Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Leikkaukset sekä kampaukset
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Oletko joskus leikkauttanut - hetken mielijohteesta tai pitkän harkinnan tuloksena- pitkät kutrisi lyhyiksi? Mistä sait idean lyhyeksi leikkaamiseen ja mitä ajattelit lopputuloksesta?

Itse rakastan lyhyitä hiusmalleja siksi, että ne ovat kivan räväköitä ja persoonallisia. Olen kuitenkin pitänyt pitkiä hiuksia nyt vuosikaudet, mutta harkitsen taas lyhyeksi leikkaamista. En tosin tiedä uskallanko...Aika on varattu kampaajalle ensi viikon perjantaiksi...saa nähdä millaisena tulen sieltä takaisin.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Joo, joskus ala-asteella leikkautin pitkät hiukseni olkapäämittaiseksi.. Kyllä se jälkeenpäin hieman harmitti, mutta ei sitä tuon ikäisenä niin jaksanu murehtia :) Nyt en kyllä enää pitkiä hiuksiani leikkaisi lyhyeksi. Ja hetken mielijohde se taisi silloinkin olla.. vaikee sanoo, kun siitä on niin pirusti aikaa ;)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Ice »

60cm hiukset lähtivät viikkoa ennen rippileiriä pari vuotta sitten, tulos pari senttinen sivuilta ja takaa, päält kolme cm :) koskaan en katunut, vaikka se vähän kituuttikin kasvattaa takaisin ja näin on edelleen (oli muten visiona kasvattaa terveet omanväriset, missäköhän ne tätä nykyä lienee). Se on tosi ihana kokemus kokeilla joskus laittaa lyhyitäkin, erittäin avartavaa :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Zessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 681
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:51

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Zessa »

Mä olen 3 kertaa leikannut pitkän tukan lyhyeksi..Eli heti kun tukka oli pitkä niin takaisin pätkäksi. Ja tämä kaikki vain siksi, että olen kyllästynyt niin äkkiä. Nyt kyllä olen päättänyt, että kun tämä tukka on pitkä niin se myös pysyy pitkänä! Niinpäniin.. ::) Mulle vaan sopii paremmin pitkät - tai ainakin  osaan pitkään tukkaan tehdä helpommin kampauksia kuin lyhyeen.
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen Kuva
Lilly Missy

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Mä oon kaks kertaa. Ekalla kerralla tukka ulottui lähes peffaan ja vetäisin polkaksi. Toisen kerran viimme kesänä ja nyt taas kasvattelen pidemmäksi  ::) Tosin tykkään kyllä lyhyemmistäkin, sopivat hyvin nekin. Mutta olen laiska käymään kampaajalla leikkauttamassa niitä... Helpompi pitää siis pitkänä.
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Metku »

Mulla lähti vuonna 2001 pitkät hiukset (puoleen selkään) kerta napsaisulla lyhyeksi polkkamalliksi. Olin tosi tyytyväinen ja leikkasin niitä jopa vuoden-puolitoista entistä lyhemmäksi. Sitten ne hujahti huomaamattaan taas olkapääpituuteen ja sen jälkeen niille ei ole muuta tehty, kun mitä nyt latvoja silloin tällöin tasattu.

Ei kaduttanut pätkääkään silloin, eikä kaduta vieläkäään, vaikka taas on sama pituus tavoitteena.  :D
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja deko »

Kyllä tämäkin hauskuus on tehty.

Pisimmät hiukseni ikinä (ristiselkään asti olevat) rouskaistiin tosilyhyeksi poikatukaksi päivän miettimisen jälkeen. Yksi hauskimmista äänistä ;D kampaajani vain kysyi "oletko nyt ihan varma" ja nappasti niskaletistä kiinni ja leikkasi pois. Ja pahus kun en ottanut talteen ;D

Oli tosi hassua monta viikkoa, tukka kuivui pesun jälkeen ihan pyyhettä näyttäen vartissa, shampoota kului minimäärä - tai olisi kulunut, mutta annostelin muistin mukaisesti eli sitä vaahtoa oli jokapaikassa. Hoitista ei tarvinnut ollenkaan. Kammatessa hiukset loppuivat kesken ja niska kylmettyi herkästi. Helppo muotoilla wellan pearlstylerillä (hieno aine!) pehkoksi.

Taidan olla sisäisesti lyhyttukkainen, mutta laiskuuttani pitkälettinen ;D
this too shall pass.
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Apua, eilen olin 99% varma, että haluan ne lyhyet hiukset ja tänään nämä pitkät näyttävät taas niin ihanilta etten haluaisikaan luopua niistä. Olen mahdoton. ::)

Kavereilta olen kysellyt, sopiiko minulle paremmin pitkät vai lyhyet hiukset, ja suunnilleen puolet ovat sitä mieltä että pitkät ja toinen puoli että lyhyet. Omasta mielestäni sopii molemmat. Ja poikakaverin mielestä en missään nimessä saisi lyhentää, mutta en toisaalta haluaisi pelkästään häntäkään miellyttääkseni jättää lyhentämättä. Ja silloin kun aloimme 6 v. sitten olla yhdessä, olin lyhythiuksinen, eikä se silloinkaan häntä haitannut...

Mitähän tässä nyt tekisi... harkinta-aikaa ensi viikon perjantaihin asti. :o
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja deko »

Huuhkaja kirjoitti: Mitähän tässä nyt tekisi... harkinta-aikaa ensi viikon perjantaihin asti. :o
Kerran se kirpaisee ja kasvaahan ne takaisin ;D
this too shall pass.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Efva »

Tee kompromissi ja leikkaa puolipitkä. Lyhyemmäksihän ne saa aina, jos siltä edelleen tuntuu, mutta pitkäksi ei saa enää kuin kasvattamalla.

Tämä ihan kokemuksen rintaäänellä: ekalla kertaa leikkautin suoraan pitkästä ihan poikatukaksi ja saman tien kadutti. Toisella kerralla tein muutoksen vähitellen, ja silloin olin ihan tyytyväinen. Olin vain liian laiska minäkin pitämään lyhyttä tukkaa... ;D
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Olet varmaan, Mirre, oikeassa että kannattaisi ensin leikata puolipitkäksi ja sitten vasta lyhyeksi jos vielä haluaa, mutta toisaalta olen niin äärimmäisyyksistä pitävä ihminen, että sen tukan pitäisi olla joko pitkä tai lyhyt muttei mitään siltä väliltä...

Jessus, pyörryttää kun olen nähnyt niin paljon ihanien lyhyiden hiusmallien kuvia kun tuli ostettua pari lehteä avuksi ideointiin. Mietin sellaista korvien alapuolelle ylettyvää, sporttista, ilmavaa tukkaa, joka on niskasta hiukan lyhempi, mutta...mutta...mutta...miettiä pitää vielä. Lehden mallilla se tukka näyttää kerrassaan upealta ja mulla on suunnilleen samanmuotoiset kasvot, ja isot silmät ynnä isot pusuhuulet, joten ne piirteet tulisivat hyvin esille lyhyemässä tukassa. Välillä tuntuu, että nykyään näytän vain tylsän kliseiseltä pitkähiuksiselta blondilta, eli kyllä mä varmaan tuon leikkausprojektin suoritan...
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja calypso »

Olen tehnyt tuon tempauksen kahdesti, ekan kerran seiskaluokalla leikkasin ompelusaksilla alaselkään asti olevat hiukseni polkkatukaksi hetken mielijohteesta. Eikä kaduttanut, ihme kyllä  :) Siihen mennessä en ollut koskaan värjännyt muuta kuin etuhiuksiani sävytteellä ja olivat tosi hyväkuntoiset, mutta eivät vaan enää tuntuneet omilta.

Toisen kerran ammattikouluaikoina, muistaakseni joskus vuonna 98 leikkasin hartiapituiset hiukseni hetken mielijohteesta taas kynsisaksilla kun en muita löytänyt  ::) (olin kaverilla kylässä) ja vielä sillä tyylillä että otin aina tukon hiuksia ja *nirsk*
Ensivilkaisulla näytin ihan syöpäläiseltä kun pitkien hiusten paino olli vetänyt ne päätä myöten, mutta pesu ja kuivaus ja mitä näinkään  :o Hiuksissani oli aivan mahtava tosi lyhyt malli jossa oli symmetrisesti vielä pitempiä osioita. Hankala selittää mutta kaikki luulivat että olin käynyt kampaajalla ja kehuivat hyvin onnistunutta leikkausta  ;D
Toista kertaa en ole noin uskaltanut tehdä, sillä eihän se voi toista kertaa onnistua  :D
Harmi kun tuolta ajalta ei ole valokuvia yhtään, ainakaan minulla.

Nyt on taas se fiilis että jos en kohta uskaltaudu oikealle kampaajalle hillittyyn hiustenleikkuuseen tulee tehtyä joku tuollainen tempaus..
michelangelo
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 242
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:17

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja michelangelo »

No minulla on ollut monta vuotta suht pitkät hiukset eli olkapäiden yli sentin-kaheksisen tosin joskus kesällä kun olin varmaan jotain kaheksan vee tai vastaavaa niin pätkittiin hiukset inhottavaksi polkaksi..Luulin tosiaan että minulle sopii pitkät hiukset, muttei niin ole. Olen näyttänyt kaamealle viime vuosien kuvissa, mutta viime kesänä pätkästiin taas hiukset polkaksi ja aiettä tuntu kivalle ja kun tottakait kasvot muuttuneet iän myötä tuosta lapsuudesta niin nätimmin toivat esille kasvonpiirteitäni, tai ainakin uskoisin niin. Ihan sisko saksi hiukset tavan saksilla ja minä leikkasin vuorostani häneltä. Kampaajalla en ole koskaan käynyt ;) ja olisin todella laiska käymään siellä. Kiinnostaisi kovasti sellanen poikatukka, en osaa sanoa sopisiko, mutta kiehtoo kummasti=>joskus kakskymppisenä kokeilemaan  :D
  Maximipituus hiuksilleni ilman että ne näyttää törkeiltä on olkapäihin asti, ei senttiäkään yli. siitä lyhyemmät vielä parempi, ehkä paras (en tosin lyhyempiä kokeillut, joten tähänastisesti paras) pituus on viitisen kolmisen senttiä korvien alapuolelle. Nyt hiukset yli olkapäiden muutaman sentin ja ne ei sovi..mutta talvella parempi olla lämpönen hius, tosin saattaa olla että leikkuutan ne, en kampaajalla tälläkään kertaa. Täyttä sontaa tuokin puhe, nyt tiedän ettei lyhyt polkka sovikkaan minulle, ainakaan vapaana, ponnari pelastus..voi ei.....voi ei.... :-X
  Siinä pääosin omat tähänastiset kokemukset, mutta meinaan raportoida jos intoudun lyhentämään hiuksia enempi.

Muuten: minkä malliselle päälle ja kasvoille poikatukka sopii? Entäs pitääkö hiusten olla paksut ja minkä tyyliset..tarkotan lasimaiset käyköhän? Osaisko kukaan kuvailla? Omistan aika pitkän kaulan, kasvoni suht pyöreät, mutta "raamikkaat" , hiukset lasimaiset, suht ohuet=> Jääkö haaveeksi? ;) 
Vastailkaa, minua kiinnostaa tietää  :)
Viimeksi muokannut michelangelo, 17 Helmi 2006, 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Onhan näitä tempauksia vuosien mittaan tullut tehtyä... Lukiossa leikkasin lapaluihin ulottuvan tukan ihan lyhyeksi kun sain inspiraation siitä Relativity (Tunteiden verkko?) TV-sarjasta. halusin sellaiset hiukset kuin sillä Isabelle-nimisellä päähenkilöllä oli. Tulos ei vastannut odotuksiani yhtään ja kadutti katkerasti koko leikkausoperaatio.
Ensimmäisenä opiskeluvuonna hiukset olivat taas lapaluihin ja Dharma & Gregin innoittamana Dharma-tukan... Eipä ollut sekään mikään loistoidea, tukka sinänsä oli kiva, mutta voi luoja sitä jokakuukautista kampaajareissua jotta malli pysyisi kuosissa.
Olen todennut että pidempi malli sopii minulle parhaiten, ne on helppo sutaista ponnarille tai nutturalle jos on pahatukkapäivä. ;D
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Metku »

Mielestäni tosi lyhyet hiukset sopivat parhaiten niille, joilla on sirot kasvon piirteet. Mutta nämähän ovat niitä makuasioita.  ;)
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Vastaa Viestiin