Franck Provost

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Reeta-
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 106
Liittynyt: 05 Syys 2008, 17:41

Franck Provost

Viesti Kirjoittaja Reeta- »

Löysin marketista Franck Provost -shampoita ja hoitoaineita. Isoissa 750 ml purnukoissa ja hintaa 8,90 euroa. Mainosti kovasti olevansa kampaamotuote, kuten Syoss ja Tresemmekin.  Kukaan ehtinyt näitä vielä kokeilemaan?

Sarjassa oli vaurioituneille ja kuiville hiuksille, värjätyille ja raidoitetuille hiuksille, kuiville ja karheille hiuksille sekä normaaleille hiuksille shampoo ja hoitoaine.

Lisäsin vaurioituneiden ja kuivien hiusten shampoon ja hoitoaineen incit inci-ketjuun.

Osaisiko joku kertoa noista inceistä tällaiselle inci-lukutaidottomalle?
Viimeksi muokannut Reeta-, 29 Joulu 2009, 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1a/b F ii
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja nelma »

Aika peruskamaa kai, silikonittomuudesta plussaa.  :) Hoitoaineessa palmuöljy kolmantena (palmuöljy löytyy myös monien suosikkien inceistä, kuten lorealin RN/NG/NS-naamioista ja Fructisin NR-hoitoaineesta), voisi siloitella ja jämäköittää (omaa päätäni kun mietin).
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Nyt on kokeiltu uudet Franck Provost Expert Repair shampoo ja hoitoaine :) Nämä tarttuivat citymarketista mukaan kun en osannut päättää tresemmen ja syossin välillä, en oikein halunnut niistä kumpaakaan.

Mistä aloittaisin.. Pullot ovat 750ml kokoiset, maksoivat 8.90e/kpl. Katselin muutamien incejä ja ainakin raidoitetuille hiuksille tarkoitetussa setissä oli hoitoaineessa amodimenthiconea, sekä yhdessä toisessakin löysin amoa listasta. Siksipä päädyin tähän expert repair settiin kun en ainakaan omalla (huonolla sellaisella) incin lukutaidolla pongannut mitään yleisempiä silikoneja kummastakaan, shampoosta tai hoitoaineesta.

Shampoo vaahtosi ihanasti! Sellaista mega vaahtoa, pesi mielestäni hellävaraisesti ja kyllä ekan kokeilun perusteella tykkäsin.

Hoitoaine oli paksua, levisi todella hyvin ja jätti hiukset lyhyellä vaikutusajalla todella liukkaiksi ja sileiksi.

Vielä on pyyhe päässä, eli täytyy kirjoitella lisää kun hiukset on föönattu.

Nyt on hiukset föönattu ja haaveeksi jäi ''loistotuite.'' Ainakaan tämä combo ei sopinut minulle, sillä se teki juuri sen mitä hiustuotteissa vihaan eniten; jätti hiukset mielettömän pehmeiksi ja höttösiksi. Tyvestä hiukset menevä päätä myöten ja latvat sojottavat kuin cocerspanielin korvat. Plus tuoksu on aika häiritsevä, ihan kuin jokin miesten deodorantti.

Viimeksi muokannut Neriana, 04 Tammi 2010, 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja Antur »

Piti sortua ostamaan se kuivien ja karheiden hiusten hoitis kun suht halvalla sai (7,90€ taisi olla hinta Anttilassa), vielä en ole testaamaan ehtinyt mutta inci vaikutti omien hyvin heikkojen kokemusteni ja ymmärryskykyni mukaan kohtalaiselta. Amodimethicone on miun päässä toiminut tähän asti loistavasti (pitäisi edelleen selvittää tämän ja esim. dimethiconen ero, kun jälkimmäinen ei mielestäni pelitä), joten en nähnyt syytä sitä vältellä, päinvastoin ;) Katsotaanpa mitä käy, ihan positiivista jos löytyisi hyvä+halpa jättipullohoitis jatkuvan pikkupurkkien ostelun sijaan.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja Neriana »

^ Minä olen ymmärtänyt että amodimenthicone on se niin sanottu ''latistava'' silikoni, eli raskaampi ja moni ei pidä tästä juuri sen latistavuuden takia. Amodimenthiconea löytyy yleensä nimenomaan vaurioituneiden hiusten tuotteista sekä kiharille hiuksille tarkoitetuista tuotteista, tarkoituksena latistaa kuivien hiusten pörröisyys/kiharien hiusten pörröisyys. Tavallinen dimenthicone on ilmeisesti kevyempi ja sillä on vain silottava vaikutus, mutta se ei jätä yhtä raskasta lopputulosta. Oliko vähän hankala selitys :D

Minun päässäni toimii nimenomaan pelkkä dimenthicone, ja tuntuu että tuotteessa on jopa oltava sitä. Silikonittomat tuotteet eivät pitkällä ajalla toimi ja amodimenthiconea sisältävät rasvoittavat hiukset ja latistavat ne, pesun jälkeenkin hiukset näyttävät likaisilta.
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja Antur »

^Nonih, selvisihän se miksi sitä about kaikki muut paitsi minä inhoavat :D Miulla on pitkät, kiiltävät, paksut ja suorat hiukset, ja nimenomaan haluan niihin sitä raskautta, jotta "laskeutuvat" kauniisti eivätkä pörröönny tai lentele. En koskaan käytä silarillisia hoitiksia tyveen, mutta korvista alaspäin amodimethiconea sopivasti sisältävät ovat olleet ihan loistavia, sopivasti käytettynä. Taitaa mennä jo luurankoja kaapissa-osastolle... ;D

Dimethicone ei tosiaan tälle tukalle tunnu tekevän juuri juuta eikä jaata, varmaankin juuri siksi että haen sitä raskasta tuntua. Kiitoksia Neriana, tulipahan tämäkin lopulta selvitettyä kun pitkään olen noiden eroa yrittänyt itselleni selventää :)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja siili »

Antur kirjoitti: Piti sortua ostamaan se kuivien ja karheiden hiusten hoitis kun suht halvalla sai
Joko sä kokeilit Expert Nutrionia? Tai onko joltain muulta mitään kommentteja sarjasta? Kannattaako ostaa? Haen samaa "raskautta" tukkaan kuin Antur, joten voisin minäkin tykätä tuosta Nutrionista. Hinta ei ainakaan ole paha! Koska en pelkää silikoneja, myös Expert Shine kiinnostaa minua. (Oletan vain sen kiiltoa tuovana tuotteena sisältävän niitä, inciä en ole nähnyt.)

Ei viitsisi ostaa jättipöniköitä hoitoainetta kaappiin lojumaan, jos nää onkin ihan syvältä. Meillä kun mies ei käytä hoitista, joten ei voi lykätä huonoja tuotteita sille kulutettavaksi.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja nelma »

Mä kattelin vähän Anttilassa noiden incejä yleisesti ja ainakin hoitoaineiden incit näyttivät pikavilkaisulla kaikki linjasta riippumatta varsin samanlaisilta. :( Kaikissa homma näytti perustuvan palmuöljyyn ja Amodimethiconeen. Tuo Reeta-:n kokeilema taisi olla ainoa ilman silikonia oleva hoitis.
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja Antur »

^^Ainakaan talvikuivalle tukalle tuo ei yksinään jaksa tehdä kummoisiakaan, mutta olen käyttänyt tuota "jatkamaan" paremmiksi kokemiani hoitiksia (uskaltaakohan tunnustaakaan, Elvitalin NutriGloss on ollut ykköskulutettavana ja hyvin on pelannut... ::)) ja lisäksi olen lotrannut öljyjä joukkoon. Sillä tavoin pelaa mukavasti, kuluupahan hitaampaa tahtia niitä parempia aineita :)

Jonkin aikaa yritin silareita muka vältellä, mutta totesin että turhaa touhua tämän letin osalta. Näyttää potenssiin kolmetoista paremmalta sopivalla silaripommilla höystettynä ja haittavaikutuksia ei ilmene, eli miksi kiusata itseään :P
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
ainokainen

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Ihan saman olen huomannut. Silareiden välttely teki minunkin pitkästä, suorasta ja paksusta tukastani elottoman ja karhean. Silarit takaisin kehiin vaan, niin johan tuntuu ihan toisenlaiselta! Menenkin muuten heti tänään ostamaan näitä tuotteita, täytyykin ehdottomasti kokeilla. Pistän raporttia pian...

Edit: Kokeilin sarjan Expert Nutritionist -shampoota ja hoitista. Ei nämä kyllä kauhean isoa vaikutusta minuun tehneet. Shampoo vaahtoaa ja pesee tosiaan ihanasti, mutta tuoksu on aika hirveä. Hoitis on makuuni turhan lirua, eikä tunnu mitenkään erityisen kosteuttavalta. En myöskään huomannut mitään "latistavaa" vaikutusta, päinvastoin nämä jättivät hiukset todella ilmavan tuntuisiksi. Ihan kelpo peruskamaa, mutta olisin ehkä toivonut hoitavuutta vielä enemmän.
Viimeksi muokannut ainokainen, 04 Helmi 2010, 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
leben
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 01:37

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja leben »

Olin ostamassa hoitista eilen ja törmäsin näihin tuotteisiin. En kuitenkaan uskaltanut ostaa ennen kuin olisin lukenut kommentteja niistä. Turhan iso pötikkä jäädäkseen kaappiin, etenkin kun siellä edelleen nököttää edellisetkin Tresemmet..
Nyt on muuten tullut paljon näitä "kampaamo-laatuisia" sarjoja marketteihin. It makes me wonder..&nbsp; ::)
1b M ii n.66cm huijausmitalla. Hiuksissa nyt: Elumen RR@all /shokkivärit-Impulsiivinen shoppailija-

Blogini: http://meikkimonsterinmaailma.blogspot.com/
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja Mena »

^ Nyt on muodissa isot purkit "kampaamolaatua", vähän kuin Tigimania. ;) Mä en ole näihin vielä törmännyt, jonkun lehtimainoksen kyllä näin. Onkos kukaan ehtinyt kokeilla sekä Tresemmeä että näitä?
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Tiedän että tää on tolkuttoman OT, mutta kun pakko päästä purkamaan sydämeltä tämä; näin kyseisen hiustenhoitosarjan mainoksen, ja kaik muu meni ohi kun tuijotin vaan tyylikkäästi ikääntynyttä Mr Bean'iä.... ;D
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Melisande

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja Melisande »

^ ja itseä häiritsee, että herran naama on pullojen kyljessä. En mä halua katsella vanhaa ukkoa suihkuhetkeni aikana!&nbsp; :D
Mutta siis miksi se on pitänyt pulloon liittää, en tajua..
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Franck Provost

Viesti Kirjoittaja SannaS »

^Se on siellä tirkistelemässä tietenkin ;) Itse en kyllä edes huomannut sitä ukon naamaa! Näitä täytyy varmaan kokeilla, jos ei muuten niin sheivaamiseen, tollainen iso purnukka jossa on pumppu, olis niin kätevä monen muunkin tavaran säilytyspullona jos alkuperäinen sisältö ei osoittaudukaan hyväksi.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Vastaa Viestiin