TRESemme hiustenhoitotuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^ Jännä, mun hiuksiani tuo ei latista ollenkaan, vaikka mulla on todella liukas ja lasimainen hiuslaatu, joka lätsähtää liian raskaista hoitoaineista. Kovin tuntuu olevan yksilöllistä tämä hiustuotteiden sopiminen. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
moderninainen

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja moderninainen »

Mä olin ilmeisesti käyttänyt tuota vanhaa Naturals-hoitoainetta tietämättäni. Vähän hämäävää, kun tuotteeseen lätkästään se "new" lätkä vielä 2v. sen jälkeen kun se on oikeasti tullut kauppoihin.&nbsp; Nyt mulla on ilmeisesti sitten sitä "oikeasti uutta" ja ainakin näin pikaisesti latvoihin hutaistuna vaikuttaa yhtä pätevältä kuin edellinenkin&nbsp; <3

höpönasu

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

Oletteko jo nähneet kaupoissa tätä uutta Renew-sarjaa? Shampoo, hoitis, maski ja spray. Incit toki kiinnostais.. :3
Lateysha
Haiven
Haiven
Viestit: 29
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:58

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Lateysha »

Täällä on myös yksi Naturals-sarjan rakastaja! Olen käyttänyt kyseistä hoitoainetta monta vuotta ja varmaan viisi pulloa yhteensä. Nyt käytössä yksi ja jemmassa vielä yksi vanha hoitoaine ja kiva kuulla, että uusikin toimii yhtä hyvin. Kosteuttaa ja siloittaa todella hyvin kuivia, vaalennettuja hiuksiani ja toimii myös jätettävänä oikein mainiosti. Shampoota on tullut myös käytettyä monta pulloa ja loistavaa tavaraa sekin. Todella laadukasta tavaraa erittäin halvalla hinnalla.&nbsp; :ts Varsinkin kun näitä näkee joskus "ota kaksi maksa yksi"-tarjouksissa.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Onko Naturals-shampoossa silikonia? Olen kuullut kokemuksia, että shampoo ei olisi niin hyvä kuin&nbsp; hoitoaine on. Kyseinen Naturals-shampoo kuulemma aiheuttaa päänahan kutinaa. Itselläni ei ole kokemusta, en ole kokeillut, vaikka kiinnostaisi tietää onko näin.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

höpönasu kirjoitti: Oletteko jo nähneet kaupoissa tätä uutta Renew-sarjaa? Shampoo, hoitis, maski ja spray. Incit toki kiinnostais.. :3
Muakin kiinnosti tää sarja (jos siis kyseessä on mainoksissa näkyvä Renewal Hair & Scalp), kun tukkeutuvan päänahan ja kuivien hiusten yhdistelmällä kaikki päänahan vuoksi tehty kiinnostaa. En ole käynyt kaupoissa katsomassa, mutta haeskelin incejä, ja Amazonista löytyy tällaisia:

Renewal Hair & Scalp -shampoo:
WATER (AQUA), SODIUM LAURETH SULFATE, COCAMIDOPROPYL BETAINE, DIMETHICONOL, HELIANTHUS ANNUUS (SUNFLOWER) SEED OIL, GLYCERIN, TOCOPHERYL ACETATE, PANTHENOL, LYSINE HCI, MELALEUCA ALTERNIFOLIA (TEA TREE) LEAF EXTRACT, ASCORBIC ACID, NIACINAMIDE, FRAGRANCE (PARFUM), SODIUM CHLORIDE, ZINC PYRITHIONE, DMDM HYDANTOIN, CARBOMER, DIMETHICONE, CITRIC ACID, GUAR HYDROXYPROPYLTRIMONIUM CHLORIDE, ZINCE SULFATE, TEA-DODECYLBENZENESULFONATE, PPG-9, METHYLISOTHIAZOLINONE, METHYLCHLOROISOTHIAZOLINONE, MICA (CI 77019), TITANIUM DIOXIDE (CI 77891)

Renewal Hair & Scalp -hoitoaine:
WATER (AQUA), CETEARYL ALCOHOL, CYCLOPENTASILOXANE, DIMETHICONE, STEARAMIDOPROPYL DIMETHYLAMINE, HELIANTHUS ANNUUS (SUNFLOWER) SEED OIL, LYSINE HCI, TOCOPHERYL ACETATE, PANTHENOL, MELAEUCA ALTERNIFOLIA (TEA TREE) LEAF EXTRACT, ASCORBIC ACID, NIACINAMIDE, GLYCERIN, BEHENTRIMONIUM CHLORIDE, FRAGRANCE (PARFUM), DIPROPYLENE GLYCOL, LACTIC ACID, ZINC PYRITHIONE, DMDM HYDANTOIN, ZINC SULFATE, SODIUM CHLORIDE, TEA-DODECYLBENZENESULFONATE, METHYLISOTHIAZOLINONE, METHYLCHLOROISOTHIAZOLINONE

Mulle nämä näyttävät kyllä aika hirveiltä. Shampoossa on raskaita silikoneja ja iso määrä öljyä (omasta näkökulmastani huono asia), ja listan loppupää on perinteisen kamala formaldehydinvapauttajilla ja allergisoivilla säilöntäaineilla. En kyllä usko että ainakaan meikäläisen päänahka kiittäisi... Hoitiksissakin itselleni kaikki runsaasti dimethiconea sisältävät ovat melkeinpä samaa tavaraa, eron tuntee vasta niiden kesken, jotka yrittävät hoitaa ilman raskaita silikoneja. Mutta kyllähän tuolla varmasti hoidon tunnetta saa. Silti, näitä incejä katsoessa tuntuu aika kummalta, että tuotteita kaupataan ongelmallisille päänahoille. Ehkä näistä sitten hyötyy joku, jolla on kuiva päänahka, mutta ei mitään taipumusta yliherkkyyksiin tai muihinkaan ikäviin reaktioihin.

EDIT: Amazonin incit ovat erilaiset kuin täällä kaupoissa myytävien Renewal-tuotteiden, joten ei kannata välittää yllä olevasta liikaa...
Viimeksi muokannut evergreen, 13 Heinä 2014, 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Ei ole houkuttelevan näköinen INCI. Miksi shampooseenkin pitää laitata silikonia heti alkuun? Hoitoaineessakin kahta eri silikonilaatua alussa..
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Minä katsoin sen nokkapullossa olevan hoitoaineen inciä ja siinä oli alkoholia aika ylhäällä incissä. Hyvin rauhoittava tuote tosiaan&nbsp; :T.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
höpönasu

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

Kiitos evergreen! Juurikin noista Renewal-tuotteista oli kyse. Eihän tommosta uskalla laittaa päähänsä! :o Siitä mainoksesta tuli mieleen että miten helkutissa siinä (ja kaikissa muissa hiusmainoksissa) ne hiuksen on niiiiiin kiiltävät ja silkkiset?
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Pääsin kokeilemaan uudemman koostumuksen (Vibrant) Naturals-shampoota ja -hoitista. Molemmat ovat silikonittomia, vastauksena shampoota koskevaan kysymykseen ylempänä, vaikka shampoopullossa ei sitä erikseen mainostetakaan. Incit ovat minusta muuten ihan hyviä molemmissa, mutta loppupuoli on aika... no, ei omasta mielestäni erityisen allergiaystävällistä, vaikka pulloissa teksti "hypoallergenic" (my ass...) komeileekin. Myös kuivattava alkoholi incien loppupuolella häiritsee, mutta sitä tosiaan on vasta juuri säilöntäaineita yms. ennen.

Shampoo ei ole häirinnyt päänahkaa. Olen jopa yllättynyt siitä, miten sopivasti se pesee. Päänahkani on rasvoittuvaa ja herkästi lähmääntyvää sorttia, mutta hiukset hennot ja kuivat, joten shampoot ovat yleensä kinkkinen juttu. Vibrant Naturals pesee keskivertoshampoota hellemmin, mutta tuntuvasti kuitenkin. Shampoo on kirkasta, mitä yleensä pidän lähmäämättömyyden/tukkimattomuuden merkkinä (tosin ei toimi aina), ja päänahka tuntuukin ihan mukavan luonnolliselta - ei kuivatetulta, mutta ei rasvaiselta eikä shampoojäämäiseltäkään, ainakaan näillä kokeiluilla. Hellävaraiset tai kosteuttavat mutta riittävän pesevät ja lähmäämättömät shampoot ovat mulle todellinen harvinaisuus, joten sanoisin tämän olevan kyllä ihan kelpo tuote. Tykkäisin kuitenkin varmasti enemmän, jos tämän saisi ilman alkoholia. Hiukset jäävät pesusta vähän ohuen tuntuiseksi, joten ei tästä sellaista turvottavaa kosteutusta saa, mitä toivoisin.

Hoitis on paksua ja vaatii muutaman minuutin vaikutusajan. En koskaan kokeillut aiempaa versiota, joten en voi verrata. Tämä versio toimii joka tapauksessa ihan hyvin. Tulos ei ole yhdellä kertaa mullistava, vaan kuivat latvat jäävät tuntumaan jonkin verran kuivilta ja karheilta, mutta hiukset ovat kyllä selvästi kiiltävämmät ja vahvemman tuntuiset. Hiukset eivät tunnu raskailta eikä latistetuilta, mutta eivät kevyen höttöisiltäkään, joten hoitavuus vaikuttaa ihan sopivalta. Tällä saa selvästi kontrollia lentelevään tukkaan, mutta tuntuma on silti riittävän ilmava ja puhdas. Kyllä tämä silikonittomien sarjassa vaikuttaa oikein hyvältä.

Tuoksu on molemmissa aika raikas perustuoksu, ei paha, mutta vähän turhan vahva ainakin hoitoaineessa. Ei kuitenkaan tunnu vahvana enää hiusten kuivuttua, joten en koe ongelmaksi. Harmi, ettei Naturalsin Smooth- ja Volume-versioita ole saatavilla täällä, olisihan niitäkin ollut kiinnostavaa kokeilla...
1cFii, oma väri.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Yksinpuhelua... Renewal Hair & Scalp -tuotteista: Aiemmin löytämäni incit eivät vastanneetkaan todellisuutta, tai ainakaan niitä versioita joita Suomen kaupoista löytyy. Esim. shampoon silikonit, dimethiconol ja dimethicone, ovat vasta 14. ja 15. ainesosa incissä, joten niitä ei tosiaankaan ole tuottessa paljoa. Hoitoaineessa ei ole dimethiconea ollenkaan, vaan dimethiconolia. Ylemmäs kopsaamissani inceissä on muutoin enimmäkseen oikeita ainesosia, mutta monet väärässä järjestyksessä.

Vaikka nämäkin Tresemmet ovat aika epä-allergiaystävällisiä yms, niin nähtyäni oikeat incit rohkaistuin kuitenkin kokeilemaan, ja olen tykännyt näistä enemmän kuin (uusista) Naturalseista. Shampoo tuntuu hoitavalta, ja hiuksia ei irtoa pestessä juuri yhtään, mutta ei ole silti ainakaan vielä tuntunut ongelmalliselta rasvoittuvalle päänahalle. Tuntuu huuhtoutuvan hyvin pois, ja päänahka tuntuu puhtaalta. Teepuun kyllä tuntee viilentävänä, jos shampoota hieroo päänahkaan pidemmän aikaa. Tuoksu on oikein miellyttävä, vähän Fructis-tyylinen mutta miedompi, hyvin unisex minusta.

Hoitis on tosi paksua, mutta huuhtoutuu hyvin, eikä jätä muovista tuntumaa. Tuoksu on oleellisesti sama kuin shampoossa, mutta tässä se on jotenkin vielä paljon parempi, tykkään hurjasti. Tämä on varmaankin miellyttävimpiä tuoksuja, mitä olen hiustuotteissa tavannut: raikas ja unisex, muttei siivousainemainen, eikä tuoksu liikaa miltään tietyltä, niin että siihen helposti kyllästyisi.

Kaikkiaan hiukset ovat näiden jäljiltä paksumman ja pehmeämmän tuntuiset kuin uusilla Naturalseilla. Kokeiltuani Naturals-hoitista pidempään huomasin sen ikävästi jättävän hiukset vähän öljyisen näköisiksi mutta kuitenkin kuiviksi, ja tuli sellainen ryhditön, lötkö viba. En tiedä ovatko nämä Renewalitkin hiuksilleni ajan myötä liikaa, mutta ainakin toistaiseksi vaikuttaa hyvältä, eikä tällainen annos silikoneja haittaa yhtään. Otan ennemmin sen miellyttävän tuntuisen tukan... ;D
1cFii, oma väri.
Katzenparade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 850
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 14:43

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Katzenparade »

Jenje kirjoitti:
Morrigan kirjoitti: Nappasin kamerakännykällä kuvan uudesta naturals-hoitiksen incistä->
aqua, cetearyl alcohol, stearamidopropyl dimethylamine, persea gratissima oil, aloe barbadensis leaf extract, brassica campestris/aleurites fordi oil copolymer, caprylic/capric triglyseride, behentrimonium chloride, parfum, sodium chloride, PEG-150 distearate, dipropylene glycol, alcohol, magnesium nitrate, magnesium chloride, lactic acid, disodium EDTA, DMDM hydantoin, methylchloroisothiazolinone, methylisothiazolinone, benzyl alcohol, citronellol, limonene, linalool

ja vertailuksi nappasin inci-ketjusta tähän vielä vanhan incin->

TRESemme Naturals hoitoaine (Nourishing Moisture)
Water, Stearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Caprylic Acid (Capric Triglyceride), Stearamidopropyl Dimethylamine, Fragrance (Parfum), Lauroyl Lysine, Caprylyl Glycol, Brassica Campestris/Aleurites Fordi Oil Copolymer, Aspartic Acid, Distearyldimonium Chloride, Persea Gratissima (Avacado) Oil, Citric Acid, Alcohol, Isopropyl Alcohol, Aloe Vera (Aloe Barbadensis) Leaf Juice
Mä sain nyt vihdoin aikaiseksi hakea Naturals-hoitsikkapulloni kylppäristä ja verrata sen inciä näihin. Ja mitäs ihmettä, tuohan on eri kuin kumpikaan näistä, vanhempi tai uudempi koostumus.

Mun pullossani on seuraavanlainen inci: aqua (water), caprylic/capric triglyceride, cetyl alcohol, stearyl alcohol, stearamidopropyl dimethylamine, aspartic acid, lauroyl lysine, persea gratissima (avocado) oil, aloe barbadensis leaf extract, caprylyl glycol, brassica campestris/aleurites fordi oil copolymer, distearyldimonium chloride, citric acid, ethyl alcohol, isopropyl alcohol, parfum (fragrance), benzyl alcohol

Ilmeisesti tuokin on vanhempaa versiota, koska inci on samankaltainen kuin Morriganin viestissä, mutta ainesosat ovat eri järjestyksessä. Ja kyseessä on tosiaan Naturals Nourishing Moisture Conditioner, jonka ostin Sokokselta ennen joulua. Onkohan Naturalsin koostumusta siis muutettu jo aiemminkin, mutta kukaan ei vain ole huomannut muutosta? Tuo inci-ketjuun postattu inci on kuitenkin jo vuodelta 2011.
Mullakin on tuo samainen inci omassa vanhan mallisessa pullossani kuin Jenjellä. Mä olen suoraan sanottuna ihan sekaisin näiden kanssa :D

Ostin aiemman pullo Naturals hoitista joskus kauan sitten ja nyt jokunen aika sitten ostin tuon uudestaan. Ajattelin, että ajastaan mielipiteet muuttuvat, kun huomasin tykkääväni tuosta hoitiksesta nyt enemmän kuin silloin aiemmin. Aiemmin olin siis sitä mieltä, että hyvä perushoitis, muttei yhtä kosteuttava kuin Pure&Basicin kirsikka & manteli hoitis, joten päätin jatkaa Pure&Basicilla. Nyt taas tuntuu, että tuo Naturals vetää kosteuttavamman korren :D Eli ehkä en vaan luule, jos kerta incejäkin on muuteltu mahdollisesti jo aiemmin.

Onneksi tuota nykyistä pulloa on vielä yli puolet jäljellä. Tekisi mieli kuitenkin ostaa jo uusi pullo Naturals-hoitista ja testata mikä näiden kahden ero oikeasti on :P
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Hmm, nyt tosta evergreenin kirjoituksesta aloin miettiä, että kannattaakohan mun nyt ostaa uutta Naturalsia... Mulla on vanha pullo hoitista ja tykkään niin paljon siitä että se tekee sekä hoitiksena että co-pesuissa hiuksista yhtaikaa hoidetut ja paksut. Pitäisköhän vain ostaa tuota Renewalia sitten, kun Naturalsista ei koskaan käy niitä pieniä kokeilukokoja missään, niitä ei taideta edes valmistaa. Mutta jos ostaa pönikän kumpaakin ei sitten saa kokeilla uusia hoitiksia aaaaaikoihin. D:
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

En usko, että vanhan Naturals-hoitiksen hc-fanit pitäisivät Renewal-hoitista tyydyttävänä, tai ainakaan kovin häävinä. Renewal on aika kevyttä (vaikka aine onkin paksua), ja jättää hiukset keveiksi. Se sopii hyvin Renewal-shampoon pariksi, mutta en usko, että se itsessään on mikään erityinen hoitoaine. Jos siis on kovasti vanhaan Naturalsiin tykästynyt, niin kannattaa varmaan ennemmin kuitenkin kokeilla uutta Naturalsia, vaikka niidenkin incit aika erilaiset ovat. Renewalissa on myös silikonia, millä voi co-pesun kannalta olla väliä, vaikkei muuten olisikaan. Kyllä tuo uusikin Naturals voi joidenkin hiuksista tehdä paksut, mun hennolle ja latistuvalle hiuslaadulle se vain ei tunnu ihan optimaaliselta.
1cFii, oma väri.
rubberbandgirl

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja rubberbandgirl »

Olen käyttänyt pari kertaa tuota Vibrant Naturals-hoitista kookosöljyn kanssa ja tykkäsin kyllä. Käytin sitä kerran myös pelkän vesipesun jälkeen ja oli silloinkin ok. Täyttää ainakin silikonittoman JA proteiinittoman hoitiksen tarpeeni, koska näköjään hiukseni kuivuvat rakennepaikkaavista ainesosista. Aion varmasti käyttää jatkossakin öljyn kanssa ja kokeilla myös pitempää vaikutusaikaa.

Shampoo kiinnostaisi myös, mutta en viitsi ostaa isoa purnukkaa jos se onkin liian tujua (niin kuin suurin osa shampoista on).
Vastaa Viestiin