Hiusmallikriisi

Leikkaukset sekä kampaukset
Campino
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 152
Liittynyt: 04 Heinä 2008, 11:35

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Campino »

Campino, 35-v kyllästyi ajattelemaan että mutkun mun tukka on sitä ja tätä ja tuota, ja kävi tänään kampaajalla. Pixie niskakaljulla ja pienellä hiustatuoinnilla <3
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja piste »

Mun hiukset on kasvanut siilistä n. 7-senttisiksi. Mutta nyt haluaisin sen siilin takaisin. Eihän se mulle sovi, mutta hirmu kivalta se tuntuu, tulee semmonen linnunpoikasfiilis. Toisaalta kiinnostaisi nähdä, miltä näyttäisin siinä melkein-irokeesi-mallissa (viesti edellisellä sivulla). Haluaisin myös kokeilla ananasta, johon sitten taiteilisin mininutturan. (En toisaalta haluaisi näyttää geneeriseltä ananastukkajonnelta...) Voisin tehdä niin, että leikkaan ensin sen melkein-irokeesin, sitten jos se ei ole hyvä, ananaksen, jos se ei ole hyvä, vedän siiliksi. Tämä on ollut mielessä jo pitkään, mutten jostain syystä saa aikaiseksi toteuttaa ajatusta. Mulla on kyllä jonkinmoinen leikkurikammo.
nanai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 374
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 08:11

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja nanai »

Liselle kirjoitti:
nanai kirjoitti: Taidan kärsiä ensimmäisestä hiusmallikriisistäni. Koska sivusiilijuna meni jo niin hotsittaisi kokeilla niskasiiliä.
Ja ikäni taitaa olla 36 ::)
Miulla on niskasiili. Ei tosin oo pientä terää niin ei saa kuvioita (jos tulee hankittua pieni terä niin sinne tulee ehottomasti kuolemanvarjelusten merkki! ;D )
Vähän huonosti se kyllä niskasta näkyy, koska miun hiukset on melkei aina auki japeittää sen :D Muuten kyllä kiva! Ja kyllä miusta 36v. voi ihan hyvin leikata niskakaljun! Miksei vois :)
Jess, mä tein sen! Ja oikein tyytyväinen olen. Edes anoppi ei pitänyt sitä kummallisena&nbsp; :D
I'm a tree that grows hearts
One for each that you take
You're the intruders hand
I'm the branch that you break
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja naapio »

Mulla on jonkin aikaa jo kaiherrellut mielessä edestä pitkä ja muutenkin pitkä polkka. Sellainen LOB, jonka saisi vielä hyvän näköiselle ponnarille. Elättelen (luultavasti turhaan) toivoa, että ihmetuote kuivashampoolla (mun HG, korvannut oikeastaan kaikki muut muotoilutuotteet) saisin nostettua tukkaa päänahasta ja jopa taltutettua/piilotettua pyörteitä niin että voisin pitää joskus hiuksia auki jos pituutta olisi vähemmän. Nykyään pidän tukkaa ponnarilla tai joskus sivuponnarilla tai puoliksi ylhäällä, mutta inhoan pitkää latvaa auki kun se kutittaa ja on niin veltto. Mulla oli vuosia sitten hartiamittainen tukka tasan yhden kampaamokäynnin jälkeen ja sen jälkeen kiireesti kasvatin sen taas pitkäksi, inhosin sitä. Tuolloin oli kyllä eri tuotteet käytössä ja silkkiselle liruletille valinta olikin ihan väärä. What to do?!

Ainahan tukka kasvaa, mutta olen ainakin itse tosi tyytymätön, jos tukka on huonosti.

Noh nih. Nyt on leikattu reilu 20 cm tukasta pois. Ei mennyt ihan kuin strömsössä. Edestä piti jättää pitkäksi ja takaa huolehtia siitä, että alimmat yltävät korkealle ponnarille. Pituusero on miltei huomaamaton, niin laimea ettei sitä juurikaan huomaa. Alimmat takahiukset eivät myöskään aivan yllä kiinni toivotulle korkeudelle. Hiukset ovat niin kummallisen lentäväiset ja kevyen höytyväiset, että nousevat vallan vimmatusti sivuilta. Täytyy harjoitella laittamista.
Viimeksi muokannut naapio, 27 Huhti 2016, 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raitoja käpälään!
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Olen käynyt viimeksi leikkuuttamassa hiuksia joulukuussa ja hiukset ovat kasvaneet sivuiltakin leukaan asti. Nyt on suunnitteilla kampaajakäynti ja olen harkinnut otsatukan leikkaamista, koska nykyinen pitkä otsatukka ei tunnu kivalta ja näytän tylsältä, kun otsatukka on poissa silmiltä. Lisäksi hiukseni tuntuvat kasvavan otsalta eteenpäin ja minulla on aika korkea otsa. Minusta otsatukka sopi minulle hyvin, kun minulla oli sellainen aikaisemmin. Ihailen Taylor Swiftin, Karlie Klossin ja Debbie Harryn hiustyylejä. Mitähän minä nyt teen tämän tukan kanssa. Lyhyeksi en ainakaan aio leikkuuttaa.

Todennäköisesti tyydyn latvojen siistimiseen, sillä ajattelin otsatukan haittapuoliakin. Sitähän pitäisi olla siistittämässä jatkuvasti.

Edit. Leikkuutin sittenkin otsatukan. Nyt tuntuu, että näytän ihan oudolta.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 09 Touko 2016, 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja elly »

Mun tukka on tällä hetkellä tosi pitkä ja tosi tasapaksu. Haluaisin siihen kerroksia ja hiusmallin, mutta mulla on jostain syystä sellainen päähänpinttymä, että kerrostettu hiusmalli "vaatii" myös hyvän hiusvärin. Miten ihmeessä löydän hyvän hiusmallin, joka näyttää hyvältä myös omanvärisen tukan kanssa?
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja enna »

^Mä en itse usko, että jokin tietty hiusmalli olisi omavärille edustavampi kuin joku toinen. Tavallisesti toki tuntuu näkyvän enemmän niitä, joilla on värjäämätön, tyyliin tasapaksu ja -pitkä tukka, ehkä joskus etutukalla. Kyllähän omavärinen tukka voi olla pitkä tai lyhyt, tasainen tai kerrostettu, tai millainen vaan! Mä lähtisin sun tilanteessa vaan miettimään niitä omia hiustenlaittotottumuksia ja mieltymyksiä. Kokeile vaikka niitä kerrostuksia, niilläkin saa yllättävän ison muutoksen aikaan jos on tottunut tasapaksuun tukkaan :)
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Näin kevää tullen on iskenyt tosi kova himotus uusia tätä hiusmallia. Otsiksen kävin jo leikkauttamassa, mutta silti kaipaan nyt jotain muutakin näihin hiuksiin. Hiukset on nyt bsl-mittaiset, latvat lievästi v-malliin leikattuna. Jotenkin on alkanut himottamaan tuo long bob-malli, varsinkin niin, että hiukset on vielä aika pitkät. Pitäis vaan olla niin leikattu että hiukset saisi vielä kiinni, työ kun vaatii sen, jos hiukset on kovin pitkät.

Ääh, kun on vaikeaa. Toisaalta oon nyt niin kovasti vaan kasvattanu näitä, mutta onhan nää tällaisena aika tylsät ja tuntuu nyt niin ohkasiltakin, kun pituutta on enemmän.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja elly »

Pitäisiköhän sitä kerrankin tehdä jotain uutta ja repäisevää hiuksilleen? Oon viimeiset kaksi vuotta tasaisin väliajoin haaveillut kokeilevani otsatukkaa, mutta jokin käytännöllinen peruste ja yleinen nössöys ovat aina estäneet nämä suunnitelmat. Mun hiukset on tällä hetkellä niin pitkät ja raskaat, eivätkä todellakaan imartele kasvojani. Äääh, miksi mun pitää olla näin kaavoihin kangistunut. ::)
Letittäjä
Haiven
Haiven
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Marras 2017, 08:14

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Letittäjä »

Hei kaikki juurikasvulaiset!!

Itselläkin hiusmallikriisiä pukkaa, tekisi mieli leikata polkkatukka ja niska siiliksi. Onko kenelläkään juurikasvulaisella kokemusta kyseisestä hiusmallista tai kuvia omasta? Niskan ilmeisesti joutunee usein siistimään? Pyysin vuosi takaperin kampaajaa tällästä hiustyyliä kuvan keran mutta se ei aivan onnistunut... eli vinkkejä hyvästä parturistakin otetaan vastaan.
Viimeksi muokannut Letittäjä, 12 Marras 2017, 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja naapio »

Minulla on nyt kokeilussa tuollainen, tosin niska on tosi varovaisesti vain ihan alaosasta siilinä. En tykkää. Ensinnäkin, mun vaaleanhaalea tukkani ei näy jos se on noin lyhyt ja vaikutelma on kalju. Toiseksi olen nyt viimein oppinut, että mulla on myös niskassa hiusrajassa voimakas pyörre ja hiukset kasvavat aika villisti sivulle ja sojottavat oudosti.
Raitoja käpälään!
Letittäjä
Haiven
Haiven
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Marras 2017, 08:14

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Letittäjä »

naapio kirjoitti: Minulla on nyt kokeilussa tuollainen, tosin niska on tosi varovaisesti vain ihan alaosasta siilinä. En tykkää. Ensinnäkin, mun vaaleanhaalea tukkani ei näy jos se on noin lyhyt ja vaikutelma on kalju. Toiseksi olen nyt viimein oppinut, että mulla on myös niskassa hiusrajassa voimakas pyörre ja hiukset kasvavat aika villisti sivulle ja sojottavat oudosti.
Ite mietin kanssa tuota samaa, mutta mulla kasvaa paljon paksua tummaa niskakarvaa sitä lienee joutuisi siistimään suhteellisen usein... Malli muuten olisi kiva lyhyen ja pitkän väliltä, joten joutuu varmaan uuden koneen käydä ostamassa niskaa varten...
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Manna »

Nykyinen hiusmalli ja -pituus lähinnä ärsyttävät ja pohdin vakavasti pitäisikö pätkäistä nykyinen BSL lobiin. Tuoreessa muistissa on viime kesä, jolloin reuhka kuumotti niskassa ja sain olla selvittämässä rastottuneita kohtia :P Lisäksi vanhat raidat ovat muuttuneet väriltään tosi epämääräiseksi. Löysin pari mallia, joissa niska on selvästi lyhyempi, alla toinen niistä. Värikin olisi mulle sopiva.

Kuva
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Mutähän mun pitäis tehdä. Haluisin pitää pitkän tukan, mutta se on kuiva, katkeillut ja varmaan näyttää takaapäin pahalta kun ei se oo niin paksu. Mietin et leikkaisinko polkkatukan. Mut sit jos kadun, menee päälle kaks vuotta päästä tähän.

Ähh. :/ lyhyt tukka olis huolettomampi. Mut pitkässä on fiilistä
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Painin saman asian kanssa (pitkät ja ohuet, vai lyhyemmät ja paksummat) ja olen varannut ajan kampaajalle, jolloin hän saa napsaista hiusten ohentuvat latvat sellaiseen kohtaan, jossa kasvu on selkeästi vahvempaa. Ärsyttää, kun en kehtaa pitää hiuksia kovin usein auki sen takia, että hiusten latvat ovat niin surkean ohuet. En vain saa hiuksia kasvamaan BSL-mittaa pidemmiksi paksuina, latvat ohentuvat vaikka mitä tekisin. Olen holvannut hiuksia Olaplexillä, eikä sekään auta latvoja pysymään vahvoina, jotta voisin saavuttaa pidemmät hiukset. Nyt pisimmät hiukset ovat vyötärömitassa, mutta BSL-mitasta asti latvat ovat todella ohuet. Mie valitsen paksummat, mutta lyhyemmät hiukset, jotta voin pitää hiuksia joskus aukikin.
Vastaa Viestiin