Hiusväriallergia

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Hue »

Minä ainakaan en löydä tuosta edes johdannaisia, mutta tarkista vielä varoitusteksteistä lukeeko siinä, että "sisältää fenyleenidiamiineja".
Noramaria

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Noramaria »

Ei lue. Olisikohan peräti fenyleenidiamiiniton tuote, hmm..
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Niinhän tuo näyttäisi olevan, kuten vaalennusaineet yleensäkin (kuten edellisellä sivulla taisi olla puhetta).

Jännä juttu, että yleisen käsityksen mukaan vaalennusaine on kuitenkin hiuksille vahingollisempi kuin väri... Ainakin englanninkielisessä maailmassa tuntuu olevan vallalla käsitys, että bleach (vaalennusaine) on myrkkyä hiuksille, varsinainen hiusväri eli colo(u)r hiusystävällisempi. Toki vaikutus elimistöön (ppd) ja hiuksiin ovat eri asia, mutta kuitenkin.
Viimeksi muokannut Suvivilja, 11 Maalis 2012, 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 1b F ii *
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Ice »

Niinhän se onkin, jauhevaalennus eli bleach on sitten taas eri asia kuin vaalentava kestoväri.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Niin, sitä juuri tarkoitinkin, että miten vaalennusväri (tai muukaan väri) on jauhevaalennusta / vaalennusainetta (kuten esim. tuo yllämainittu Liven Absolute platinum) parempi tai hellävaraisempi..? Kun jälkimmäinen kuitenkin on 'ppd free', toisin kuin ensin mainittu. Ota nyt näistä selvää ;)
* 1b F ii *
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Ehkä sen takia että itse vaalennusjauheessa + vetyperoksidi on enemmän ytyä mitä tulee siihen hiuksen pinnan rikkomiseen että saadaan sitä pigmenttiä pois hiuksesta jollon hius tietysti jossain määrin rasittuu ja karhenee - väreissä taas on sen ohella ennen kaikkea pigmenttiä ja erilaisia hoitavia aineita, niiden tarkotushan on vaan värjätä tai taittaa vaalennettua lopputulosta, oli PPD:tä tai ei.

Kyse on ihan eri ongelmasta - hiusten kunto, tai koko elimistön "kunto" eli terveys, jos PPD:tä ajatellaan.

Aikoinaan kun monet kampaajat sano että ei ne lähe vaalentamaan jotain hyvin tummaks värjättyä tukkaa, koska se on NIIIN rasittavaa hiuksille, niin jo ilmeestä näki et se on kampaajalle enssijasesti vaativampi urakka ku hiusten värjäys - kampaaja joutuu enemmän funtsimaan et mitä täs nyt tehdä, laittamaan eri vahvusta peroksidia eri pitusiks ajoiks tyveen, pituuksiin ja latvoihin - tsekkaamaan hieroen välillä et alkaaks se jo vaikuttaa etc.
Värjääminen, jopa folioilla, on iisiä tohon verrattuna kun tietää mitä tekee, se on aika täsmäpuuhaa.

Ja vaalennuksessa on myös se et asiakas tulee helposti viel takasin, et ei tää oo viel hyvä ja vielä kerran. Eli jotku kampaajat ainaki aikoinaan sano sen takia mieluusti et se vaalentaminen on niin järkky juttu, joopa joo....eihän se ihan suoranaista hoitoa ole, mut hyvillä aineilla pari kolme kertaa tehtynä, ei mun tukka ainakaan aikoinaan mikskään menny, oli vaan suorastaan paksumman ja paremman näkönen ku ennen vaalentamista.

Niin, tää vaalentaminen on mulle myös yks vaihtoehto - sit ei tarttis enää funtsia mitään värejä ja niistä mahd tulevia reaktioita, kävisin vaan sillon tällön ottamassa vähän vaaleita tai ihan vaaleenpunertavia raitoja, voisin laittaa itekki.

Taidan kallistua tähän vaihtoehtoon, jos laittas ite vaaleet raidat ja värjäis ne sit jollain kullanpunertavalla suoravärillä, niissä nyt ei pitäs olla ppd:tä.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

beachbunny kirjoitti: Ehkä sen takia että itse vaalennusjauheessa + vetyperoksidi on enemmän ytyä mitä tulee siihen hiuksen pinnan rikkomiseen että saadaan sitä pigmenttiä pois hiuksesta jollon hius tietysti jossain määrin rasittuu ja karhenee - väreissä taas on sen ohella ennen kaikkea pigmenttiä ja erilaisia hoitavia aineita, niiden tarkotushan on vaan värjätä tai taittaa vaalennettua lopputulosta, oli PPD:tä tai ei.

Kyse on ihan eri ongelmasta - hiusten kunto, tai koko elimistön "kunto" eli terveys, jos PPD:tä ajatellaan.
Näin vähän ajattelinkin ;) Jännä että monet sitten tuntuvat asettavan hiusten kunnon elimistön kunnon edelle... (Tuota "bleach is evil" -asennetta olen nähnyt mm. LHC:ssä.)
* 1b F ii *
Luciana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 534
Liittynyt: 29 Joulu 2010, 15:25

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Luciana »

beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Farouk Systemsin sivuilla oli  uutinen, joka on kyllä vallankumouksellinen - mikäli väitteet TOSIAAN pitää paikkansa tämän värin suhteen - nimittäin että FS tuo nyt markkinoille CHI-kestovärin joka ensimmäisenä maailmassa (no, onhan Elumen...) ei sisällä lainkaan PPD:tä !
Varjotar

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Mä en uskalla iskee enää _mitään_ hiusväriä päähäni, vaikka tuoteselosteissa ei PPD:tä oiskaan. Oireet ei olleet allergian puhjetessa pahenevaa pään kutinaa hurjempia, mut kiitti mulle riitti. Niin hullu en oo, että uskaltaisin enää riskeeraa yhtäkään kertaa, vaikka kuinka ärsyttää oma väri.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Aika lailla sama fiilinki on alkanu tulla mullekki - tosin siihen on vielä matkaa että ois selkeesti hopeisenharmaan vivahteiset 7-asteiset - voi olla et päädyn tasottamaan ainakin kokonaisilmettä jollain värivaahdolla -

tai sitten jossain vaiheessa otan pituuksiin ihan vaaleita kullanpunertavia raitoja - mun mielestä em mainittu tyviosuus ja aika lämpimät 5-6 asteiset kastanjanruskeet pituudet ja latvat on hankala kestää,

ja joo, en aio leikata niitä pois.
nankki

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja nankki »

Tiedän,että kyseisistä aiheista on kirjoitettu ja paljon täällä,mutta uhallakin aloitin uuden viestiketjun.
Eli mulla todettiin ppd-allergia kohta vuosi sitten. Sen jälkeen en ole värjännyt tukkaani kuin kerran
Logonan mustalla värillä ja lopputulos ei miellyttänyt ja toisekseen se oli äärimmäisen sotkuista puuhaa.
Nyt tukkani on kasvanut reippahasti ja noin puolet on jo omaa väriäni,eli perussuomalaisen *maantieharmaa*
Mutta olen lueskellut että olisi tuo Biozell sävyte,joka sopii allergikolle.
Tahtoisin tietää ja mahdollisesti nähdä kuvia ennen ja jälkeen kun on värjätty yötaivaan tummalla (vai mikä sen
Mustan nimi olikaan) ja suklaan ruskealla. Ja mahdollisesti niiden yhdistelmästä.
Kuinka hyvin tarttui vaaleampaan juurikasvuun?oliko helppo levittää tukkaan?oliko kestävä? Ja viimeiseksi
Mistä Helsingissä kyseisiä värejä saa ostettua tai vastaavasti tilattua.

Kiitos etukäteen,jos joku osaa/jaksaa/viitsii/vaivautuu kertomaan kokemuksiaan.

Siirsin tämän tänne hiusväriallergia-ketjuun kuitenkin :)
Viimeksi muokannut nankki, 26 Maalis 2012, 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja tipson »

^ Biozellia löytyy useista marketeista ja tavarataloista. Sävytteitä olen löytänyt vaihtelevasti hiusvärien luota tai muotoilutuotehyllystä. Sävyte pysyy värjäämättömässä hiuksessä 1-2 pesua ja värjätyissä latvoissa ihan kunnon mukaan. Suklaanruskeaa olen kokeillut ja on oikein mukavan sävyinen, mutta kuvia en ole huomannut ottaa ;) Sitä olen sekoittanut KC:n coffeen kanssa --> tummempi ja tuhkaisempi. Biozellin sävytteistä löytää tosiaan tietoa ainakin suoravärit -keskustelusta ja hakusanoilla!
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Niin ei tuo Biozellin sävyte ole tarkoitettu hiusten värjäämiseen, vaan jo olemassa olevan sävyn ylläpitämiseen. En usko, että sillä saa tummennettua värjäämätöntä tyvikasvua kuin max asteen ja tosiaan se huuhtoutuu seuraavassa perussa jo pois.. Oman kokemukseni mukaan (Biozellin viileän vaalea&hiekan vaalea) tuote ei ole edes kovin voimakkaasti sävyttävä.
nankki

Vs: Hiusväriallergia

Viesti Kirjoittaja nankki »

No entäs onko kellää kolemusta logonan voidemaisista väreistä
Nougat,intian kesä tai teak? Kuinka hyvän lopputuloksen sai?
Vastaa Viestiin