Viileä ruskea väri hiuksiin?

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Mulle tuli täysin uutena tietona, että hopeashampoolla saa viileyttä hiussävyyn! Ihan loistava juttu, koska mulle on ärsyttävästi jäänyt tiukkaan vähän turhan punertavaan taittava tumma ruskea, jota aina välillä suoraväreillä saan häivytettyä. Excellent! Kiitos tästä tiedosta! :-*
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
akuna

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja akuna »

En ole kokeillut natural and easyä. Eikö se ole kestoväri? Yritän välttää niitä ja näyttää kestoväri epäonnistuvan tässä tukassa aika helposti. Ainakin 2 edellistä kertaa tuhkaväri tekee oranssia jne. Nykyinen hiusväri ei ole lämpimänsävyinen sekään. Aika kylmältä näyttää tämäkin, kun olen luonnonsarjan kevytvärillä ja tuhkansävyisellä vaahdolla sävytellyt, oranssia se ei hohda edes lämpimien keinovalojen alla. Niin miksi se tuhkainen kevytväri tekee tukasta oranssimman, kun mitä se alunperin on? Ja kaiken järjen mukaan kun olen vielä valinnut samaa tummuusastetta olevan värin, tai hyvin läheltä ainakin, pitäisi sävytyksen onnistua helpommin, kun jos alkaisin blondista vetämään ruskeaksi tai mustasta vaaleanruskeaksi jne... Vai alkaako noi kestovärit aina poistamaan oman tukan pigmenttiä, mistä sitten johtuu tuo oranssi väri. Miten ne sillon voi sopia kenellekkään(paitsi ehkä blondeille), jos sen värin pigmentti ei riitä peittämään edes sitä vähää "värinpoistoa" mitä kestoväri tekee... :D
LP_Alice

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Johtuu muistaakseni juuri tuosta, että se hapete pilkkoo myös hiuksen omaa väriä ja siten hiuksesta tulee vähän enemmän oranssi taas. En osaa noista väreistä arvella muuta kuin että niissä ei ehkä ole niin paljon sitä tuhkaista väriä sen takia, ettei lopputulos olisi mummonharmaa, koska sitä harva kuitenkin haluaa. ;) Päättelivät varmaan, että mielummin vähän lämpimämpi tulos kuin vihertävä, koska lämmin väri on kuitenkin luonnollisempi.

Tuo tuhkaisen värin tarttuminen vaihtelee varmaan kovasti myös hiuslaaduittain. Sen lisäksi, että se haalistuu nopeasti, se ei välttämättä tarraa joihinkin hiuslaatuihin ollenkaan, joten tulos onkin sitten vain se oranssi.

Näin arvelisin. :D
Tuikku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 18 Syys 2009, 17:51

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Tuikku »

akuna kirjoitti: En ole kokeillut natural and easyä. Eikö se ole kestoväri? Yritän välttää niitä ja näyttää kestoväri epäonnistuvan tässä tukassa aika helposti. Ainakin 2 edellistä kertaa tuhkaväri tekee oranssia jne. Nykyinen hiusväri ei ole lämpimänsävyinen sekään. Aika kylmältä näyttää tämäkin, kun olen luonnonsarjan kevytvärillä ja tuhkansävyisellä vaahdolla sävytellyt, oranssia se ei hohda edes lämpimien keinovalojen alla. Niin miksi se tuhkainen kevytväri tekee tukasta oranssimman, kun mitä se alunperin on? Ja kaiken järjen mukaan kun olen vielä valinnut samaa tummuusastetta olevan värin, tai hyvin läheltä ainakin, pitäisi sävytyksen onnistua helpommin, kun jos alkaisin blondista vetämään ruskeaksi tai mustasta vaaleanruskeaksi jne... Vai alkaako noi kestovärit aina poistamaan oman tukan pigmenttiä, mistä sitten johtuu tuo oranssi väri. Miten ne sillon voi sopia kenellekkään(paitsi ehkä blondeille), jos sen värin pigmentti ei riitä peittämään edes sitä vähää "värinpoistoa" mitä kestoväri tekee... :D
Juuri niin, että hapete nostaa omat punapigmentit esiin. Ja mitä enemmän yrittää värjätä, sen oranssimmaksi menee. Itse juuri tuohon ilmiöön vuosia sitten kyllästyneenä siirryin suoraväreihin. Nyttemmin olen käyttänyt goldwellin elumenia jossa ei ole hapetetta.
Brunette4ver

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Brunette4ver »

Hei vain kaikille.

Olen yrittänyt hakea tuhkanruskeaa, n. 6-asteista hiusväriä (mielellään kevytväri). Kaikissa käyttämissäni ruskeissa väreissä on ollut ongelmana, että ne alkavat haalistuessaan punertaa, jolloin juurikasvu erottuu selvästi. Vastaavasti liian sinertävät värit eivät sovi kasvoihini, joten väri saisi olla mieluummin vihertävä/harmahtava kuin liikaa siniseen taittava. Onko kukaan sattunut löytämään tämänkaltaista väriä joko markettien hyllyistä/kampaamoista?

Oma hiusväri on noin 7-asteinen tummanvaalea/tuhkanruskea, tietynlaisessa valaistuksessa todella harmaa.


Yhdistelin viestisi tänne aiheen ketjuun =) T:Penny
Viimeksi muokannut Brunette4ver, 11 Huhti 2011, 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

http://www.naturalandeasy.schwarzkopf.com/#product/medium-shades/562-agate-light-ashbrown.html

Tämä ainakin on tuhkanruskea (kestoväri kylläkin), toisella numeroinnilla noin 6.1. En henkilökohtaisesti ole kokeillut joten en tiedä millainen tuhkataitto tässä on, sen tiedän ettei ainakaan pitäisi sitä 6-astetta tummempi tulla.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Viileän ruskean ylläpitoon voisin suositella wellan color fresh sävytettä sävyä 7/19. Tuo sävy taittaa enemmän vihreään kuin siniseen joten tehokkaasti taittaa lämpimiä pigmenttejä hiuksessa.
Batsy

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Batsy »

Voin lampimasti suositella poly palettea.

Ostin tallaista vahan halvempaa merkkia ensimmaiseen peittoon (Haalistunut punapinkki shokkivari/oranssi/harmaa juurikasvu tukkaan), mutta se toimi paremmin kuin toivoin. Peitti tasaisesti ja savy oli kylma, suklaanruskea. Varjasin seuraavan kerran ehka kolmen kuukauden paasta, savy kului tasaisesti. Oli ihan mahtava, en vaan halua olla enaa ruskeatukkainen :D Savya en vaan muista, on kuitenkin puolisen vuotta aikaa..
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja maxine »

tietääkö joku mistä tuota wellan color fresh sävytettä 7/19 saa täällä pääkaupunkiseudulla?
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Nostan topiccia. Eli mistä nettikaupasta saisi tuolta Wellan Color Fresh:iä sävyssä 7/19? Vai saako tuota Hairlekiinista?
Viimeksi muokannut Sinimusta, 17 Tammi 2012, 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja marrriik »

maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja maxine »

KC:n color mask sävyssä coffee on mun päässä ollut toimiva kylmentämään vaaleanruskeita hiuksiani. Tosin se on todella pigmenttistä joten sekoittelen pienen nokareen hoitoaineeseen. Goldwell colorancen viimeisen 6A sävyn loputtua (paras taittaja mitä mulla ollut) kokeilin saman sarjan 6MB sävyä ja siitä olen tykännyt myös. Todella kylmän ruskea sävy.
Luciana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 534
Liittynyt: 29 Joulu 2010, 15:25

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Luciana »

Olen aina saanut kylmän ruskean värin lämpimäänkin pohjaan (nyt 7-tasoiseen) käyttämällä Wella Color fresh 7/19 ja jos en ole halunnut yhtään tummempaan, niin olen laittanut 8/81. Hiuksieni halkaisijasta johtuen värit menevät helposti hieman tummemmiksi. Tämän lisäksi olen käyttänyt Elumenia AB@9, sekä sävyttäviä naamioita. Onneksi aina ei tarvitse vaalentaa pohjaa puhki päästäkseen epätoivotuista sävyistä eroon :)
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja maxine »

Kokeilin yhden purkin tuota wellaa mutta en ainakaan silloin ollut erityisen vaikuttunut tuloksesta. Oli muistaakseni tunkkaisen oloinen. Täytyy nyt kokeilla vielä kerran uudestaan :) Miten toi elumen toimii? suoravärin tavoin vai onko se ihan väri? Ihan mielenkiinnosta kysyisin vielä mitä naamioita olet Felicia käyttänyt?
Luciana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 534
Liittynyt: 29 Joulu 2010, 15:25

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Luciana »

maxine kirjoitti: Kokeilin yhden purkin tuota wellaa mutta en ainakaan silloin ollut erityisen vaikuttunut tuloksesta. Oli muistaakseni tunkkaisen oloinen. Täytyy nyt kokeilla vielä kerran uudestaan :) Miten toi elumen toimii? suoravärin tavoin vai onko se ihan väri? Ihan mielenkiinnosta kysyisin vielä mitä naamioita olet Felicia käyttänyt?
Wellan ongelma on ainakin omassa päässäni se, että väri lähtee todella nopeasti pois. Elumenista on jossakin kokonainen ketju eli kannattaa etsiä se käsiinsä. Jotkut ovat sekoitelleet AB@9 tummemman version kanssa menestyksekkäästi jahdatessaan kylmää ruskeaa väriä. Olen kokeillut naamioista KC Color mask silveriä ja Cutrinin frosty silverblondia. En valitettavasti muista kumpi toimi paremmin, mutta en oikein usko, että yksistään kumpikaan riittää. Nämä asiat riippuvat toki pohjastakin aika paljon. Colorance soft color 10V:stä ja KC Professionalin Four Reasons Silver Mist-suihkeesta en ole huomannut olevan mitään hyötyä. Kaapissa on jossakin vielä Colorance soft color 10BS, jota ajattelin huvikseni kokeilla, jos tulee sellainen tilanne, että pieni lömpöisyys alkaa haitata. Toivottavasti löydät omille hiuksillesi toimivat tuotteet :)

Vastaa Viestiin