Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Leikkaukset sekä kampaukset
Bosbon
Haiven
Haiven
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 13:40

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Bosbon »

Mä oon leikkauttanut pitkän lettini kahdesti. Ensimmäisellä kerralla, ala-asteella, se oli noin lapaluihin asti ja leikkauksen jälkeistä polkkatukkaani taisi harmitella vain mummoni. Muistan sen ihanan tunteen, kun pyöräytti päätä sivuille ja uudet lyhyet hiukset heilahtivat niin kevyesti ja ilmavasti perässä. :)

Toista leikkuukertaani rippikoulukesänä edelsi Suuri Hiustaistelu. Äiti protestoi ja kompromissiinhan siinä lopulta päädyttiin. Ryhmäkuvassa minulla oli äidin toivomukesta lapaluupituiset hiukset, mutta kiitoskorttikuvissa haituvat ulottuivat enää hädin tuskin korvan taakse. Muistan kampaajan kauhistelut, kun hän monta kertaa tivasi, olenko leikkauksesta nyt aivan varma. Ei kaduttanut, ei.

Sittemmin hiukset lyhenivät vähitellen poikatukkapituuteen asti, mikä olikin käytännöllinen ratkaisu innokkaalle urheilijalle. Lukion tokasta asti annoin hiusten taas kasvaa ja nyt kuusi vuotta myöhemmin ajatus nyrhitystä kuontalosta hirvittää. Leikkaus todellakin harmittaisi! Kaavoihin kangistuminen tosin ärsyttää melkein yhtä paljon - aina sama pituus ja väri. Urheilen edelleen ja varsinkin talvisin lyhyt malli olisi pelastus, kun ei tarvitsisi koskea fööniin niin usein. Ajatus puolipitkästä ratkaisusta onkin alkanut houkutella. Takaisin kasvattaminen tarvittaessa ei kestäisi ikuisuutta ja lyhyempään malliin vaadittaisiin enää vain muutama lisänapsaisu!
petomaani

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Muakaan ei pahemmin harmita "uusiutuminen", mitä teen ja harrastan tasaisin väliajoin. Nyt on puolipitkä tukka, annan sen kasvaa, mutta todnäk kun olen hartialinjan ylittänyt, vedän tukan taas lyhemmäksi. Työn ja urheilemisen puolesta lyhyt tukka on mycket bra vaihtoehto mulle. Mutta vaihtelu tosiaan virkistää :) (ja onneks toi on uusiutuva luonnonvara!)
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

PoohBear kirjoitti: Mulla ei ole vaikeutunut hiusten laitto lyhentymisen myötä, eikä ole yhtään kaduttanut leikkaus :)
Siis eikö sulla ole enää pitkä tukka..? Mulla on jäänyt ihan huomaamatta... Minkäpituiset sun hiukset nyt on?
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Hayleyy

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Hayleyy »

En ole koskaan hetken mielijohteesta enkä muutenkaan hiuksiani leikannut lyhyiksi. Nyt mulla on n. lantiolle ylettyvät hiukset ja olen harkitsemassa niiden leikkaamista. Näin youtubessa yhdessä videossa tosi, tosi nätit hiukset ja haluaisin ne... Mutta en ole vielä varma.

Onko teillä mitään ehdotuksia?
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Neve »

Aina kun on lyhkäsemmät hiukset, tahdon pitkät ja kun sitten on ne pitkät, haluankin lyhyemmät.
Sama tilanne on nytkin. Tällä hetkellä tukka on nippanappa lapaluiden alapuolelle, mutta haluttas leikata ne johonkin olkapäiden tienoille.
Välillä tuntuu, ettei tukkani edes kasva nätisti tästä mitasta pidemmäksi. Tämä alkaa olla aina se pituus, kun kasvattaminen kyllästyttää. Tässä nyt sitten jahkailen aikaini, kunnes tiedän mitä tälle karvastolle todella haluan tehdä..


Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Nanette »

Itse leikkautin noin puoli metriä pois hiuksistani tässä pari kuukautta sitten. Takaa ehkä vähän enemmänkin. Sinällään harmittaa kun minulla oli ennen tasapitkät ja tosi paksut hiukset myö ihan latvasta. Ilman suoristusrautaa vain ihan kamalan näköiset latvat.
Nyt siis tälläinen victoria becham polkka. Ideain sain tähän siitä kun yli vuoden haaveilin tälläisistä hiuksista. Tai en tälläisistä, mutta ei minulle saa sellaisia kuin mielikuvassani on. Sitten vihdoinkin uskaltauduin hiukseni leikkaamaan sillä kannustuksella, että en voi pitää koko elämääni samanlaista hiusmallia ja jos ne on kauheat hankin viimeistään kolmantena opiskelu vuotena pidennykset.
No onhan nämä nyt ihan kivat. Olen kyllä ihan onnellinen, että leikkasin. Näihin saa erilaisia kampauksia paljon enemmän ja jaksaa taas aamulla laittaa hiuksia kun ei ole samaa mallia vuosia. Minä kun laitan hiukseni joka päivä. Yleensä se kestää sellaiset 20min. Riippuu olenko illalla tehnyt valmisteluja. Esimerkiksi letittänyt hiukset monelle pikkuletille jotta aamulla on kiharat. Luonnollisena ei voi missään tapauksessa pitää hiuksiani. Ihan kamalat. Niin on nyt lyhyenä kuin pitkänä. Yleensä pidän kiharoilla etuhiukset suoristettuina.
Mutta siis kannattaa leikata jos vähäkin tuntuu siltä, että haluaa. Kyllä ne kasvaa. Enemmän se harmittaa kun on ensiksi vuoden miettinyt haluaako lyhyet ja sitten kun vihdoin ne leikkauttaa, eikä tykkää, niin kun olisi leikkauttanut aikaisemmin olisi ne jo kasvanut noin 12cm.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
Varis

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Varis »

Mulla on identiteettikriisi. Ja siihen liittyy jatkuvasti päässä pyörivät ajatukset hisuten leikkaamisesta lyhyiksi, lähes poikatukaksi. Mietin vaan, että sopiiko mulle lyhyet hiukset. Mulla ei ole koskaan ollut polkkaa lyhyempiä. Tietenkin, jos leikkaus epäonnistuu, niin töissä voin pitää (ja pidänkin) pipoa. Mutta lähtökohtaisesti tietty toivoisin, että malli todella sopii mulle. Kampaajakin saisi olla aika näppärä ja leikkauksen tulisi olla moderni ja himpun verran naisellinen. Ja mulla on joskus kihartunut otsahiukset, olisi aika hassun näköistä, mikäli kaikki hiukset alkaisivat kihartua. No, mä mietin vielä.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Omat BSL hiukseni ovat tässä salakavalasti lyhentyneet sellaiseksi pitkähköksi polkaksi. Muutos on tapahtunut vähitellen, eli ei ehtinyt tulla mitään kriisiä. Tällä hetkellä tuntuu ihanan helpolta ja kevyeltä tämä lyhyempi tukka. Mittaa on kuitenkin sen verran että saa hyvin ponnarillekin.

Saheli, onneksi hiukset ovat uusiutuvat, että rohkeasti vaan jos siltä tuntuu. Lyhyt tukkakin voi olla todella kiva ja aluksihan voi jättää sitä pituutta johonkin kohtaan ja siitä sitten muokkailla mallia haluttuun suuntaan.
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Olen aika usein nyt miettinyt hiusten pätkäisemistä lyhyiksi. Lähinnä sen takia, että hiustyyppini on niin helposti takkuuntuva ja pörhööntyvä. Jonnekin olkapäiden tienoille haluaisin leikata, sen lyhyemmät tuskin minulle sopisivat. Jännä miten kaikki tuntuvat olevan sitä mieltä, ettei hiuksia kannattaisi leikata koska ne ovat niin upeat pitkinä.  ::) Yhdessä vaiheessa taas kun olin itse hiuksiin tyytyväinen monet vihjailivat että lyhyt malli voisi sopia paremmin.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Varis

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Varis »

Mulla on huomenna kampaaja. Nää hiukset on vähän vajaa BSL. Tylsät kuin mitkä, ja mulla on aina ollut tällaiset. Huomenna lähtee letti. Aion leikata melko lyhyeksi, otsalle jää vähän vinoa otsista ja pulisongeiksi pienet kiekurat. Tällaista on suunnitteilla, huomenna klo 12 selviää lopputulos.
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Hieno juttu Saheli!  :)

Mulla on samat suunnitelmat, kun vaan uskaltautusi leikkaamaan... Mulla on kampaaja-aika 28.3., mut enpä tiedä mitä teen... Mulla on kans BSL pituiseksi humahtanut tää tukka, mutta tää on tylsä, enkä keksi mitään iloa tästä pituudesta, vaikka onkin kovasti kasvatettu. Pidän aina kiinni ja silloinkin ponnari ärsyttää. Joten olisi varmasti oikein hyvä juttu leikata lyhyeksi... Mulla on edelleen tallessa täältä kopsattu kuva kampaajaa varten...
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Varis

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Varis »

Mulla on kanssa täältä otettu lyhyttukka-kuva. Lisäksi olen piirtänyt osviittaa mallista. Jännää.
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Tuu sit Saheli kertomaan millainen tuli ja kuvakin ois kiva.  :) No ehkä sä tuletkin, kun hiusfoorumilla ollaan, piti vaan muistuttaa.  ;D
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Varis

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Varis »

Hiukset leikattu, ei kaduta yhtään. Tää on oikeestaan tosi kiva. Voisivat olla jopa lyhyemmätkin. Takaa on pari-kolme senttiset, samaten takaraivolta. Edestä on hieman pidemmät. Niitä kunnon pulisonkikiehkuroita en saanut. Seuraavalla kerralla leikkaan ehkä kunnon poikatukan..
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Saheli kirjoitti: Hiukset leikattu, ei kaduta yhtään. Tää on oikeestaan tosi kiva. Voisivat olla jopa lyhyemmätkin. Takaa on pari-kolme senttiset, samaten takaraivolta. Edestä on hieman pidemmät. Niitä kunnon pulisonkikiehkuroita en saanut. Seuraavalla kerralla leikkaan ehkä kunnon poikatukan..
Hieno homma, että olet tyytyväinen.  :)

Kyllä mullakin taitaa alkaa kysyä päätös lyhentämisestä, vihdoin ja viimein...
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Vastaa Viestiin