Pitkätukat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Lilja

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Lilja »

^ Mäkin ajattelin ensiksi, että pepun tienoille ja sitten reisien puoliväli riittää hyvin. Kun tukka edelleen kasvoi, niin ajattelin, mikäs siinä on polvia lähestyä. Nyt on polvet peitossa ja mietin pohkeiden yläreunaa.  ::)

Mutta kun mun oikeasti piti alkaa leikkaamaan pikku hiljaa latvoja pois niin, että hiuksien paksumpi osa selän puolivälissä joskus yltäisi suhteessa lähemmäs latvoja.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Pakko täälläkin hehkuttaa kun tajusin eilen hiusteni olevani pitkäaikaisessa tavoitteessani, vyötärömitassa! No, muutama sentti vielä niin ei ole epäselvyyttä kellään.. Kaipaisin arkeen jotain uutta tapaa pitää hiuksia iänikuisen letin ja satunnaisen puikkonutturan sijaan. Onkohan sellaista mitä tumpelokin voisi aamulla väkerrellä?
Ainiin, ja siis uus hiustenpituustavoite on lantiolla :)
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
SSpiegel

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja SSpiegel »

Olet muuten, Luscious, hiusidolini!&nbsp; <3
Olen katsellut hiusväriäsi kovin kateissani jo moneen kertaan. Pituuskin on ihana. Luonnonkiharakin näyttää hyvältä ja hyväkuntoiselta. Harmi, etten jaksa värjäyshärdelliä enää. Muuten ajan ja vaivan kanssa voisin saada vastaavanlaiset, tosin sulla taitaa olla vielä kadehdittavan paksukin tuo letti, toisin kuin minulla. Joka tapauksessa, himoitsen hiuksiasi ja haluaisin samanlaiset!&nbsp; :l
Onneksi olkoon yhden pituustavoitteesi saavuttamisesta!
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Luscious »

*punastuu päästä varpaisiin*
Kameran salama usein hieman lisää värin intensiivisyyttä, eikä mulla ole enää noin taipuisat hiukset kun avattaressa (sillon oli kerroksia ja lyhyemmät hiukset). Mutta kiitos!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mä oon haaveillut ohuempaa ja laskeutuvampaa latvustoa. Mua vaan pelottaa mennä kampaajalle ja mainitakkin asiayhteydessä "15cm", kun väärinymmärryksiä riittää..&nbsp; ::)
No, haluaisin kuitenkin että about tollanen 15 cm latvustosta ohennettais, menettämättä kuitenkaan pituudesta. Tai en mä tiä pitäiskö sen ohentua korkeemmaltakin, mutta varsinaisia kerroksia en halua.
Onko joku leikkauttanut tasapituisista tuollaisiksi? Miten kävi?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Todia »

^Mä en ehkä leikkaisi.. Itsellä oli reilu vyötärömitta, jota sitten halusin ohennella (kampaaja selitti, että "tulisi lisää liikettä ja kiharat erottuisivat"), mutta ohentaminen johti loppujen lopuksi haaroittumiseen ja, even worse, siihen, että latvat ohenivat ja sitten teki mieli leikata kokonaan pois.. :(
hiukset huijausmitalla 79 cm,&nbsp; laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Toivottavasti mukaan mahtuu vielä uusi pitkätukka :) LHC:lla olen pyörinyt jo kohta 7 vuotta, ja nyt vasta löysin tänne ;)

Hiukseni ovat tällä hetkellä sellaiset keskiselkään, kesällä olivat jo suurin piirtein vyötäröpituudessa, mutta elokuussa pätkäisin noin BSL:ään asti. Palasin myös takaisin hennan pariin noin pari vuotta omaa väriä kasvatettuani. (Se oma väri on sellainen noin 7-tasoinen tummanvaalea, mutta EI missään nimessä "maantienvärinen", inhoan ko. nimitystä niin paljon kuin vain voi enkä ikinä käyttäisi sitä kenenkään hiuksista&nbsp; >:D Mikähän siinä onkin että jotkut värit ovat niin inhottuja/epätoivottuja, jotkut taas "toivottuja" (yleensä lämpimät värit?)...)

Väreistä puheen ollen, tällä hetkellä on vähän pienoista värikriisiä, haluaisin (uskoakseni) kasvattaa omaa väriä (taas vaihteeksi), kun en sitä ole hirveän paljon päässäni nähnyt sitten varhaisteini-iän ;) Rakastan hennaa, siis koko prosessia, mutta edellisen lisäksi olen saanut selville olevani värivuodenajoissa Kesä (Soft Summer), jolle ei siis henna pitäisi sopia lainkaan... (Vaikka lähes kaikkien mielestä on kyllä sopinut&nbsp; ;)) Pitäisi siis varmaan kokeilla, josko se oma väri (tai sitä hyvin lähellä oleva) sittenkin sopisi paremmin. Olen jo tässä viime päivinä ollut välillä aika lähellä ostaa jonkinnäköisen vaalennuspaketin, että saisin nuo punaiset pois, mutta onneksi onnistunut pidättelemään itseäni, jo senkin vuoksi että käytin vähän aikaa sitten myös kerran indigoa, ja senhän tietää miten vaalentaessa luultavasti kävisi... Ja tiedän että se saattaisi tuhota hiukset/latvatkin. Mutta tästä nyt kannattaisi varmaan enemmän avautua värikriisi-ketjuun ;D
* 1b F ii *
Varjotar

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Mulla oli vielä kesällä peffalle asti hiusta, mutta ne oli lopulta ajan kanssa niin surkees jamas, että puolet sai mitasta lähteä. Taas kasvatellaan ja toivotaan, ettei tarttis pätkästä enää..
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Luscious »

^ Rohkea veto!

Mä joskus kadun sitä että oon alkanut kasvattaan hiuksia.. Tuntuu ettei siitä pääse koskaan pois, vaikka hiukset on jo pitkät, pidemmät kun alunperin tavoittelin unelmissani. Aina vaan kasvatan ja kasvatan ja leikkaaminen kauhistuttaa.
Katselin tänään et hiuksista pitäis nipsaista 5cm, mutta tuskin pystyn sellaiseen määrään, kolmesta sentistä pitää luopua kuitenkin. Vähemmästä ei oo hyötyä.. Sekin tuntuu kauheelta menetykseltä, kun mä itse leikkelin hiuksiani "ihan hetki sitten" mutta tuntuu että oma leikkaus on ihan yhtä tyhjän kanssa. Kuitenkin meen kampaajalle että tuntuu hiukset siistimmiltä.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Täälläkin pitäisi leikata hiuksista ainakin 5 senttiä&nbsp; :'(&nbsp; miten voikin olla niin iso juttu leikata vähän hiuksia kun ne kuitenkin kasvaa takaisin ja leikkaaminen on vaan hyväksi hiusten kunnon ja yleisilmeen kannalta. Mulla hiukset on viimein taas siinä mitassa kun ne tuntuu oikeasti pitkiltä. Ja nyt pitäisi leikata.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Hiukset -15cm, nyt tuntuu paljon paremmalta ja latvakin näyttää paksummalta. Eivät kahdessa vuodessa kasvaneet pituuttaa ollenkaan joten rohkeasti enemmän pois. Toivottavasti säilyvät hyvän näköisinä.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja nukka »

Mun on pakko tulla uteliaisuuttani vähän kyselemään teiltä joilla on pitkä, siis reilusti pitkä tukka, esim lilja :D

Pidättekö hiuksia yleensä kiinni vai voiko tuollaisen superpitkän tukan kanssa liikkua jos se on auki? Siis meneekö se kuinka herkästi takkuun. Kun pidätte kiinni niin voitteko pitää oikeastaan muutakuin letillä? Kuvittelisin että nutturoista tulisi aika massiivisia.

Rajoittaako noin pitkä tukka jo elämääkin ja jos niin miten?

Montako väripurkkia tuollaisen pitkän tukan värjäämiseen menee? Märkien hiusten kuivuminenkin kestää varmaan aika kauan?


blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Niina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 274
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:05

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Niina »

Mulla on melkein yhtä pitkä tukka kuin Liljalla, joten voinen vastata tähän. Hiukset yltää juuri ja juuri polvitaipeisiin tällä hetkellä, mutta kaipaavat kyllä muutaman sentin lyhennystä talven jäljiltä.

Mulla on hiukset käytännössä aina kiinni ja enimmäkseen letillä. Letti monesti (etenkin töissä) vielä nutturalla. Välillä on pelkästään poninhännällä yhdellä tai useammalla lenksulla. Välillä kaksi lettiä, ranskis, hollantilainen jne. Minun hiuslaatu on aika helposti takkuuntuva eli jo pelkällä ponkkarilla ollessa hiukset takkuuntuu ärsyttävästi. Kokonaan auki ollessa tulevat myös tielle, uivat ruokalautasissa ja vaikka missä mihin ei niin tarvis mennä. Tietty, jos pitäis enemmän auki, niin siihenki tottuis ja keräis hiukset pois tieltä ennen vahinkoja. ;) En tosin pitänyt hiuksia juuri auki silloinkaan kun ne oli lyhyemmät eli tilanne ei ole siitä muuttunut. En tykkää, kun hiukset roikkuu niskassa. Tuulisella säällä olisi ihan fiasko lähteä ihmisten ilmoille hiukset auki. ;D

Ei nämä oikeastaan elämää rajoita, pitää vaan huomioida joitain seikkoja enemmän. Toisinaan jään letistä kiinni mm. ovenkahvoihin. Hiusten pesuun pitää varata enemmän aikaa, kuin ennen.

Mie käytän elumenia värjäämiseen enkä värjää koko kuontaloa läheskään joka kerta. Ehkä joka neljäs tai viides kerta? Nuo kerrat käyn yleensä tutulla kampaajalla, niin en ole ajatellut värin menekkiä kovin tarkkaan. Kenties reilu pullollinen? Kuivuminen kestää muutaman tunnin, takaraivolta/niskasta kuivuu hitaimmin kun pituudet makaa siinä päällä. Yleensä en illalla jaksa odotella kuivumista, vaan laitan kosteat hiukset letille. Tällöin ne on aamullakin vielä kosteat.
Hiusten pituus 132 cm, yli polvien siis. Latvat haaroittuu herkästi ja hiukset takkuuntuvaa sorttia. 1bMii.
Agazere

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Agazere »

Tässä tulee nyt mun virallinen esittelyviesti tällä foorumilla. 8)

Eli mulla on hiukset tonne vähän mid backin alapuolelle. Ne on vajaan 3,5 vuoden kasvatuksen tulos, sillä uutena vuotena 2009 mä ajoin ittelleni 1cm siilin. ;D

Oikea väri mulla on sellanen tumman/likaisen vaalea, mut noin 3 vuoden ajan oon värjännyt mustaksi.

Oon melko aloittelija hiusten hoidossa (en oo tähän asti suuremmin panostanut), joten paljon on opettelemista. Otan tässä jonain päivänä kuvan mun hiuksista koko pituudessaan, kunhan ne on vaan taas suorat joskus. Yleensä laitan ne yöksi letille, joten väistämättä on sit kiharoita aamulla. :D

Mut ehkä tuosta mun profiilikuvasta saa jonkulaisen käsityksen!
(Mulla ei sitten oo oikeasti raitoja hiuksissa, oon vaan onnistunu levittämään värin jotenki huonosti. :-[)
Repolainen

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Repolainen »

Melkein lasken itseni pitkätukaksi, joten voinen kirjoittaa tänne.&nbsp; ;D

Mulla on hiuksissa mittaa suunnilleen "napapiirille" eli vyötärölle, vähän ehkä ylikin. En ole niitä oikeastaan kasvattanu tuohon mittaan, vaan ne vaan on kasvanu sinne kun ei ole tarvinnut leikata. Mulla on ollu aina kohtuu pitkät hiukset ja en oikeastaan osaisi lyhyitä kuvitellakaan itselleni. Vuosia sitten oli pisimmillään eli lantiomittaan, mutta leikkasin ne siihen bls- mitan tienoille, mistä ovat sitten tähän kasvaneet.

Hiusten väri on luonnostaan punainen ja lyhyempänä löysään korkkiruuvimalliin kihartuvat, mutta pitkänä laineilevat kuvan malliin. Jätin hiukset yöksi ihan tarkoituksella auki, jotta näkisin niiden oman taipumisen, kun laitan tavallisesti ne letille tai nutturalle yöksi.

Tässä on vielä kuva tältä päivältä. Kuva jotenkin vähän outo, kun saa hiukset näyttään ihan elottomilta ja kuivilta, mutta ehkä se ajaa asiansa. Näkyy pituus, väri ja luonnollinen taipuminen.

Kuva
Vastaa Viestiin