Hiusmallikriisi

Leikkaukset sekä kampaukset
usagi

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja usagi »

Tiikerin tukka oli musta ainakin ihan kaunis.

Mulla on samantapainen tällähetkellä ,mutta paksumpi joten pottamainen(varsinkin yläosasta) ja törröttävä kun olen ite leikannut.Se ei ole kaunis.Jatkuvasti tekee mieli käydä leikkauttamassa takahiukset ihan lyhyiksi,mutta sitten kasvatuksen joutuisi taas aloittamaan alusta. Tukka on myös vähän epäsymmetinen osaksi varmaan kivojen pyörteideni ansiosta (niiton taka-ja "eturaivolla").
En keksi mitään kivaa välivaihemallia oikein.Parturiin en uskalla ja ite en osaa leikata. Kasvatustavoite on kyllä vaihtunut sellaiseksi pitkähköksi puolipitkäksi pitkän sijaan (hiusten kunnostakin johtuen), niin eiköhän se tästä.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

pekaani kirjoitti: ^ Tuo on omakin lemppari, mutta hieman epäilyttää että lopputulos on liian "täti". Mun kasvot kaipaa ehdottomasti jonkinlaista otsista - edes ihan lyhyttä, en tiiä onko tohon kovin vaikea sellaista yhdistää. Se toisi vähän ns. särmääkin. Tuo muunneltavuus ja huonon lopputuloksen poisleikkaaminen on kyllä hyviä pointteja.

Huh. Löysinkin jo monta uutta, ehkä vielä ihanampaa mallia:
http://www.flickr.com/photos/hairport_l ... 079741676/
http://www.flickr.com/photos/hairport_l ... 067641384/
http://www.flickr.com/photos/hairport_l ... 638007566/

Jostain syystä mua viehättää tuollaiset vähän "epämääriset" mallit, kuten nuo kaksi ekaa. Huoh, huomenna sitten kampaajalle. Sanoin etäkäteen jo, että en oo varma uskaltaudunko permistä (KC ultimate wave) ottamaan. Saas nähdä, päätän vasta siinä tuolissa. ;D Tai sitten oon nössö ja vetäisen vaivalla ja tuskalla kasvattamani haituvat taas siiliksi.
Musta toi viimeinen sun linkittämä oli taas paras. Lyhyessä ja kikkurassa on vähän se tätitukan vaara, mutta mä luulen, että jos vetäset reteesti jonkun ei niin tätimäisen värin niin siitä on tätimäisyys kaukana.. Yleensä pahimmat lyhyet ja kiharat tätitukat on luonnollisen vaaleita, punasia tai semmosia kulahtaneen ruskeita.. niin ja sitten on tietty ne violetit mummotukat erikseen.. ::) Joku syvääkin syvempi tummasuklaa, mustanruskea tms voisi olla sellainen herkullinen väri tollaseen tukkaan. Tää oli tietty mun näkemys, mutta kannattaa miettiä sitä väriäkin.

Edit. Omaa tukkakriiseilyä perään..

Kasvatan tukkaa ja haluaisin toki nähdä sen pitkänä ja punaisena. Vaikka se pitkä punainen on varmasti kaunis, niin se on taatusti myös niin yleinen ja tavallinen.. Tota ajatusta enemmän mua rassaa se että lähipiirin miehet pyörittelivät päätään kun viimeksi menin ja leikkasin tukkani puolipitkästä lyhyeksi, ja nyt nyökyttelevät tyytyväisenä kun olen kasvattamassa.  Kommentit "onko susta tullu tyttö kun sulla on tukka päässä?" vaan ottaa kokoajan enemmän aivoon ja sormet hamuaa Fiskarsseja kaapista.. Mä näemmä kapinoin tukallani. Olen välillä leikkaamassa ihan vaan kettuillakseni puolet päästä siiliksi, kun kuulen taas jälleen kerran jonkun kaverin suusta "Mun mies ei halua että värjään vaaleesta ruskeeksi."
Yritänkin kaikenaikaa keksiä, miten saisin pitkän tukan joka olisi kuitenkin räväkkä ja reipas, eikä mikään "maija maitotyttö"- malli.. Toisinaan taas olen ihan tyytyväisenä jokseenkin tavallinen, ja iloinen siitä että saan hengähtää rauhassa ilman naurettavia kommentteja seksuaalisesta suuntautumisestani tai järjenjuoksustani.. ihan vaan tukan takia. Kummallista kyllä että nykyaikana edelleen ollaan sitä mieltä että lyhythiuksinen nainen on vähintäänkin rekkalesbo.
Menen varmaan kohta ottamaan vihreät raidat ja permanentin. Mä olen kriiseilijä, joka ei toistaiseksi tee mitään tukalleen.. Jos nyt vaikka vielä yrittäisin kasvatella ilman pahempaa hepulia.  ::)
Viimeksi muokannut Hallonnikas, 09 Helmi 2010, 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Aroha

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Aroha »

^ Mä heräsin tänään parturiaamuna ja yhtäkkiä iski semmoinen paniikki: mun hiukset on just kasvaneet polkkaan, eikö nyt ois järkevämpää kasvattaa pitemmäksi niin olis taas tytön näköinen, miksi oon taas leikkaamassa lyhyet? Sit rauhotuin ja muistelin pitkätukka-aikoja. Painava, liukas, kuuma, rasittava tukka jota en koskaan jaksa laittaa ja joka vaan roikkuu päätä myöten samanlaisina kuin kaikilla muillakin maantienharmailla suomalaisilla. Vai kivan persoonallisesti leikattu lyhyt josta saa fiiliksen mukaan useita eri tyylejä keesistä pixieen? No todellakin jälkimmäinen! Ja niinpä marssin iloisin mielin leikattavaksi, ja jos en jollekin äijälle tällaisena kelpaa niin se on voi voi! Parturikin sanoi lopuksi että "näytät taas ihan itseltäsi". Niinpä!
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Mäkin voisin sanoa että mulla on hiusmallikriisi. :-\ Mulla on koko ikäni ollut samanlainen tylsä tukka, joskus hieman lyhyempänä mutta pääosin pitkänä. Hiusväri ei mua niinkään kiinnosta mutta oon todella tylsistynyt mun tukkaani! Aina vaan samanlainen, en osaa tukkaani mitenkään laittaa tai mitään. Oon kaivannut jo pidemmän aikaa uutta hiusmallia mutten mä tiedä mikä mulle edes sopisi, en kuitenkaan uskalla vaan mennä kampaajalla ja sanoa että tekee jotain. Lyhyttäkään en ihan kuitenkaan halua, kerran sellainen ollut ja se oli ihan hirveä.. Mutta en halua enää mitään tasapitkääkään. Niin ja taidan hakea tuolla uudella hiusmallilla myös muutosta siihen että kuulen olevani tosi nuoren/lapsen näköinen. Sekä kiltti... Alkaa olla ärsyttävää.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Minä täällä taas, hei. Löysin jälleen malleja joita himoitsen..

- Tämä Lorkun väripurkin kyljessä komeileva malli on mun ikiaikaisen himoni kohde jo vuodesta 2004.. http://www.lorealparis.fi/img/l10n/prod ... HCo6_3.jpg

- Sopivan erikoinen punainen malli onnistuisi tuota leikkausta ajatellen hienosti mun hiuslaadulleni. Tosin noi "korvaläpät" saisi mun puolesta olla hieman siromuotoisemmat.. hitusen pitemmät ja terävämmät.

- Pitempää otsatukkaa olisi joskus myös kiva kokeilla. Ja tuossa mallissa saisi kuitenkin sen kivan pörröteltävän niskan. Ja pyörreongelmat, mulla niskakarvan on oltava joko tosi lyhyttä, tai melko pitkää. Muuten kallon tyvellä pyörre heittää ne keskelle yhdeksi klimpiksi ::)

Kriisipolla ottaa mielellään vastaan mielipiteitä siitä mikä tälle naamalle kanssajuureksien mielestä sopisi. Kaikki ideat jokaisesta pituusluokasta ovat tervetulleita. ;D
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja pekaani »

^ Mun mielestä tuo viimeinen ois ehkä paras.  Toi toimis varmaan upeasti myös punaisena.  :ts  Tykkään myös kovasti tuon punaisen mallin ohennetusta niskasta (joka voi kyllä olla ylikasvaneena aika "kiva"). Pakko sanoa, että Hallonikkaalla on kyllä hyvä hiusmalli-maku. Oon ennenkin ihastellut.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

^ Tänks! Ton viimisen kanssa mulla varmaan ois isoimpana ongelmana se, että mulla on tällä hetkellä aika tasainen normiotsis, mikä ulottuu jo hitusen kulmakarvojen alapuolelle. Sais siis aikansa kasvatella että tohon viimisen mallin pituuteen pääsis.
Hirveä hingu ois mennä kampaajalle ja sanoa että tee ihan mitä vaan, riehu saksinesi niin kuin huvittaa.. Mun oma kampaaja uhoaa tehneensä siskollensa vaikka mitä hurjia muodonmuutoksia, mutta en sitten tiedä mitä uskaltaisi tehdä asiakkaalle. ;D Mä voisin pistää jonkun maskin päähän etten nää mitään, ja ottaa vaikka tirsat siinä saksinnan aikana.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

Munkin mielestä tuo hallonikkaan viimeinen vaihtoehto oli paras. Nätti malli.

Omaa kriiseilyä: Omat hiukset ovat nyt ekan kuvan mukaiset, tosin vielä hieman ylikasvaneemmat ja tuo toinen malli on se, johon olisi tarkoitus päästä. En vaan tiedä yhtään mitä teen tämän otsiksen kanssa, on ihan liian pitkä, eikä tätä saa laitettua mitenkään. Pitäisikö näihin leikata jokin malli, jonka kautta pääsisi tuskattomammin tuohon toiseen malliin?

Kuva
Kuva
tiikeri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 180
Liittynyt: 07 Syys 2007, 14:54

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja tiikeri »

Mun pahin hiuskriisi alkaa pikkuhiljaa helpottua. Uusi väri ja erilainen otsis piristi. Parasta oli kun kaverin poikaystävä ihan psontaanisti kehaiis että mun uus tukka on kiva  ;D  Laitoin tossa yksipäivä itselleni kiharat (ihan höyryrullilla vaan) ja tykkäsin niistä kyllä kovasti näytti tosi naiselliselta eikä ollenkaan niin John Lennonilta ;) Jatkossa ehkä siis uskallan jo ottaa pipon päästä julkisilla paikoilla. Jatkouunnitelmissa kuitenkin tukan kasvattelua ja ehkä vielä punaisempi väri. Seuraavan kerran kun uskallan kampaajalle voisin haluta otsikeen jonkun kivan graaffisen vinon mallin.

Ja Hallonikas Mä tykkäsin kans tosi paljon tosta vikasta, aivan ihana!
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

Edelleen elämäni katastrofaalisin hiusmallittomuus-kriisi. Leikkasin keesistä niskan parisenttiseksi kun sivutkin alkoivat kasvaa liian kauas kaljusta, pari viikkoa ennen rihannaa, toinen tahaton look-a-like kate lanphear. Nyt sitten karvasto on kasvanut vapaasti puoli vuotta, ohut pääliosa kurottelee korvien alle ja muu tukka on kuin äärimmäisen kerrostuksen jäljiltä, ainoastaan niskaa olen yrittänyt pitää lyhyenä ja ohentaa. Onneksi palasin värjäämään tukkaa pikimustalla, niin että ohuus varmasti korostuu koko komeudessaan.

Välillä tekis mieli leikata joku kunnon poikatukka palkkiotsiksella että sais sitä volyymia, toisaalta ekaa kertaa kuuteen vuoteen otsatukka alkaa yltää korvan taa. Enkä osaa päättää. Hyvä malli olisi joko puolen vuoden lisäkasvattelua vaativa polkka tai sitten se reilusti lyhyempi, mutta en ehkä jaksa vuosikausia lyhyen lyhyttä tukkaa. Kun itseni tuntien, kesän tullessa leikkaisin taas sivut kaljuiksi, kun se tukka kuitenkin olisi niin lyhyt että sen saa keesityyliin pystyyn... Noidankehä.
Hanze

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Hanze »

Heips!! Olen siis aivan uusi täällä, rekisteröidyin vasta tänään!!

Kuitenkin, hiuskriisi on taas täällä!! Olen jo jonkin aikaa hamunnut permanenttia, mutten ole varma että sopiiko kasvojeni malliin (pyöreä), minkäänlainen permanentti.. Saisi olla aika pienehkö, ei mitään hulluja korkkiruuveja mutta sillain sopivasti taipuisa, on tuota luonnonkiharaa itellä muutenkin.. Alla on kuva minusta (tiedetään, omistan ylisuuren nenän), joten jos voisitte kertoa että sopisiko minkäänlainen permanentti miulle..

http://s258.photobucket.com/albums/hh24 ... G_2735.jpg

Ja tuossa kuvassa yritän hymyillä, ei sekään onnistu. Kaiken lisäksi olen kotona, joten en ole vaivautunut laittamaan hiuksiani mitenkään.. Ja omistan paksut hiukset, vaikkei se niin selvästi tuosta näykään.
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^En tiedä paljoakaan faktaa siitä, millainen hiusmalli erilaisille kasvoille sopii parhaiten, mutta mun mielestä sulle voisi hyvinkin sopia kuvailemasi kiharat. Tulee mieleen täältä pekaani, joka on äskettäin ottanut permanentin joka sopii tosi hyvin! Tuolla on kuvia hänen kiharoistaan : http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=3976.915

Niin, ja tervetuloa juurikasvuun :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Hanze

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Hanze »

Kiitokset Blueberry!!

Puhuin äitini kanssa noista kiharoista ja hän oli sitä mieltä, että kun meillä on näin paksu tukka, niin kun otan permanenti niin en mahdu ovesta sisään tukkani kanssa.. Mutta onhan permanenttimalleja vaikka kuinka paljon erilaisia(?)

Aikaisemmin olen omistanut lyhemmät hiukset ja nyt kun katson vanhoja kuvia niin nehän sopivat kuin nenä päähän.. Mutta en TAAS viitsisi leikata lyhyitä juuri kun olen saanut kasvatettua 6com korvanlehden alapuolelle. Ja sitten on vielä tuo luonnonkihara joka on niskassa ja korvanlehden kohdalla..

Tarvitsen oikeasti sellaisen mallin, joka on helppohoitoinen ja helppo laittaa aamuisin opiskelemaan lähtiessä..

Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^ Mä ehdottaisin jotakin mallia, jossa painopiste olisi tuota kuvan mallia ylempänä ja tasapainoittaisi kasvojesi ja poskiesi pyöreyttä. Vaikka malli ei olisi päälaelta mitenkään pöyheä, nousisi painopiste ylemmäs jo pelkästään pituutta lyhentämällä. Nyt juuri nuo kasvatetut osiot korvien alapuolella vetävät painopistettä aivan liian alas. Eli siis lyhyempää suosittelisin. Valitettavasti en seuraa yhtään mitään hiusmallisivustoja, joten en tähän hätään edes tiedä mistä sopivia kuvia löytyisi. Yksi helppohoitoinen malli voisi olla, että lyhentäisit pituutta alhaalta sivuilta ja niskasta, mutta jättäisit päällihiukset pidemmiksi. Silloin tukka ei myöskään ehkä tuntuisi niin lyhyeltä, kuin kauttaaltaan hyvin lyhyessä mallissa.

Jos hiuksesi todella ovat kunnolla paksut, voisi ilmavuutta hakea permanentin sijaan sopivalla kerrostuksella. Permanenttihan lisää massaa, vaikka olisikin loivilla kiharoilla tehty.
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

Hiuskriisi jatkuu yhä. Oi auttakaa  :-[  Tilanne on ihan kamala, joudun käyttämään myssyä koko ajan kun ei näitä saa mitenkään. Miten ihmeessä leikkautan nämä? Tarkoitus olisi tosiaan puolipitkäksi kasvattaa, joten pituudesta ei välttämättä saisi ihan kauheasti lähteä. Tässä hirvitys joka suunnasta:

Kuva
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin