Pitkätukat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Jenny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 752
Liittynyt: 06 Syys 2009, 13:11

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Kiitos kommenteista koskien mun tukkaa! Mulla on ihan kauhea tukkakriisi ollut tässä viimeiset... en edes muista kuinka kauan, tekisi mieli vain napsaista kaikki pois vaan :( Kamalan takkuuntuvaa sorttia on nämä haituvat, ja kuten sanottua yleensä jaksan vetäistä vain hätäponnarin tai kammata suoraksi. Nutturoita oon oppinut käyttämään vasta hiljattain mutta nekin tympii jo. Tahtoisin saada jotain kohotusta tyveen, tykkään semmosista puffff! tukista, en kuitenkaan teinitukkaeffektiä, että tukka on ihan pystyssä ja takutetun näköinen... Etutukka mulla on ollut nyt syksystä asti, tykkäsin siitä kovasti, mutta se on nyt venähtänyt aika kovasti enkä oo jaksanut leikkoa sitä oikein. Ei pysty enää pitämään sitä suorana, kun menee aivan silmille jo.

Toinen ongelma (tai ties kuinka mones :P) on se, että tämä pehko takkuuntuu ja näyttää epäsiistiltä... Käytän jätettävää hoitoainetta pesun jälkeen ja selvityssuihketta, ja hiuslakkaa toisinaan. Lämpösuojaa käytän aina ennen suoristamista. Tiedä sitten mikä auttaisi tuohon takkuuntumiseen, pitäisi kai leikkoa huonoja latvoja pois (edellisen kerran kävin kampaajalla leikkomassa heinäkuun lopulla), tai ostaa jotain latvasuojaa tjsp?

Ompa muuten mukava, että löysin tämän ketjun täältä! Nyt voin hyvillä mielin kysellä tyhmiä kysymyksiä pitkästä tukasta, joka minulla kuitenkin on ollut koko ikäni tuntematta itseäni typeräksi :P
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

Jenny, oletko kokeillut mitään tehohoitoja hiuksillesi? Öljyt sun muut on aika kivoja pitkien luonnonkiharoiden kanssa. Ja muista myös syväpuhdistaa ja itse voit napsia niitä huonomman näköisiä haituvia pois, ei näy luonnonkiharassa jos ei tule aivan tasainen. Tuommoisia nyt ensimmäisenä tuli mieleen takkuuntumisen syistä.

Ja tosiaan, jos pidät sellaisista tuuheista hiuksista, niin kannattaa rohkeasti kokeilla erilaisia kampauksia. Älä kitkuta semmoisilla hiuksilla, mihin et ole tyytyväinen. Luulen, että sinun hiuksillesi riittäisi, jos pesun jälkeen, kun tukka on melkein kuiva, vain föönaisit sen pää alaspäin ja sitten muotoilisit esim etuhiukset raudalla. Sulla on kuitenkin niin pitkä ja hyvännäköinen tukka, ettei varmaan paljoa tarvii sen ehostamiseen.

Löysin muuten itselleni nyt sen parhaiten sopivan tehohoidon, muhituksen ja jätettävän välimuoto. Eli yöksi laitan avocado- ja oliiviöljyä, mill creekin rekkua, glyseriiniä ja hieman aloe vera geeliä. Määrä on senverran pieni, etten pidä pussia päässä yöllä, vaan laitan tyynylle pyyhkeen. Aamulla co-pesu. Tuli todella hyvät hiukset. Itse kun en voi nukkua kunnon muhittelut päässä niin keksin tällaisen hybridin. Ja olin siis ensin rääkännyt pituuksia Rialilla, eli aika hyvin toimiva seos.
Viimeksi muokannut hairwreck, 20 Helmi 2011, 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja -j- »

Jenny kirjoitti: Kiitos kommenteista koskien mun tukkaa! Mulla on ihan kauhea tukkakriisi ollut tässä viimeiset... en edes muista kuinka kauan, tekisi mieli vain napsaista kaikki pois vaan :(
Tiedän tunteen, mulla oli samanlainen tukkakriisi ja sen tuloksena pätkäisinkin tukkani lyhyeksi alkuvuodesta 2009.
Sen jälkeen tasan kerran trimmasin lyhyttä hiusmallia ja sitten olen antanut kasvaa. En ole mitään latvojen tasausta edes tehnyt, vaan mun hiukset ei ole saksia nähneet kohta 2 vuoteen. Lopetin samalla hiusten suoristamisen ja värjäämisen, joten yhden kappaleen kaksihaaraisia olen vasta löytänyt, eli tukka on ihan hyvässä kunnossa ja vauhdissa kohti äärettömiä pituuksia...  :)

Olen täällä ketjussa, koska sisimmässäni olen pitkätukkainen, vaikka ulkoinen habitus ei sitä vielä ilmennäkään. Mulla on oikeasti ollut melkein hiusten leikkaamisesta asti sellainen olo, kuin olisi raaja leikattu irti, joku osa musta puuttuu. Oli kuitenkin hyvä, että toteutin leikkaamisen, koska muuten se olisi jäänyt kaihertamaan mieltä. Tulipahan kokeiltua ja nyt tiedän, että lyhyt hiukset ei ole mua varten ja lyhyttukkaisena en yhtään sen enempää jaksa laittaa hiuksia - ja laittamattomina ne näyttää lyhyinä mummopehmennykseltä. Eli ei kiitos!

Öljyt ja luonnonkosmetiikan hiustenhoitoaineet toimii mulla ainakin hyvin, voin suositella. Laitan kookosöljyä latvoihin ennen pesua (joskus muulloinkin) ja päänahkaan hieron risiiniöljyn ja avokadoöljyn sekoitusta, joka sitten peseytyy pois. En pese enää shampoolla, vaan hoitoaineella, mulle toimii Urtekramin aloe vera-hoitis. Huuhdottavana hoitiksena mulla on se sama Urtekram ja Kevin Murphyn born again, ja jätettävänä A´kinin tuote. Näillä on tukka säilynyt erittäin hyvänä tähän asti, ja toivottavasti jatkossakin.

Hiusten hoidossa, kuten ihonkin, kannattaa myös kiinnittää huomiota ravintoon. Paljon kasviksia, ei eineksiä, luomua, hyviä rasvoja jne. Myös liikunta auttaa hiuksia (ainakin kasvamaan) kun verenkierto vilkastuu, oma liikunta koostuu pääasiassa joogasta (elättelen toiveita, että päälläseisonnassa ym veri oikein kohisee pänahkaan  ;D). Itse kiinnitän huomiota myös veden laatuun, meillä ei enää juoda vettä suoraan raanasta, vaan annetaan seistä kannussa, jotta ainakin kloori haihtuu. Lisäksi meillä käytetään erinäisiä vedenpuhdistuskeinoja.

2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja kleio »

Jenny, kannattaa kokeilla nukkua silleen että hiukset on tiiviihköllä nutturalla/letillä päälaella. Hiukset on niin tuuheammat ja eloisammat koko seuraavan päivän, myös kaikki nutturakampaukset ja ponnaritkin näyttävät niin paljon isommilta ja pöyheämmiltä. Omalta kohdaltani tämä ratkaisi liruuntumisongelman lähes kokonaan. En käytä fööniä tai muita laitteita hiuksiini laisinkaan. Ja hiukset ovat suunnilleen saman pituiset kuin sulla ja latvat myös aika huonot: tuo nutturajuttu säästää latvojakin aika hyvin.

Myös omalle hiuksistolle sopiva tehohoitosekoitus on tärkeä: itse sekoitan O&H:ta, Mill Creekin rekkua, glyseriiniä ja manteliöljyä ja muhittelen joka pesun yhteydessä vähintään puoli tuntia. Se tekee myös ihmeitä, ainoastaan nyt kovilla pakkasilla on tapahtunut isompaa kuivumista latvoille.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Todia »

Kuinka pitkiä pitkätukkia täällä on? Oon itse 175cm ja totesin hieman sekaisin tuntein, että jos olisin kymmenen senttiä lyhyempi, niin tukka ylettyisi jo kivasti yli vyötärön..  :-\
Olen muuten tosi tyytyväinen pituuteeni, mutta hiustenkasvatuksen kannalta...
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Jenny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 752
Liittynyt: 06 Syys 2009, 13:11

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Jenny »

kleio: yritän kyllä nukkua nutturalla hiukset yön, mutta yleensä ne painaa tosi pahasti ja revin yön aikana nutturan auki. Periaatteessa saisin aivan päälaelle nutturan, pitääkin kokeilla sitä.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja -j- »

Todia kirjoitti: Kuinka pitkiä pitkätukkia täällä on? Oon itse 175cm ja totesin hieman sekaisin tuntein, että jos olisin kymmenen senttiä lyhyempi, niin tukka ylettyisi jo kivasti yli vyötärön..  :-\
Olen muuten tosi tyytyväinen pituuteeni, mutta hiustenkasvatuksen kannalta...
Minä oon vain 163 ja risat.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
muru

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja muru »

Todia kirjoitti: Kuinka pitkiä pitkätukkia täällä on? Oon itse 175cm ja totesin hieman sekaisin tuntein, että jos olisin kymmenen senttiä lyhyempi, niin tukka ylettyisi jo kivasti yli vyötärön..  :-\
Olen muuten tosi tyytyväinen pituuteeni, mutta hiustenkasvatuksen kannalta...
Mä olen 170cm, ja joo, haikeana olen katsellut 150cm pitkän tuttuni tukkaa joka näyttää todella pitkältä vaikka on senttipituudessa munkin tukkaa lyhyempi.
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Virus »

Todia kirjoitti: Kuinka pitkiä pitkätukkia täällä on? Oon itse 175cm ja totesin hieman sekaisin tuntein, että jos olisin kymmenen senttiä lyhyempi, niin tukka ylettyisi jo kivasti yli vyötärön..  :-\
Olen muuten tosi tyytyväinen pituuteeni, mutta hiustenkasvatuksen kannalta...
Oon tästä valitellutkin joskus jossain muussa ketjussa. Kuinka nyt vaikka 80-senttinen tukka on kohtuullisen erinäköinen meikäläisellä (176 cm) kuin 150-senttisellä juureksella. Epistä! Eikä tarpeeksi pitkiä teepaitojakaan myydä missään... Eikä riittävän suuria kenkiä. :D
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Mä olen 166-senttinen. Oletan, että mulla pitkä tukka näkyy nopeammin "pitkänä", koska tukkani kasvaa muutenkin nopeasti. Sinällään keskivartaloni on ihan "normaalin" pituinen.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja tnn »

Täällä mittaa 158 cm. Pitkältähän se näin lyhyenä näyttää :)
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Kunis

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Kunis »

161 :F

Mulla taas on se ongelma, että vaikka tykkään isohkosta pepustani, pitää tukan mielestäni jotenkin kompensoida yläpäässä raskasta ahteria ja reisiä, joten mielestäni se rajoittaa kasvatusprojektiani. En ole vielä varma, että mihin kohtaan koen sopivan kohdan asettuvan, mutta olen varma, että tästä tulee ohgelma.
Jenny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 752
Liittynyt: 06 Syys 2009, 13:11

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Jenny »

168cm täällä.

Hoksasin muuten taas jälleen kerran, että yöksi ei kannate laittaa nutturalle hiuksia, jos ne on märät. Ne on meinaan märät vielä seuraavana päivänä pitkälle päiväänkin :p
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa
muru

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja muru »

Kävin eilen kampaajalla joka leikkasi huonoimpia pois, lähti yli viitisen senttiä, mutta voi että mulla on tasainen, paksu ja hyväkuntoinen latva!  :l En edes muista milloin viimeksi olisi ollut noin hyvä. Ihanaa, kun hiuksia ei tarvitse kokoajan asetella ja harjata, kun latva on nyt niin hyväkuntoinen ja raskas että pysyy siistinä vaikka tukka olisi auki, kun ennen leikkausta haperot, kevyet latvat leijailivat kokoajan, eivät asettuneet mitenkään ja takertuivat toisiinsa.

Pituutta menetettiin taas, mutta oli sen arvoista kyllä, nyt voin antaa hyväkuntoisen tukan kasvaa kun ei tarvitse enää värinpoistojakaan tehdä! :)
Niina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 274
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:05

Vs: Pitkätukat

Viesti Kirjoittaja Niina »

Mie oon vaan 155cm pitkä eli hiusten pituuden kannalta hyvä juttu. Muuten onkin aika tylsää olla näin lyhyt (vaatteet liian pitkiä, keittiössä yltää juuri ja juuri toiselle hyllylle yms).

Pakkanen on tehnyt tuhojaan latvoille, pitäis varmaan muutama sentti käydä napsaisemassa pois. Katkeilevat ja haaroittuvat. Juurikasvua on tullut taas, joten kyllä ne hiukset nähtävästi kasvaakin, vaikka pituutta ei niin kauheasti tulekaan lisää.
Hiusten pituus 132 cm, yli polvien siis. Latvat haaroittuu herkästi ja hiukset takkuuntuvaa sorttia. 1bMii.
Vastaa Viestiin