Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Leikkaukset sekä kampaukset
llora`

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja llora` »

Minunkin hiukset sunnuntaina pätkäistiin, jeejee! ja olen tosi tyytyväinen  :D Oli aika radikaali muutos, kun BSL-pituudesta leikattiin aivan lyhyeksi, otsis kuitenkin jätettiin peittämään eh korkeaa otsaani  ::) Tykkään tästä paljon enemmän kuin pitkistä hiuksista, ja parturikin sanoi, ettö oli ihan hyväkin että leikattiin, vaikka hän vähän aluksi epäili uskaltaisinko luopua letistäni. Oli "hieman" oudon tuntuiset hiukset leikkauksen jälkeen, aivan kuin koirani karvat oltaisiin liimattu päähän, hiukset tuntuvat paljon karheammilta ja paksummilta :o Nyt tuli muotoiluraudallekin enemmän käyttöä, kun pitkiin hiuksiin en oikein käyttänyt. Voi hitsit, voisin hehkuttaa niitä tässä vaikka kokopäivän  ;D
esve

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja esve »

Ihana kuulla tuollaisia kokemuksia  :D Tässä kun olen jo tovin miettinyt, että kyllä tuo (just kans BSL-pituinen) reuhka saa lähteä, itse kun olen sen värjäilyillä ja värinpoistoilla pilannut, omaa väriäkin kun olen kasvattamassa, niin lyhyissä näkee senkin edistyksen paremmin..

Tuntuu hölmöltä, kun järki tietää, että ei näin huonokuntoisia kannata pitää, mutta sydän itkee (oh, dramaattista  ;D), kun mun identiteetti on niin sidoksissa siihen että mul on pitkät hiukset. Kun vaan tajuais, että ei hamppuinen takkukasa ole mikään naiseuden mittari  ::)

Kyllä tässä pitäis varata aika kampaajalta, eiks vaan  :D
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

esve kirjoitti: ...Kyllä tässä pitäis varata aika kampaajalta, eiks vaan  :D
Kyllä, anna mennä vaan esve!  :)

Kyllä mäkin oon tosi tyytyväinen, että helmikuussa leikkasin pitkän tukkani lyhyeksi. Ja odotan kesääkin, kun ei pehko roiku niskassa hiostamassa.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
esve

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja esve »

^ Ah, ja tuokin vielä, eli kesäksi sais ekaa kertaa kepeän kesätukan. :)
Mustakuu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 865
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 13:35

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Mustakuu »

Varasin torstaiksi ajan kampaajalle, tarkoituksena ois lyhentää pitkästä puolipitkään. Haikeana oon peilaillu V-malliseksi leikattua, pisimmillään lapaluiden alle yltävää tukkaani, mutta nyt kun löysin vaalennuksen tappamia järkyttäviä kaksihaaraisia niskasta totesin että parempi napsaista pois tollaset. Malli on kuotenkin sellainen että perusilme on edelleen aika pitkänoloinen mutta saa niskaa näkyviin eikä tää ole enää tällainen moppi  ::)
kivi

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja kivi »

Mäkin taas vaihteeksi soudan ja huopaan lyhyen ja nykyisen hartiamittaisen välillä. Nykymitta on ahkeran kasvattamisen tulos, mutta en oikein ole vakuuttunut, että tämä pituus tai pitempi on sittenkään minun juttuni. Ihan lyhyt poikatukka houkuttelee kovin, mutta josko ensin leikkaisi polkan ja miettii sen jälkeen uudestaan. Päätöksiä, päätöksiä...
RedHair

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja RedHair »

Hmm.. pienempänä mulla oli tosi lyhyet hiukset ja siitä eteenpäin polkkamitta. 07 vuonna hiukseni olivat ehkä hieman kaulan alapuolelle. Mennessäni kampaajalle otin kuvan aina mukaan (pitkä, mutta reilusti kerrostettu malli-> sai kiinni) Kuitenkin innostuin jostain syystä leikkauttamaan hiuksiani rohkeammin.

En nyt löytänyt vastaavaa mallia hiuksistani. Kumminkin pulisongitkin ovat olleet :D :ts
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Antur »

...jokohan mie kohta uskaltaisin pätkiä tämän reuhkan? ;D Mittaa alkaa olla yli vyötärön ja jatkuva irtohiusten imurointi alkaa käydä hermoille (etenkin kun imuri on suunnittelultaan pitkätukkaisen painajainen, pölypussiton hirvitys jonka saa aina saksilla teurastaa puhtaaksi...). Puhumattakaan kuluvan hoitiksen määrästä sun muusta pienestä... Kovasti hiusteni kuntoa, paksuutta ja muutenkin ulkonäköä kehutaan ja ulkonäöstä pidän itsekin, mutta toisaalta tekisi mieli vaihtelua ja lyhyessä tukassa olisi NIIN puolensa. Ah tuska tätä elämän vaikeutta :P

Yksi ehdottomasti suurimmista ongelmista on se, etten jaksa uskoa että tästä tukasta saisi hyvännäköistä lyhyenä. Otsalla on voimakkaat pyörteet jotka vääntävät jakauksen väkisin keskelle päätä (ärsyttävin ominaisuus ikinä tekee otsiksen pidon käytännössä mahdottomaksi - kaiketi, en ole kokeillut sitten lapsuuden), hius on paksua ja raskasta ja menee pitkin päätä, vaikka tukka toisaalta "runsas" onkin. Olisi niin unelma kun voisi saada sellaisen pikaisella pöyhimisellä hyvältä näyttävän lyhyen tukan (ja otsiksen!!), mutta minkä teet... ::) Ei kellään olisi nakkoa vinkkejä mitä kohtaloa tälle kuontalolle keksisi? Mitään kerrostettua bsl-versiota en halua, olen vahvahkosti sitä mieltä että se on joko tai; vyötärömitta tai sitten lyhyt, välimuotoa ei ole ;)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
Hali
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Helmi 2009, 20:01

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Hali »

Hahaa, nyt voin kirjottaa tännekkin. Eli joo, pätkäsin kainaloihin ja niiden alle ylettyvät hiukseni ihan ihan lyhyiksi, pisimmät hiukset ei ylety edes olkapäille ja lyhyimmät hiukset on periaattees ihan siiliä, mutta vähän pidempää :3. Tykkään näistä lyhyistä hirveesti, mut pari kertaa iskeny jo morkkis et miks leikkasin. Ja tosiaan, ihan hetken mielijohteesta ja kaverin yllyttämänä letti lähti.
Wtf?
t-i-i-t-i

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja t-i-i-t-i »

Mulla oli 8 ja 9 luokalla aina enne koulun alkua leikkasin lyhyiksi. ja nyt mulla on vähä olkapäitten hiukset ja nyt haluan vaihteeksi lyhyiksi. tiistaina parturi-kampaajalla aika. musta mulle sopii paremmin lyhyet hiukset ja en jaksa näitä pitkiä niin haluan välillä vaihtelua.
Hiusmalli on kateltuna jo. Pitäis vaan valita että kumman niistä ottais ku kummakki näyttää kivalta.
Ja kyllähän ne hiukset sit kasvaa takasi jos ei halua enää lyhyttä.
Viimeksi muokannut t-i-i-t-i, 07 Marras 2009, 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chamba

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Chamba »

Mie leikkautin viime kesäkuussa. Oli suunnilleen puoleen selkään. Kun tulin takasin niin oli ihana puoleen kaulaan ja 3 kerrokseen leikattu. Tykkäsin siitä tosi paljon enkä katunu hetkeekää. Nyt tää on taas tämmönen kamala pehko... jotain tälle pitäs taas tehä.
Heidijohanna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 22:51

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Heidijohanna »

Huh, tulipas tuossa leikattua itse lähes puoleen selkään ulottuva punainen tukkani sellaiseksi edestä pidemmäksi polkaksi. Minulla on 2 viikon päästä parturiaika jolloin aion laittaa sellaisen parin sentin blondin. Tämä polkka on nyt vaan sellainen välimuoto tässä vähän lyhennystä helpottamassa. Vähän jännittää miltä lyhyt tukka tuntuu näin monen vuoden pitkän jälkeen mutta olen tätä miettinyt jo monta kuukautta ja nyt aika on varattu! Viimeksi siirryin pitkästä tukasta lyhyeen 14-vuotiaana, sen jälkeen ollut aina lyhyt tai medium kunnes aloin kasvattamaan.
Herya
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1051
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:21

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Herya »

^ Mua kiinnostaisi miten sait itse leikattua polkan niin että edestä pitenee?!? Ite oon aikeissa tehdä saman mutta en ole vielä uskaltanut  :-[
aini

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja aini »

Mä napsautin viime vuoden puolella puoleen selkään ulottuvan tukkani lyhyeksi edestäpäin piteneväksi polkkatukaksi. Pisimmät hiukset on n. 5 cm leuan alapuolelle. Pitkä tukka oli aika huonokuntoinen, sama leikkaus oli ollut jo monen monta vuotta. Tukka kyllästytti eikä se koskaan oikein näyttänyt miltään. Tukan leikkaaminen lyhyeksi oli paras päätös koskaan! Tukka näyttää nyt paljon paksummalta ja terveemmältä.

En kadu leikkaamista ollenkaan ja uskon viihtyväni lyhyessä tukassa ainakin yhtä kauan kuin pitkässäkin. Pitkää tukkaa ei kukaan tuntunut koskaan kehuvan, lyhyestä tukasta saan tosi usein kehuja.
Heidijohanna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 22:51

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Heidijohanna »

Suihkun jälkeen (käytin shampoota ja hoitoainetta normaalisti) kampasin tiheällä kammalla tukan  tarkasti ponihännälle alas niskaan. Sitten vaan otin sakset ja leikkasin ponihännästä silleen että tukka oli vielä ponihännällä mutta sellainen 5-6 cm tynkä jäljellä. Näin myös edessä olevat hiukset leikkaantuivat poikki mutta ne ovat pidemmät kuin takana koska ponihäntä tulee taakse. Kannattaa kuitenkin pitää huolta että ponihäntä on tarpeeksi alhaalla ettei tukka näytä hölmöltä takaa. Sitten vaan siistit peilin kanssa tukan takaa ja sivuilta. Itse lyhensin vielä lisää takaa, vähän sellaista säätämistähän se on mutta hyvä tulee jos aloittaa tarpeeksi pitkästä ja siitä sitten lyhentää koko ajan :D Eli liikaa ei kannata ottaa kerralla jos itse leikkailee! Ja jos on epävarma niin kannattaa leikkauttaa parturissa, eipähän tule kiirusta päästä parturille ja ala harmittamaan leikkaaminen.

edit: Niin ja unohtu myös kirjoittaa että tänään kun heräsin niin kylläpä oli kiva mieli kun tukka on lyhyempi! Näyttää paljon paremmalta, nyt vaan harmittaa etten aikaisemmin uskaltautunut :D
Viimeksi muokannut Heidijohanna, 21 Touko 2010, 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin