Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Leikkaukset sekä kampaukset
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja elly »

Päätös on tehty, ja perjantaina lähtee lähemmäksi puoli metriä tukkaa, jolloin päädyn keskipitkään hiusmalliin. Ensimmäistä kertaa elämässäni minulle tulee noin lyhyt hiusmalli, eli olen hyvin innoissani ja peloissani! :D
Mallin suhteen olen vielä vähän hakusalla, a-linjainen pitkä polkka himottaa eniten tällä hetkellä, mutta mulla ei ole mitään tietoa minkä mallinen pääkoppani on, saatika että sopiiko sellainen kasvoilleni. Noh, inspiraatiokuvia kasa mukaan ja toivotaan, että kampaajalla on omakin visio asiasta. :)
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

sininen kissa kirjoitti: Heti kun leikkaus oli valmis, huomasin että ei tämä ole mun juttu. Kaikki muut kyllä kehuivat, mutta itse päätin että nyt on lyhyet tukat nähty ja loppuelämäni mulla tulee olemaan pitkä. Lyhyt tukka korosti mun naamataulussa sellaisia piirteitä joita itse inhoan eniten, eikä mulla ollut naisellinen eikä kaunis olo kynityllä "kananpersetukalla"  ::)  Kasvatan vähintään puoleenselkään, ehkä jopa takapuoleen asti.
-Lainaus itseltäni lähes 8 vuoden takaa.

Niinpä se mieli muuttuu. Tuon kananpyllytukan jälkeen annoin kasvaa alaselkään asti. Välillä lyhensin BSL:ään ja kerrostin reilusti. Sitten kasvatin taas tasapitkäksi ja mid-backiin. Kunnes syksyllä 2012 tuli armoton sulkasato työstressin seurauksena. Ennen 7.5 cm paksuinen ponnari oheni 5.5 cm:iin. Katselin aikani pikkusormen paksuista lettiä ja takkuuntuvia lirulatvoja. Kunnes tänä syksynä leikkautin rikotun hieman eteenpäin pitenevän polkan. Ja rakastuin! Tukka näyttää tuplasti paksummalta, sitä on helppo laittaa monella tavalla, ja itse asiassa tämä malli sopii kasvonpiirteisiini ehdottomasti parhaiten. Ja tämä tuntuu niin omalta, mun persoonaan sopivalta! Ei ole yhtään "kalju" tai epänaisellinen olo, tukka ei tunnu lainkaan liian lyhyeltä. Rasvoittuva päänahkani ei enää kutise, kun tämän voi helposti ja nopeasti pestä päivittäin. Ainoa miinuspuoli on se, että tämä kasvaa nopeasti pois mallista, joutuu käymään noin 4-6 viikon välein leikkauttamassa.

Olisi kannattanut leikata jo aikaisemmin, eikä kasvattaa väkisin sellaista tukkaa joka ei näytä hyvältä. Ihmeellistä, miten kauan olinkin fiksoituneena pitkiin hiuksiin. Vasta nyt tajusin, että itselläni se mielikuva pitkistä hiuksista on aina paljon parempi ja kauniimpi, kuin se miltä ne sitten todellisuudessa näyttää.

Päinvastoin kuin monen muun foorumilaisen miehet, mun mies ei tykkää (liian) pitkistä hiuksista naisella. Mies oikein kannusti mua muutokseen, kun aloin puhua leikkauttamisesta. Äskettäin hän huomautti, että tukkani on jo ylikasvanut ja voisin käydä siistimässä.  :)

1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Pitkien hiusten leikkauttaminen lyhyiksi

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Kerran olen tämmöisen radikaalimman leikkauksen toteuttanut. Juuri ennen yläasteelle siirtymistä nuorena tyttönä pätkäisin pitkät hiukset pitkäksi polkaksi. Lähti siinä ainakin 50 senttiä pituudesta. Silloin se ei paljoa hetkauttanut, saattoi olla jopa vaan äidin idea hankkia mulle vähän kätevämpi malli tukkaan eikä itselläni ollut kummempaa mielipidettä siitä millaiset hiukset mulle tulee. Siksikään en osannut pitkiä hiuksiani kaivata ja viihdyin puolipitkissä hiuksissa ihan mukavasti.
Nyt tuntuisi ikävälle leikkauttaa lyhyt malli, vaikka välillä se käy mielessä. Mulla on joku kumma usko, että lyhyet hiukset sopisi mulle, vaikka polkkaa tai sitä lyhyempää mallia ei tässä päässä ole nähty aikuisiällä. Nyt olisi niiiin hyvä sauma kokeilla apl-mittaista luomutukkaa, mutta oon vielä niin kiintynyt pitkiin hiuksiin. Mun pitää kai vaan saada ensiksi kokea ne unelmahiukset ennen kuin kestää kokeilla jotain uutta.
Vastaa Viestiin