Hiusväriallergia

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Noramaria

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Noramaria »

Itsekin olen allerginen PPD:lle eli yhdeltä nimeltään fenyleenidiamiineille, jotka vilahtelevat aika usein noiden kaupan värien ainesosaselosteissa. Nyt olen kuitenkin huomannut, että useimmissa lukee näin: sisältää fenyleenidiamiineja (tolueenidiamiini).

Tietääkö joku, onko tuo tolueenidiamiini (en ole ikinä kuullutkaan) siis joku fenyleenidiamiiinin johdannainen, vai ihan sitä itseään? Ylipäätään kuitenkin yhtä allergisoivaa, olettaisin.
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^Johdannainen on, joten aika varmasti allerginen saa oireita.  :-\

Muistakaa myös, että ripsien ja kulmien kestoväreissä (varsinkin mustassa ja sinimustassa) voi olla PPD:tä tai sen johdannaisia!
Viimeksi muokannut Kathy, 28 Elo 2011, 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
anna_bella

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja anna_bella »



Epäonnistuin kotiblondauksessa ja menin seuraavana aamuna kampaajalle korjauttamaan tulosta >>uudet värit päähän ja seuraavana päivänä huomasin päänahkaan ilmestyneen punaisia pieniä "näppyjä" ja karstaa.. jtn vetistä ne myös erittivät. Pahasti ei kutise, näpyt vain muuten häiritsevät. Tuliko tämä näin tiheästä värjäyksestä vai olenkohan lopullisesti allergisoitunut jollekin väriaineelle? Mitä olette näpyillenne laittaneet? Minulla on Hydrocortison 0,5% :ta, sen pitäisi allergiseen ihottumaan tepsiä...
bree hodge
Haiven
Haiven
Viestit: 44
Liittynyt: 13 Maalis 2010, 14:25

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja bree hodge »

Oon tainnu nyt tulla allergiseks hennalle  :# Vuoden päivät olen värjäilly ja parin viime kerran jälkeen kiinnittänyt huomiota karmeaan kutinaan. Eilen värjäsin ja vieläkin varsinkin niskassa syyhyttää ja tuntuu pari näppyä. Mietin vaan mitä sitä sitten tekis tukkansa kanssa, jos tämä allergia on totta. Kasvatus projektikin menossa. Karseen juurikasvun kanssa en voi elää ja en halua aloittaa kestoväri kierrettä. Oma väri maantien ruskea. Onnistuisikohan jollain raita systeemillä kasvattaan omaa väriä ja pikkuhiljaa pääsemään hennasta eron?
kasvatan tukkaa ja lapsiani..
Ekku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Marras 2009, 00:08

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Ekku »

^ Sama homma minulla... :( Oon nyt muutaman kerran värjänny hennalla+indigolla ja saanut aikaan tummanruskean ihanan kiiltävän värin... mutta mutta. Minulla myös alkaa hetki värin levittämisestä kutina, johon olen ottanut antihistamiinia. Nyt edellisen värjäyskerran jälkeen huomasin juuri näitä näppyjä päänahassa, jotka kutisee... ;( Luulin löytäneeni nyt minulle sopivan vaihtoehdon kemikaalipommeille, mutta kun ei niin ei. Minulla myös kasvatus menossa ja tukka on miltei kainalomittainen jo. En tiedä uskaltaako värjäilyjä kovin kauaa enää jatkaa, koska pelkään, että allergiaoireet pahenevät ja lopulta menee kurkku tukkoon ja joutuu jonnekki adrenaliinipiikille. :(

Tiiä mitä tässä sitten tekisi. En halua leikata missään nimessä, nämä on jo niin kivan mittaiset....
Ylikasvanut poikatukka omalla värillä, kohti polkkaa mennään nopeaa tahtia.

i <3 my natural hair colour
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja marrriik »

Hennaan on lisätty monesti PPD:tä :(

Varmaan vaihtoehtoja ei ole kuin kolme. Joko alkaa värjätä hiusta Elumenilla, jossa kyseistä PPD:tä ei ole, alkaa raidoittaa/vaalentamaan hiusta vaalennusjauheella tai lopettaa värjääminen.
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja marrriik »

anna_bella kirjoitti:

Epäonnistuin kotiblondauksessa ja menin seuraavana aamuna kampaajalle korjauttamaan tulosta >>uudet värit päähän ja seuraavana päivänä huomasin päänahkaan ilmestyneen punaisia pieniä "näppyjä" ja karstaa.. jtn vetistä ne myös erittivät. Pahasti ei kutise, näpyt vain muuten häiritsevät. Tuliko tämä näin tiheästä värjäyksestä vai olenkohan lopullisesti allergisoitunut jollekin väriaineelle? Mitä olette näpyillenne laittaneet? Minulla on Hydrocortison 0,5% :ta, sen pitäisi allergiseen ihottumaan tepsiä...
Kuullostaa enemmän, että päänahka olisi hiukan palanut vaalennuksesta johtuen. Kosteutta kehiin päänahkaan.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

^^ Itse en ole koskaan törmännyt hennaan missä olisi mitään ylimääräistä, mutta se varmaan johtuu siitä että olen jo kauan tiennyt mitä etsin. Sekoitusväreissä kannattaa olla tarkkana, mutta jos ostaa puhdasta henna- ja indigopurua faktat tietäen, niin on aika pieni mahdollisuus saada käsiinsä jotain muuta kuin ehtaa kamaa. Ja tässäkään asiassa ei kannata luottaa kampaajiin tai myyjiin, vaan ottaa ihan itse paketti syyniin.

Ekku ja bree hodge : Tosiaan, jos henna/indigo aiheuttaa allergiaa niin kannattaa antaa mieluummin periksi kuin odottaa pahempia reaktioita. Jos pystyy käyttämään suoravärejä tai sävytteitä niin suosittelisin ehkä ennemmin niitä kuin ainakaan vaaleammaksi raidoittamista. Toiset saa jotenkin mystisesti poistettua hennaa vaalentamalla, mutta itselläni se ei liikahdakaan, hius vaan muuten vaalenee. Ja indigohan saattaa sitten poistettaessa loistaa sinivihreänä aika iloisesti. ;D Hennan päälle värjääminenhän ei ole kestoväreilläkään mitenkään vaarallista, ainut vaan että värit eivät oikein tahdo pysyä hennatussa tukassa.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja marrriik »

Tässä vähän juttua mustasta hennasta


http://www.coloria.net/varit/parafenyleenidiamiini.htm
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

Oon värjännyt hiuksiani n. kahdeksan vuotta, enimmäkseen mustiksi, pari vuotta sitten aloin vähentää ja siirryin lopulta vuosi sitten vaaleisiin kuparinsävyihin allergisoitumisen takia. Mutta eihän se vaalentaminen ja punaiset värit pidemmän päälle ollut ainakaan fiksumpi vaihtoehto, joten yritin siirtyä tummaan ruskeaan, (creme glossilla), mutta mustaksihan se veti. Ensin olin riemuissani, mutta ihan oikeasti pitäisi päästä tuosta tyvikasvun värjäyspakko-kierteestä...

Allergisoikohan tuo toisessa ketjussa mainostettu color b4? Vai millä saisi helpoiten väriä kemikaalittomimmin kohti tummanruskeaa, eli omaa väriä?
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja marrriik »

Värinpoisto ei allergisoi, eikä tuon Color B4 pitäisi allergisoida. Ehkä helpoin keino päästä omaan väriin olisi tehdä värinpoisto hiuksiin, ja sen jälkeen värjäys esimerkiksi Elumenilla.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Kaikelle voi olla allerginen. Toisessa ketjussa, joku raportoikin saaneensa oireita B4:sesta.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
maiskuli

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja maiskuli »

Juups!

Mulla taitaa olla aika erikoinen hiusväriallergia sillä olen allerginen hennavärille!!
Oireina päänsärky, hengenahdistus, kuumotus, korvien kutina ja jälkeen päin korvat oli pitkään todella kipeät :(

No onko teitä muita hennaväriallergisia täällä? Jos on niin mitä oireita sait?

Olen hiukka huolestunutkin siitä että kun hennaväristähän sanotaan että sopii allergiselle mutta jos on allerginen hennavärille niin saanko mahdollisesti jatkossa vielä oireita tavisväreistä?
Nyt on kova yritys kasvattaa oma väriä takaisin mutta varmaan ei helppo tuu oleen.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

^ Hennahan on kasvi, ja siitä voi saada allergisia oireita siinä missä vaikka paprikastakin. Ja voi hyvinkin olla että henna-allerginen ei saa mitään oireita muista väreistä. Kannattaa kuitenkin ehdottomasti tehdä allergiatesti mikäli yhtään epäilyttää. Ohjeet simppeliin testiin löytyy jokaisesta väripurkista (ainakin ennen oli) ja varmasti myös netistä.

marrriik kirjoitti: Tässä vähän juttua mustasta hennasta


http://www.coloria.net/varit/parafenyleenidiamiini.htm
Musta "hennahan" ei ole hennaa nähnytkään, vaan on käytännössä ihan tavallista kestoväriä. Kukaan viisashan ei todellakaan pidä kestoväriä ihollaan niin kauan kuin mitä henna vaatii värjätäkseen. Ja jos tosiaan tietää mitä on ostamassa, niin on varsin pieni todennäköisyys törmätä noihin kemiallisiin sotkuihin hennassaan, tai muissakaan pelkkää jauhettua kasvia sisältävissä väreissä. Tietenkin jos ihan sokkona ostaa mitä tahansa missä lukee "henna" niin voi käydä pahasti.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
maiskuli

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja maiskuli »

ja ihan luonnonhennaa oli noi mulla. Ikävöin edelleen sitä hennaväriä kun sillä sai niin hyväkuntoiset hiukset ja kauniin värin.

En sitten tiedä onko hennaväri sen arvoista että kärsii oireista.?
Voiko sitä hennan hajua saada peitettyä?
Varmaan toi vaikutusaikakin tekee siinä jotain että jos on pitkään muhimassa niin kai se enemmän sillon voi oireita tehdä.? Se haju kestää hiuksissa ihan sika kauan &nbsp;:-[
En sitten tajua miks korvat voi tulla siitä kipeiksi.? meneekö sitä jauhetta muka korviin vai tuleeko sekin siitä hajusta.?

Onko mulla sitten mitään mahkuja värjätä hennalla? Mä en haluu niitä myrkkyjä päähäni(perusvärit)

Edit. ja lisäystä vielä että en halua enkä aio värjätä normiväreillä enää koska kuluttavat hiusta.
Ainoa vaihtoehto on henna tai sitten värjäämättömyys.

se siinä sitten onkin että jos innostun ottamaan riskin ja hennaamaan niin pitäis aina hennata vaikka siitä tulisi allergiaa

Peräkkäiset viestit yhdistetty.

Viimeksi muokannut maiskuli, 25 Loka 2011, 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin