Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Leikkaukset sekä kampaukset
Strix

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Strix »

Vihdoinkin sain iskostettua päähäni että pituus on toisijainen asia kuntoon verrattuna. Hiukset ehti kasvaa lapaluiden väliin ja kun annoin edellisen hennavärin vapaasti haalistua päässäni paljastui alta kestovärjäyksillä pilatut latvat. Vaikkei ne ihan mahdotonta hamppua ollutkaan, niin kontrasti hyväkuntoiseen tukkaan joka ylettyy jo korvien alle; näky ei ollut kovin sopusuhtainen.
Nyt on vaan paljon helpottuneempi olo. Hiukset kasvaa aina takaisin ja siihen asti voi nauttia terveistä latvoista.
scarface

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja scarface »

Belle, niin tuttua  :D sitä on aina jotenki "ennyttiiämitämietekisin", kun mielipiteitä satelee laidasta laitaan. Itteki olen joinain hetkinä sitä mieltä, että lyhyt sopii mun kasvonpiirteille ehdottomasti paremmin, mutta esim. toissailtana taas anoppi kehui tukan pituutta ja leikkausta just nyt, vaikka aiemmin oli kehumassa sitä poikalyhyttä.. Argh. Tiiä tässä sitte, mitä sitä haluais.  ???
hibiskus
Haiven
Haiven
Viestit: 19
Liittynyt: 14 Touko 2010, 13:15

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja hibiskus »

Tuo jahkailu leikatako vai ei on kovin tuttua. Aina se on minun kohdallani päättynyt lyhyeksi leikkaamiseen, joskus nopeammin, joskus pidemmän mietiskelyn jälkeen. Viimeisin kerta oli tässä kuussa, kun leikkuutin hartiamittaiset hiukseni malliin, jossa takahiukset ovat muutaman sentin mittaiset ja etuhiukset sitten hieman pidemmät (pisimmät yltävät puoleen väliin korvaa). En tiedä lasketaanko hartiamittaisia pitkiksi muiden silmissä, mutta henkilökohtaisesti ne olivat minusta jo pitkät.  ;D

Päätös ei harmita, vaikka lyhyttä mallia joutuukin pesemään ja muotoilemaan enemmän. Pidemmät hiukset saattoi laiskasti vain harjata ja sipaista ponnarille. Syynä leikkuuseen oli tällä kertaa se, että latvat olivat huonossa kunnossa, väri epätasainen ja ajattelin lyhyessä mallissa olevan helpompaa kasvattaa oma väri takaisin. Värjäyskierteestä eroon pääseminen ei ole mitään herkkua, kun se juurikasvu olis niin näpsäkkä peittää jollain värillä.  :P
Aikomuksena on pitää malli lyhyenä, kunnes ainakin enimmät värjätyt osiot on saatu leikattua pois. Sitten alkaa taas kasvatus.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Belle »

Tulin juuri kampaajalta ja aamulla vielä rupesin empimään, että pyydänkö sittenkin 2cm latvojen tasausta... ;D Päädyttiin leuan alapuolelle ulottuvaan polkkaan. Pituutta ei siis lähtenyt ihan niin paljon kuin olin aluksi ajatellut (mielessä oli enemmänkin tuon avataren mukainen polkka), mutta parempi aloittaa näin maltillisesti. Ehkä muutama cm pois ja reilummin eteenpäin pitenevää linjaa sitten seuraavalla kerralla.

Laskin jo, että noin vuoden kasvatuksella pääsen jo aika pitkälle jos alkaakin kaduttaa parin päivän päästä ;D.Näyttää kivalta ja tykkään, mutta toivottavasti saan laitettua yhtä kivasti itsekin. Hiusten kunto oli ihan ok pitkänäkin, mutta nyt näyttää huomattavasti paremmalta ja paksummalta.

Jään odottamaan lähipiirin järkyttyneitä kommentteja. Kavereiden ja poikkiksen oma vika, eivät ottaneet kantaa suuntaan tai toiseen ja jos tämä on heistä hirveä niin olisivat kieltäneet jyrkästi leikkaamasta  ;D.
Viimeksi muokannut Belle, 31 Elo 2010, 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LaPompadour
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 428
Liittynyt: 22 Maalis 2008, 22:58

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja LaPompadour »

Ihana kuulla, Bele, että olet tyytyväinen uuteen tukkaasi :) Itse pohdin ihan samaa, perjantaina kampaajalle ja pitkästä polkkatukka ois harkinnassa. Uskallan tai sitten en. Äiti ja sisko ovat polkan kannalla, toisaalta pitkää tukkaa on kehuttu myös paljon. Vaikeata...

No niin, eilen kävin kampaajalla ja yli puolet hiusten mitasta jäi kampaamon lattialle. Kampaaja oli aivan suloinen, kysyi vielä, että "oletko ihan varma?" :) Olin minä. Ja todella tyytyväinen uuteen pörröiseen polkkatukkaan otsiksella, luonnonkiharat jaksaa nousta ja pää tuntuu paljon kevyemmältä. Kehuja tuli kaikilta, mukavalta tuntuu sekin. Nyt alkaa mun syyslook olla pikkuhiljaa kasassa.
Viimeksi muokannut LaPompadour, 04 Syys 2010, 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
scarface

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja scarface »

Tääläkin tuli leikattua pitkä lyhyeksi viime viikon torstaina ja just love this look right now&nbsp; <3 Onneks kommentit on ollu pelkästään positiivisia ja mikä yllättävintä, kampaajalta lähtiessä ei harmittanu vähääkään - eikä harmita vieläkään, ois vaan pitäny taas aiemmin uskaltaa tehä se, mikä ittelle parhaiten sopii.
Chantel

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Chantel »

Leikkasin pitkät (puoleen selkään) hiukseni melko lyhyestä mielijohteesta Victoria Beckham -tyylisesti lyhyeksi pitkällä otsiksella ja nyt 3 vuoden jälkeen on taas saman mittaiset hiukset. Näin välillä yöllä untakin että oli taas pitkät hiukset ja aamulla oli hirveä pettymys kun hipoivat vasta olkapäitä :D

Mutta eipä tuo turha tuska ollut kuitenkaan, eipähän tarvitse enää miettiä miltä näyttäisi lyhyillä hiuksilla ja ei todellakaan tarvitse enää leikata :D
LP_Alice

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Chantel kirjoitti: Näin välillä yöllä untakin että oli taas pitkät hiukset ja aamulla oli hirveä pettymys kun hipoivat vasta olkapäitä :D
Hieman OT, mutta tää on aivan kamalaa! ;D Mäkin nään useasti unia mun edesmenneistä hiuksista, ja sitten sitä jää aina haikailemaan pituutta tai väriä ja voi että kun aamulla kyrsii..&nbsp; :D
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Arnella »

^, ^^ OT jatkuu. Minulla menee päinvastoin eli näen unia, joissa olen leikannut hiukset lyhyiksi tai värjännyt tummiksi ja unessa kaduttaa. Ja sitten herätessä helpottaa, kun huomaa, että hiukset on edelleen tallella ja vaaleina. Ehkä nämä unet on osasyynä siihen, etten koskaan tee mitään radikaaleja hiusmuutoksia. Välillä saatan korkeintaan pätkästä lähemmäs olkapäitä tai leikata otsiksen.
1bMii, vaalennettu.
Diamond

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Diamond »

Itsekin oon nähnyt unia missä olisi taas pidemmät hiukset lyhennyksen jälkeen.
scarface

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja scarface »

Muistan sillon ku viimeks leikkautin fledan lyhyeks puoliselänmittasesta (eli vuonna 2005). Sillon kaduin ihan sairaasti, kun läksin kampaajan penkiltä ja yritin totuttautua uuteen lookkiin. Nyt ei ole katumuksen häivähdystäkään näkyny maisemissa&nbsp; :)

Ja joo, noi tommoset unet on tuttuja mullekki :D Ainaki liittyen just pituuteen ja väriin. Ja kun herää, on aina saanu huokassa onnesta, ettei tilanne ookaan ollu se, mikä oli unessa.. TOSIN itekki sillon kun kaduin letin leikkuuta, näin unta pitkästä tukasta ja itkua melkeen tihrustelin kun heräsin. Nyt ei taija olla siitä pelkoa :D
Tiliantti
Haiven
Haiven
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 11:31

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Tiliantti »

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 2450_n.jpg
laitanpa nyt tännekin :)
Eli eilen lähti hennat pois 112cm--->15cm
eikä edes harmita, nyt voin aloittaa kasvattamisen alusta omalla maantienharmaalla.
Hennattu pehko, vähän reilu metri jakauksesta mitattuna.
http://i179.photobucket.com/albums/w294 ... kakuva.jpg
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja kleio »

^ Sun pitkät hiukset oli aivan käsittämättömän upeat, mutta myös tuo uusi tukka sopii sulle uskomattoman hyvin! Todella viehättävästi kehystää sun kasvoja ja väri on kaunis, jotenkin ihanan raikas. Teit kyllä hyvän ratkaisun, ja nyt voit sitten kasvatella taas kaikessa rauhassa. Vaikka saattaa kyllä kavereillesi ja tutuillesi olla jonkinlainen shokki...&nbsp; ;D
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Strix

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Strix »

^^uuh mitkä tukat. Lyhyt sopii sulle ihan mielettömän hyvin, himoitsen nyt taas itsekin leikkausta lyhyempään ja omaa väriä voihan pirkale&nbsp; ;D
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

^Senttimääriä katsoen reaktioni oli "Oho!", mutta uusi lyhyempi tukka sopii kyllä erinomaisesti. :) Näyttää juuri silti miltä toivoisin näyttäväni itse, jos mulla olisi lyhyet hiukset. (Sun hiuksesi näyttävät tuossa mitassa paljon paremmilta (lue: todella hyviltä) kuin omani, joita ei saanut asettumaan mitenkään halutulla tavalla. ;D)
Viimeksi muokannut pitkätukka, 02 Marras 2010, 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Vastaa Viestiin