Puhtaalta pöydältä

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

liekö tämä kuuluu hiushömppään vai minne mut kokeillaan  :)

eli ajattelin kysellä olisko täällä muita kanssamatkustajia jotka ovat vakavasti harkinneet hiusten totaalista pätkäsyä ja ns. "alusta aloittamista" kuin minä? ei nyt välttämättä ihan iholle ajoa mut tyyliin joka puolelta parisenttisiksi leikkaamista. mun hiushistoria on samanlainen kuin monella täällä eli oma väri on semmosta 8-asteista tuhkaista jossa auringonvalossa välähtelee kultasia säikeitä. hiukset on olleet suorat kuunnes murrosiän koittaessa alkoivat kihartua (puolessa vuodessa 6. ja 7. luokkien välissä mentiin piikkisuorasta kiharaan). samoihin aikoihin aloitin hiusten värjäämisen vaaleaksi kunnes sitten 17-ikäisenä pikkuhiljaa väri alkoi tummentua, aluksi ruskean eri sävyjä ja lopulta mustaa on tullut päähän lätkittyä. 2005 aloitin paka/kosmekoulun ja kuten moni täälläkin on varmaan huomannut sitä tulee helposti koulussa sitten kokeiltua kaikennäköistä ja hiusten pituus hyvin helposti lyhenee lyhenemistään... :D vielä lukioon asti hiusten pituus vaihteli lyhyestä polkasta ylikasvaneeseen polkkaan mutta pari-kolme vuotta sitten olen ollut siinä ikuisessa kierteessä kun kerran leikkaa ihan lyhyen mallin ja sitten haluaa kasvattaa mutta kärsivällisyys ei riitä... asiaa ei yhtään auta se että olen myös jo noin 2 vuotta ollut hiusvärilimbossa, tykkään tummasta väristä ja siihen aina palasin vaalennusyritysten jälkeen kun en jaksanut katsella sitä oranssin-vaaleanruskeaa joka aina tulee kun yrittää ihan tummasta vaalentaa vaikka siinä ei tarvis viihtyä kun viikon pari ja hoidella tukkaa ja sitten vaalentaa lisää mutta niinhän se on että kärsimättömästä päästä kärsii koko ruumis! tosiaan olen yrittänyt palailla omaan väriin useaan otteeseen mutta sitten kuitenkin hetken mielijohteesta aina palannut siihen tuttuun ja turvalliseen 3. ruskeaan (eli miltei mustaan) kunnes sitten taas viikon päästä olen alkanut haikailla vaaleamman juurikasvuttoman hiuksiston perään.

nyt sitten tilanne on se, että väri on vihdoin suhteellisen lähellä omaa väriä, mutta hiukset ovat arvatenkin aivan kamalassa kunnossa. pituutta taitaa olla semmonen 10 cm paitsi oikealla korvallisella ihan semmosta parisenttistä hiusta kun testailin toispuolesta mallia. ja nyt sitten oon miettinyt että tekisin ihan suvereenisti "britneyt" ja leikkaisin loputkin tuohon samaan mittaan. oon miettinyt sitä jo pitemmän aikaa mutta ei oo kantti kestänyt leikata kun en todellakaan ole mikään natalie portmanin peilikuva ;D . sitten rupesin miettimään että mikä siinä loppujen lopuksi on niin kamalaa - olen kotiäitinä, nyt on pipokausi ja huivit on keksitty ja jos kovin alkaa ahistamaan niin eiku peruukkia hakemaan! jos leikkaa kaikki huonot pois ja pääsee tuoretta hiusta hoitamaan hyvin ja hellästi niin ei siinä sikalyhyessä tarvisi edes montaa kuukautta kärvistellä kunnes siihen alkaisi jo saamaan jotaki malliakin. elokuussa koulu jatkuu mutta siihen mennessä hius olis jo 5-6 senttiä pitempi joten ei enää näyttäis edes oudolta! olen päätöksen nyt kutakuinkin tehnyt ja oottelen enää vain lauantaita ja ystävien häitä joihin olis ihan mukava vielä laittaa hiukset mutta sunnuntaina sitten ei ole enää mitään syytä pitkittää asiaa. siitä en ole vielä varma otanko koneen kauniiseen käteen vai leikkaanko saksilla mutta jokatapauksessa tämä hamppukasa lähtee kävelemään!

kommentoikaa ihmeessä, saa kyseenalaistaa meikäläisen mielenterveyden, mutta tietysti mukavampaa olisi lukea kannustavaa palautetta  ;D
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
An-Chu
Haiven
Haiven
Viestit: 27
Liittynyt: 09 Helmi 2010, 18:03

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja An-Chu »

Mun tekis niin mieli tehdä ihan sama homma! :D Tosin en taida rohjeta kun sen verran saanu lettiä kasvatettua, mutta ajatus "puhtaalta pöydältä" alottamisesta houkuttelis kyllä...

Jos mulla olis jo valmiiks lyhyt (lyhyempi) letti, niin varmasti kynnys ei olis niin korkee.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Mä olen tehnyt tuollaisen projektin :) Tosin mä leikkasin tukan ihan vain polkkamittaiseksi. Sitä ennen mulla oli vyötärömittaiset hiukset, joiden latvoja oli rääkätty toistuvilla kestovärjäyksillä ja muutamalla värinpoistolla. Hoitokaan ei ollut parhaasta päästä (kampaamotuotteita, mutta jotain bonacurea ja kerastasea lähinnä). Tukka oli haaroittunut ja todella helposti takkuuntuva.

Leikkasin hiukset siis polkkapituuteen, ja sen jälkeen käytössä on ollut vain parhaat mahdolliset tuotteet (Joico, Lanza, Mop, Ojon, Nexxus, Fekkai). Juurikasvun värjään kestovärillä kerran kuussa, muuten latvat ovat saaneet osaksi vain suoravärjäilyjä. Tuosta leikkaamisesta on aikaa nyt 4,5 vuotta ja hiukset ovat taas vyötärömittaiset, mutta aivan eri tuntuiset. Sileät, super kiiltävät, paksut. Väri pysyy todella hyvin tukassa. Voin vain suositella tämmöistä :)

Tosin nyt olen kyllästynyt hiusten jatkuvaan hoitamiseen, ja mietin josko laittaisin näihin rastat ::)
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

mua niin polttelee kauniit hyväkuntoiset luonnonkiharat ja oman väriset hiukset ja luulen että jos repäsen ja ajelen lyhyeksi ja ei ole muuta vaihtoehtoa kun kasvattaa niin a)hiukset jopa kasvaa pituutta eikä varise joka pesun yhteydessä lavuaariin ja b) vältyn ilkeältä välivaiheelta kun omaa väriä näkyy mutta latvat ei ihan mätsää kun ei sitä omaa luonnollista sävyä mistään purkista ikinä löydy. ja kun oma hius ei tosiaankaan oo pitkä niin ei tunnu mahdottomalta tämä mun ajatus...

itse oon kiinnostunut shampoopaloista ja öljyistä ja ajattelin tilata kokeiluun ja testata mitä luonnonkihara tykkäilisi luonnonmukaisesta kosketuksesta. ainakin joki/järvi/kaivovesi on aina saanut kiharat villiintymään.

jos tosiaankin nyt olen sanojeni mittainen nainen niin kuvia seuraa kunhan olen uhkaukseni toteuttanut!
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Puhtaalta pöydältä aloittaminen on varmaan toimiva ratkaisu, koska sulla ei ole vielä tuon pidemmät hiukset :). Ne kasvavat takaisin pian ja kasvatus on helpompaa, kun vältyt kaksivärisyydeltä. Olet pituuden puolesta takaisin nykymitassasi jo tämän vuoden puolella.

Onhan se parin senttiin leikkaaminen tietysti aika repäisevä toimenpide, mutta voisin kuvitella tekeväni itse saman, jos olisin sun tilanteessasi. Itselläni vain on muutenkin jo niin pitkät hiukset ja olen niihin hyvin kiintynyt, joten kasvatan väriä vähitellen pois. En ole pätkäissyt koskaan värin takia vaan muista syistä.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 01 Maalis 2010, 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
katajainen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 13:06

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja katajainen »

Minulla tuli tehtyä tuota nuoruudessa useamman kerran, kun värjäsin tukan aina uudestaan ja uudestaan pilalle. Nytkin on tullut kasvateltua parin vuoden takaista ihan lyhkäseksi pätkäisyä ja olkapäitä jo hipoo. Tällä kertaa olen osannut hoitaa hiuksia ja värjätä maltillisesti ja lopputuloksena on kiiltävä,  hyväkuntoinen tukka, jota en ole ihan heti pois pätkäsemässä  :)
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

pitkätukka, en sinun tilanteessa kyllä tosiaankaan raskisi leikata hiuksia oman värin kasvatuksen takia, sulla on upeat hiukset.  mulla itsellä ei tällä hetkellä ole minkäänlaista hellää tunnettä tätä hamppukasaa kohtaan, kaksivärisyyttä jaksaisin katsella jos hiukset olis hyvässä kunnossa mutta kun joka pesun yhteydessä varisee sentin mittasia pätkiä latvoista niin eipä tässä pian tarvis edes arpoa leikkaako vai ei kun ei ole kohta mitä leikata  ;D

mun on pakko päästä tästä värilimbosta eroon, pari viimestä kertaa kun värjäsin hiuksia päänahka kutisi pahasti värjäyksen jälkeen joten pahimmassa tapauksessa oon onnistunut herkistymään väreille, senkin puolesta tuntuu hyvältä päätökseltä jättää värjäilyt sikseen. liekö sitten olen valmistuttuani ainoa parturi-kampaaja joka ei värjää hiuksiaan  :D
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
sommarsnö
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Marras 2008, 11:24

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja sommarsnö »

Mä leikkasin aikoinani hieman yli hartiapituisen reuhkani ihan kaljuksi, suhteellisen spontaanisti. Ihan kunnon britneyt siis. :D Se oli kyllä ihmeen puhdistava kokemus! Oli jotenkin tosi lohduttavaa nähdä, kuinka uutta neitseellistä hiusta kasvoi sen rääkätyn kasvuston tilalle. Tosin eipä se värjäämättömyys kauaa kestänyt, mutta kuitenkin. ::)
Sprite
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 615
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 02:36

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Sprite »

En ollut mitenkään suunnitellut tekeväni tuollaista vetoa, mutta tukka oli huonossa kunnossa ja leikkasin/että leikkautin sitä aluksi polkkapituiseksi ja siitä sitten vähän lyhyemmäksi, kunnes leikkasin sen aika lailla siiliksi ja siitä sitten aloin taas kasvatella tukkaa.

Ehdottoman hyvänä juttuna tuossa on se, että todellakin pääsee selvyyteen tukan eri kommervenkeistä eri pituisena. Esimerkiksi tukan pyörteet ovat sellaisia, jotka eivät näy pitemmässä tukassa mutta annas olla kun leikkaat tukan tarpeeksi lyhyeksi... :o

En olisi koskaan saanut tietää, miltä näyttäisin tukka todella lyhyenä ja miten tukka käyttäytyisi siinä, ellen olisi leikannut tukkaa. Uteliaisuus ja illuusiot "ihanasta sileästä Viimeiseen hengenvetoon-filmin siilitukasta" olisivat aiheuttaneet myöhemmin mahdollisesti sen, että olisin kuitenkin koettanut onnea tukan leikkuun kanssa. Nyt sain nähtyä että tukka ei todellakaan mennyt ihan niiin... :D

Siitä sitten kun alkaa kasvattaa, siilistä tai kaljusta, niin saa huomata kaikki mahdolliset tukkavaiheet... Lätsäkin voi tulla tarpeeseen. Ns. "välivaiheet" esimerkiksi siilin ja polkan välillä voivat olla aika  :P ja helposti voi tehdä sitten mieli tehdä vaikka leikkuu takaisin siiliin, jotta tukka ei olisi niin "moppimainen".

Kannattaa tämä "puhtaalta pöydältä"-tukkaoperaatio, kerran elämässään sen voi ainakin vetäistä, jos kokee halua/uteliaisuutta/tms siihen. Saa sillä kerralla korvaamatonta tietoa siitä millainen tukka on aika neitseellisenä, melkein/yhtä lyhyenä kuin syntyessä.  :D
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Muutaman kerran on tehnyt mieli leikata hiukset ihan lyhyeksi jotta saisi kuolleet latvat pois. En ole kuitenkaan koskaan uskaltanut tehdä sitä, tosin todella lyhyitä hiusmalleja on tullut koettua. Tällä hetkellä ihan hyväkin etten leikannut, sain kasvatettua huonot latvat aika helposti pois ja nyt hiukset hyvässä kunnossa, kasvattaminen helpompaa kun ei ole pakko leikellä latvoja koko aikaa.Olisi ihan hauska nähdä miltä näyttäisi todella lyhyillä hiuksilla, jo pelkästään senkin takia etten ole nähnyt omaa väriäni kunnolla melkeen kymmeneen vuoteen. Saisi kerralla hyvän käsityksen siitä, että minkälaiset nämä hiukset oikeastaan ovatkaan ilman kaikkia tuhoamisyrityksiä. Tiedän valitettavasti ettei mulla riitä hermot kasvattaa siiliä pois koko päästä, kun puolipitkienkin kasvattaminen on tuskaa... Ehkä siis joskus myöhemmin, jos onnistun tekemään näille jotain kamalaa  ;D.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Mä haluaisin vetää siiliksi kanssa, mutta mies vastustaa. Se haluaa että hänen naisella on pitkät hiukset eikä se nytkään ole oikein ilahtunut näistä hartiamittaisista. Kai se täytyy toisenkin mielipide ottaa vähän huomioon kun kuitenkin "joutuu" mua kattelemaan niissä hiuksissani. Eikä varmaan näytettäis edes miltään lesbopariskunnalta kun minä olen niin pieni ja mies niin isokokoinen (serkkuani on useampaankin kertaan kaupungilla haukuttu lesboksi lyhyen tukkansa ja samankokoisen hintelän poikakaverinsa seurassa)...

Enkä oikeastaan tiedä uskaltaisinko leikata niin lyhyttä, mun pään malli olis arvatenkin aivan karsea ja pää täynnä ihme pyörteitä niin että sitten pitäisi vuosi kulkea lippis ja huivi päässä... Yhdellä treenikaverillani oli viime kesänä lähes kalju syöpähoitojen jälkeen ja siitä hän on pikkuhiljaa saanut hiuksia kasvamaan, tuli siinä sitten mieleen että hänkin kantaa sen vielä harvan lyhyen tukkansa niin ylpeästi, että miksen minäkin. Hiiteen tuon ukkelin natinat, kasvaahan se takasin toivottavasti entistä parempana. Voisi todella aloittaa ihan alusta eikä vain yrittää paikkailla tehtyjä tuhoja ja laskea että vielä niin ja niin kauan ennenkuin pystyn leikkaamaan taas vähän pois.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

mainitsin äidille ohimennen tästä mun suunnitelmasta ja eiköhän se ollut laittanut tilille rahaa että pääsen käymään kampaajalla!! oli kuulemma niin järkyttynyt mun puheista ja ilmeisesti ajatteli että ei sillä raukalla ole rahaa edes tukkaa käydä laittamassa :D ajattelin nyt käyttää tilanteen hyväkseni sillä tavalla että menen huomenna vakkarikampaajalle ja pyydän leikkaamaan mahdollisimman lyhyen mallin jossa kuitenki on joku MALLI ja värjäämään puoli astetta omaa väriä vaaleammaksi, sitä omaa väriä kun ei ikinä saa purkista niin jos se on himppasen vaaleampi kun luonnollinen väri, ehkä jollain vaahtosävytteellä saa sitten myöhemmin tasoteltua tyveen sopivaksi. ehkä tällä tavalla ei sitten tule niitä unettomia öitä joina mietin miksi hitossa piti ajella hiukset pois vaikka toisaalta vähän kismittää kun ei se kuitenkaan ihan sama asia ole tehdä tämä puhtaalta pöydältä aloitus tällä tavalla. mua jotenkin viehättää se ajatus siitä "puhdistavasta ja vapauttavasta" olosta minkä hiusten ajelu varmasti synnytäisi. ei myöskään sitten voi syyttää ketään muuta kun itseään jos alkaakin kaduttaa ;D tai no itseasiassa mun mies sanoi että jos aion ajella niin hän haluaa kuulemma sitä konetta pidellä, joten sitä kai sitten sais syyttää :) varmasti sekin mielummin kattelis mua hiukset päässä mut toisaalta se on yleensä aika mukana mun päähänpistoissa joten en uskois että se meidän parisuhdetta kaataisi jos olisin kaikki pois ajellut. en ole käynyt kampaajalla yli puoleen vuoteen joten menen kyllä mielelläni vähän rentoutumaan; pieni irtiotto kotiäidin arjesta on välillä ihan paikallaan. menen sinne vaikka annie lennoxin kuvan kanssa niin ei ainakaan ole kampaajalle epäselvää minkälaista mallia on hakusessa ;D
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
hiuksetkuntoon

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja hiuksetkuntoon »

Millaisen mallin lopulta leikkasit?
Syaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1259
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:46

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Syaani »

Harkitsen tosissani koko pään ajelua kaljuksi. Olen kyllästynyt katkeilevaan, epätasaiseen, värjättyyn tukkaani, joka ei näytä enää miltään ilman teippipidennystä. Lisäksi mä haluan todellakin oman värin takaisin. Olen nykyään todella ihastunut maantienharmaaseen väriin.

Sopiva ajankohta olisi loppuvuodesta, kun joudun kuukauden parin sairaslomalle enkä saa liikkua vähään aikaan ihmisten ilmoilla. Siinä vaiheessa, kun palaan töihin, mulla olisi jo jonkinlainen pallopääsiili.

Muutos olisi todella raju, sillä nykyisellään tukka ylettää keskiselkään (lisäkkeiden ansiota). Pari viikkoa olisin varmasti aivan uskomattoman hirveän näköinen, koska leuan leikkauksesta seuraa yleensä hillitön turvotus ja mustelmat kasvojen alueella.

Mene ja tiedä. Ajatus ihan uudesta tukasta on kiehtonut jo vuosia.
1a F ii
LP_Alice

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Täälläkin yksi jota kiehtoisi kovasti leikkauttaa kuiva hamppukasa hiiteen.. ::) Ongelmana ei ole oikeastaan muuta kuin se, että polkkamittaiset hiukset näyttävät ihan järkyttävän hirveiltä tämän muotoisessa päässä. Olen elämäni aikana niin monta kertaa erehtynyt tuohon kyseiseen mittaan (kun näyttää niin kivalta kaikkien muiden päässä..) ja niin monta kertaa käynyt läpi tuota tuskallista kasvatusvaihetta, että en usko pystyväni siihen enää koskaan.. :-\ Mutta kyllä sormia monesti on kutkuttanut että aijaij kun pääsisi taas vetämään luomuksi..

Omaa väriä löytyy juurikasvunakin jo sen verran että tästä saisi ihan poikatukkamallinkin. Aikaisemmin lyhyttukkaisena olleena en voi kuin muistella kuinka ihanan huoletonta aikaa tuo oli, halvimmatkin pirkka-shampoot tuntui melkein ylihoitavilta, eikä todellakaan tullut seistyä tuntikausia peilin edessä hiuksia tuijotellessa.. ::) Argh!

No, yritän kuitenkin pitää näppini kurissa ja pysyä hartiamitassa kunnes surkeat latvat on saatu leikattua pois, ja sitten voi todellinen kasvatus alkaa. Pelkään kyllä että hermot menee ja keksin taas lätkiä jotain väriä päähän.. Noh, tärkeintä on kait pysyä edes suoraväreissä, että ei tule rääkättyä tätä kuontaloa enää yhtään.
Vastaa Viestiin