Hiusmallikriisi

Leikkaukset sekä kampaukset
karpalo

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja karpalo »

Ei hitto kun tekis mieli ajella sivusiili oikealle puolelle. Tein äsken huvikseni jakauksen reippaasti oikealle ja laitoin oikeanpuolimmaiset hiukset ihan päätä myöten ja siirsin ne takaa vasemman olan yli, ja näytti muuten yllättävän hyvältä. Oon aikaisemminkin miettinyt sivusiiliä, mutta jossakin vaiheessa se tuntui kampaukselta, joka on joka toisella ihmisellä enkä halunnut olla trendikäs.  :P Nyt sivusiilibuumi on kai laantunut vähän?

En ole koskaan kokeillut mitään hiusmalleja. Hiukseni ovat aina olleet tasapitkät ja "normaalit", joten sivusiili olisi minulle tosi radikaali veto. Poiskasvattaminen olisi järkyttävän näköistä hiusten kihartumisen takia enkä tiedä sopisiko se mun tyyliin, tosin sekin on nyt vähän muutoksen alla... ja sitten kun sivusiiliin lisäisi vielä sen dipdyen, mistä höpisin toisessa ketjussa :3
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja enna »

^Kannattaa alkaa pitää joka päivä tuota kampausta, saat vähän tuntumaa siihen ennenkuin teet kovin radikaalia, pitkäaikaista muutosta. On sinänsä vähän ikävää, jos ensimmäisen kuukauden jälkeen haluaakin alkaa kasvattaa sivusiiliä pois - pitkällä tukalla siihen voi mennä vuosia. Mun mielestä sivusiilit on jo kovastikin ollu pois muodista, eikä niitä kovin monella näy.

Dipdyen lisäämällä kokonaisuus olisi jo aika cool!
karpalo

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja karpalo »

Joo, mietin kanssa tuota että kannattaa eka pitää mainittua kampausta. Harkitsen yleensä pitkään kaikkia hiusmuutoksia, joten en ihan hetken mielijohteesta tartu trimmeriin. Pois kasvattamiseen menisi hyvinkin 3 vuotta.  0_0
Netissä näkee jonkin verran vielä sivusiilejä, enemmän kuin katukuvassa.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja enna »

^Pohdit toisessa ketjussa tuota hiusmallin valitsemisen vaikeutta. Onko sulla kuinka kihara tukka? Sidecut sopisi kiharan/laineilevan tukan kanssa mun mielestä tosi hyvin, riippuu tietenkin sinun tyylistäsi mutta se ei mikään kaikkein tyttömäisin (ainakaan perinteisellä tavalla) ole. Kiharuus toisi kaikenlisäksi lisää volyymia, jos vertaa siloiseen piikkisuoraan tukkaan.

Kuva Kuva Kuva
Kuva
karpalo

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja karpalo »

On mun tukka melko kihara, mutta loivenee laineiksi ellen varta vasten yritä korostaa tai ylläpitää kiharoita. Kyllä se sidecut hiusten puolesta varmaan ihan kivalta näyttäisi, mutta en ole varma onko se hyvä ratkaisu kasvonpiirteiteni kannalta. Jos näyttäisin samalta kuin tuo Tatiana Maslany viimeisessä kuvassa, niin ei olis mitään ongelmaa.  :P
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja piste »

Mä oon pitkään halunnu sellasta mallia jossa keskellä on kaistale pitkää tukkaa ja muualta siili. Siis vähä niinku irokeesi, mutta en pitäis sitä silleen pystyssä vaan jollain nysänutturalla ;D Ongelma vaan on että se ei varmaan sopis mulle. Mitä nyt oon kattonu netistä kuvia niin toi tyyli näyttää hyvätä niillä, jotka on muutenki hyvännäkösiä ja huonolta niillä jotka ei oo niin hyvännäkösiä. Mulla on aika tylsä naama, ja se on vieläpä aika pyöree (oon normaalipainon rajoissa mut silti vähä pyöree... lol). Ja mulla on myös epäkäytännöllinen hiusraja (widow's peak).
No mut mun kasvoillehan mä en voi mitään joten turha kai sitä on märehtiä. Ei mulle kyllä sovi tää siilikään mut silti sillä on menty tyyliin kaks vuotta (no jossain välis oli kyl se sivujakaus). Ainoo malli mikä mulla oikeesti näytti hyvältä oli kokonaan pitkä tukka mut siihen en haluu palata.
Mistä tulikin mieleen, jos lähtisin toteuttaan tätä haluamaani tyyliä nii mun pitäis kasvattaa koska tällä hetkellä hiukset on jotai pari senttiä. Miten tota ois järkevin kasvattaa? Pitäiskö eka kasvattaa kokonaan pitkäks ja siitä ajaa ne sivut vai kuinka? Onko kukaan kasvattanu tällästä?
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Taas pukkaa kriisiä :( miksi tää pää näyttää tältä?? Kainalossa pituus 5 cm tyvikasvu muu  tukka punaruskea.  Miksi värjäsin? Miksi leikkasin keväällä? Kokonaan oman värinen tukka olisi nyt jo puolessa selässä, masentaa. Tekisin mieli lyhentää reilusti jotta värjätyn saisi pois mutta en viitsi kuitenkaan. Tää on niin minua puolen vuoden välein hirveä kriisi ja jossain vaiheessa ratkean värjäsin tai leikkaamaan..
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Taas täällä  ;D lyhyt vai kasvatus? Lyhyellä ois oma väri nopeasti mutta vuoden päästä tukka ois vyötärölle. En edes tiedä viihdynkö pitkässä kuitenkaan, mutta lyhyetkin ei innosta. Tää on joku hormonaalinen juttu ihan selvästi etten ole tyytyväinen hiuksiini  kun viimeksi valitin reilu kk sitten  ;D
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja elly »

Mä tuun Mimin seuraksi tänne. :D Mulla on tukka pitkästä aikaa tavoitepituudessa, joten luonnollisesti nyt sitten lyhyempi hiusmalli himottaa. Tukka on tällä hetkellä liian tasapaksu ja raskas malliltaan, joten kasvonpiirteitä pitäisi saada paremmin esille.
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Mä haluisin kokeilla lyhyempää tukkaa, kaulamittaista polkkaa ilman otsatukkaa. Pelottaa vaan, tuleeko hiuksista ihan sellainen ysärin paashi-kampaus. Onko juureksilla ideoita, miten ysäriyttä voisi välttää? Varmaan hienoista rikkomista täytyy tehdä latvaan, koska tasaleikattuna mun hiusten hyvin hento taipuisuus tulee esiin. Ja sit tarttis suoristaa, enkä ees omista välinettä siihen. Ei kuitenkaan liian rikottua linjaa, koska sellaisesta suorastaan revitystä tulee mieleen ihan liikaa 2000-luvun alku ja teini-ikä. Pituuden tarttis olla leukalinjan yli, lyhyempi tekee mun kasvoista pallot ja kömpelöt.

Ton mittaista tukkaa tarttis sit tietysti laittaa enemmän kuin tätä pitkää reuhkaa jota tarvii vaan harjata. Mut varmaan tollasta kaulapituista polkkaa pystyy vielä laittamaan jonkinlaisille kampausviritelmille, jos ei nyt ihan oikeaoppisille nutturoilla?
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
nanai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 374
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 08:11

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja nanai »

Taidan kärsiä ensimmäisestä hiusmallikriisistäni. Koska sivusiilijuna meni jo niin hotsittaisi kokeilla niskasiiliä.
Kuva
Ja ikäni taitaa olla 36 ::)
Viimeksi muokannut nanai, 22 Helmi 2016, 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I'm a tree that grows hearts
One for each that you take
You're the intruders hand
I'm the branch that you break
Campino
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 152
Liittynyt: 04 Heinä 2008, 11:35

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Campino »

^jos mun tukka olis pidempi, siihen tulis välittömästi tuollainen.
Reese
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1099
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 21:35

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Reese »

Kauris kirjoitti: Mä haluisin kokeilla lyhyempää tukkaa, kaulamittaista polkkaa ilman otsatukkaa. Pelottaa vaan, tuleeko hiuksista ihan sellainen ysärin paashi-kampaus. Onko juureksilla ideoita, miten ysäriyttä voisi välttää? Varmaan hienoista rikkomista täytyy tehdä latvaan, koska tasaleikattuna mun hiusten hyvin hento taipuisuus tulee esiin. Ja sit tarttis suoristaa, enkä ees omista välinettä siihen. Ei kuitenkaan liian rikottua linjaa, koska sellaisesta suorastaan revitystä tulee mieleen ihan liikaa 2000-luvun alku ja teini-ikä. Pituuden tarttis olla leukalinjan yli, lyhyempi tekee mun kasvoista pallot ja kömpelöt.
Hyviä juttuja jo nuokin mitä olit itse miettinyt, mutta näissä on vielä lisää vinkkejä juuri mom bobin välttämiseen:
http://www.makeup.com/cool-girl-bob
http://www.thecoveteur.com/2014/11/19/l ... short-hair
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Liselle »

nanai kirjoitti: Taidan kärsiä ensimmäisestä hiusmallikriisistäni. Koska sivusiilijuna meni jo niin hotsittaisi kokeilla niskasiiliä.
Ja ikäni taitaa olla 36 ::)
Miulla on niskasiili. Ei tosin oo pientä terää niin ei saa kuvioita (jos tulee hankittua pieni terä niin sinne tulee ehottomasti kuolemanvarjelusten merkki! ;D )
Vähän huonosti se kyllä niskasta näkyy, koska miun hiukset on melkei aina auki japeittää sen :D Muuten kyllä kiva! Ja kyllä miusta 36v. voi ihan hyvin leikata niskakaljun! Miksei vois :)
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja nukka »

Olisipa makea tuollainen niskakalju. Leikkaisi muuten mutta en halua menettää hiusten paksuudesta yhtään.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Vastaa Viestiin