Hiusmallikriisi

Leikkaukset sekä kampaukset
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Manna »

Manna kirjoitti:
Manna kirjoitti: Mun tekisi niin mieli poikkaista tukkani polkkatukaksi tai ainakin lyhentää reippaasti ::)
Katsos vaan, olen näköjään pohtinut samaa asiaa neljä vuotta sitten :) Ilmeisesti kesä ja lämpimät ilmat saavat mun pohtimaan tämän "karvamaton" poikkaisemista tasaisin väliajoin.

Olen totta puhuakseni kyllästynyt ostamaan kuukauden välein uutta hoitoainetta ja ja ja ja.... sitten voisin heilutella ikäkorttia eli jossain vaiheessa pidempi hiusmalli alkaa vanhentaa eikä enää nuorenna :P

Vähän vaan arveluttaa, että kasvavatko hiukseni enää lyhentämisen jälkeen uudestaan pitkiksi, jos kuitenkin haluaisin ne takaisin.... Tällä hetkellä pisimmät hiukseni ovat lähes vyötärölle asti.
Käyn näköjään tasaisen varmasti tässä ketjussa kirjoittamassa ;D

Multa on lyhennetty vyötärömitasta sellaiset 15 cm viime syksynä ja nyt mua himottaisi long bob eli lob! Haluaisin sellaisen mallin, jota voi tarvittaessa muotoilla raudalla kiharammaksi. En kylläkään tiedä miten tämä rautalankaa muistuttava kova ja lasimainen hiuslaatuni sopii yhteen toiveeni kanssa.

Mulla on 26.3. aika kampaajalle, joten onhan tässä aikaa kerätä inspiraatiokuvia!
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Sulle sopii kyllä pitkä tukka todella hyvin mutta luulen että tuollainen long bobikin näyttäisi hyvältä. :)

Minä olen myös yllättänyt itseni viimeaikoina välillä himoitsemasta long bobia. Toisaalta mulla on niin pitkähiuksisen identiteetti että en oikein osaa kuvitella itseäni sellaisessa tukassa ja pelkään että näyttäisin entistä vanhemmalta ja hiukset entistä surkeammilta. :P Lisäksi olen laiska hiusten laittaja enkä jaksa tehdä kiharoita, föönata tukkaa tms joten lyhyempi kampaus ei luultavasti oikein toimisi mulla, jos se vaatisi laittamista. Pitkään tukkaan saa helposti lettejä ja nutturoita tai ponnarin ja tykkään pitää hiuksia kiinni. Lisäksi ahdistaa ajtus siitä että jos uusi tukka ei miellyttäisikään, niin siinä että saa pitkän tukan takaisin menee ainakin pari vuotta. :( Jään siis vielä miettimään asiaa...
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja wilma »

Muakin himottaisi long bob malli hiuksissa.  :D Mulla on usein ollutkin sen pituinen tukka eikä tästä nykyisestäkään tarvitsisi pätkäistä kuin 10-15cm niin pituus olisi kohdillaan. Tuo on tukanpituutena tosi jees, kun sen saa näppärästi ponnarille, siihen pystyy tekemään kiharaa ja se näyttää hyvältä sellaisenaan auki.
Toisaalta, nykyisestä pituudesta ei ole enää pitkä matka bsl pituiseen tukkaan, tähän saa tosi näppärästi sukkanutturan ym. muita helppoja arkikampauksia.

Pikagooglauksella löytyi tosi kivoja kuviakin, voi höh.  ;D

http://thefoxandshe.com/wp-content/uploads/2014/01/longbob7.jpg

Mä taidan vielä hetken himoita tuota hiusmallia ja sinnitellä tällä tukalla tämän kevään, kesäksi täräytän sitten uuden värin ja mallin.  :D
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja ellen »

Tästä olikin jo puhetta toisaalla, mutta myös minut on vallannut wavy long bob -himo. En vaan yhtään muista miten hartiapituiset hiukset sai laitettua: menivätkö ne kiinni nätisti tai saiko niistä edes pientä nutturaa aikaiseksi. Mutta voih kuinka kauniilta hiukset wavy long bob -mallissa näyttävätkään, kun hakee noilla sanoilla kuvia netistä. Toisaalta himottaisi lyhyempi malli ihan hirveesti, toisaalta taas pelottaa saanko pidettyä kutrit kurissa tarpeen tullen.

Varmasti jollain on tällä hetkellä about hartiapituiset hiukset. Kertokaapa miten hiusten kanssa pärjää ;D .
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja lynx »

^Kyllä mun tukka ainakin menee nutturalle. Toi nutturaoptio on helpompi säilyttää, jos ei leikkauta kasvojen ympärille mitään lyhyempiä osioita. Jos sellaisia on, ne jäävät sitten helposti nutturan ulkopuolelle eikä lopputulos ole välttämättä niin siisti.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Yltääkö sun hiukset kuinka hyvin päälaelle kerättävään nutturaan? Teen aina salille mennessäni päälaelle nutturan, enlä tiiä millaisen kampauksen tekisin salille, jos hiukset eivät ylettäisi päälaelle. Jos osaisin tehdä ranskalaisen letin, niin sillä saisin hiukset pidettyä poissa tieltä salilla rehkiessä, mutta ainakaan vielä en haltsaa ranskista :( .
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja lynx »

^Sun pitää kokeilla seuraavan kerran kun nähdään! :P Kokeilin tehdä nutturaa, ja kyllä sen aika korkealle saa, mutten tiedä miten korkealle sä haluaisit. Niskasta voi jotkut haivenet kyllä jäädä nutturan ulkopuolelle.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Kyllä mullakin jää niskasta lyhyempiä hiuksia nutturan ulkopuolella, kun teen nutturan ihan päälaelle. Mun häätyy räplätä sun hiuksia seuraavan kerran, kun nähdään ;D .
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Manna »

Hunajapupu kirjoitti: Lisäksi olen laiska hiusten laittaja enkä jaksa tehdä kiharoita, föönata tukkaa tms joten lyhyempi kampaus ei luultavasti oikein toimisi mulla, jos se vaatisi laittamista. Pitkään tukkaan saa helposti lettejä ja nutturoita tai ponnarin ja tykkään pitää hiuksia kiinni. Lisäksi ahdistaa ajtus siitä että jos uusi tukka ei miellyttäisikään, niin siinä että saa pitkän tukan takaisin menee ainakin pari vuotta. :( Jään siis vielä miettimään asiaa...
No, mulla on oikeastaan sama juttu, pitkät hiukset lähes aina kiinni. Lettejä en tee, koska se näyttää mulla tosi koomisilta ja nutturoita en osaa tehdä :D Sen vuoksi olen ajatellut ettei mulla ole oikeastaan mitään syytä pitää pitkiä hiuksia. Silloin kun vuonna 2005 aloin kasvattamaan pitkiä hiuksia niin jaksoin kuitenkin laittaa ne lyhyet hiukset, kun ne oli leikattu hyvin.

Mä konsultoin mun kampaajaani, koska hän on niin ässä näissä asioissa <3
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
arkkibakteeri

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja arkkibakteeri »

Hiusten leikkaaminen ihan lyhyeksi vai värjäys, yritän tässä pähkäillä. On ne nytkin lyhyet, mutta toinen puoli on sentin pari alle korvan, sen puolen voisi lyhentää. Toinen puoli onkin ihan lyhyt. Saisi uutta ilmettä & ei menisi hukkaan se, että oon saanut värjättyä hiukseni vahingossa tosi lähelle omaa väriäni. Plus kun nää lyhentäisi, niin ei oisi paljoa enää värjättyä osuutta jäljellä. Tässä mallissa ei kuitenkaan voi myöskään kasvattaa hiuksia, tai voi, jos sitten kun toinen sivu on kasvanut tarpeeksi, niin tasaa pituuden, mutta..&nbsp; :O Näyttäisi aika karsealta se välivaihe. Facebook paljasti, että ekan kerran leikkautin epäsymmetrisen mallin 2010, tässä sitten ollut sen jälkeen pari kertaa ollut pidempi ja sitten taas oon päätynyt tähän epäsymmetriseen malliin. Oisiko siis aika vaihtaa tyyliä..?&nbsp; ;D Haluaisin sellainen ns. rokahtavan leikkauksen, mutta kun omistaa luonnonkiharan, ja kaikki kivat lyhyet mallit on suorille hiuksille, niin..
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja elly »

Mulla on ollut melkeen koko elämäni pitkät ja tasamittaiset tai pitkät ja vähän kerrostetut hiukset. Nyt olen alkanut miettimään sopiiko tällainen tippaakaan mun naamalle. Otsatukkahimo on tosi kova, mutten tiedä uskallanko repäistä, sillä mulla on ollut otsis viimeksi ihan vauvatukassa. En sitten tiedä näyttäisikö sellainen ihan tyhmältä kasvonmuotoni ja oman värini kanssa. Lisäksi mietityttää paljonko laittamista otsis vaatii. Ehkä sellainen sivuotsis olisi lempeä siirtyminen otsatukan maailmaan.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mulla oli ennen sellainen sivuilta ja takaa tosi lyhyt ja päältä pitkä hiusmalli, joka on nyt kasvatteluvaiheessa. Näitä ei oikein voi pitää kun pannalla taaksepäin vedettynä kun on niin erimittaista tukkaa joka puolella, mutta onneksi takaa yltää jo ponnarille kumminkin. Kohta alkaisi olla pituutta sen verran, että jonkinlaisen lyhyehkön mallin näihin saisi leikattua, mutta vaihtoehdot taitaa olla melko rajalliset kun en pituudesta juuri haluaisi pois muuta kun jonkin verran noiden pitkien päällishiusten osalta. Tällä hetkellä oikeastaan ainut fikun näköinen kampaus on tallainen
Kuva

Kiharran päältä vähäsen, pannalla taakse ja takatukasta yltää pieni tupsu ponnarille. :D Ainut vaan, että hiukset alkaa kuitenkin olla päältä jo sen verran pitkät, että melkein kaikki yltää siihen samaan ponnariin takatukan kanssa ja on vaikea saada hiukset tuosta päältä tuollai kuohkeasti.
3b F ii
Arvokas

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Arvokas »


Itsellä on armoton kasvatuskausi menossa. Aina on ollut jotenkin pitkähköt hiukset kunnes nyt lukiossa vedin polkkaan. Näytti hyvältä ja sopi itselle paremmin, mutta sitten tuli rohkeus vetää ihan poikamalliin kun kerta oltiin jo polkkaan uskallettu.
Noh, itse hain sellaista vähän stereotypistä miesten tukkamallia. Jos olette nähneet sen Anastasia-animaatioelokuvan niin sen Dimitrin tukka oli ideana. Ei sopinut yhtä hyvin kuin olin toivonut ja nyt tukan kasvaessa on vaikea näyttää yhtään miltään. Dimitritukka on kasvanut mallista edestä mutta takaa tukka on paljon lyhyempi, mikä vaikeuttaa minkäänlaista kampausta. YO-juhlatkin tulossa enkä tiedä ollenkaan miten tukan laittaisi. Ainakin takahaivenia pitää siistiä ettei kasva takaletti ennen muuta tukkaa.
Vaikea yrittää kasvattaa polkkaa tällä mallilla ja pitäisi varmaan keksiä joku välikampaus että ei näyttäisi niin homssuiselta. :^/ Eli kyllä se lyhyeksi leikkaaminen nyt kaduttaa, mutta tulipahan kokeiltua ja terve tukka kasvaa tilalle.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Nyt se taas sitten iski. Tukkakriisi. Miltei vuosi siitä on kun leikkasin omin pikku kätösin bsl-mittaisen tukkani lyhyeksi ja nyt pituutta on keskimäärin puoleen kaulaan. Tukka näyttää tällä hetkellä mielestäni armottoman tylsältä, koska se on juurikin tässä välivaihemitassa ja vielä omanväristä neitsythiusta.
Painetta aiheuttaa sekin, että viikonloppuna on kaverin häät ja luonnollisestikin haluaisin näyttää siellä hyvältä. Kampausten tekeminen tämänmittaiseen tukkaan on mulle täysi mysteeri, ja kihartaminen vaikuttaa huonolta idealta, koska näytän helposti todella 80-lukulaiselta...

Vähän himottaisi leikata tukka taas lyhyemmäksi ja ehkä epäsymmetriseksi, niin että saisin sitä pörröteltyä pystyyn ja vaikka joka ilmansuuntaan... Pitäisköhän? On sellainen tunne, että nykyinen tukka on vähän turhan kesy ja salonkikelpoinen. (Ja toisaalta vanhoja kuvia katsellessa olen ihmetellyt miksi ylipäänsä pyrin siihen laiskasti makaavaan pitkään tukkaan taas...)

Edit. Aikani ihmeteltyäni päätin kokeilla tukkamallia ihan vaan "sovittamalla". Eli piirsin näytöltä läpi oman naamakuvani ja siihen sitten kiinnostavaa hiusmallia. Nyt haluaisin mielipiteen siitä, sopisiko tuollainen leikkaus kasvoilleni. Etenkin otsis vähän mietityttää. Otsatukkaahan mulla on ollut vaikka minkälaista, mutta tuo on lyhyempi kuin aiemmat...

Kuva
Viimeksi muokannut Hallonnikas, 07 Heinä 2015, 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^Mie en ole tuollaisen lyhyen otsiksen suosija ollut koskaan, mutta siulla on niin hurjan sievät kasvot että niihin sopii varmasti melkein millainen malli tahansa. Ja otsikset vissiin kasvaa nopeasti sit siinä kohtaa jos tuntuukin siltä ettet halua lyhyttä mallia pitää :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Vastaa Viestiin