasoodan yhdistelmällä kun hiukset olivat jälleen klimppiset. On se vaikeaa kun hiuksia joutuu hoitamaan että ne pysyvät kunnossa mutta jos liikaa hoitaa niin hiukset eivät pidä siitäkään.
Haluaisin jälleen aloittaa co-pesut hiuksissani, joten tämän rekkumuhittelun jälkeen siirryn co-pesuilemaan kokonaan. Koetan pitää shampoon pois päästäni pari kuukautta, jos vaikka saisin kaksihaaraiset kuriin tällä konstin.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 13 Huhti 2011, 18:01
Kirjoittaja muru
pitkätukka kirjoitti: Lisää pitkätukkainspiraatiota:

American Idol long hair
Susanne Kalb

Susanne leikkasi hiuksensa ihan lyhyiksi, jos loppuvuodesta näkemiini nettihuhuihin on uskomista.
Vau, tuo Susanne Kalbin tukka on ihana! Itse tosin pitäisin max. takapuolipituudessa, mun mieelstäni sitä pidemmät on jotenkin... pelottavat :D

p.s Ihana kampaus videon alussa!&nbsp; :l

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 13 Huhti 2011, 19:13
Kirjoittaja BlueBerry
Löysin ihan outoja pätkiä youtubesta. Jokin talkshow, missä juontana olevalla miehellä on ilmeisesti jotain pitkiä hiuksia vastaan...? Katsoin muutaman pätkän ja kaikissa se leikkautti jonkun naisen pitkät hiukset lyhyiksi. Ja sitten "wou näytät nyt uskomattomalta, katso millainen olit ennen" sit näytetään ennen -kuvaa missä oli vielä pitkät hiukset ja se juontaja on ihan että hyiyök. Tai sitten kyseessä on joku ihan muuhun liittyvä ohjelma, mutta tuli vain noita hiustenleikkuujuttuja (ja nättejä pitkiä hiuksia) vastaan.

Tässä hiukset olivat aivan ihanat pitkinä (vaikkei niissä nyt lyhyinäkään mitään vikaa ole)
http://www.youtube.com/watch?v=-bJ2wm7C6XU&NR=1

Tässä muutos oli mun mielestä aika karu, ja uusi hiustyyli näytti vanhentavan kyseistä naista :(
http://www.youtube.com/watch?v=aLFIFtI65yw&NR=1

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 13 Huhti 2011, 19:52
Kirjoittaja Luciana
^&nbsp; 0_0

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 14 Huhti 2011, 08:54
Kirjoittaja -j-
BlueBerry kirjoitti: Löysin ihan outoja pätkiä youtubesta. Jokin talkshow, missä juontana olevalla miehellä on ilmeisesti jotain pitkiä hiuksia vastaan...? Katsoin muutaman pätkän ja kaikissa se leikkautti jonkun naisen pitkät hiukset lyhyiksi. Ja sitten "wou näytät nyt uskomattomalta, katso millainen olit ennen" sit näytetään ennen -kuvaa missä oli vielä pitkät hiukset ja se juontaja on ihan että hyiyök. &nbsp;
Katsoin nuo videot äänettöminä (töissä...) enkä tiedä, mitä juontaja sanoi, mutta ainakin naiset vaikutti siltä, että ne tahtoi itse muuttua ja leikata hiuksensa. Ikävää silti sellainen asenne, että pitkät hiukset ei voi olla nätit, ihan kuin kaikkien pitäisi olla muotitukkaisia ja laittaa hiuksiaan jne, muuten ei voi olla nätti &nbsp;::)

Mutta ei toi ole niin paha, kuin sellaiset muutosohjelmat, joissa ihminen muutetaan väkisin. Kaverit ilmoittaa ohjelmaan, vaikka ihmisellä itsellään ei ole mitään halua muuttumiseen, sellainen on kamalaa katsottavaa. Muistan yhden sarjan, jossa perheen äidillä oli kammottavia vaaleanpunaisia pörröneuleita ym, ja puhkiblondatut keltaiset barbihiukset juurikasvulla sekä joku kasarimuhkea kampaus. Mutta se rakasti tyyliään! Se suostui ohjelmaan, koska perhe niin halusi, mutta lopuksi kun tyyli oli muutettu ja hiukset värjätty tummaksi, nainen näytti todella masentuneelta. Ei tosiaankaan ollut iloinen. Sanoi, että tein tämän perheeni takia, vaikka itse en tykkääkään!

Mun mielestä&nbsp; ensimmäisen videon naiselle tulee ikää ehkä 30v lisää, kun tukka leikataan ja se on ihan naturellina. Sitten kun on meikit ja lopullinen kampaus, näyttää ihan hyvältä, mutta vähän vanhemmalta kyllä, kuin ennen.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 14 Huhti 2011, 12:05
Kirjoittaja bast
^ Mä muistan aikoinaan kun Ricki Lake Showssa oli joku muuttumisleikki-jakso ja siinä yhdellä teinillä oli upeat polvipituiset paksut hiukset. Pukeutui gootahtavasti tummiin vaatteisiin. Sitten haastateltiin sen vanhempia ja kaikki päivitteli kuinka kamalat ne hiukset on ja synkät vaatteet yms. Sen tukka leikattiin hartiapituiseksi ja se näytti ihan spanielin korvilta. Vaatteet oli jotkut koulupukumaiset hirvitykset. Se tyttö oli niin lannistuneen ja vihaisen näköinen esitellessään uutta tyyliään. Sääliksi kävi. Vanhemmat oli tyytyväisiä kun tyttö oli "normaalin" näköinen. Vaikka tyyli olisi näyttänyt muuten hyvältä, se ei toimi jos muutoksen kohde kokee sen ihan vääräksi ja noloksi.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 18 Huhti 2011, 23:46
Kirjoittaja Georgina
Kirjoittelinkin tuolla tuotesuositusketjussa ongelmastani vähän aikaa sitten. Hiuksiini ilmestyi jonkun aikaa sitten kuiva "raita" . Siis suunnilleen korvien alapuolelta alkaa 15 cm mittainen kohta, joka näyttää luonnonvalossa katsottuna muita hiuksia vaaleammalta, takuttuu pesuissa todella paljon ja on jotenkin karheamman tuntuinen kuin muu tukka. Vaikka hiukset harjaisi sileiksi, ne ovat kohta uudelleen takussa juuri tuosta kohtaa. Värjään hiuksista kestovärillä ainoastaan juurikasvun noin kerran kuukaudessa, latvoihin laitan pelkkää suoraväriä. Hiuksia ei ole muutenkaan käsitelty, käytän kiharrinta aniharvoin ja suoristusrautaa tarvitsen vain otsikseen.&nbsp; Tein viime kesänä työtä, joka edellytti paljon ulkoilua. Aluksi epäilin raidan syntyneen auringon vaikutuksesta, mutta mikäli se olisi tulosta siitä, sen tulisi kaiken järjen mukaan olla paljon alempana. Jos ajatelen hiusteni kasvuvauhtia, kohta, jossa raita nyt on, on ollut hyvin hatulla suojattuna viime kesänä. Latvat puolestaan ovat hyvässä kunnossa, ja käydessäni kampaajalla kolme viikkoa sitten, niiden kuntoa kehuttiin.

Ihmetyttää mistä tällainen on&nbsp; voinut tulla.&nbsp; :-\ Tein kuten tuotesuositusketjussa neuvottiin, ja ostin Elvitalin värjättyjen hiusten hoitoainetta, mietin josko pieni silikoniboosti saisi takuttumisen talttumaan, mutta siitä on ollut hyvin vähän apua. Hiusten selvittämiseen menee suihkun jälkeen lähes tunti. Olen hoitanut hiuksia kuten tähänkin asti, käyttänyt avokado- ja kameliaöljyjä jätettävänä ja hoitoaineen seassa, sekä naamiota kerran viikossa. Mietin tosin voisiko syynä olla käyttämäni Everyday Shean Vanilla Mint-shampoo, joka pesee hiukset narskuvan puhtaiksi? Mutta toisaalta, luulisi kyllä, että latvatkin olisivat sitten huonossa kunnossa.

Voiko olla mahdollista, että vain pieni pätkä tukasta kaipaa rakennepaikkausta?&nbsp; Millaisella tuotteella tätä lähtisi hoitamaan? Tällä hetkellä taloudellinen tilanteeni ei veny 20 euron hintaisen rekun ostoon. Eikä kyllä huvittaisi nyt pätkäistä classic length-mitan hiuksia polkaksi tämän vuoksi. :(

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 19 Huhti 2011, 10:37
Kirjoittaja Pähkinä
^ Olisiko ko. kohta voinut saada rasitusta esim. hiusten kiinnipitämisestä tai lippiksen reunasta tms.? Tai oletko tyveä värjätessä käyttänyt silloin aikaisemmin tuohon osuuteen jotakin muuta väriä kuin muihin tyviosiin sitä ennen ja sen jälkeen? Nämä nyt ensinnä tulivat mieleen mahdollisina syinä. &nbsp;:)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 19 Huhti 2011, 10:48
Kirjoittaja EllaBella
^^&nbsp; Tässä mietin, että olisiko syväpuhdistus ja sitten rekku auttanut? Mainitsit että hiuksesi takuttuvat ja erityisesti se kuiva kohtasi. Minulle on auttanut aina takuttamiseen rekkukuuri. Onhan niitä rekkuja jotka eivät ole sen 20 euroa, Iherbistä se Mill Creekin rekku, sekä liivate ja kananmuna on tietääkseni hyviä rekkuja.

Mulla menee runsaasta kosteutuksesta hiukset aika takkuun sekä kuiviksi, sekä olen huomannut että nytkun hiukset ovat pitkät, ne tarvitsevat silikonia. Öljy myös voi kerrostua hiuksiin, että jos olet nyt pitkän aikaa käyttänyt öljyjä, voisitkohan pari pesua kokeilla ilman niitä. Ainakin itsellä öljy voi ruveta myös takuttamaan ja kuivattamaan.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 19 Huhti 2011, 11:44
Kirjoittaja Georgina
Olen käyttänyt samaa kestovärimerkkiä juuren värjäykseen viimeiset kolme vuotta, ja nyt ilmeni ensimmäisen kerran tällaista. Mietin, että olisiko värien pitoisuuksissa sitten jotain eräkohtaisia eroja, mutta luulisi, että laadunvalvonta on noissa aika tiukkaa. Kesällä käytin pehmeää virkattua aurinkohattua, joten luulisin ettei kyse ole hankauksesta. Hiuslenkin aiheuttama hankaus kuulostaa loogiselta, kun kyseessä on päällimmäinen kerros, mutta tuntuu hassulta, että hiukset ovat vaurioituneet niin pitkältä matkalta.&nbsp; :-\&nbsp;

Hiukset ovat pesun jälkeen koomisen näköiset, kun ensin on juuresta aivan sileää, sitten valtava takkupallo, ja taas aivan sileää latvoista. :D Mutta vähemmän kivaa on niitä sitten alkaa selvittelemään...
Harmi, että Mill Creekin rekku on tällä hetkellä Iherbistä loppu. Liivatetta en vegetaristina käytä, mutta onko avokadolla rakennepaikkaavia ominaisuuksia?

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Kesä 2011, 13:12
Kirjoittaja -j-
Tajusin äsken, että mun hiukset on jo BSL-mittaiset!&nbsp; <3
:)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Kesä 2011, 17:02
Kirjoittaja pitkätukka
^Jee!

Mun kaikki hiukseni ylettyvät jo siististi ponnarille :P

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Kesä 2011, 21:48
Kirjoittaja deko
^ the only way is up! (tai siis down)

Minulla on edessäni arviolta kuuden vuoden projekti että saan melkein vyötäröpituiset haiveneni omaan väriin ja tasapitkiksi. Äääärgh. Enkä katkaise vaan kärsin, minulle on pääasia että tukan saa sujuvasti kiinni. Tämä vuosi pyhitetään kevytvärien kanssa leikkimiselle ja raskaalle rakennepaikkaukselle, sitten alkaa totinen tukan hemmottelu ja värien & kerrosten pois kasvatus vyötärömitassa pysyen. Tai edes reilu BSL. &nbsp;

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 14 Kesä 2011, 20:14
Kirjoittaja Luscious
Hiukseni ovat yli bsl, alle vyötärömittaiset. Onko pitkissä hiuksissa tuolle välille mitään "virallisia" pituusmäärityksiä joita voisin asettaa välitavoitteksi?

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 14 Kesä 2011, 20:32
Kirjoittaja Copper
Tuolla FAQ-puolella hiusmäärittelyä-ketjussa on kuva, jonka mukaan bsl:stä seuraava on mid-back ennen waist length:iä.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 15 Kesä 2011, 07:38
Kirjoittaja irso
Mun kun tekis niin mieli laittaa allekirjoitukseen, että hanurimittainen karvasto&nbsp; ;D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 15 Kesä 2011, 08:57
Kirjoittaja -j-
^
;D

Vaikka mulla on bsl-mittaiset, niin ei nämä siltä näytä, koska kihartuvat kuitenkin jonkun verran. Saan siis vielä odottaa sitä, että nämä oikeasti näyttäisivät bsl-mittaisilta, ja siinä vaiheessa mitta suorana on varmaan jonnekin vyötärölle. Suoratukkaisilla on paljon helpompaa...

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 15 Kesä 2011, 22:42
Kirjoittaja Luscious
Kiitos Copper mulla taitaa olla siis jo toi midback. Ei enää mitään välietappeja, vaan suoraan unelmapituuteen eli waistlength :)

kuinkahan pian keskimäärin toi välimatka vois kestää saavuttaa..
Hikseni kasvaa nippa nappa sen sentin kuussa ja tasaan pari kertaa vuodessa muutaman sentin. Mä pelkään et vuosikin on liian optimistista..
Mulla on taipuisat hiukset, suoraksi vedettynähän ne on pidemmät miltä näyttää joten kasvatus on paljon hitaampaa. Hmm.. ( i hear you -j- )

Mä oon alkanut aika luomulinjalle tukkani kanssa. Pesen lushin jutuilla ja käytän vähän öljyä yms. Hiukset on toisaalta kivan näköiset sellasina vähän pörrösinä ja mun kohdalla takuttomuus taitaa olla mahdottomuus muutenkin.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 19 Kesä 2011, 12:31
Kirjoittaja -j-
Ei h*tto, ei mun hiukset ookaan bsl-mittaiset, vaan bsl:n ja vyötärön välissä, jos pisimmän hiuksen mitalla lasketaan!
Huomasin, kun venytin hiuksia suoriksi! Ou jee!&nbsp; :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 25 Kesä 2011, 01:08
Kirjoittaja Kunis
Motivaatiokuva tähän väliin niin pituden kuin monen hamuaman oman värinkasvatuksen suhteen:
Kuva

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 25 Kesä 2011, 01:57
Kirjoittaja SSpiegel
^ eikä! *drool*
Sais edes puolet tuosta pituudesta! Ja tuo hiusväri! Tuli lähinnä paha mieli nyt, Kaarne.&nbsp; :P

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 28 Kesä 2011, 22:46
Kirjoittaja Luscious
Tässä mun tän hetken pituus, hiukset juuri aukikammattuna.. Sävy on inasen oranssimpi oikeasti, mutta ei kovin paljoa.
Kuva

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 29 Kesä 2011, 11:44
Kirjoittaja ZombieQueen
^ Ihan mielettömän upea tukka! :l Sun hiuslaatu näyttää tosi samantyyliseltä kuin mun, ehkä mullakin joskus 2-3 vuoden päästä...

Saako muuten liittyä ketjuun jos tukka on 66 cm pitkä? Ei edes näytä pitkältä kun multa just pari viikkoa sitten leikattiin 3-4 cm ja mulla kihartuu aika voimakkaasti (ja olen 169 cm pitkä), olin ihan yllättynyt että suoraksivedettynä pituutta oli noinkin paljon.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 29 Kesä 2011, 16:06
Kirjoittaja Tintu
Luscious, olet edelleen tukkaidolini :l Miksi ihmeessä en saanut noin kaunista väriä vaikka värjäsin samalla Ferian sävyllä ja laitoin CC:n suoraväriä coral red? :(

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 29 Kesä 2011, 17:47
Kirjoittaja Luscious
Kiitokset :)

Tintu: Se ferian paprika on ainakin mun mielestä vähän tumma pohjaksi jos haluat ihan selkeää oranssia. Kokeile tehdä vaalennuspesu ja vaihda vaaleampaan kestoväriin. Siihen sitten coral red.

Mulla on vähän pörröset hiukset tossa kuvassa, mutta jos tottapuhutaan niin sellasethan ne aina on.
Ehkä mattamaisuus korostuu jotenkin kun hiukset harjaa, luonnonlaineellaan ne on paremman näköiset.
Toi mun ylipitkä jakaus on raivostuttava!!!

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 29 Kesä 2011, 18:32
Kirjoittaja muru
^ Mulla on muuten ihan samanlainen jakaus ja kaikenlisäksi toisella puolella sitä viellä pyörre joka nostaa toisen puolen koholle -> oikein kivasti korostunut "kalju kohta"... Huoh.

Lisäksi ongelmana saatanalliset vauvahiukset ohimoilla, otsassa, korvien edessä ja niskassa. En tajua mistä ne mulle tuli tossa n. 1,5v sitten, ois saanut jättää tulematta. Ne leijailee ihan painottomina ympäri päätä, joten tukka ponnarilla näyttää ihan räjähtäneeltä eikä siistiä kampausta voi vain saada aikaan. Eivät ojennu lakalla eikä millään. Eikä ne oikein tunnu kasvavankaan, samanpituista höttöä ovat olleet melkein koko ajan. Haluan niistä eroon :(

Tässä jonkinlainen googletettu esimerkki. Ovat siis tuommosia ympäri päätä, kevyttä, ohutta höttöä joka leijailee ilmassa vaikka ei tuulisikaan. Miten noista pääsee eroon?!

Kuva

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 01 Heinä 2011, 22:25
Kirjoittaja yvi
Mä en tiedä miksi en aikaisemmin ole huomannut tätä keskustelua! Mutta siis kuulun tänne ehdottomasti.

Lueskelin koko keskustelun läpi ja kokeilin tuota että illalla harjaa hiukset pää alaspäin ja tekee letin. Aamulla oli ihanan ilmava ja pöyheä tukka, kun mulla ei ikinä normaalisti ole sellaista!
Kuva

Suositelkaa pitkälle tukalle parasta jätettävää hoitoainetta? Silikoni on siis hyväksi ja tehokas vaikka sitä muuten välttelisi? Mulla on ollut ongelmana takkuuntuminen ja siksi olen aina aiemmin kyllästynyt näihin pitkinä ja lyhentänyt.. Nyt kuitenkin meinaan kasvattaa niin pitkiksi kuin kasvavat. Väreissä oon siirtynyt kokonaan luonnonmukaisiin, se on auttanut aika paljon. Tosin nyt jouduin hätäratkaisuna laittamaan marketin kevytvärin, kun hennaus epäonnistui (taisi olla jotenkin harvinaisen huonolaatuista) ja sain keltaisen juurikasvun joka oli aivan hirveän näköinen.... Onneksi sain sen nopeasti peittoon! Ei kai tuollainen yksi kevytvärjäys hiuksia aivan huonoon kuntoon saa, hyvältä nää ainakin tuntuu vielä.

Mulla on ollut myös kiinnitysongelma, ponnarilla tulee takkuja, letit alkaa kyllästyttää ja koen nutturapuikko-nutturat epäkäytännöllisiksi ja helposti purkautuviksi... Päädyin tutkimaan noita flexi-8 hiuslaitteita ja vaikuttaa ihan toimivalta? Ainakin näyttää siltä että pitäisi hiukset paremmin kasassa kuin pelkkä puikko?

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 01 Heinä 2011, 22:35
Kirjoittaja deko
^bonacure? sunsilk? joku sopiva öljy? liukkari?&nbsp; ;D

Silikoniset latvasuojat ovat melko must jos pitää pitkää auki, sillä saa suojan mekaanista rasitusta vastaan. Vaan jos käytät silikonisia latvasuojia niin pitää muistaa satunnaisesti (latvat todella kertovat sen) pestä sulfaattipitoisella shampoolla tukka ihan latvoja myöten. Tai jopa syväputsarilla ellei muuten lähde. Öljytkin kerrostuvat eli pitää myös muista pestä latvoja silloin tällöin.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 18 Heinä 2011, 19:28
Kirjoittaja Luscious
Joo bonacurella on kaks hyvää silikoonista (suojaa, siloittaa vaan ei hoida) tuotetta joita suosittelen. Toinen on sinisessä pullossa oleva moisture kick jätettävä ja toinen todella hyvin siloittava ja takkuja estävä sealed ends latvasuoja.

Mä oon ihan laiminlyönyt hiusteni syväpuhdistuksen.. Onkohan se tarpeen vaikka käytänkin sulfaattishampoota (lush paloja) normaalisti?
Voisin hyvinkin ostaa jonkun varsinaisenkin, onko suosituksia? Eko/luomumerkeiltä ei moisia taida löytyä..

Aivan ihanaiset muuten yvi nuo hiuksesi! Lääh!

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 20 Heinä 2011, 14:02
Kirjoittaja Lilja
Yvillä on hieno tukka. :)


Itse lyhensin nelisen senttiä ja jaksoin viimein taas värjätä juurikasvun ja koko letin. On värjääminen sitten rasittavaa puuhaa mutta lopputulos on vaivan arvoinen. :D

Kuva

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 20 Heinä 2011, 14:06
Kirjoittaja zzww
^ihanan pitkät&nbsp; <3

Kuinka kauan on mennyt kasvattamisessa?

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 20 Heinä 2011, 14:11
Kirjoittaja Lilja
Kiitoz. :) Hiukset ovat aina olleet pitkät, jonnekin melkein vyötärön tienoille, mutta älysinköhän alkaa hoitamaan niitä kunnolla ja kokeilla lisäkasvattamista joskus 8-10 vuotta sitten... suunnilleen.

deko kirjoitti:Öljytkin kerrostuvat eli pitää myös muista pestä latvoja silloin tällöin.
Tähän on pakko laittaa komps. :ts

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 22 Heinä 2011, 17:57
Kirjoittaja malic
Mahtavan mittainen tukka Liljalla! :) Sais itsekin kasvatettua joskus edes puolet tuosta pituudesta.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 25 Heinä 2011, 11:46
Kirjoittaja Hyx
Millonhan mäkin pääsen tähän ketjuun &nbsp;:'(

Tukka taitaa olla siinä hartioiden ja BSL:n välimaastossa. Ja valitettavasti oon niin pitkä että joutuu paljon kasvattamaan kun on pitkä selkä. Höh. Haikeana seurailen vierestä ja elän teidän arkea pitkätukkaongelmien kanssa.. &nbsp;:D

Edit: Lilja, oot muuten aika seksikäs. :D Ja tukka on aivan ihana! Tosin mä itse leikkaisin tuosta kohdasta mihin sun toppi loppuu, koska mulla tosipitkätukka näyttäis varmaan tosi oudolta kun mulla on senverran ronski (l. isot ja näkyvät luut) ruumiinrakenne. Sekä megaleveät hartiat.. Ja pituutta 175cm.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 25 Heinä 2011, 22:18
Kirjoittaja Lilja
Hyxsoap kirjoitti:Edit: Lilja, oot muuten aika seksikäs. :D
0_0 ... :3

Olen lisäksi aika lyhyt, "hobitti-mitoissa".

Joskus sitä miettii, mitä järkeä on pitää näin pitkää ja epäkäytännöllistä tukkaa. Jo 20-30 cm leikkaaminen auttaisi aika paljon. Mut en mä vaan voi leikata... :P

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 25 Heinä 2011, 22:45
Kirjoittaja SSpiegel
^ Siinä on kyllä tukalla mittaa! Itse saan jo tukkani joka väliin vaikkei ole kuin vasta kohta bsl. En tiedä miten eläisin noin pitkän tukan kanssa! Mutta ymmärrän kyllä tuon leikkaamisdilemman - eihän sitä voi noin vain napsia kun sen on vaivalla kasvattanut! Ehkä päädyn itsekin samanlaiseen.&nbsp; :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 27 Heinä 2011, 22:01
Kirjoittaja Hyx
^ Sama täällä. En ymmärrä miten se tukan pituus voi niin satumaisesti kuitenkin kiehtoa, jollain hullulla tavalla.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 28 Heinä 2011, 21:24
Kirjoittaja Linnee-
Vau mitä tukkakuvia olette tänne postailleet. Yvi ja Lilja, olette hiusidoleitani.&nbsp; :T Oma bsl:ni ei tunnu kasvavan ollenkaan, joku ihme jämähdyskausi varmaan menossa... No, onhan tämäkin tukka kaljua parempi :D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 28 Heinä 2011, 23:28
Kirjoittaja Anya
On kyllä hienot hiukset Yvillä ja Liljalla. :)
Ite en ihan noin pitkiä aio kasvattaa, kohta pitäs taas leikata hiukkasen pois. Se vaan aina unohtuu...

Nyt tuli taas muistutus hiustenhoidon ihanuudesta ja tärkeydestä, kun pällistelin Kiovassa niitä naisia... Siis, ei voi kuin sanoa että siinä kaupungissa on kauneimmat naiset maailmassa! Ja tosiaan niitä pitkähiuksisia riittää vaikka kuinka.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 29 Heinä 2011, 07:55
Kirjoittaja bezz
Mä olen ilokseni saanut huomata, että hiukset ovat kohta vyötärömitassa. Vastahan ne oli BSLssä... :D Toivottavasti nää kasvaa nopeesti. Classic kun olis tavoitteena ainakin näin aluksi.l

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 29 Heinä 2011, 12:48
Kirjoittaja pitkätukka
Liljalla on melkoinen tukka <3 Saa nähdä kasvavatko omat hiukseni sinne asti. Ainakin classiciin pitäisi päästä kevyesti. Sen ehdin huomata ennen kuin leikkasin helmikuussa ne valtavat 60 cm ja olin silloin jossain häntäluun ja classicin välimaastossa. Latva ei ollut vielä edes ohut.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 29 Heinä 2011, 18:02
Kirjoittaja Chaos
Liljan hiukset on aivan :o <3 Mahtavat! Oon jo aiemminkin kyllä niitä kehunut ja sanonut, että todellakin oot hiusidolini :) Ehkä mullakin joku päivä on tooosi pitkät...Tosin mulle riittää peppuun asti. Ehkä.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 30 Heinä 2011, 22:22
Kirjoittaja Lilja
^ Mäkin ajattelin ensiksi, että pepun tienoille ja sitten reisien puoliväli riittää hyvin. Kun tukka edelleen kasvoi, niin ajattelin, mikäs siinä on polvia lähestyä. Nyt on polvet peitossa ja mietin pohkeiden yläreunaa.&nbsp; ::)

Mutta kun mun oikeasti piti alkaa leikkaamaan pikku hiljaa latvoja pois niin, että hiuksien paksumpi osa selän puolivälissä joskus yltäisi suhteessa lähemmäs latvoja.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 07 Syys 2011, 19:16
Kirjoittaja Luscious
Pakko täälläkin hehkuttaa kun tajusin eilen hiusteni olevani pitkäaikaisessa tavoitteessani, vyötärömitassa! No, muutama sentti vielä niin ei ole epäselvyyttä kellään.. Kaipaisin arkeen jotain uutta tapaa pitää hiuksia iänikuisen letin ja satunnaisen puikkonutturan sijaan. Onkohan sellaista mitä tumpelokin voisi aamulla väkerrellä?
Ainiin, ja siis uus hiustenpituustavoite on lantiolla :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 07 Syys 2011, 21:06
Kirjoittaja SSpiegel
Olet muuten, Luscious, hiusidolini!&nbsp; <3
Olen katsellut hiusväriäsi kovin kateissani jo moneen kertaan. Pituuskin on ihana. Luonnonkiharakin näyttää hyvältä ja hyväkuntoiselta. Harmi, etten jaksa värjäyshärdelliä enää. Muuten ajan ja vaivan kanssa voisin saada vastaavanlaiset, tosin sulla taitaa olla vielä kadehdittavan paksukin tuo letti, toisin kuin minulla. Joka tapauksessa, himoitsen hiuksiasi ja haluaisin samanlaiset!&nbsp; :l
Onneksi olkoon yhden pituustavoitteesi saavuttamisesta!

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 08 Syys 2011, 15:15
Kirjoittaja Luscious
*punastuu päästä varpaisiin*
Kameran salama usein hieman lisää värin intensiivisyyttä, eikä mulla ole enää noin taipuisat hiukset kun avattaressa (sillon oli kerroksia ja lyhyemmät hiukset). Mutta kiitos!

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 30 Loka 2011, 22:07
Kirjoittaja Luscious
Mä oon haaveillut ohuempaa ja laskeutuvampaa latvustoa. Mua vaan pelottaa mennä kampaajalle ja mainitakkin asiayhteydessä "15cm", kun väärinymmärryksiä riittää..&nbsp; ::)
No, haluaisin kuitenkin että about tollanen 15 cm latvustosta ohennettais, menettämättä kuitenkaan pituudesta. Tai en mä tiä pitäiskö sen ohentua korkeemmaltakin, mutta varsinaisia kerroksia en halua.
Onko joku leikkauttanut tasapituisista tuollaisiksi? Miten kävi?

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 31 Loka 2011, 08:18
Kirjoittaja Todia
^Mä en ehkä leikkaisi.. Itsellä oli reilu vyötärömitta, jota sitten halusin ohennella (kampaaja selitti, että "tulisi lisää liikettä ja kiharat erottuisivat"), mutta ohentaminen johti loppujen lopuksi haaroittumiseen ja, even worse, siihen, että latvat ohenivat ja sitten teki mieli leikata kokonaan pois.. :(

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 10 Marras 2011, 19:27
Kirjoittaja Suvivilja
Toivottavasti mukaan mahtuu vielä uusi pitkätukka :) LHC:lla olen pyörinyt jo kohta 7 vuotta, ja nyt vasta löysin tänne ;)

Hiukseni ovat tällä hetkellä sellaiset keskiselkään, kesällä olivat jo suurin piirtein vyötäröpituudessa, mutta elokuussa pätkäisin noin BSL:ään asti. Palasin myös takaisin hennan pariin noin pari vuotta omaa väriä kasvatettuani. (Se oma väri on sellainen noin 7-tasoinen tummanvaalea, mutta EI missään nimessä "maantienvärinen", inhoan ko. nimitystä niin paljon kuin vain voi enkä ikinä käyttäisi sitä kenenkään hiuksista&nbsp; >:D Mikähän siinä onkin että jotkut värit ovat niin inhottuja/epätoivottuja, jotkut taas "toivottuja" (yleensä lämpimät värit?)...)

Väreistä puheen ollen, tällä hetkellä on vähän pienoista värikriisiä, haluaisin (uskoakseni) kasvattaa omaa väriä (taas vaihteeksi), kun en sitä ole hirveän paljon päässäni nähnyt sitten varhaisteini-iän ;) Rakastan hennaa, siis koko prosessia, mutta edellisen lisäksi olen saanut selville olevani värivuodenajoissa Kesä (Soft Summer), jolle ei siis henna pitäisi sopia lainkaan... (Vaikka lähes kaikkien mielestä on kyllä sopinut&nbsp; ;)) Pitäisi siis varmaan kokeilla, josko se oma väri (tai sitä hyvin lähellä oleva) sittenkin sopisi paremmin. Olen jo tässä viime päivinä ollut välillä aika lähellä ostaa jonkinnäköisen vaalennuspaketin, että saisin nuo punaiset pois, mutta onneksi onnistunut pidättelemään itseäni, jo senkin vuoksi että käytin vähän aikaa sitten myös kerran indigoa, ja senhän tietää miten vaalentaessa luultavasti kävisi... Ja tiedän että se saattaisi tuhota hiukset/latvatkin. Mutta tästä nyt kannattaisi varmaan enemmän avautua värikriisi-ketjuun ;D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 23 Maalis 2012, 21:52
Kirjoittaja Varjotar
Mulla oli vielä kesällä peffalle asti hiusta, mutta ne oli lopulta ajan kanssa niin surkees jamas, että puolet sai mitasta lähteä. Taas kasvatellaan ja toivotaan, ettei tarttis pätkästä enää..

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 10 Touko 2012, 23:13
Kirjoittaja Luscious
^ Rohkea veto!

Mä joskus kadun sitä että oon alkanut kasvattaan hiuksia.. Tuntuu ettei siitä pääse koskaan pois, vaikka hiukset on jo pitkät, pidemmät kun alunperin tavoittelin unelmissani. Aina vaan kasvatan ja kasvatan ja leikkaaminen kauhistuttaa.
Katselin tänään et hiuksista pitäis nipsaista 5cm, mutta tuskin pystyn sellaiseen määrään, kolmesta sentistä pitää luopua kuitenkin. Vähemmästä ei oo hyötyä.. Sekin tuntuu kauheelta menetykseltä, kun mä itse leikkelin hiuksiani "ihan hetki sitten" mutta tuntuu että oma leikkaus on ihan yhtä tyhjän kanssa. Kuitenkin meen kampaajalle että tuntuu hiukset siistimmiltä.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 11 Touko 2012, 22:04
Kirjoittaja versicolori
Täälläkin pitäisi leikata hiuksista ainakin 5 senttiä&nbsp; :'(&nbsp; miten voikin olla niin iso juttu leikata vähän hiuksia kun ne kuitenkin kasvaa takaisin ja leikkaaminen on vaan hyväksi hiusten kunnon ja yleisilmeen kannalta. Mulla hiukset on viimein taas siinä mitassa kun ne tuntuu oikeasti pitkiltä. Ja nyt pitäisi leikata.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 12 Touko 2012, 22:21
Kirjoittaja Chronos
Hiukset -15cm, nyt tuntuu paljon paremmalta ja latvakin näyttää paksummalta. Eivät kahdessa vuodessa kasvaneet pituuttaa ollenkaan joten rohkeasti enemmän pois. Toivottavasti säilyvät hyvän näköisinä.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 13 Touko 2012, 19:15
Kirjoittaja nukka
Mun on pakko tulla uteliaisuuttani vähän kyselemään teiltä joilla on pitkä, siis reilusti pitkä tukka, esim lilja :D

Pidättekö hiuksia yleensä kiinni vai voiko tuollaisen superpitkän tukan kanssa liikkua jos se on auki? Siis meneekö se kuinka herkästi takkuun. Kun pidätte kiinni niin voitteko pitää oikeastaan muutakuin letillä? Kuvittelisin että nutturoista tulisi aika massiivisia.

Rajoittaako noin pitkä tukka jo elämääkin ja jos niin miten?

Montako väripurkkia tuollaisen pitkän tukan värjäämiseen menee? Märkien hiusten kuivuminenkin kestää varmaan aika kauan?



Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 13 Touko 2012, 20:48
Kirjoittaja Niina
Mulla on melkein yhtä pitkä tukka kuin Liljalla, joten voinen vastata tähän. Hiukset yltää juuri ja juuri polvitaipeisiin tällä hetkellä, mutta kaipaavat kyllä muutaman sentin lyhennystä talven jäljiltä.

Mulla on hiukset käytännössä aina kiinni ja enimmäkseen letillä. Letti monesti (etenkin töissä) vielä nutturalla. Välillä on pelkästään poninhännällä yhdellä tai useammalla lenksulla. Välillä kaksi lettiä, ranskis, hollantilainen jne. Minun hiuslaatu on aika helposti takkuuntuva eli jo pelkällä ponkkarilla ollessa hiukset takkuuntuu ärsyttävästi. Kokonaan auki ollessa tulevat myös tielle, uivat ruokalautasissa ja vaikka missä mihin ei niin tarvis mennä. Tietty, jos pitäis enemmän auki, niin siihenki tottuis ja keräis hiukset pois tieltä ennen vahinkoja. ;) En tosin pitänyt hiuksia juuri auki silloinkaan kun ne oli lyhyemmät eli tilanne ei ole siitä muuttunut. En tykkää, kun hiukset roikkuu niskassa. Tuulisella säällä olisi ihan fiasko lähteä ihmisten ilmoille hiukset auki. ;D

Ei nämä oikeastaan elämää rajoita, pitää vaan huomioida joitain seikkoja enemmän. Toisinaan jään letistä kiinni mm. ovenkahvoihin. Hiusten pesuun pitää varata enemmän aikaa, kuin ennen.

Mie käytän elumenia värjäämiseen enkä värjää koko kuontaloa läheskään joka kerta. Ehkä joka neljäs tai viides kerta? Nuo kerrat käyn yleensä tutulla kampaajalla, niin en ole ajatellut värin menekkiä kovin tarkkaan. Kenties reilu pullollinen? Kuivuminen kestää muutaman tunnin, takaraivolta/niskasta kuivuu hitaimmin kun pituudet makaa siinä päällä. Yleensä en illalla jaksa odotella kuivumista, vaan laitan kosteat hiukset letille. Tällöin ne on aamullakin vielä kosteat.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 17 Touko 2012, 23:29
Kirjoittaja Agazere
Tässä tulee nyt mun virallinen esittelyviesti tällä foorumilla. 8)

Eli mulla on hiukset tonne vähän mid backin alapuolelle. Ne on vajaan 3,5 vuoden kasvatuksen tulos, sillä uutena vuotena 2009 mä ajoin ittelleni 1cm siilin. ;D

Oikea väri mulla on sellanen tumman/likaisen vaalea, mut noin 3 vuoden ajan oon värjännyt mustaksi.

Oon melko aloittelija hiusten hoidossa (en oo tähän asti suuremmin panostanut), joten paljon on opettelemista. Otan tässä jonain päivänä kuvan mun hiuksista koko pituudessaan, kunhan ne on vaan taas suorat joskus. Yleensä laitan ne yöksi letille, joten väistämättä on sit kiharoita aamulla. :D

Mut ehkä tuosta mun profiilikuvasta saa jonkulaisen käsityksen!
(Mulla ei sitten oo oikeasti raitoja hiuksissa, oon vaan onnistunu levittämään värin jotenki huonosti. :-[)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 26 Touko 2012, 16:15
Kirjoittaja Repolainen
Melkein lasken itseni pitkätukaksi, joten voinen kirjoittaa tänne.&nbsp; ;D

Mulla on hiuksissa mittaa suunnilleen "napapiirille" eli vyötärölle, vähän ehkä ylikin. En ole niitä oikeastaan kasvattanu tuohon mittaan, vaan ne vaan on kasvanu sinne kun ei ole tarvinnut leikata. Mulla on ollu aina kohtuu pitkät hiukset ja en oikeastaan osaisi lyhyitä kuvitellakaan itselleni. Vuosia sitten oli pisimmillään eli lantiomittaan, mutta leikkasin ne siihen bls- mitan tienoille, mistä ovat sitten tähän kasvaneet.

Hiusten väri on luonnostaan punainen ja lyhyempänä löysään korkkiruuvimalliin kihartuvat, mutta pitkänä laineilevat kuvan malliin. Jätin hiukset yöksi ihan tarkoituksella auki, jotta näkisin niiden oman taipumisen, kun laitan tavallisesti ne letille tai nutturalle yöksi.

Tässä on vielä kuva tältä päivältä. Kuva jotenkin vähän outo, kun saa hiukset näyttään ihan elottomilta ja kuivilta, mutta ehkä se ajaa asiansa. Näkyy pituus, väri ja luonnollinen taipuminen.

Kuva

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 27 Touko 2012, 22:27
Kirjoittaja miolla
Tosi kauniit ovat sinun hiukset! ^&nbsp; Ja vielä luonnollinen, oma väri. Eihän tollasta ole olemassa, mun uus hiusidoli&nbsp; <3

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 28 Touko 2012, 08:58
Kirjoittaja Ekku
^^ Taivaallisen ihana tukka Repolaisella! :l Luonnon punaiset hiukset on kyllä niin ihanat ja harvinaiset, itsekin toivon, että olisi edes vähän punaiset, mutta eivätpä ne taida olla vaikka pisamat kyllä löytyy. :D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 30 Touko 2012, 12:15
Kirjoittaja Tintu
Olen niin kade Repolaiselle! Olen aina haaveillut luonnostaan punaisesta tukasta, yyh ;D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 30 Touko 2012, 23:00
Kirjoittaja Hyx
^ Tahtoo repolaisen hiukset!&nbsp; <3 Hyvin hyvin kauniit ovat! Ja kyllä sinut kuule "nippanappa" pitkätukaksi siunataan, itsehän kävin (ja käyn vieläkin) täällä vaanimassa jo venähtäneellä polkkapituudella&nbsp; ;)

Voivoi. En vaan malttaisi odottaa sitä aikaa kun tunnen, että mulla on pitkät hiukset. Se ihana viitta takana, pitkät hiukset mitkä valuu eteen ja se tunne selässä että siellä hiushaivenet painaa ja kutittelee paljasta ihoa.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Kesä 2012, 07:57
Kirjoittaja muutettu
Repolaisen tukka on ihana! <3 Juuri sellainen, mitä itse tavoittelen epätoivoisella kasvatuksella, värjäämällä ja kihartimilla. On se maailma epäreilu! :D Ihan täydellinen tukka kyllä!

Olen taas ihan maassa mun kasvatuksen kanssa, ärsyttää kun tuntuu ettei tämä ikinä tule olemaan haluamassani mitassa vaan junnaa saman pituisena kuukaudesta toiseen. Polkka taas kummittelee mielessä, mutta onneksi mun tukka on niin hidas kasvamaan etten voi mennä tekemään radikaaleja leikkauspäätöksiä "hiushan on uusiutuva luonnonvara"-tyyppisillä perusteluilla. :P

Löytyisikö keltään muuten auttavia vinkkejä niskatukan takkuuntumisongelmaan? Latvat ja muut pituudet eivät minulla takutu juuri lainkaan, mutta niskatukka on aina ihan mytyssä.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Kesä 2012, 14:52
Kirjoittaja miolla
^ Ei ole mulla antaa muuta kuin vertaistukea niskatakkuun, on se aivan mahdoton halussaan takkuuntua, oli sitten takinkaulusta hankaamassa tai ei.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Kesä 2012, 17:19
Kirjoittaja Sassy
Uskaltaudun vastaamaan tänne, vaikka todellinen pitkätukka en vielä ole aikoihin. Itselläni pahimpiin niskatakkuihin on auttanut Lanzan neem plant silk serum. Laitan tämän hiusten latvoihin, mutta niskahiuksiin myös hieman, ja enää hiukseni eivät takkuunnu kuin villahuivien kanssa. Muut latvasuojat eivät ole oikein toimineet, sillä esimerkiksi repair rescue tekee hiukset vain jotenkin tahmeammiksi, kun taas Lanzan seerumi siloittaa selkeästi. Hyvä tuote muutenkin ja todella riittoisa. Hinnastakaan ei voi valittaa kun tuotetta kuluu hiuksiin vain yksi painallus kerrallaan.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 03 Kesä 2012, 22:39
Kirjoittaja Lilja
Repolaisella on nätit hiukset. :)

nukka kirjoitti:Mun on pakko tulla uteliaisuuttani vähän kyselemään teiltä joilla on pitkä, siis reilusti pitkä tukka, esim lilja :D

Pidättekö hiuksia yleensä kiinni vai voiko tuollaisen superpitkän tukan kanssa liikkua jos se on auki? Siis meneekö se kuinka herkästi takkuun. Kun pidätte kiinni niin voitteko pitää oikeastaan muutakuin letillä? Kuvittelisin että nutturoista tulisi aika massiivisia.

Rajoittaako noin pitkä tukka jo elämääkin ja jos niin miten?

Montako väripurkkia tuollaisen pitkän tukan värjäämiseen menee? Märkien hiusten kuivuminenkin kestää varmaan aika kauan?
Oho, kysymyksiä!

Tukka on ulkona liikkuessa ja asioidessa lähes aina kiinni. Käytän nutturaa tai itse ommeltua hiuspussia (toimii pyöräilykypärän kanssa). Nuttura ei ole ollenkaan massiivinen, ihan sopivan kohtuullisen kokoinen. Letittää en jaksa ikinä. :D Värjään lähinnä juurikasvua 1/2-1 purkillisella väriä ja levitän loppuväriä kevyesti latvoihin. En harrasta hiusvärin vaihtamista vaan jatkan entisen päälle. Hiukset kuivuvat noin 4 tunnissa.

Ja joo, kyllä tämä elämää jonkin verran rajoittaa... :P Jokin aika sitten (vuosi tai kaksi?) päädyin siihen, että kyllähän tällaista tukkaa voisi esitellä enemmänkin, jolloin aloin pitämään sitä enemmän "auki" eli laitan yksi tai kaksi hiuslenkkiä latvoihin pitämään niitä kurissa - lapaluihin tai vyötärölle saakka tukka saa olla auki. Täysin vapaana en kovin usein hiuksia pidä.

Eniten oikeastaan harmittaa se, että 90% ajasta en oikein voi tanssia ja esiintyä hiukset auki, koska ne jäisivät pukujen koristeisiin kiinni tai lattialla tanssiessa kropan alle. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen istunut tai lattialla häärätessä astunut hiusten päälle. Au. ;D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Kesä 2012, 07:05
Kirjoittaja muutettu
Sassy kirjoitti: Uskaltaudun vastaamaan tänne, vaikka todellinen pitkätukka en vielä ole aikoihin. Itselläni pahimpiin niskatakkuihin on auttanut Lanzan neem plant silk serum. Laitan tämän hiusten latvoihin, mutta niskahiuksiinhieman, ja enää hiuskeni eivät takkuunnu kuin villahuivien kanssa. Muut latvasuojat eivät ole oikein toimineet, sillä esimerkiksi repair rescue tekee hiukset vain jotenkin tahmeammiksi, kun taas Lanzan seerumi siloittaa selkeästi. Hyvä tuote muutenkin ja todella riittoisa. Hinnastakaan ei voi valittaa kun tuotetta kuluu hiuksiin vain yksi painallus kerrallaan.
Kiitos vinkistä, menee ostoslistalle! :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 24 Loka 2012, 21:09
Kirjoittaja Luscious
Mä tykkään ihan hirveesti fructiksen nutri repair hoitoaineesta Kuva
Voin suositella pitkätukkaisille kellä menee hiukset helposti takkuun. Käytän itse satunnaisesti vaikka tää onkin mun käsittääkseni silikooniton.
Jahkailen edelleen kerrostusten perään, kuinka monella teistä on tasapitkät ja ketkä vannoo tasapitkien nimeen? Hyviä ja huonoja puolia?

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 24 Loka 2012, 21:15
Kirjoittaja Mai
^ Tuollako hiukset ei takuta? Mulla ei nyt kovin pitkät hiukset enää ole, mutta pidentyessään ne alkaa helposti takuttumaan.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 24 Loka 2012, 21:28
Kirjoittaja Luscious
No siis mulla on tosi takkuuntuvat ja luonnontaipuisat hiukset ja ne kyllä silenee. Toki ne edelleen harjausta vaatii, siihen ei auta mikään, mut kyllä toi auttaa! Hinta on ainakin niin edullinen et kannattaa kokeilla miten oma tukka tykkää.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 22 Joulu 2012, 23:06
Kirjoittaja elly
Luscious, tuhannet kiitokset vinkistä, kyseinen tuote menee heti seuraavaksi kokeiluun! :) Maailmassa ei voi olla liikaa halpoja ja hyviä hoitoaineita.

ps. Repolaisella todella kaunis oma väri!

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 09:44
Kirjoittaja piste
Mitäs pidätte tällaisista hiuksista (lukekaa loppuun, siellä on moonta kuvaa TODELLA pitkistä hiuksista)?

http://www.vyperlook.com/odd-strange/12 ... eet2inches

Mä itse en oikein tykkää, tuollasessa olis hirveä työ.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 17:08
Kirjoittaja Ponpon
^ En itse tykkää superpitkistä hiuksista jotka ohenevat selvästi latvaa kohden, niin että latvassa menee metri ympärysmitaltaan sentin paksuista kasvustoa (kuten noissa kuvissa useilla). Mutta mielestäni terveet hiukset jotka näyttävät siltä että niitä on joskus leikattu voivat olla hyvinkin kauniit överipitkinä. Itselleni kelpuuttaisin enintään polvipituiset hiukset&nbsp; :D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 30 Joulu 2012, 21:13
Kirjoittaja Kalevalatar
Nyt luettuani tätä ketjua tarkemmin, tajusin viimein mikä on tämä "huijausmitta"&nbsp; :D Pitihän sitä itsekin kokeilla ja pisimmät latvat ylettyivät 82 cm kohdalle! Jee. Siippa joka mittas sanoi kuitenkin, että tasaisempaa hiusta on 77 cm kohdalla, joten mun varmaan pitäisi vaan kärsiä ja nappasta 5 senttii pois latvoista :/

Hiukset ei vaan tunnun niin pitkiltä! Oon itse 182 senttinen (pituudelta ja leveydeltä) ja hiukset kihartuu, joten tuntuu että ne on vuodesta toiseen bsl-mitassa, eikä siitä muutu miksikään.


Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 02 Tammi 2013, 10:10
Kirjoittaja Sassy
En pese latvoja normaalissa pesussa, vain syväpuhdistavaa käyttäessäni vaahdotan myös latvat. Eli ihan tavallinen pesu hoituu yleensä pää ihan normaalisti ylöspäin, kastelen hiukset todella märiksi, jaan shampoon neljään osaan läntäten suunnilleen saman verran eteen, taakse ja sivuille. Sitten vain vaahdotan ja puhdasta tulee. Osa pesee pää alaspäin, minä myös ennen, mutta ei vanhana enää jaksa&nbsp; ;D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Tammi 2013, 23:01
Kirjoittaja -j-
Saanko mä jo kutsua itseäni pitkätukaksi, saanhan?? :)

Kuva

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Tammi 2013, 23:21
Kirjoittaja Chaos
^ No siis VAU! Vähän sulla on kasvanut nopeasti hiukset! Muistan, kun sulla oli paaaljon lyhyemmät, jotkut puolipitkät tms. Oho! Todella kauniit ovat :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Tammi 2013, 23:28
Kirjoittaja -j-
^
Kiitos!!
Itsekin hätkähdin sitä, miten nää on venyneet. Vielä viime kesään asti mittasin ja valokuvasin joka kuukausi hiukseni, mutta sitten lopetin koko homman. Ja nyt eka kertaa sen jälkeen huomasin, mikä on tilanne. Jee :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 05 Tammi 2013, 00:36
Kirjoittaja Varjotar
Tolla kersalla on jo liian pitkät hiukset ja huonokuntoiset latvat munkin makuun. Takapuolen alle on pisin mitta, joka on järkevä ja näyttää vielä hyvältä sekä on hoidettavissa ilman kohtuutonta rasitusta.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 05 Tammi 2013, 09:39
Kirjoittaja -j-
En itse oikein osaa sanoa, mitä mieltä olen noista pisteen linkittämistä hiuksista. Tavallaan tosi upeita, ja tavallaan taas turhan pitkiä. Mulla on varmaan itsellänikin jossain vaiheessa "liian pitkät" hiukset, koska ajattelin katsoa miten pitkiksi nää ylipäätään kasvaa&nbsp; ::)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 20 Tammi 2013, 04:37
Kirjoittaja pitkätukka
piste kirjoitti: Moi, tää on kyllä oudoin kysymys mitä oon koskaan kysyny täällä, mutta: Miten te pesette hiukset?
;D

Silloin kun käytin shampoota, en pessyt latvoja mitenkään erityisesti. Shampoo vain valui niitä pitkin huuhdellessa ja puhdasta tuli. Latvojen peseminen riippuu sitä, mitä pesuainetta käytän.

Pesin viimeksi latvatkin, mutta käytössä ei ollut mikään shampoo vaan kananmuna ja amla-jauhetta, jotka sekoitin pienen vesimäärän kera kupissa ja siirsin siitä päähäni. Siis muna- ja yrttipesun yhdistelmä. En ihan luottanut munan pesevyyteen pelkän latvoja pitkin valumisen avulla, joten näin tällä kertaa. Hyvin toimi, joskin tuli ehkä vähän kuivat latvat. Kookosöljyllä se korjaantui.

Tällainen vähän epävarma "joo joskus pesen ja joskus en pese" -vastaus johtuu siitä, että mulla on ollut menossa pidempään kokeiluja hiustenhoidossa. Jotkut vähän extremempejä kuin toiset. Oli pidempi tauko shampoon käytössä ja tuskin palaan siihen jatkossakaan koska ilman sitäkin näkyy pärjäävän ja varsinkin päänahkani on kiittänyt moisesta. Pesin munalla ja yrteillä viimeksi muutama vuosi sitten eikä se ollut enää hyvin muistissa. Silloin oli mukana sitä paitsi myös shikakaita, mitä ei ollut nyt.

En taida olla vielä ihan oikeasti pitkätukka vaan vasta matkalla takaisin sitä kohti, mutta koska olin sitä ennen ja tulen taas olemaan, niin tässä tänään otettu kuva nykytilanteesta. Tässä siis munalla eilen pesty BSL+ -pituinen tukka, johon ei lisätty munan ja amlan jälkeen mitään hoitoainetta (paitsi seuraavana päivänä latvoihin vähän kookosta), ja jota pidin seuraavan päivän löysällä letillä:

Kuva

Tuo takaraivolla oleva pieni musta juttu on joku hassu heijastus.

Niin kuin latvoista näkyy, fairy tale ends -prosessi on alkanut ja se saa jatkua niin pitkään kunnes kyllästyn siihen. Tai ihastun keijulatvoihin pysyvämmin ja annan niiden olla. Mulla ei ole ollut niitä koskaan aikaisemmin aikuisiällä ja tämä on yksi asia, jonka haluan nähdä itselläni ainakin kokeiluluontoisesti. Hiuksiani on leikattu viimeksi syyskuussa 2011. Lähtötilanteena oli suoraan poikki leikattu latva. Vuoden päästä omistan varmaankin jo yli vyötäpituiset keijulatvaiset hiukset.

Oho, leikkaamisesta onkin vuosi ja 4 kuukautta. Etsin yhä joskus haaroittuneita ja taittuneita latvoja, mutta en löydä niitä vieläkään. Silloin kun kestovärjäsin kuontaloani, niitä sai poistella vähintään kuukausittain.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 20 Tammi 2013, 15:13
Kirjoittaja Hilippa
Kestovärien käyttöä olen tässä itsekin jo jonkin aikaa pohtinut ja olen päättänyt lopettaa niiden käytön kokonaan. Tähän asti siis olen kestovärjännyt noin 4:n kuukauden välein ja noiden kertojen välissä käyttänyt muita, kevyempiä värejä. Jatkossa yritän siis pysytellä vain kasviväreissä ja suoraväreissä.&nbsp;

Tällaisessa mitassa siis mennään nyt (huono kuva mutta eiköhän siitä tärkein eli pituus välity ;) ):

Kuva

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 20 Tammi 2013, 21:36
Kirjoittaja Chaos
pitkätukka ja Hilippa teidän hiuksenne on aivan ihanat :-*

Ja varsinkin Hilippa: Oot mun hiusidoli täällä, tuommoiset hiukset jos mulla on muutaman vuoden päästä, oon todella onnellinen :) Todella kauniit ja selkeästi hyvässä kunnossa, vaikka oot kestovärillä värjännytkin, vau!

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 20 Tammi 2013, 22:10
Kirjoittaja Luscious
Siis mitä ihmettä! Pitkätukalla on jo nyt taas pitkät hiukset ja vasta alle 1,5 vuotta sitten leikkasit lyhyeks polkaks! Ihan käsittämätön kasvutahti ei voi kun päivitellä. &nbsp;:o Upeet on!

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 20 Tammi 2013, 23:04
Kirjoittaja miolla
Miten te pesette hiukset
Minulla on vasta BSL-pituiset hiukset, mutta pesen ne niin, että shampoon vaahdotan sormenpäillä ainostaan päänahkaan ja huuhteluveden mukana peseytyvät myös latvat. Hoitoainetta levitän ainoastaan latvaan, korvista alaspäin. Suin hiuksia kun levitän hoitoainetta, en esimerkiksi hiero hiuksia kämmenet vastakkain, vaan pyrin levityksen aikana myös selvittämään takut. Huuhtelen ihan normilämpöisellä vedellä, sillä en kestä sitä kylmää vettä vaikka hiussuomut sulkeutuisivatkin.

Pesen hiukset usein illalla, koska en jaksa nousta aamuisin suihkuun. Pidän pyyhettä turbaanina pään päällä sillä aikaa kun vielä puuhailen jotain. Sen jälkeen letitän märät hiukset, levitän käsipyyhkeen tyynyn päälle ja alan koisia. En tykkää lettikiharasta, mutta en myöskään nuku hiukset auki. Aamulla saatan levittää uloimpiin latvoihin jätettävää hoitoainetta.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 21 Tammi 2013, 14:56
Kirjoittaja Lila
Tajusin juuri, että olen jo päässyt aikaisempaan kasvatustavoitteeseen, hiusten pituus jakauksesta 75 cm - tai oikeastaan taitaa olla jo 76 cm - vaikka hiuksista välillä lähtikin liki 10 cm, jotta sain huonokuntoista ja liian kerrostettua latvaa pois. Huijausmitalla pituutta on 86 cm ja tukka ulottuu 168 senttistä, mutta lyhytselkäistä varttani vyötärölle - tai ainakin tosi liki. Hiukset ovat melko hyvässä kunnossa, tosin pakkanen ja kuiva huoneilma ovat vähän kuivattaneet latvoja - ja pikkuisen liian innokkaasti pudän tukkaa ponnarilla, ponnarikohdassa jonkun verran katkeilleita.

Ei tää nyt ihan vielä riitä, 7-10 cm haluaisin vielä mittaa lisää niin että hiusto ulottuisi takana ylälantiolle. Lähinnä kuvittelen sen näyttävän kivalta kun hiusosiot tuo eteen kasvojen viereen.

Minäkin pesen vain päänahan - paitsi tosiaan syväpuhdistus menee koko päähän. Taidan heittää huuhdeltavat hoitoaineet mäkeen... ...tukkani imee niitä sairaasti, en jaksa pitää niitä päässä tarpeeksi pitkään, en jaksa pyyhekuivata tukkaa ennen laittamista --> hoitotehoista ei paljon tarvitse puhua. Hoidan siis jätettävillä ensisijaisesti, nyt käytössä Potion 9 + Luxxtress - ja päälle vielä silikonisuojaa latvoihin (nyt Moroccanoil, jossa kai vähän öljyäkin). Lisäboostina toisinaan tippa luonnonöljyä (kookos, oliivi, argan).

Suosin aamupesua juurikin siksi, että inhoan märillä hiuksilla nukkumista. Jos joudun nukkumaan märän tukan kanssa, käsipyyhe tyynylle ja heitän tukan ylöspäin tyynyn yli. Toinen vaihtoehto on koota se hyvin löysästi pään päälle, jolloin aamulla tukka on todennäköisesti vielä vähän kostea. Jos maltan odottaa sen kuivumista, se on myös kiharampi. Föönaan hiuksia todella harvoin, lähinnä jos pakkaspäivänä on pakko lähteä aamupäivällä ihmisten ilmoille.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 21 Tammi 2013, 22:24
Kirjoittaja -j-
Minäkin ihmettelen Pitkätukan hiusten kasvuvauhtia!! Vautsi!!
Hilipalla on myös upeat kutrit :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 12:16
Kirjoittaja fairytonia
Olenko jo pitkätukka? Toivottavasti.

Tuskallinen kasvatusurakka takana ja loppua ei näy. No ehkä vuoden sisällä ellei himo kasva syödessä... :) Hiukset ovat siksi laineilla, että ne ovat aina yön yli letillä. Yritän sillä estää loputtomaa takkuuntumista, mihin hiukseni ovat taipuvaiset.

Niin kauniita hiuksia kaikilla täällä, olen kateellinen, ja omat hiukseni tuntuvät todella lyhyiltä...

Kuva

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 26 Huhti 2013, 12:36
Kirjoittaja Kunis
Olen usean voden tauon jälkeen melkein BSL-pitudessa, ja tämä on outoa. Tukka tuntuu ja näyttää toki ihanalta, mutta jokainen napsaus yksittäisen hiuksen katketessa sen jäätyä johonkin pingotuksiin tuntu pieneltä muistutukselta siitä, etten osaa hoitaa sitä ja että kohta on vain liru jäljellä. Paksus on kyllä ihan normaali edelleen! Tuntuu, että pitäisi opetella olemaan paljon huolellisempi tämän kutriston kanssa, mutten kyllä tahdo, enkä varmaan olekaan sellainen ihminen, että osaisin muuttaa käyttäytymistäni liiaksi vain suojellakseni hiuksiani.

Kuinka te suhtaudutte tähän napseeseen?

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 27 Huhti 2013, 14:52
Kirjoittaja Kalevalatar
Ei ole kyllä ollut huima hiusten kasvu ja joka mittauksella hiukan eri tulos&nbsp; ;D Johtuu varmaan laineikkaasta hiuslaadusta, mutta nyt oli hiukset märät ja kampasin ne suoraksi. Pisimmät latvat ylettyivät 86 sentin kohdalle, joskin suurin osa hiuksista on n. 82 cm.

4-5 senttiä pitäisi siis varmaan jossain vaiheessa raaskia napsauttaa pois. Haluaisin vain niin odottaa, että sitten kun pisimmät suortuvat ylettyy 90 senttiin, niin SITTEN! Ehkä ensi syksynä. Aloitin juuri myös Biotin Strong kuurin, ehkä se auttaa hieman. Ja kesällä kasvaa hiukset ehkä vähän nopeammin...

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 23:22
Kirjoittaja pitkätukka
Otin omaksi iloksi 2013 loppuvuoden kuvan. Nyt tuntuu jo siltä että sovin taas vuosien jälkeen ihan oikeasti tähän ketjuun. Oma kieroutunut mieleni koki nimittäin bsl:n vielä itselläni lyhyehköksi, ja vyötärökin oli vähän siinä ja siinä, mutta kun nyt päästiin jo hiukan yli vyötärön niin oma olo on pitkätukkainen. Toisilla joku bsl näyttää jo silmiini kyllä pitkältä, mutta oma pää on eri juttu.

Aikaa suuresta pätkäisystä on kulunut vajaat 3 vuotta. Hyvinhän tukka on siinä ajassa venynyt, vaikkakin ollaan vielä noin vuoden kasvun päässä sieltä missä olin ennen kuin leikkasin kestovärit pois. Tässä nähtäväksi lyhyt oman värini historia helmikuusta 2011 loppuvuoteen 2013:

Helmikuussa 2011, pituus 38 cm, juuri leikattu ja sen jälkeen pesty sekä annettu kuivua itsekseen. Tämä malli ja mitta ei kerta kaikkiaan pue minua (tukka laskeutuukin tuon mallisena ja pituisena mielestäni rumasti), joten ei kiitos tätä enää ikinä ellei ole ihan pakko. Onneksi se on ohi &nbsp;;D:

Kuva

Noin vuosi myöhemmin, 27.1.2012. Vähän parempi:

Kuva

Taas vuosi eteenpäin, 20.1.2012. BSL+. Tässä vaiheessa tuntui jo selvästi paremmalta. Ei nimittäin tuntunut enää siltä että minusta puuttuu ulkoisesti (hiusidentiteettimielessä) jotain itselleni hirmu olennaista, ja nuo hiukset sai jo itseäni tyydyttävästi kiinnikin:

Kuva

Tänään, 23.12.2013, on kulunut taas melkein vuosi edellisestä. Nyt ollaan hiukan yli vyötärön ja pituutta on hiukan alle 90 cm. Nyt tuntuu jo oikeasti hyvältä hiusmielessä. &nbsp;:) Pidän fairytale-latvat toistaiseksi, koska niiden kokeileminen (missä ajassa ne kehittyvät ja miltä näyttävät itsellä) on ollut kiinnostavaa ja latvat pysyvät hyvin nutturoiden sisällä. Kuvassa näkyy hyvin se paljonko hiukseni taipuvat luonnostaan tässä mitassa. Tukka pestiin eilen eikä sen jälkeen ole pidetty mitään lettiä. Tämä hiuslaatu laskeutuu mielestäni nätimmin vasta pitkänä, ja se on parhaiten hallittavissa joko ihan lyhyenä poikatukkana tai vähintään bsl-pituisena. Puolipitkät mallit ovat osoittautuneet aina ongelmallisimmiksi:

Kuva

Kuvia ei ole tullut otettua koskaan täsmälleen jonain tiettynä vuosipäivänä vaan vuosittaiset kuvat ovat aina noin kuukauden marginaalilla vuoden välein otettuja. Ei se ole niin just ja harvoin enää mittaankaan. Tällä latvalla on helpointa seurata lähinnä eri kehon osiin osuvia mittoja, kuten bsl, vyötärö, lantio jne. Voi toki olla että luovun fairytale-latvasta vielä joskus tulevaisuudessa ja haluan paksun ja tasaisen latvan takaisin, mutta en ainakaan lähimpään vuoteen. Se &nbsp;on ainakin nykypituuden kohdalla liian käytönnöllinen nutturoiden tekemisessä, jotta luopuisin siitä. :D

Tämän karvaston hoito on tosi helppoa ja sen päivittäiseen laittamiseen menee aikaa noin kaksi minuuttia. Vähän enemmän jos väännän jotain muuta kuin joitain yleisimmin harrastamiani nutturoita puikoilla tai Flexi-8-härpäkkeillä.

Nukun nykyisin &nbsp;itselleni poikkeuksellisesti hiukset auki eikä letillä, koska vauvamaha tekee minusta tällä hetkellä jo niin paksun, että on tukalaa tehdä iltaisin tavallista yölettiäni päälaelle niin että taivutan itseni vyötäröstä ja teen letin hiukset kasvojen edessä alaspäin roikkuen. Aamulla sellainen asento vielä luonnistuu mutta iltaa kohden ei... Niskaletistä en oikein pidä yöllä (löydän itseni usein yöllä selältäni ja niskaletti painaa pahasti), joten nukun nyt hiukset sängyn päädyn yli alas heitettyinä. Korkealle tehty letti olisi siksi yöllä parempi, että hiusten pituudet tuntuvat kuivuvan silloin vähemmän ja hiukset pysyvät ennen kaikkea täysin takuttomina. Menee se silti näinkin ja vauvan pitäisi syntyä vajaan kolmen kuukauden kuluttua, joten ei tätä yötilannetta ikuisesti kestä. :) Palaan sitten taas varmasti yölettiin.

Ensi vuoden tavoite on häntäluupituus ja lopullinen tavoitteeni on yhä ottaa selville, mikä on oma terminal-pituuteni eli se mitta minkä jälkeen pituus ei enää lisäänny. Olen utelias ja teen itselläni tällaisia pieniä ihmiskokeita. Pakkohan asia on kerran elämässä selvittää.&nbsp; ::) Se on vielä auki että missä vaiheessa prosessia korjaan latvaa tasaisemmaksi ja odotanko välillä että lyhyemmät karvat ottavat pitempiä kasvussa kiinni, vai teenkö latvan tasaamisen vasta terminalin jälkeen samalla kun palaan johonkin hiukan lyhyempään pituuteen, esim. takaisin noin häntäluuhun. Epäilen että terminal on minulla aika pitkällä, koska viimeksi reilu häntäluupituinen tukka ei vielä edes ohentunut paljoa latvaa kohti.


Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 23:38
Kirjoittaja Kristiina
^ Hyvin vaihtavat hiukset väriä kuvan mukaan :) mitä sävyä hiuksesi on, jos käyttää näitä sävynumerointeja tai muita kuvauksia?

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 24 Joulu 2013, 00:18
Kirjoittaja pitkätukka
Ööö... vaikea kysymys. :D Hiukseni kun ovat sen väriset kuin ne luonnostaan ovat ja ne tosiaan ovat eri valaistuksissa aika eri näköiset. Itse arvioin niiden kuitenkin olevan tosielämässä kaikkein lähinnä keskiruskeaa eli numero 3 tämän kartan mukaisesti.

Lähipiirini kuuluvat eri ihmiset ovat sanoneet niitä sekä tummanruskeiksi että tummanvaaleiksi ja kaikeksi siltä väliltä, niin että en ota aina itsekään selvää siitä mitkä ne oikeasti ovat. Tummalla puolella kuitenkin selvästi paremmin kuin vaalealla. Kameleonttihiukset voisi olla paras kuvaus. :P Ei ole tosiaan värjätty noiden kuvien välissä kertaakaan. Muutama yksittäinen hius menee jo valkoinen/hopea-kategoriaan, mutta niitä on niin vähän etteivät ne ole kovinkaan näkyviä...


Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 28 Helmi 2017, 14:41
Kirjoittaja Trillian
En ole varma onko tämä oikea ketju, mutta kokeillaan jos saisin jotain vastauksia! :)

Miehelläni on superpaksu ja pitkä tukka. Hiukset on pituudeltaan jo reippaasti yli pyllyn&nbsp; ;D&nbsp; ja vaikka latva oheneekin hieman, niin hiukset ovat paksut ja myös aika painavat. Miten tällaisia kannattaisi oikein hoitaa? Hiukset on kasvaneet nykyiseen pituuteen pitkälle juurikasvusta omaksumieni vinkkien avulla, mies ei itse tiennyt hiustenhoidosta oikein mitään ennen kuin tapasi minut ja alkoi kasvattaa hiuksiaan. :D Mutta nyt kun tukkaa on jo noin paljon, en itse liuruhiuksisena oikein tiedä, miten noin paksua lettiä kannattaisi parhaiten hoitaa.

Hiukset siis takkuuntuu auki ollessa aika helposti, ja yökampauksen keksiminen on ollut vähän ongelmallista. Olisiko mitään vinkkejä paksutukkaisilta juureksilta käytännön elämään ison hiusmassan kanssa? :D&nbsp;

Hilse on toinen ongelma, sitä on ilmaantunut vasta ihan viimeisten vuosien aikana. Hiukset pestään noin 1-2 kertaa viikossa, ja talvisin ne on suurimman osan ajasta löyhällä niskanutturalla. Tukka on niin raskas, ettei se oikein pysy ylempänä nutturalle kiinnitettynä - olisiko tähän mitään kikkoja? Voiko pitkä/raskas hiuskasvusto aiheuttaa päänahan ongelmia? Ruokavaliossa ei ole tapahtunut mitään muutoksia jotka selittäisivät hilseilyä.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 28 Helmi 2017, 21:36
Kirjoittaja Morrigan
^Suostuisiko hän käyttämään lettiä? Yöllä letti estää hiusten takkuuntumista ja mun mielestä letti näyttää miehillä muutenkin hyvältä jos hiukset on pitkät ja paksut.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 01 Maalis 2017, 13:56
Kirjoittaja Gekko
Musta letti on kaikkein mukavin yökampaus. Olen kokeillut jotain korkean löysän nutturan tapaisia joskus, mutta en tottunut niihin ollenkaan ja koska nukkuminen on tarpeeksi vaikeaa muutenkin, en halua hankaloittaa asiaa enää häiritsevillä hiuksilla ja olen sitten vain käyttänyt lettiä.

Aamulla se letti kyllä näyttää aika pitkälti raivostuneen kissan hännältä, mutta hiukset ovat sen purkamisen jälkeen kuitenkin aika helposti kammattavissa. Mulla on tosin muutenkin sileä hiuslaatu, jota on melko mahdotonta saada takkuun edes häntäluumitassa.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 05 Maalis 2017, 00:10
Kirjoittaja Trillian
Kiitos Morrigan ja Gekko! :) Ei hänellä ole sinänsä mitään lettejä vastaan, useinkin pitää hiuksia letillä ja tykkää kaikista haltijakampauksistakin kovasti.&nbsp; ;D&nbsp; Aiemmin vaan valitettavasti yöletistä on saatu huonoja kokemuksia, tulee just tuo Gekon mainitsema kissanhäntäefekti. Toisaalta, en ole varma jäisikö ne sittenkin letin jäljiltä siistimmiksi, pitänee tutkia asiaa. Mä mietin joskus, että ompelisin jonkun silkkisen yömyssyn miehelle tai tuubin pelkkien hiusten peitoksi, mutta se on jäänyt vaan aikomisen asteelle.&nbsp; :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 05 Maalis 2017, 15:34
Kirjoittaja Morrigan
^Noita silkkisiä yömyssyjä saa ebaysta halvalla. Kannattaa vain valita sellainen malli että miehesi hiusmäärä varmasti mahtuu sinne hyvin, malleja kun on erilaisia.


Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 26 Maalis 2017, 19:34
Kirjoittaja NarnianQueen
Tuo kuulostaa jo aika huikealta soturikampaukselta, muinoinhan esim. Aasiassa pitkä letti oli itseään kunnioittavan miehen kruunu&nbsp; :D
Painavat ja hyväkuntoiset hiukset voivat joitain ongelmia ehkä aiheuttaa, lähinnä jumeja niskoille, mutta ehkäpä mies osaa kantaa kuorman arvokkaasti .. ;) Hauska juttu, että monella naisella puolestaan nykyään lyhyet hiukset (itse en haluaisi), kun uroot ovat löytäneet hiustenkasvatuksen ilon. (mikään takkuinen heviletti ei kylläkään näytä hyvältä - palmikon on oltava sileä ja kiiltävä..&nbsp; ;D...)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 04 Huhti 2017, 14:30
Kirjoittaja Trillian
NarnianQueen kirjoitti: Tuo kuulostaa jo aika huikealta soturikampaukselta, muinoinhan esim. Aasiassa pitkä letti oli itseään kunnioittavan miehen kruunu&nbsp; :D
Painavat ja hyväkuntoiset hiukset voivat joitain ongelmia ehkä aiheuttaa, lähinnä jumeja niskoille, mutta ehkäpä mies osaa kantaa kuorman arvokkaasti .. ;)
;D&nbsp; Mies on pitkän linjan budoharrastaja, jolle aasialainen kulttuuri on lähellä sydäntä - soturikampaus kuulostaa just hyvältä!&nbsp; :D

Kiitos myös Morriganille toistamiseen, ebay oli hyvä vinkki! :)

Pörrööntymistä ja takkuja estämään ostin miehelle kampaajan suositteleman jätettävän proteiinisuihkeen Less is Morelta, tuossa tosin on alkoholia mutta kampaajan mukaan se haihtuu suihkuttaessa eli yritän uskoa siihen ja luottaa, että aineesta on enemmän hyötyä kuin haittaa...

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 15 Huhti 2017, 17:03
Kirjoittaja pitkätukka
Täällä vielä yksi pitkätukka (hiukset noin puolireiteen asti), joka suosittelee yöksi lettiä.

Jos kerran miehelle kelpaa nutturat ja letit päiväaikaan pidettäviksi, niin yksi mikä tuntuu toimivan tämän pituisilla hiuksilla kohtuullisesti, on tällä videolla esitettävä Nautilus-nuttura, jonka voi kiinnittää vaikka syömäpuikolla. Hiukset voi letittää sitä ennen tavalliselle letille ja nutturoida sitten sen letin, jolloin itse nuttura pysyy paremmin ja letti myös "syö" hieman pituutta mikä on ainakin itselläni tällä hetkellä avuksi. Jätän letin tupsun roikkumaan nutturasta ulos, mikä tekee siitä huolettomamman näköisen. Tuota nutturaa on tullut pidettyä paljon. Tässä se ohje:

https://www.youtube.com/watch?v=b86ZH0J7xtE

Olenkin ollut tältä foorumilta muutaman vuoden poissa, koska oma muu elämä tuli väliin eikä ollut paljoa aikaa ja energiaa ylimääräiselle... Hiukset pysyivät kuitenkin koko ajan päässä ja ne ovat kasvaneet koko ajan, joten nyt on mittaa 122 cm (otsalta hiusrajasta latvaan mitaten), mikä tarkoittaa minulla suunnilleen puolireittä. Seuraava tavoite on polviin asti ja lopuksi haluan nähdä edelleenkin sen, miten pitkiksi nämä kasvavat. Tasoitan itse latvaa muutaman sentin vuosittain, jotta se pysyy siistinä ja olen pysähtynyt tarvittaessa pidemmäksikin ajaksi leikkaamaan sentin kuukaudessa tai sinne päin, ettei latva ole ohentunut paljoa.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 15 Huhti 2017, 20:59
Kirjoittaja Peachtwist
^ Ihan mahtava nähdä sua foorumilla pitkästä aikaa! Sun hiukset kuulostaa upeilta, jos vaan haluat, niin laita ihmeessä hiuskuva meidän ihasteltavaksi!&nbsp; :)

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 15 Huhti 2017, 23:06
Kirjoittaja pitkätukka
^Kiitos, Peachtwist :) Olikin mielessäni ottaa lähiaikoina uusi kuva, koska edellisestä on jo aikaa, ja nyt tuli siihen sopiva inspiraatio kun hiukset kuivuivat juuri pesun jälkeen. Harvoin pidän hiuksia auki edes kotona ja tuohonkin kuvaan ehti jo pari painaumaa puikkonutturasta. Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta (ikähaarukka 1-6 vuotta), joiden kanssa puuhatessa hiukset ovat väistämättä pahasti tiellä muuten kuin nutturalla. Tässä kuitenkin nyt auki ja väri on edelleen oma:

Kuva

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 16 Huhti 2017, 18:48
Kirjoittaja kleio
^ Voi miten hauskaa, että olet palannut, pitkätukka! Olet kovasti kiinnostava tyyppi, ja kaiken muun hyvyyden lisäksi nuo hiuksesi ovat mainiot! Ovatpa ne kasvaneet siitä viimeisestä leikkauksesta.

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 22 Huhti 2017, 11:13
Kirjoittaja Lila
Mitkä hiukset&nbsp; :o <3 !

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 22 Huhti 2017, 13:21
Kirjoittaja Peachtwist
Vautsi, noi on kyllä pitkät! Ja ymmärrän hyvin, että arjessa tulee pidettyä kiinni!&nbsp; ;D

Vs: Pitkätukat

Lähetetty: 22 Huhti 2017, 16:16
Kirjoittaja elly
Huhhuh, vau mikä tukka! Eipä tunnu omat hiukset enää pitkältä. :D