TRESemme hiustenhoitotuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Minusta tuo shampoo (Vibrant Naturals) on nimenomaan poikkeuksellisen hellää. Senhän sanotaankin sisältävän tavallista vähemmän sulfaatteja. Ja avokadoöljy ja aloekin ovat korkealla listassa. Itse olen huomannut sen olevan omalle päänahalleni liian mietoa, ainakin nyt helteillä. Hiukset kyllä tykkäisivät, mutta päänahka jää rasvaiseksi ja kutisee sen takia heti hiusten kuivuttua.

Olen testaillut Vibrant Naturals- ja Renewal-sarjan tuotteita ristiin rastiin, ja tykästynyt Renewal-shampoon ja Naturals-hoitiksen yhdistelmään. Naturals-shampoo ei tosiaan riitä päänahalleni, mutta Renewal pesee selvästi tehokkaammin. Tykkäisin kevyestä Renewal hoitiksesta, eikä vähiten tuoksun takia, mutta Renewal-shampoo kuivattaa huonokuntoisinta osaa latvoistani sen verran, että kosteuttavampi hoitis tuntuu pidemmällä aikavälillä paremmalta. Renewal-shampoon kanssa Naturals-hoitis ei myöskään jätä hiuksiani öljyisen näköisiksi.

Täytyy nyt vielä täsmentää, että Renewal-shampookin on minulle hyvin mietoa/hoitavaa, eikä todellakaan mitään ärmyä tavaraa. Se on juuri ja juuri sen verran pesevää, että voin olla seuraavaan päivään pesemättä. (Pesen päivittäin.) Minusta sekin on siis hiuksille reilusti hellävaraisempaa kuin useimmat shampoot. Kyllähän se onkin varmaan ensisijaisesti kuivahkolle päänahalle tarkoitettu, ja öljy on tässäkin listan yläpäässä. Sopii kuitenkin mielestäni rasvoittuvallekin päänahalle usein toistuvaan käyttöön, etenkin jos hiukset ovat huonokuntoiset.  :)
1cFii, oma väri.
rubberbandgirl

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja rubberbandgirl »

^ Ehkä sitten pitääkin sijoittaa siihen, kun nykyinen shampoo loppuu. Mulla on nimittäin kuiva hiuspohja, joka rasvoittuu  hitaasti (pesen hiukset vain joka neljäs päivä). Tukkakin on nyt kuivahtanut vähän parin kuukauden takaisen vaalentavan kestovärjäyksen ja helteiden takia. Hellävarainen shampoo olisi erittäin sopiva mun tarpeisiin, varsinkin kun aion vaalentaa hiuksia lisää syksyllä.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mä uskaltauduin pari päivää sitten kokeilemaan co-pesua Vibrant Naturalsilla, mikä oli suuri askel mulle tämän melko rasvaisen ihoni (ml. päänahka) kanssa. Yllätyksekseni en joutunut kärsimään kutinasta lainkaan. Päänahka jäi kyllä vähän rasvaiseksi, ja seuraavan päivän aikana (pesin siis illalla) tyvi tuli jo aika kovastikin rasvaiseksi, mutta yhtään ei kutissut. Aiemmat, vähät co-kokeiluni ovat olleet huonoja, ja seurauksena on ollut kova kutina, mikä on varmaankin johtunut sekä vähemmän pesuun sopivasta koostumuksesta että päänahkaa ärsyttävistä aineista. Naturals ei tuntunut ärsyttävän päänahkaa pesun (odotuksen) aikana, joskin jännä viilentävä tunne tuli jossain kohti - johtuisiko sitten alkoholista vai mistä. En nyt varsinaisesti ihastunut hommaan, kun oli se seuraavan päivän rasvaisuus jo liikaa, mutta oli tämä silti ihan positiiviinen kokemus, kun ei mitään varsinaista haittaakaan ollut.

Kaikkiaan olen silti vähän hämmästellyt Naturals-hoitiksen tehokkuutta, tai siis mielestäni puutteita hoitotehoissa, siihen nähden millaisessa maineessa tämän edeltäjä oli. Hiukseni ovat aika ohuet ja hennot, joskin kuivat, mutta ei tämä edes niihin mikään ihmelääke ole. Siis hyvä hoitis, ja moneen verrattuna parempi, mutta on vielä aika kaukana tarvitsemastani kosteutuksen tunteesta. Ehkäpä mun mieltymyksiin sitten sopii paremmin jonkin verran silikonia sisältävä hoitis, tai ainakin jokin enemmän kosteuttava ja vähemmän öljypitoinen tuote. Tämä on hyvä ja oikein käyttökelpoinen, mutta ei paras kuitenkaan.
1cFii, oma väri.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja enna »

Kokeilin pestä hiukset Tresemme Split repair -shampoolla ja hoitoaineella. Shampoon koostumus oli vähän kummallista, nopeasti käsien välissä käytettynä ei oikein vaahtoutunut heti kunnolla, mutta pesi kuitenkin hiukset ihan hyvin kun pesin kahdesti. Hoitoaineen koostumus oli jo parempaa, kermaisemman tuntuista. Selvitti hiukset ihan hyvin ja levitettävyys oli parempaa kuin shampoossa.

Tuoksu hiustenpesun jälkeen on oikeastaan varsin sama, kuin olisi pessyt Naturals-tuotteilla. Ihan jees lopputulos, ei ainakaan vielä kosteina tunnu superpehmeiltä tai muutenkaan kovin erityiseltä. :)
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Kokeilin ensimmäistä kertaa Vibrant Naturals -hoitista ja vaikuttaa aika pätevältä tuotteelta. En siis ole kokeillut tuota aiempaa versiota ollenkaan, joten en osaa siihen verrata. Mutta ainakin tämä tekee mukavan pehmeät ja selvitetyt hiukset, mutta ei kuitenkaan niin superliukkaita kuin XZ:n mustaherukka -hoitis, jota olen käyttänyt paljon viime aikoina. Tuoksu jää yllättävän vahvasti hiuksiin kiinni, mutta ei tuo itseäni haittaa, kun tuoksu on kuitenkin ihan ok. Vibrant Naturals vaikuttaa aika hyvältä tuotteelta näin loppukesään/alkusyksyyn, kun hiukset eivät tarvitse ihan niin rankasti hoitoa ja kosteutusta.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

enna kirjoitti: Kokeilin pestä hiukset Tresemme Split repair -shampoolla ja hoitoaineella.
...
Tuoksu hiustenpesun jälkeen on oikeastaan varsin sama, kuin olisi pessyt Naturals-tuotteilla.
Mä olen kovasti tykästynyt Tresemmén tuoksuihin. Minustakin niillä on jotain oleellista yhteistä, vaikka erilaisia ovatkin. Olen alkanut kaivata sellaisia raikkaita perustuoksuja, jotka eivät ala ällöttää eivätkä tuoksu liikaa miltään tunnistettavalta. En nyt ole kaikkia Tresemméjä nuuhkinut, mutta ne joita olen, ovat olleet juuri sopivia. Niissä ei ole sellaista partavesitason voimakkuutta ja maskuliinisuutta kuin Schwarzkopfin tuoksuissa, eikä niin pistävää kemikaalivibaa kuin esim. L'Oréaleissa omaan nenääni on, mutta ne ovat silti sopivan raikkaita ja unisexejä. Itse en juuri haista näitä omissa hiuksissani hiusten kuivuttua, mutta se on ihan hyväkin. Todella positiivinen juttu XZ-tuotteisiin, Tigeihin ja Lusheihin yms nähden.
1cFii, oma väri.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

evergreen kirjoitti: Pääsin kokeilemaan uudemman koostumuksen (Vibrant) Naturals-shampoota ja -hoitista. Molemmat ovat silikonittomia, vastauksena shampoota koskevaan kysymykseen ylempänä, vaikka shampoopullossa ei sitä erikseen mainostetakaan. Incit ovat minusta muuten ihan hyviä molemmissa, mutta loppupuoli on aika... no, ei omasta mielestäni erityisen allergiaystävällistä, vaikka pulloissa teksti "hypoallergenic" (my ass...) komeileekin. Myös kuivattava alkoholi incien loppupuolella häiritsee, mutta sitä tosiaan on vasta juuri säilöntäaineita yms. ennen.
Vanhalla INCIllä oleva Naturals-hoitoaineeni loppui vihdoin, joten pääsin myös testaamaan tuota uutta Naturals Vibrant-hoitoainetta. Ihan yhtä hyvä se on käytössä, kuin vanhakin hoitoaine.
Olen samaa mieltä tuosta Naturals Vibrant-hoitoaineen INCIn loppupäästä, ettei se ole mikään hyvä. Olen kuitenkin tehnyt poikkeuksen tämän hoitoaineen kohdalla; ostan tätä silti, koska tämä tekee hiuksista todella hyvän tuntuiset, pehmeät, silkkiset ja kiiltävät. Tuoksukin on miellyttävä, ja tämä on erinomainen pikahoitiksena.

Toimii myös kaikenlaisissa hiustenhoito-sekoituksissa, jos kaipaa selvittävyyttä ja kosteutta, niin yleensä laitan tätä aina hoitoaine-muhituksiin korjaavien hoitoaineiden/tehohoitojen sekaan.

Tämä on ainoa hiustuote, mitä ostan marketista (Herbinan hajusteettoman hiuslakan lisäksi.) Naturals-hoitoaine on jäänyt vakiohiustuotteeksi, tätä pitää aina olla varastoissa :).
Viimeksi muokannut Kristiina, 15 Syys 2014, 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Musta toi uusi Naturals jättää hiukset lättänemmiksi kuin vanha, eli varmaan hoitotaso parantunut. Mietin että onkohan tää jopa liian kosteuttavaa mulle. CO:ssa en oo vielä testannut, mutten usko että kovinkaan tuuheaa puuhkaa tästä tulee.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Tosi eriäviä kokemuksia tästä uudesta Naturalsista kyllä näkyy, jotkut kokevat ihan yhtä hyväksi kuin aiemmankin, toiset taas pitävät uutta ihan hirveän kuivattavana. Kaipa se on sitten hiuslaadusta kiinni. Se kai minunkin ongelmani on, kun tuo ei vain onnistu riittävästi kosteuttamaan. Kyllä mäkin tuon kökön incin-lopun sietäisin, jos aine olisi huippua, mutta taidan sitten kuitenkin pysytellä terveellisemmissä tököteissä, jos saan saman tai paremman tuloksen niillä. Ei tämä kuitenkaan käytännössä tuntunut mitenkään ongelmalliselta, ainakaan tuoksun puolesta.
1cFii, oma väri.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja enna »

evergreen kirjoitti: Mä olen kovasti tykästynyt Tresemmén tuoksuihin. Minustakin niillä on jotain oleellista yhteistä, vaikka erilaisia ovatkin. Olen alkanut kaivata sellaisia raikkaita perustuoksuja, jotka eivät ala ällöttää eivätkä tuoksu liikaa miltään tunnistettavalta. En nyt ole kaikkia Tresemméjä nuuhkinut, mutta ne joita olen, ovat olleet juuri sopivia.
Tämä on kyllä totta! Mun mielestä niissä muutamissa Tresemmen tuotteissa, mitä olen käyttänyt, on nimenomaan tuollainen mukavan mieto ja hyvä perustuoksu. Mulla shampoiden ja hoitoaineiden tuoksut eivät tartu hiuksiin kovin hyvin, mutta ihan vähän kuitenkin. Käyttäisin Tresemmeä varmaan enemmän, jos en olisi kiinnostunut enemmän kotimaisten tuotteiden käytöstä. Isot pakkauskoot ovat muutenkin plussaa Tresemmeltä, monet markettimerkit tarjoavat aika pieniä (tai lähinnä peruskokoisia) pakkauksia ainoastaan.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Mulla on TRESemmen Heat Defence lämpösuojasuihke ollut luottotuote pitkään, mutta ei mitään kokemuksia muista merkin tuotteista. Nyt olis hakusessa hoitoaine ja mietin juurikin tuota tuoksuasiaa: ketuttaa ostaa sikaa säkissä, mutta en myöskään halua avata korkkeja kaupassa. Mutta jos tuoksu on karsea, niin koko tuote jää käyttämättä se on varma. Todella hyvä kuuulla, että Tresemmellä on suunnilleen samaa tuoksumaailmaa läpi tuotteiden, koska tuon lämpösuojan tuoksusta olen pitänyt.
Mulla on ollut vuosia HG-hotis Nature's Gate Henna Shine &nbsp;-hoitis, mutta nyt koitan loikata kaupoista saataviin edullisiin hoitiksiin.
Jossain vaiheessa välttelin silikoneja, nytkin oikeastaan ainoastaan lämpösuojassa sitä on, mutta en enää niin välitä: shampoo on joka tapauskessa silikoniton ja käytän säännöllisesti syväputsaria, joten ei haittaa vaikka hoitiksessakin sitä olisi, kunhan ei tietysti ihan pahinta silikonihöttöä.

Onko tuo lämpösuoja teille tuttu myös: osaatteko sanoa onko hoitisten tuoksu suunnilleen saman tapainen? Mietin, että ehkä tuota Naturalsia voisi ensin testata, vaikka siitä onkin kovin laidasta laitaan mielipiteitä. Mutta tuoksu on sellainen asia mulle, että vaikka olisi millainen supertuote, niin en pysty käyttämään jos tuoksu tökkii.

edit. Aijuu onhan mulla myös se Keratin Beautifying -hiusöljy, joka on ollut hyvä! Antaa pientä muotoilutukea ja todella silkkiset hiukset, muttei voi jatkuvasti käyttää.
Viimeksi muokannut Jouana, 11 Maalis 2015, 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Mulla on tuo lämpösuoja sekä hoitiksista naturals ja keratin. Tuoksu on noissa eri, mutta sanoisin että jos lämpösuojan tuoksu ei ole sinulle ongelma, niin tuskin tuo naturalsinkaan tuoksu ongelmaksi tulee. Tuoksut on mielestäni noissa kaikissa aika mieto ja sellainen neutraalin raikas.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Kukaan kokeillut jo uutta Perfectly Undone-sarjaa? Sekä shampoo, että hoitis on silikonittomia.

http://www.drugstore.com/tresemme-exper ... /qxp543781

Mä ajattelin testata noita jossain vaiheessa kyllä (pian), kunhan kauppoihin menen :) Kuulostavat hyvältä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Joko noita siis saa Suomestakin? Merilevästä on hyviä kokemuksia, mutta harmittaa, että noissa Tresemmeissä on aina ärsyttävät säilöntäaineet ja muuta kökköä. Yleisesti ottaen noiden Undone-shampoon ja -hoitiksen incit ovat kyllä tosi simppelit.
1cFii, oma väri.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: TRESemme hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ En mä tiedä, mutta niitä mainostetaan Mallikoulussa :D Eli kai ne alkaa olla jo täälläkin. Onhan noissa aina jotain kökköä, mutta ainakin Naturals on toimnut mulla, niin uskallan testata tuotakin, koska huomasin kanssa, että aika simppelit sisällöt :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Vastaa Viestiin