Viileä ruskea väri hiuksiin?

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Chili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:25

Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Chili »

Minun on tarkoitus värjätä hiukset ylihuomenna monen vuoden tauon jälkeen. Ajattelin kerrankin yrittää kerralla oikeaa sävyä, ja kova taustatiedon metsästys onkin nyt menossa. Värianalyysin mukaan olen kesä ja viileät värit sopivatkin minulle parhaiten. Tavoitteena minulla olisi viileä ruskea (ei kuitenkaan liian viileä), joka kuitenkin näyttäisi eloisalta. Ongelmana on kuitenkin se, että mitä pyydän kampaajalta. Vaaleanruskea sävy joka taittaa... mihin? Olisiko teillä ehdotuksia ja neuvoja?
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

Beigeen? Vaaleanruskea beige taittaisi viileään mutta olisi kuitenkin jonkun värinen eikä näytä liikaa harmaanruskealta mitä taas suorasta tuhkanruskeasta saattaa tulla. Kyllä kampaajan pitäisi pystyä näyttämään vaihtoehtoja tai sekoittamaan nätin sävyn kun kerrot että tahdot viileätä vaaleanruskeaa.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
Mindy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Tammi 2008, 01:25

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Mindy »

Hopeashampoo toimii mulla. Jos haluun viileänsävyisemmäks tukkaa pesen sillä ja lopetan kun haluun lämpöisyyden esiin. Toimii :)
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.
octagon
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 408
Liittynyt: 27 Helmi 2007, 15:45

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja octagon »

Luulen että kampaajat tietää mitä haluat jos sanot että haluat viileän värin, ja ehkä vielä lisäät että ei kellertävää eikä punertavaa sävyä kiitos. Mä olen viime aikoina viehtynyt näihin "intensiiviruskea"-sävyihin (viimeksi laitettu sävy 4/77 Sim Sensido), jotka kampaajan mukaan taittavat violettiin  :o mutta käytännössä näyttävät vain hyvin kylmänruskeilta eikä mitään violettiutta näy.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Tuo 4/77 kyllä on intensiivinen ruskea, mutta ei kyllä mielestäni mikään violettiin vivahtava. Violettiin vivahtava olis 4/75. Itse ehkä laittaisin jotain tuhkasarjan väriä siihen 4/77:n joukkoon, esim. 4/1 jos sarjasta sellainen löytyy, niin saisi viileämmän ruskean.
Viimeksi muokannut maxfactor, 03 Kesä 2010, 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paka-08

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

maxfactor kirjoitti: ...Violettiin vivahtava olis 4/77. Itse ehkä laittaisin jotain tuhkasarjan väriä siihen 4/77:n joukkoon, esim. 4/1 jos sarjasta sellainen löytyy, niin saisi viileämmän ruskean.
^Siis violettin vivahtava olisi 4/66.  Sensidossa ei tosin ole sellaista sävyä, mutta 3/66 ja 5/66 löytyy. Tummin tuhkasävy on 5/1.
Trillian

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Trillian »

Mindy kirjoitti: Hopeashampoo toimii mulla. Jos haluun viileänsävyisemmäks tukkaa pesen sillä ja lopetan kun haluun lämpöisyyden esiin. Toimii :)
Siis toimiiko hopeashampoo myös tummemman värisiin hiuksiin? Tämä on tosi nolo ja tyhmä kysymys, mutta kun oon tähän asti luullut että sillä voi taittaa keltaisuutta pois vain vaaleista hiuksista. :) Mulla kuultaa hiuksissa epäonnistunut blondaus hienoisesti värin alta, muuten oon nykyiseen sävyyn tyytyväinen. Auttaisikohan siis hopeashampoo ongelmassani??
Mindy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Tammi 2008, 01:25

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja Mindy »

^Yep, toimii. Mulla on tod tumma tukka ja vetelen hopeashampoota siihen  :3 ja väri viilenee reippaasti. Kampaajakin sanoi, miksei toimis  :) 
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.
mmm

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja mmm »

APUA! Oon lueskellut monta iltaa erilaisia keskustelupalstoja koskien hiustenvärjäilyä, ja tulossa hulluksi.. Värjäsin tyhmyyspäissäni vaaleanruskean tukkani (oma väri) vaalealla tuhkalla (oisko ollu 9.1) monen vuoden värjäilytauon jälkeen (oon kokeillu hiuksiini kaikenlaisia värejä valkoisesta mustaan). Noh, eihän siitä hyvä tullut niinkuin arvata saattaa. Väri näyttää joka valossa erilaiselta mut yleisilmeeltään sitä vois kuvailla vaaleanruskeaksi vahvahkolla kuparin/oranssin/punertavan sävyllä. Tummuusasteeltaan 7-luokkaa, melkein kuin tämä, mutta selvästi kuparisempi:
http://www.lorealparis.fi/img/l10n/prod ... Co21_3.jpg

Tukkani on luonnonkihara, kuivahko, suht pitkä ja latvat aika huonokuntoiset. Epätoivoinen kasvatus meneillään, joten en halua laittaa tähän enää toista kestoväriä päälle, ettei tukka tipahda päästä.
Kysymys kuuluukin, että onko olemassa jotain hellävaraista tapaa vähentää selvästi tätä oranssisuutta/kuparisuutta/kultaisuutta/punertavuutta tukastani? Sävy on yllättävän tasainen ja ihan kaunis, muttei mielestäni sovi minulle, vaan haluaisin selvästi viileämmän vaaleanruskean tukan (eli about oman värisen tukan takas hah). Hopeashampoo? Mikä merkki vois olla niin tehokasta et tepsis tällaseen seiskan tummuusasteiseen tukkaan? Entä joku hoitava sävyteaine/värihoitoaine? Osaisko joku auttaa??
LP_Alice

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Matrixin hopeashampooota on muistaakseni kehuttu erittäin pigmenttiseksi, jos en ole täydellisesti erehtynyt niin tuota pitäisi löytyä esim. Sokoksista. :D Sininen suoraväri on todella tehokas taittaja, esim. Cybershopista löytyy. Suoraväriä voi sekoitella vaikka hoitoaineeseen oman maun mukaan, riippuen kuinka paljon lämpöä haluat taittaa pois. Kannattaa kuitenkin aluksi olla varovainen ettei koko letti vedä siniseksi - vaikka suoravärit katoavat (etenkin sininen) varsin vaivattomasti. ;) Anna vaikuttaa vähintään 10 minuuttia.

Kuten jo mainitsin, suoravärithän katoaa hiuksista, joten jos haluat pysyvästi kylmemmän sävyiset hiukset, kannattaa käytellä noita hopeashampoita/suoravärisekoituksia kerran tai pari viikossa.
akuna

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja akuna »

Kokeilin tehdä testiraidan tints of naturen 6c joka on tummanvaalea tuhka. No oranssiin ja punaiseen taittaa. Onko olemasa mitään tuhkanruskeaa joka oikeasi toimisi. Korresin tummalla tuhkalla tuli oranssi tyvi ja viininpunaiset latvat. Haluaisin vaaleanruskean värin joka on kylmä. Oma  tukkani on n7-asteinen ja kaikki värit vetää aina haluttua tummemmaksi, siksi en 6-asteista tummepaa voi laittaa. Kahta edellä mainittua väriä en voi suositella kellekkään! Vaahtoväreistä goldwellin 6a on ihan hyvä, mutta en halua jatkuvasti olla noita vaahtoja laittamassa, ei ne kestä.
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja maxine »

Mua kiinnostais kans oikeasti viileän ruskea väri, mielellään kevytväri. Hairstoressa oli myynnissä joku kestoväri silk therapy tai vastaava ja sävy oli 7A eli tummanvaalea tuhka. Kuvassa ainakin näytti ihan harmaalta. En ole vielä kokeillut kun hiukset on niin huonossa kunnossa että tosiaan edelleen etsin mieluummin kevytväriä tuossa sävyssä. Goldwell 6A on mullakin toiminut mutta senhän tuotanto on lopetettu ja missään ei enää kyseistä vaahtoa ole ainakaan pääkaupunkiseudulla, joten siitäkään ei ole enää kauaa apua. Sininen elintarvikeväri hoitoaineeseen sekoitettuna on mulla kylmentänyt sävyä todella hyvin, mutta silti tarvitsisin pohjalle nätimmän ruskean sävyn.
akuna

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja akuna »

maxine kirjoitti: Mua kiinnostais kans oikeasti viileän ruskea väri, mielellään kevytväri. Hairstoressa oli myynnissä joku kestoväri silk therapy tai vastaava ja sävy oli 7A eli tummanvaalea tuhka. Kuvassa ainakin näytti ihan harmaalta. En ole vielä kokeillut kun hiukset on niin huonossa kunnossa että tosiaan edelleen etsin mieluummin kevytväriä tuossa sävyssä. Goldwell 6A on mullakin toiminut mutta senhän tuotanto on lopetettu ja missään ei enää kyseistä vaahtoa ole ainakaan pääkaupunkiseudulla, joten siitäkään ei ole enää kauaa apua. Sininen elintarvikeväri hoitoaineeseen sekoitettuna on mulla kylmentänyt sävyä todella hyvin, mutta silti tarvitsisin pohjalle nätimmän ruskean sävyn.
6 on tummanvaalea. Olen löytänyt goldwellin 6a vaahtoa ainakin kampin harlekiini kampaamokaupasta, siinä lidlin vieressä. Olen vuosia käyttänyt tuota tuotetta ja mielestäni pigmenttipitoisuus siinä on vähentynyt ja lopputulos ei ole enää niin tumma ja tuhkainen, kuin joskus muutama vuosi sitten. Vai kuvittelenkohan vaan...
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja maxine »

Kävin sieltäkin kyselemässä joskus vähän yli kuukausi sitten ja myyjä juuri kertoi että 6a on lopetettu ja heillä ei enää sitä ole. Löysin sitten sattumalta pari pulloa sitruunasta ja ne nyt tässä käyttelen ennenkuin uusi apu löytyy. Mä siis en ole aiemmin kyseistä vaahtoa käyttänyt mutta täytyy kyllä sanoa että pigmenttiä voisi tosiaan olla enemmän. Mulla paras tulos tulee sillä kun muhittelen 2-4 tuntia päässä. Oletko muuten jo kokeillut Natural & easyn vaalea tuhkanruskea sävyä?
LP_Alice

Vs: Viileä ruskea väri hiuksiin?

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Kaikille tummanvaaleaa tuhkaa hakeville muistutan, että jos alla oleva väri taittaa lämpimään eikä väri jolla värjätään ole juurikaan senhetkistä tummempi, tulos valitettavasti harvoin on tuhkainen, vaan oranssi paistaa alta. Jos tosiaan haluaa tuhkaiset hiukset, pitäisi pohjan olla vähintään vaaleankeltainen.

Elikkä jos se oranssi paistaa alta eikä kuitenkaan haluaisi valita tummempaa sävyä joka voisi sen peittää, niin varmin vaihtoehto on värinpoisto. :) Kannattaa kuitenkin muistaa, että värinpoiston jälkeen hiukset imevät väriä paremmin, ja tulos saattaa olla haluttua tummempi.
Vastaa Viestiin