Pitkätukat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Nyt luettuani tätä ketjua tarkemmin, tajusin viimein mikä on tämä "huijausmitta"  :D Pitihän sitä itsekin kokeilla ja pisimmät latvat ylettyivät 82 cm kohdalle! Jee. Siippa joka mittas sanoi kuitenkin, että tasaisempaa hiusta on 77 cm kohdalla, joten mun varmaan pitäisi vaan kärsiä ja nappasta 5 senttii pois latvoista :/

Hiukset ei vaan tunnun niin pitkiltä! Oon itse 182 senttinen (pituudelta ja leveydeltä) ja hiukset kihartuu, joten tuntuu että ne on vuodesta toiseen bsl-mitassa, eikä siitä muutu miksikään.

Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Sassy »

En pese latvoja normaalissa pesussa, vain syväpuhdistavaa käyttäessäni vaahdotan myös latvat. Eli ihan tavallinen pesu hoituu yleensä pää ihan normaalisti ylöspäin, kastelen hiukset todella märiksi, jaan shampoon neljään osaan läntäten suunnilleen saman verran eteen, taakse ja sivuille. Sitten vain vaahdotan ja puhdasta tulee. Osa pesee pää alaspäin, minä myös ennen, mutta ei vanhana enää jaksa  ;D
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja -j- »

Saanko mä jo kutsua itseäni pitkätukaksi, saanhan?? :)

Kuva
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ No siis VAU! Vähän sulla on kasvanut nopeasti hiukset! Muistan, kun sulla oli paaaljon lyhyemmät, jotkut puolipitkät tms. Oho! Todella kauniit ovat :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja -j- »

^
Kiitos!!
Itsekin hätkähdin sitä, miten nää on venyneet. Vielä viime kesään asti mittasin ja valokuvasin joka kuukausi hiukseni, mutta sitten lopetin koko homman. Ja nyt eka kertaa sen jälkeen huomasin, mikä on tilanne. Jee :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Varjotar

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Tolla kersalla on jo liian pitkät hiukset ja huonokuntoiset latvat munkin makuun. Takapuolen alle on pisin mitta, joka on järkevä ja näyttää vielä hyvältä sekä on hoidettavissa ilman kohtuutonta rasitusta.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja -j- »

En itse oikein osaa sanoa, mitä mieltä olen noista pisteen linkittämistä hiuksista. Tavallaan tosi upeita, ja tavallaan taas turhan pitkiä. Mulla on varmaan itsellänikin jossain vaiheessa "liian pitkät" hiukset, koska ajattelin katsoa miten pitkiksi nää ylipäätään kasvaa  ::)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

piste kirjoitti: Moi, tää on kyllä oudoin kysymys mitä oon koskaan kysyny täällä, mutta: Miten te pesette hiukset?
;D

Silloin kun käytin shampoota, en pessyt latvoja mitenkään erityisesti. Shampoo vain valui niitä pitkin huuhdellessa ja puhdasta tuli. Latvojen peseminen riippuu sitä, mitä pesuainetta käytän.

Pesin viimeksi latvatkin, mutta käytössä ei ollut mikään shampoo vaan kananmuna ja amla-jauhetta, jotka sekoitin pienen vesimäärän kera kupissa ja siirsin siitä päähäni. Siis muna- ja yrttipesun yhdistelmä. En ihan luottanut munan pesevyyteen pelkän latvoja pitkin valumisen avulla, joten näin tällä kertaa. Hyvin toimi, joskin tuli ehkä vähän kuivat latvat. Kookosöljyllä se korjaantui.

Tällainen vähän epävarma "joo joskus pesen ja joskus en pese" -vastaus johtuu siitä, että mulla on ollut menossa pidempään kokeiluja hiustenhoidossa. Jotkut vähän extremempejä kuin toiset. Oli pidempi tauko shampoon käytössä ja tuskin palaan siihen jatkossakaan koska ilman sitäkin näkyy pärjäävän ja varsinkin päänahkani on kiittänyt moisesta. Pesin munalla ja yrteillä viimeksi muutama vuosi sitten eikä se ollut enää hyvin muistissa. Silloin oli mukana sitä paitsi myös shikakaita, mitä ei ollut nyt.

En taida olla vielä ihan oikeasti pitkätukka vaan vasta matkalla takaisin sitä kohti, mutta koska olin sitä ennen ja tulen taas olemaan, niin tässä tänään otettu kuva nykytilanteesta. Tässä siis munalla eilen pesty BSL+ -pituinen tukka, johon ei lisätty munan ja amlan jälkeen mitään hoitoainetta (paitsi seuraavana päivänä latvoihin vähän kookosta), ja jota pidin seuraavan päivän löysällä letillä:

Kuva

Tuo takaraivolla oleva pieni musta juttu on joku hassu heijastus.

Niin kuin latvoista näkyy, fairy tale ends -prosessi on alkanut ja se saa jatkua niin pitkään kunnes kyllästyn siihen. Tai ihastun keijulatvoihin pysyvämmin ja annan niiden olla. Mulla ei ole ollut niitä koskaan aikaisemmin aikuisiällä ja tämä on yksi asia, jonka haluan nähdä itselläni ainakin kokeiluluontoisesti. Hiuksiani on leikattu viimeksi syyskuussa 2011. Lähtötilanteena oli suoraan poikki leikattu latva. Vuoden päästä omistan varmaankin jo yli vyötäpituiset keijulatvaiset hiukset.

Oho, leikkaamisesta onkin vuosi ja 4 kuukautta. Etsin yhä joskus haaroittuneita ja taittuneita latvoja, mutta en löydä niitä vieläkään. Silloin kun kestovärjäsin kuontaloani, niitä sai poistella vähintään kuukausittain.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 20 Tammi 2013, 04:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Kestovärien käyttöä olen tässä itsekin jo jonkin aikaa pohtinut ja olen päättänyt lopettaa niiden käytön kokonaan. Tähän asti siis olen kestovärjännyt noin 4:n kuukauden välein ja noiden kertojen välissä käyttänyt muita, kevyempiä värejä. Jatkossa yritän siis pysytellä vain kasviväreissä ja suoraväreissä. 

Tällaisessa mitassa siis mennään nyt (huono kuva mutta eiköhän siitä tärkein eli pituus välity ;) ):

Kuva
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Chaos »

pitkätukka ja Hilippa teidän hiuksenne on aivan ihanat :-*

Ja varsinkin Hilippa: Oot mun hiusidoli täällä, tuommoiset hiukset jos mulla on muutaman vuoden päästä, oon todella onnellinen :) Todella kauniit ja selkeästi hyvässä kunnossa, vaikka oot kestovärillä värjännytkin, vau!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Siis mitä ihmettä! Pitkätukalla on jo nyt taas pitkät hiukset ja vasta alle 1,5 vuotta sitten leikkasit lyhyeks polkaks! Ihan käsittämätön kasvutahti ei voi kun päivitellä.  :o Upeet on!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja miolla »

Miten te pesette hiukset
Minulla on vasta BSL-pituiset hiukset, mutta pesen ne niin, että shampoon vaahdotan sormenpäillä ainostaan päänahkaan ja huuhteluveden mukana peseytyvät myös latvat. Hoitoainetta levitän ainoastaan latvaan, korvista alaspäin. Suin hiuksia kun levitän hoitoainetta, en esimerkiksi hiero hiuksia kämmenet vastakkain, vaan pyrin levityksen aikana myös selvittämään takut. Huuhtelen ihan normilämpöisellä vedellä, sillä en kestä sitä kylmää vettä vaikka hiussuomut sulkeutuisivatkin.

Pesen hiukset usein illalla, koska en jaksa nousta aamuisin suihkuun. Pidän pyyhettä turbaanina pään päällä sillä aikaa kun vielä puuhailen jotain. Sen jälkeen letitän märät hiukset, levitän käsipyyhkeen tyynyn päälle ja alan koisia. En tykkää lettikiharasta, mutta en myöskään nuku hiukset auki. Aamulla saatan levittää uloimpiin latvoihin jätettävää hoitoainetta.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Lila »

Tajusin juuri, että olen jo päässyt aikaisempaan kasvatustavoitteeseen, hiusten pituus jakauksesta 75 cm - tai oikeastaan taitaa olla jo 76 cm - vaikka hiuksista välillä lähtikin liki 10 cm, jotta sain huonokuntoista ja liian kerrostettua latvaa pois. Huijausmitalla pituutta on 86 cm ja tukka ulottuu 168 senttistä, mutta lyhytselkäistä varttani vyötärölle - tai ainakin tosi liki. Hiukset ovat melko hyvässä kunnossa, tosin pakkanen ja kuiva huoneilma ovat vähän kuivattaneet latvoja - ja pikkuisen liian innokkaasti pudän tukkaa ponnarilla, ponnarikohdassa jonkun verran katkeilleita.

Ei tää nyt ihan vielä riitä, 7-10 cm haluaisin vielä mittaa lisää niin että hiusto ulottuisi takana ylälantiolle. Lähinnä kuvittelen sen näyttävän kivalta kun hiusosiot tuo eteen kasvojen viereen.

Minäkin pesen vain päänahan - paitsi tosiaan syväpuhdistus menee koko päähän. Taidan heittää huuhdeltavat hoitoaineet mäkeen... ...tukkani imee niitä sairaasti, en jaksa pitää niitä päässä tarpeeksi pitkään, en jaksa pyyhekuivata tukkaa ennen laittamista --> hoitotehoista ei paljon tarvitse puhua. Hoidan siis jätettävillä ensisijaisesti, nyt käytössä Potion 9 + Luxxtress - ja päälle vielä silikonisuojaa latvoihin (nyt Moroccanoil, jossa kai vähän öljyäkin). Lisäboostina toisinaan tippa luonnonöljyä (kookos, oliivi, argan).

Suosin aamupesua juurikin siksi, että inhoan märillä hiuksilla nukkumista. Jos joudun nukkumaan märän tukan kanssa, käsipyyhe tyynylle ja heitän tukan ylöspäin tyynyn yli. Toinen vaihtoehto on koota se hyvin löysästi pään päälle, jolloin aamulla tukka on todennäköisesti vielä vähän kostea. Jos maltan odottaa sen kuivumista, se on myös kiharampi. Föönaan hiuksia todella harvoin, lähinnä jos pakkaspäivänä on pakko lähteä aamupäivällä ihmisten ilmoille.
Viimeksi muokannut Lila, 21 Tammi 2013, 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja -j- »

Minäkin ihmettelen Pitkätukan hiusten kasvuvauhtia!! Vautsi!!
Hilipalla on myös upeat kutrit :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
fairytonia

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja fairytonia »

Olenko jo pitkätukka? Toivottavasti.

Tuskallinen kasvatusurakka takana ja loppua ei näy. No ehkä vuoden sisällä ellei himo kasva syödessä... :) Hiukset ovat siksi laineilla, että ne ovat aina yön yli letillä. Yritän sillä estää loputtomaa takkuuntumista, mihin hiukseni ovat taipuvaiset.

Niin kauniita hiuksia kaikilla täällä, olen kateellinen, ja omat hiukseni tuntuvät todella lyhyiltä...

Kuva
Vastaa Viestiin