Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Leikkaukset sekä kampaukset
scarface

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja scarface »

Tiliantti on kyllä ollu rohkee, melkonen muutos! Ja sun kasvonpiirteilles lyhyt (tai no, toi on puolipitkä) sopii vallan mainiosti!&nbsp; <3
Merengue

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Merengue »

Heippa kaikki!

Olen pitkään seuraillut kaikkia keskusteluja vaan lukijana, mutta kun nyt olisi tämä pitkistä lyhyiksi -operaatio edessä, niin ajattelin osallistua ihan kirjoittamallakin :)

Osaisiko joku suositella, millainen mallin kannattaisi olla luonnonlaineikkaassa (lyhyenä se on kyllä ollut aina oikeastaan luonnonkihara, minulla on siis ollut joskus jonkinnäköinen polkka, nyt on lähes lapaluihin kerrostettu pitkä tukka) tukassa? Haussa siis noin leukamittainen polkkamalli, tai ehkä vähän lyhempikin. Suoristusrautaa en jaksaisi joka aamu käyttää, paitsi otsatukkaan on pakko :D Joten mikä ihme olisi sellainen malli, joka vähän hillitsisi tuota kiharaa? Ideoita kellään? Otsatukka siinä ainakin pitäisi olla, koska sellainen on nytkin ja se hyvin piilottaa korkeaa otsaani. Nyt on pitkä tasaotsis mutta sivuotsis on harkinnassa :)
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja SC »

^ Kenties Katie Holmesin polkka voisi olla lähellä hakemaasi. Vaikka hän usein esiintyykin suorien hiusten kanssa näyttää malli sopivan hyvin kiharoillekin&nbsp; :).

Kuva
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Merengue

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Merengue »

No niin, lauantaina lähti sitten 20 cm pituudesta. Näytin juurikin kuvia Katie Holmesin tukasta, malli näytti niin hyvältä suorana erityisesti, että se otettiin lähtökohdaksi. Kuitenkaan koska omaan luonnontaipuisaan ei kerroksia voi juurikaan laittaa tai muuten ne lyhyimmät kihartuvat ihan mahdottomiksi, leikkaus jätettiin lähes kokonaan kerrostamatta.

Ja voi että tämä onkin ihana :) Alkoi mennä jo hermot sen huonokuntoisen tukan kanssa, joka oli aina takussa ja kesällä hiosti. Nyt kun tukka loppuu leukaan niin kivasti pääsee tuuli vilvoittamaan niskaa ;D Ja kaiken lisäksi tämä näyttää sopivan minulle ihan hyvin. Latvat tuntuu ihanan paksuilta ja hyväkuntoisilta. Hyvä että uskalsin!

Niin että kiitos vaan SC kuvasta :D
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Mä en leikannut koko päätä lyhyeksi, mutta sen verran kuitenkin että kainaloihin ja takaa lähes BSL pituiset hiukset on nyt etuhiuksilla varustettu ja takaakin lähti ainakin 10cm. Ollaan nyt tässä, lyhyempikin houkuttelisi kun löytäisi itselle sopivan mallin, mies vaan ei oikein ole lämmennyt lyhythiuksiselle vaimolle joten kai sitäkin täytyy hieman kuunnella...?
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

SannaS kirjoitti: lyhyempikin houkuttelisi kun löytäisi itselle sopivan mallin, mies vaan ei oikein ole lämmennyt lyhythiuksiselle vaimolle joten kai sitäkin täytyy hieman kuunnella...?
Niin, kai sitä pitäisi, mutta kun... ;D Munkaan mies ei oikein tykkää lyhyistä hiuksista naisella, ja mä typerys menin just leikkimään eräällä makeover toolilla, ja siellä oli niin monta mulle hätkähdyttävän hyvin sopivaa nimenomaan lyhyttä hiusmallia, että tekis mieli leikkauttaa lyhyeksi! Ei mun hiukset nyt erityisen pitkät ole, ehkä vähän reilu 40 cm, ja viime joulukuun jälkeen olen niistä jo yli 10 cm pätkäissyt, eli ei lisä enää kauheasti kirpaisisi, mutta... Saan kohta kai alkaa etsiä uutta miestä jos leikkaan loputkin. Ristiriitainen ja hämmentävä tilanne. Mitähän tässäkin pitäisi tehdä... Hirveää, että aika ajoin iskee kamala palo vaihtaa lyhyeen hiusmalliin. :-\
scarface

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja scarface »

Mutta toisaalta. Sähän oot silti sama mimmi, olipa sulla pitkä tai lyhyt tukka, eller hur? ;) .. Mun mies ei ole koskaan valittanut tukan pituudesta saati sit sanonu, kumpi mulle/yleensä naisille ois parempi, toteaapa mun kyselyihin aina vain "kunhan sinä itte pysyt sinuna ittenäs, tukalla ei väliä vaikka vetäisit kaljun".
lumimansikka

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja lumimansikka »

^ Ja meillä sanonta kuuluu, että "tykkään susta vaikka sulla ois kana päässä". &nbsp;
<3
Viimeksi muokannut lumimansikka, 04 Syys 2011, 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Ehkä mä käytän tuota miesjuttua tekosyynä, kun en itse uskalla ryhtyä tuumasta toimeen ja leikkauttaa hiuksiani! ;D Mutta kyllä mua oikeasti vähän pelottaa se, kun mies sanoi, että: "Leikkaa vaan, mutta sitten leikkaan kyllä minäkin!" Sen hiukset on ihanat, pitkät (n. 60 cm) ja paksut, ja olisi katastrofi jos se oikeasti toteuttaisi uhkauksensa. Se on vielä sen luonteinen, että voisin kuvitella sen hyvinkin silkkana protestina pätkäisevän lettinsä, vaikka ei oikeasti edes haluaisi lyhyitä hiuksia.

Mulla on kyllä menneisyydessä ollut kauankin lyhyet hiukset, sekä tummana että vaaleana, ja viihdyin niissä kieltämättä tosi hyvin ja sain myös kommenttia, että lyhyt malli korostaa kivasti kasvonpiirteitä ja pitkä kaula pääsee oikeuksiinsa paremmin kuin pitkien hiusten kanssa jne. Mutta mua kauhistuttaa hieman sekin, että entä jos lopputulos ei miellytäkään, ja sit on taas edessä ne kamalimmat kasvatusvaiheet, joissa hiuksia ei saa kuriin millään ja ne näyttävät vain hirveiltä.
scarface

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja scarface »

lumimansikka kirjoitti: ^ Ja meillä sanonta kuuluu, että "sä tykkään susta vaikka sulla ois kana päässä".&nbsp;
<3
;D juuri näin.

Njoo, onhan se tieten aina pähkintää, jos toisella on kovasti halu pitää sut pitkätukkasena. Itte omalla kohdallani voin sanoo, että vaikka väliin iskee hullu hinku kasvattaa pidempää (ja monesti ollu BSL-tukka, viimeks pikkasen yli vuos sitte, tai ainaki liki sitä pituutta) niin mulle ja mun lärville sopii parhaiten lyhyt tukka. Olen paljon nuoremman näkönenki nyt :D

Mut tsemppilöitä. Vaihtelu kuitenki virkistää.. ;) Ittelläki vähän mietinnässä, mitä hauskaa uutta vois kehittää..&nbsp; ::)
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Belle »

scarface kirjoitti: Mutta toisaalta. Sähän oot silti sama mimmi, olipa sulla pitkä tai lyhyt tukka, eller hur? ;) .. Mun mies ei ole koskaan valittanut tukan pituudesta saati sit sanonu, kumpi mulle/yleensä naisille ois parempi, toteaapa mun kyselyihin aina vain "kunhan sinä itte pysyt sinuna ittenäs, tukalla ei väliä vaikka vetäisit kaljun".
Ihana asenne sun miehellä &nbsp;<3.

Silloin kun me ruvettiin seurustelemaan niin mulla oli solisluumittaiset hiukset. Mies ei ollut hirveän innoissaan kun rupesin puhumaan polkaksi leikkaamisesta. Lyhyiden hiusten vastaiset muminat loppui kuitenkin tykkänään, ilmeisesti hänelläkin on sen verran tyylisilmää, että huomasi &nbsp;miten mun ohuet hiukset on lyhyempinä paljon paremman näköiset kuin pitkänä luiruna. Nykyään mies on aina sanonut reippaasti "tee mitä haluat" kun olen ollut leikkauttamaan menossa tai pohtinut uusia värikokeiluja :).

Miehet on sopeutuvaisia, kun niille esittelee kivoja malleja niin taipuvat ajan oloon ajatukseen lyhyemmistä hiuksista ;). Sitä paitsi vaimokkeen hyvä mieli onnistuneesta hiusmuutoksesta heijastuu miehenkin&nbsp; mielialaan ;D.

Tällä hetkellä tilanne on se, että haluaisin vähän kasvattaa mutta mulla on koko kevään + alkukesän ollut niin rajua hiustenlähtöä, että kunto on todella onneton ja hiukset ohentuneet pituuksista ja latvoista melko surkeiksi. Seuraavalla kampaamokäynnillä vedän pixien. Miehen kanssa eilen katsottiin tätä mun onnetonta reuhkaa ja hän tarjoutui vetämään sen koneella, pisin talla olisi 24mm. En taida kuitenkaan uskaltaa.

Viimeksi muokannut Belle, 03 Syys 2011, 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
scarface

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja scarface »

^hyvin on sullakin asiat suttaantuneet miehen kanssa noissa tukkamuutoksissa :D ja eipä siinä tosiaan kauaa kestä, jos ottaa jotain uutta mallia tms hiuksiinsa, niin kohtuullisen helposti ja nopeasti kuka vaan siihen sit tottuu (vaikka ois sitten just ite se, kellä kestää tottumisen kans kauiten!) Huomannut olen ainakin työmaalla; kun tulen tänään blondina ja polkkatukkasena töihin, voin huomena olla brunette ja lyhyttukkanen, eikä se ketään hetkauta kauaakaan (miesvaltainen ala, pieni työpoppoo, ollaan kaikki ku yhtä suurta perhettä).

Sama juttu tosiaan oman ukonkin kanssa.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Heh, mulla on meidän seurusteluaikana ehtinyt olla värejä punaisesta mustanruskeaan ja siltä väliltä, sekä solisluumitta ja lyhimmillään kananperse. Se pixie on vielä edessä&nbsp; ;D. Mies tuntuu tyytyväiseltä, nyt kun mulla on ollut suht saman mittainen ja -sävyinen kuparipolkka jo 5kk ja isompia muutoksia ei siis ole vähään aikaan ollut...

Olin talvella yhdessä koulutuksessa ja siellä oli entinen työkaveri, joka oli nähnyt mut edellisen kerran puolta vuotta aiemmin, kun hiukseni olivat vielä solisluumittaiset ja mahonginväriset. Tilaisuudessa mulla oli mustanruskea kananpersemalli ja hän tuli kauhistelemaan, ettei ensin meinannut edes tuntea&nbsp; ;D.
scarface

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja scarface »

^&nbsp; ;D

Täytyy olla ihan tyytyväinen, et tää on uusiutuvaa luonnonvaraa.. Meikäläiseen iskee kyllästys kohtuunopeesti, vaikka ois kuinka kivan mallin ja leikkauksen päähänsä löytänyt. Sitä kai vaan on niin.. nainen&nbsp; ;D
hampputukka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 81
Liittynyt: 07 Touko 2012, 20:24

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja hampputukka »

Mä oon leikkauttanut vaan kerran tukkani lyhyeksi, reilusta bsl-mitasta polkaksi. Eihän se kumminkaan mikään iso muutos ollut ja siitä tukasta pidinkin kauan aikaa enkä alkanut kaivata pitkiä hiuksia. Huomaamattani ne vain hujahtivat olkapäämittaan ja sitten aloinkin kasvattaa tukkaa. Enää en leikkaisi lyhyeksi, tykkään pidemmistä niin paljon enemmän&nbsp; :)
Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=848478#p848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.
Vastaa Viestiin