Puhtaalta pöydältä

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

Yllätyin suuresti siitä, kun sitten lopulta kampaajalla lyhyeksi leikkaamisen jälkeen hurautin vielä koneella sillä pisimmällä mitalla (pitäisi olla 2 senttiä mutta musta tuntuu et kyllä se sen 3 ainakin on) kuinka "pitkä" lopputuloksesta oikestaan tulikaan, ei ollenkaan näytä siltä että olisin vain koneella vetänyt lyhyeksi, vaan näyttää siltä että on leikattu vain oikein lyhyt malli! Suosittelen siis lämpimästi, ei ole ollenkaan niin radikaalin näköinen kuin voisi kuvitella. Nyt on hyvä kun tietää jos ikinä myöhemmin alkaa kasvattelu kyllästyttää tai jotain muuta katastrofaalista tapahtuu niin ei muuta kuin kone hurraamaan vaan :D
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
scarface

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Salamanterille propsit tästä! Mahtavaa!  :T

Toi ois niiiin puhdistavaa ja kiehtovaa, ettei tosikaan. Heitin kerran ite omalle ukolleni leikilläni aiheesta ja todnäk ei ollut kauheen moksis asiasta. Onhan se mun nähny jo superlyhyessä ja pitkässä tukassa, ettei muutos ehkänyt ois kauheen suuri.. Vaikka ois se. Kynnys on pirun korkee, ainakin mulle. Jos tietäis, et asuis vaikka tyyliin vuoden autiolla saarella, vetaisisin het ekana päivänä letin pois :D
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja malic »

Viime lokakuussa ajoin kaljuksi ja nyt on jo ponnarimitta ollut hyvän aikaa. Ehdottomasti loistava kokemus kun on säästynyt hiustenhoitokuluja reilusti :D Aiemmat hiukset olivat kulahtaneenpunaiset, aikoja sitten värjätyt ja jo reippaasti juurikasvuiset. Nopeesti ne takas kasvaa ja muistan miten kivaa sitä päänahkaa oli hoitaa vielä silloin kun se oli helppoa :l Nyt on tavoitteena pitkät hiukset, kesällä 2008 leikkasin BSL-mittaisen lyhyeksi. Ikävä sitä pituutta!

Mallia sain eräältä kaverilta, joka aikoinaan ajoi luonnonkiharat hennatut hiuksensa pois kokonaan. Epäilin näyttäväni kummalliselta lyhyissä hiuksissa mutta onneksi tein sen tosiaan lokakuussa niin pystyi käyttämään pipoa ilman että oli kuuma.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
harakattivarvas

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja harakattivarvas »

Täällä ilmottautuu yksi joka aloitti tukan kasvatuksen puhtaalta pöydältä!  :T
Väri oli musta ja olihan se hieno, kuulemma mulle passas mut omaan silmään se alko näyttämään
kovalta ja liian rajulta  >:( ikävät värinpoisto systeemit ei inspannu nii leikkasin sit tukan pois    :D
Tukka on nyt ehkä 2cm ja omaa väriä vaan, melkosen jännä ja ihana sävy näyttäs olevan :)
vaalenee koko ajan, aluks näytti tosi tummalle että katotaan millanen väri sit on ku pituutta saa.
Mieshän ei ollut moksiskaan asiasta, minä alotin ja se leikkas loppuun :D Tokas vaan että; sinun kanssa
ei tylsiä päiviä avioliitossa näköjään tuu :D
Parasta on ku ei tarvii tukkaa laitella mitenkään, säästää paljon rahaa ja saa terveet hiukset&nbsp; <3
Pitäähän tämä mulina olo kokee kerran elämässään&nbsp; :3
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja -j- »

Salamanteri85 kirjoitti: liekö tämä kuuluu hiushömppään vai minne mut kokeillaan&nbsp; :)

eli ajattelin kysellä olisko täällä muita kanssamatkustajia jotka ovat vakavasti harkinneet hiusten totaalista pätkäsyä ja ns. "alusta aloittamista" kuin minä? ei nyt välttämättä ihan iholle ajoa mut tyyliin joka puolelta parisenttisiksi leikkaamista.
Minä olen tehnyt tuon.

Joskus ysillä eka kerran, oli pitkä tukka (alaselkään?) ja leikattiin pixie.
Sen jälkeen kasvatin pitkän tukan.

Ja pari vuotta sitten pätkäisin taas, tosin en ihan niin lyhyeksi. About alaselkämittaisista hiuksista lähdettiin, ja uudessa mallissa niska oli ajeltu, pisimmät hiukset edessä kai jotain 10cm. Jotenkin teki mieli tosiaan aloittaa puhtaalta pöydältä, ketutti hiljalleen rispaantuvat latvat, joita oli kiusattu vaalennuksella ja chi-suoristuksella (joo ei tartte tulla sanomaan, että se toimenpide hoitaa hiuksia!!!)

Nyt sitten tässä kasvattelen, taas...
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
PlatineBlond
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 79
Liittynyt: 25 Helmi 2008, 15:57

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja PlatineBlond »

Huvittaisi kyllä niiin paljon kokeilla! Olen yli vuoden kasvattanut hiuksia ja pituutta ei ole tullut lisää yhtään.&nbsp; :( Mutta tiedän, että näyttäisin aivan kamalalta lyhythiuksisena. Ehkä kokeilen värjätä lähes omanväriset hiukset ja sitten kasvattelen omaa väriä sen verran, että uskallan leikata hiukset lyhyiksi.
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Mua tämä ajatus kiehtoo, vaikka mulla alkaa olla tieten 30cm kohta oman väristä hiusta kasvatettuna. Värjättyä on vielä latvoissa. Välillä vaan tuntuu että hiiteen kaikki katkeilleet hiukset, hiiteen viimeisetkin värjätyt, kai se minutkin pitää nähdä lyhyttukkaisena edes kerran syntymäni jälkeen...! En vaan tiedä, miten mun pään muotoa imartelis sellaiset lyhyet nysät, ja varmasti se kasvatusvaihe sieltä poikatukasta edes hartioille on sanomattoman pitkä ja tuskallinen. Mies vastustaa lisäksi yhä, mutta vielä minä joskus sen tempasen!
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Varasin kampaajalla käydessä seuraavan ajan helmikuun lopulle ja ajattelin vielä tästä lyhyempää. Sellaista siis, josta saisi muotoiltua punkkaritukan.&nbsp; :D Latvoissa on sittenkin himpun verran kiharaa ja punertavaa väriä, joka ei edes kunnolla näy, mutta haittaa silti minua. Nyt on aika repäistä kun kerran lyhyt on ja sitten vois taas alkaa kasvattamaan.&nbsp; :) Kasvatusvaiheesta voi tulla tuskallinen, kun tukasta tulee epämääräisen pituinen ja niskaa saa olla lyhentelemässä vähän väliä.

But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Hanze

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Hanze »

Oih, onneksi täällä on muitakin jotka miettii tätä asiaa! Ittelleni tuli tää mieleen kun menin talvella väärälle kampaajalle, joka leikkasi hiuksiini parista sentistä hiukan pidempään kerroksia ja jätti latvat hyyyyvin ohueksi haituvaksi. + Olen alkanut haikailemaan omaa maantienruskeaa takaisin jotta siihen saisi sitten suoravärejä AINOASTAAN laitella.

Toisaalta taas kun yritän kasvattaa hiuksia ja hiukset ovat jo hiukan yli olkapäiden, ei tekisi enää mieli leikata aivan lyhyeksikään... Kävin tuossa viikko sitten pe leikkaannuttamassa huonot latvat pois ja todettiin kampaajan kanssa että tätä loppupituutta on pakko lyhentää, se kun meni selässä sillein V-mallisesti ja aivan loppu oli, kuten jo sanoin, hyvin ohutta ja melko huonokuntoistakin. Sinne meni sitten se 1,5 vuoden kasvatus ja ollaan melkein samassa pisteessä kuin vuosi takaperin... :/
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

Mä olen tehnyt tämän. :D Leikkasin hiukset ihan lyhyiksi noin kaksi kuukautta sitten kun halusin oman värin takaisin. Tukka oli kyllä jo ennestäänkin lyhyt, hitusen yli kymmensenttistä, mutta kasvattajalle noin viisisenttiseksi vetäiseminen oli suht iso homma varsinkin kun olin vähän sitä ennen leikannut BSL-tukkani pois, koska se oli niin huonossa kunnossa. Ekaksi tukka oli ärsyttävän lyhyt ja se oli ihan pystyssä, mutta nyt se alkaa olla taas siedettävä.

Omaan väriin olen ollut tosi tyytyväinen, vaikka se on justiinsa se tummanvaalea maantie. Jossain valossa väri näyttää toffeiselta, jossain vaan tosi tummalta ja tuhkaiselta. Olen yhtäkkiä alkanut näyttämään paremmalta ja elävältä musta otetuissa valokuvissa ja yleisilme on paljon pehmeämpi kuin ennen. Mulle sopii taas ihan uudet värit. :D Tykkään.
Varjotar

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Kerran oon leikannut hiukset "aikuisten mittaan" eli niin, ettei edes korville yltänyt. Anti olla elämäni vika kerta kun teen niin, lyhyet hiukset ei oo mun juttu enkä jaksa odotella niiden kasvamista pitkiksi.
Kassiopeia

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Kassiopeia »

Mä olen kerran ajellut tukan pois millin siiliksi. Tai mieshän sen ajeli :)
Hiukset oli kyllä hyväkuntoiset, mutta hennatut, ja halusin oman värin takaisin ja sitten kasvattaa pitkäksi. Oli muitakin syitä, ja halusin tehdä sen kerran elämässä.

Vaan niinhän siinä kävi et kyllästyin poikatukkavaiheessa tylsyyteen ja aloin värjätä ensin suoravärillä ja sit kevytvärillä kun ei se suoraväri pysynyt ja tahrasi pyyhkeet ja tyynyliinat.

Täytyy sanoa että sellanen sentin parin siili oli aivan ihana, sain hirveästi kehuja kuinka kaunis se oli. Olisin pitänyt kauemmin mutta mielessä kummitteli kuinka kauan aikaa kasvatus kestää ja halusin heti aloittaa. Mulla ei ollut sitä pallovaihetta koskan, vaan tukka kasvoi silleen päänmyötäisesti enemmän. Mikään vaihe ei ollut karsea mun mielestä, mutta kauanhan siinä kesti...

Nyt kun aloitin puhtaalta pöydältä niin leikkasin vyötärömittasen tukan lyhyeksi polkaksi, vaikka en päässyt edes kaikista väreistä eroon. Mutta en vaan halunnut enää niin lyhyttä tukkaa, että en saisi sitä kiinni mitenkään. Ei sitä lyhyttä polkkaakaan ihan heti saanut kunnolla ponnarille mutta se ei haitannut. Nyt sitten kun tukka oli hartiamitassa, leikkasin vielä vähän pituudesta ja kerrostelin niin että sain loput värjätyt pois. Silloin aluksi ikävöin kamalasti pitkää tukkaa mutta nyt kun on luomutukka niin ei kaduta enää ollenkaan, vaan olen todella tyytyväinen ja o ihanaa kasvatella rauhassa, kaikki vaiheet on oikeestaan ihan ok.

Mutta tällä kertaa oli kyllä ehdottomasti järkevää jättää vähän pituutta tukkaan, vaikka en heti samantien päässytkään eroon kaikesta väristä. Ei siinä sitten enää mennyt kuin reilu puoli vuotta.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Toivottavasti tällainen vähän eriäväkin mielipide sallitaan, koska mun on kyllä pakko sanoa, että tuo on yksi niistä harvoista asioista, joita en ikinä edes harkitsisi... Aivan lyhyeksi leikkaaminen siis, saati sitten siiliksi. Minusta siili ei sovi yhtään miehillekään, näin kauniisti ilmaistuna, naisista puhumattakaan. Olen hiukan ihmetellyt, miten niin monet näyttävät täällä pitävän sitä jotenkin ihailtavana asiana. Ns. puhtaalta pöydältä aloittaminen sopii ehkä joihinkin muihin asioihin, muttei hiuksiin, minusta siis. Eihän siitä saa muuta kuin lyhyemmät hiukset ;), ja se kasvatusvaihe takaisin siedettävään pituuteen on varmasti hankala ja rasittava (mitä olen kasvattajilta kuullut). Mulla tosin hiukset ovat niin osa identiteettiä, että seurauksena olisi myös valtava identiteettikriisi, enkä sellaista nyt tieten tahtoen halua.
* 1b F ii *
LP_Alice

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Mun mielestä tässä ei ehkä niinkään ole kyse siitä hiusten pituudesta tai ulkonäöstä, pikemminkin siitä, että se tuo esille kasvoja ja pään muotoa, joka on monien mielestä kaunista. Jos vaikka selailisin lehteä, jossa naamat on sotattu pois ja pelkät hiukset näkyisivät, niin eipä ne pienet sänget nyt kovasti kiinnostaisi. Mutta jokin siinä on, että joillekin pitkät hiukset vaan luo tosi mitäänsanomattoman ilmeen, kun taas lyhyt tukka voi olla ihan tyrmäävän kaunistava sille henkilölle. :)
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Voihan se jollakin ollakin noin :), mutta tarkoitin tuolla "ihailtavuudella" lähinnä sitä, kun monet ovat täällä sanoneet miten rohkea teko se on, että jollain on "kanttia" tehdä niin, ja että itse haluaisivat kerran elämässä tehdä sen, jne. Itselläni kun ei ole mitään tuollaisia haluja eikä koskaan ollutkaan, päinvastoin, eikä minusta siinä ole mitään erityisen ihailtavaa (vaikka jokainen saa toki tehdä kuten itse haluaa). En tiedä osasinko ilmaista itseäni kovin hyvin... ;)
Viimeksi muokannut Suvivilja, 30 Maalis 2012, 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 1b F ii *
Vastaa Viestiin