Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Hyx »

Kiitos mansikka!

Täytyypä kokeilla heti seuraavan kerran kun pesen tukkani.

Edit: Toivottavasti tukan pituus riittää moiseen! Sillä tavalla onnistuu, jos pistän ensin ponnarilla kiinni ja sitten letitän ponnariosuuden. En sit tiedä näyttääkö miltä..

OT: Odotan että pääsen huomenna muuttamaan uuteen asuntoon niin menen heti muhittelemaan saunaan tehiksiä! &nbsp;<3
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
-Mansikka_
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Loka 2009, 13:30

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja -Mansikka_ »

Mulla on melkein 60cm pitkä tukka mutta lyhyempänäkin olen saanu letin tehtyä päälle.
Helpompi se on kun tava letti taakse laitettuna,ei mene takkuun hiukset takaa tai kulu päälly hiukset korpuksi.
Nyppii karitevoin (tai jonkun muun vastaavan) sillein tukkaan että hiukset menee pikkusiin osioihin kokonaan niin kiharoita tulee paljon ja ne on erillään valmiiksi ei tarvitse sormilla enää avata yms.
Myös pehmeillä patukoilla voi koota hiukset pään päälle niin tulee korkkiruuveja helposti sillä aikaa kun nukkuu yöllä.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Olen pitänyt 2-3 viime kuukautta niskalettiä. Laitoin aikaisemmin letin alkamaan päälaelta eli tein sen pää alaspäin. Sitten iski laiskuus enkä ole viitsinyt enää. Päälaella olevan letin takia pitäisi selvitellä hiukset useampaan kertaan. Niskaletti näyttää toimivan hyvin, joskin epäilen että se aiheuttaa pitkällä tähtäimellä päällimmäisten hiusten kulumista.

Päälaelle tehty letti olisi näppärämpi siinä mielessä, että se sallisi öisin vapaamman kääntyilyn. Niskalettiä täytyy siirtää aina sen mukaan, kummalla kyljellä nukun. Viitsin yllättäen siirrellä sitä öisin, kunhan vain vältyn ylimääräiseltä selvittelykierrokselta&nbsp; :D
Viimeksi muokannut pitkätukka, 01 Maalis 2010, 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
-Mansikka_
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Loka 2009, 13:30

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja -Mansikka_ »

^Minun hiuksissa ainakin niskaletti teki hallaa juuri päälly hiuksille,nyt ovat kyllä parantuneet tuosta kun siirsin letin pään päälle.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja kleio »

-Mansikka_, kiitokset tuosta vinkistä että ennen kuin letittää letin päälaelle, niin latvoihin kantsii laittaa jotain ainetta. Itse nypin O&H:ta latvoihin ja joihinkin päällimmäisiin kuivimpiin suortuviin, ja hitsi että on pehmoisesti kaartuvat kiharat.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
-Mansikka_
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Loka 2009, 13:30

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja -Mansikka_ »

Eikö tuukki ja näyttää ihan siltä kun olis jokaisen suortuvan erikseen kihartanu aamulla.
Huomasin tuon itseasiassa vahingossa kun laitoin liikaa karitea ja letitin silti toivoin että tukkaa imee sen sitten yön aikana ja niin kävi.Kiharatkin oli niin paljon paremmat että jatkoin sen tekemistä,kiharat pysyy kuosissa iltaan asti pörrööntymättä ilman lakkaa sitten taas letitän uudelleen...
Nyt testasin laittaa isolla pompulalla koko tukan ponnarille pään päälle ja pyörittelin hiukset sykerölle pinneillä,katsotaan kun avaan millainen kihara nyt tuli.Tarkoitus olisi saada kiharaa vain latvoihin ja tyvi oli oikein pöyheän näköinen niin kuin lehtien kansikuvissa.
Viimeksi muokannut -Mansikka_, 02 Maalis 2010, 09:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Vois kyllä alkaa pitään normaalin niskaletin sijaan lettiä päälaella, koska päällihiuksethan ne on joiden katkeilleisuus häiritsee. Mietin myös et jos ei halua lainetta niin voiskohan joku vahva hiusverkko toimia?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
-Mansikka_
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Loka 2009, 13:30

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja -Mansikka_ »

^Minä olen tehny joskus niin että laitan ponnarin pään päälle vaan ja käärin tukan sukkahousuista leikatulla palasella siihen keräksi.
Ihan niin kun sellanen nuttura verkko.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mä olen monta kuukautta kääräissyt hiukset päälaelle kierteeksi ja muotoillut siitä sellaisen pitkänomaisen mytyn ja hainhampaalla kiinni (pesuiltana kosteana ja jätettävillä kyllästettynä, muuten kuivana). Vähän niin kuin nuttura siis. Mulla on muovinen ja tarpeeksi iso hainhammasklipsi yltääkseen koko hiusmäärän ympäri, mutta kuinka paljon se mahtaa tehdä hallaa? Mielestäni hius ei ole kosketuksissa siihen metallijouseen.

Olen kokeillut ponnareita, mutta niitä ei saa tarpeeksi tiukaksi ilman että katkovat hiuksia, lettiä, mutta ranskista en osaa tehdä varsinkaan pää alaspäin ja normiletti tuntuu kuluttavan päällimmäisiä hiuksia ja lisäksi siitä karkailee suortuvia ja hiukset auki en voi olla tai ne ovat järkky näky ja pestävä uudestaan aamulla. Lisäksi käyttämäni tapa on ylivoimaisesti helpoin, menee ehkä puoli minuuttia.

Hainhampaasta on sekin hyöty, että hius on kunnolla irti päänahasta ja laineet eivät ala terävästi puolivälistä päätä vaan tulos on suht luonnollinen, mutta tosiaan tuo vauriomäärä huolettaa. En ole huomannut mitään erityistä, mutta kunnossa on yleensäkin parantamisen varaa.
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Antur »

^Minä tein tuota aivan samaa useamman kuukauden ennen kuin leikkasin, paitsi että myttyni oli pyöreä eli ihan perusnuttura, enkä huomannut mitään ratkaisevaa eroa hiusten kunnossa tai katkenneiden määrässä. Katkeilleita tosin oli melko paljon entuudestaankin, mutta enemmän niitä uusia lähti silloin kun käytin ponnaria.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

-Mansikka_ kirjoitti: ^Minä olen tehny joskus niin että laitan ponnarin pään päälle vaan ja käärin tukan sukkahousuista leikatulla palasella siihen keräksi.
Ihan niin kun sellanen nuttura verkko.
Ei juma, tämä oli todellakin vuoden idea. Olen etsinyt hiusverkkoja netistä, jotta saisin esimerkiksi öisin hiukset pelkästään jonkin verkon sisään, tai sitten hiukset nätisti huivin alle ettei kikkurat karkaile.
Kiitos Mansikka! Nyt on paljon mukavampi ottaa aurinkoakin kun ei tarvitse korjailla koko ajan huivia ja kampausta!
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Virus »

Olen pitänyt lettiä nyt melkein joka päivä ja kas: se muuntuu oivalliseksi yökampaukseksi sillä, että otan illalla vain hiuslenksun pois. Letti purkautuu yön aikana ehkä 15-20 cm matkalta, mikä ei haittaa. Kivaa, että tukka pysyy pois naamalta nukkuessa, eikä mikään kiinnitysväline paina, hankaa tai hierrä tukkaa tai päätä.
Tämä muuten tuskin toimii silikonien ystäville yhtä hyvin kuin meille karkeakarvaisemmille roduille. :D
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
Pisama

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Pisama »

Silloin tällöin letitän päälaelta alkavan ranskalaisen letin kosteaan tukkaan pesun jälkeen yöksi, seuraavana aamuna ihanan kihara ja paksuntuntuinen tukka, mutta tätä tapahtuu kyllä todella harvoin. Yleensä tukka auki nukkumaan ja seuraavana aamuna taistelu otsatukan kanssa&nbsp; ::)
Kahvikettu
Haiven
Haiven
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Touko 2009, 16:57

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Kahvikettu »

Mulla ei nyt mitkään erityisen pitkät hiukset ole tällä hetkellä, mutta koska hius on varsin kärsinyttä, se myös takkuuntuu helposti. Pitelen nukkuessa milloin mitäkin kampausta, mutta yleisimmät ovat silmukkanuttura päälaella ja ranskanletti. Välillä teen myös ihan tavallisia sivuponnareita.

Ongelma tossa päälaen nutturassa on, että lyhimmät hiukset takana takkuuntuu kuitenkin ja jos nuttura on vähän liian tiukka, niin päänahka on todella herkkä, kun sen aamulla avaa. Tuntuu että hiusten juuret ovat taipuneet nutturan suuntaan ja kun hiukset palaavat takaisin normaalisuuntaan juurten kääntyminen tuntuu herkkyytenä... Jos nyt näin koittaa selittää? Onpas järkevän kuuloista. :D
1c F ii
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Horros »

Pikkumyynutturan olen todennut parhaaksi. Kahden letin jäljiltä niskaan tulee todella helposti takkuja, tai siihen lettien väliselle alueelle, ainakin jos kiharalla pidän.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Vastaa Viestiin