Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Virus »

Minusta päälaelle tehty löysä letti on paras yökampaus. Mun hiukseni eivät ihmeemmin mene takkuun vaikka nukun tukka auki, mutta häiritsee, kun ne jäävät selän alle tai kainaloon jumiin, tai kääntyillessä vyöryvät jostain naamalle, koska siihen herää. >:( Eli ei ole väliä, vaikka letti hajoilisikin, se pitää kuitenkin tukan poissa tieltä. Jos haluan aamuksi laineita, ranskis käy laatuun, jos käännän lettiosan pois selän alta kohti sängyn päätyä. Vaikka se kyllä tahtoo luikerrella takaisin jossain vaiheessa yötä.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja ellen »

Voisiko pitkätukalla toimia yövirityksenä ranskalainen letti tehtynä väärään suuntaan, jos sen vain osaa tehdä pää alaspäin? Eli pää kohti lattiaa, letityksen aloitus niskasta ja letitys niin, että letti sojottaa taaksepäin ja ylös, eli kun menee makuulle, letti menee siististi tyynyn päälle ja sängynpäädystä ulos.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

^Ranskista väärin päin voisi kokeilla. Se kuulostaa nimittäin järkeenkäyvältä. Sitten kun oppisin vielä tekemään sen niin  ::). Yritän kyllä ja olen sitten varmaan ihan solmussa  :P.

Vaihtoehtona voisi olla 2 pään sivuille (oikein päin) tehtyä ranskanlettiä. Nekin pitäisivät ehkä vähän paremmin hiukset aisoissa, mutta kokeilemisen jälkeenhän sen vasta tietää.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja deko »

^ ja peppileteistä on tunnetusti muutakin hyötyä (se sama virnistys)... mutta lettipari on todettu vähiten hiusta takuttavaksi yökampaukseksi jos on ns. seuraa & puuhaa.
this too shall pass.
Copper

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Copper »

Mun hiukset on tällä hetkellä noin 10 cm vaille bsl. Aiemmin oon nukkunut aina hiukset auki eikä se ole tuntunut lainkaan epämukavalta. Nyt olen keväästä asti ensin satunnaisemmin ja sitten säännöllisemmin alkanut nukkua hiukset kiinni nutturalla pään päällä, tällä hetkellä nukun sillä tavalla joka yö. Kokeilin toissa yönä kuitenkin nukkua hiukset auki, mutta ei siitä mitään tullut. Tuntui kuin koko ajan jokin nykisi päätä ja aamulla hartioita ja niskaa jomotti. Vaikka siis hiukset nutturalla nukkuminen ei poikakaverin mielestä ole kovin hyvännäköistä eikä hän pääse silittelemään hiuksia, mun on pakko nukkua hiukset kiinni. Paluuta ei enää ole. ::) Plussaa tässä on lisäksi se, että mun tikkusuorat hiukset on aamuisin nätillä kiharalla / laineella. :D
Viimeksi muokannut Copper, 01 Syys 2009, 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Missalissa

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Missalissa »

Itse laitan joskus harvoin letin tai kaksi, jos haluan seuraavalle päivälle kiharat  ;) Yleensä nukun kuitenkin hiukset ihan auki, mutta sipaisen hiukseni tyynyn yli niin, että ne eivät jää alleni. Aamulla tukka saattaa olla pikkutakuilla ja kevyillä laineilla, mutta harjalla hiukset saa n. 30 s. siisteiksi.

Hiukseni ovat 86 cm pitkät.
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Hyx »

Mikäli hartiapitunen tukka luokitellaan "pitkäksi tukaksi" (ainakin kampaajien laskuttamisen mukaan), miten laittaisin tukkani yöksi? Hjälpa mig!

Tukassa on 5kk vanha permis, ja se on tosi  kuivaa hamppua joka kutittaa (en suostu leikkaamaan ennenkuin tukka on tarpeeksi pitkä). Tukka menee heti takkuun ja näyttää epäsiistiltä auki, jos en ole muotoillut sitä mitenkään. (Näyttää se kyllä muutenkin..) Juuresta n. 10cm on hyväkuntoista.

Haluaisin jonkun hyvän ohjeen tukanlaittoon, jotta kuontalo ois nätti ja säädyllinen töissä seuraavana päivänä.

Pesen hiukset usein iltaisin ja meen märillä hiuksilla nukkumaan. Tällöin kun pistän paljon jätettävä ja märän tukan kiinni esim. letille tai nutturalle, hius tuntuu parempikuntoisemmalta kun aineet saavat muhia nutturan sisällä pitkään. Rakastan sitä puhtaiden hiusten tuoksua, kun nutturan avaa!&nbsp; <3

Mutta, oon kyllästynyt siihen että puol päätä on suoraa ja loppulatva kunnon säkkäräkiharaa lettien ansiosta. Nutturan avaamisen jälkeen tukka on .. en osaa selittää. Sekametelisoppa. Ehkä teen sen väärällä tavalla.
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
Lilja

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Lilja »

Koska olisin aivan liian laiska letittämään lettiäni (::)) joka ilta, ajattelin jakaa yökampaukseni kanssanne. Ja koska en keksi hyviä kirjallisia selityksiä hyvin löysän poninhännän lisäksi, tein nopeasti pienen taideteoksen photarilla. Poninhäntä siis konkreettisesti heitetään tyynyn yläpuolelle yön ajaksi (onneksi olen lyhyt tai sängyt pitkiä).

Kuva
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^Ihana!&nbsp; :) Kokeilen tuota heti tänä yönä. Mua on kanssa vähän häirinnyt se, kun juuresnutturasta ja letistä hiukset jää osittain aika säkkärään, tuo voisi olla ratkaisu siihen.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
irso
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 11:46

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja irso »

Meikäläinen pyörii unissaan niin tehokkaasti ettei tollanen onnistuis ikinä, lettikin on aina jossain alla. Paras tähän mennessä on sellasella ihmevalkilla tehty nuttura pään päälle. Ihmevalkki on kaks sellaista juttua, joita on semsis käden ympärille lyötävissä heijastimissa. Ne on päällystetty sametilla ja tukka laitetaan sinne välin, jutut yhteen ja kierretään ja sit taitetaan ympyräksi.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Noniin. Kokeilin viime yönä tuota Liljan viritystä. Se toimi ihan kivasti ja tukka ei ollut aamulla säkkärällä, vaan melkein suora niinkuin haluankin. Tosin tuo toinen ponnari oli lähtenyt yön aikana pois, kun mullakin on tapana pyöriskellä unissani. Ehkä se juuresnuttura olisi kaikkein hellävaraisin keino, mutta jos ei pidä siitä ja säkkäryydestä, niin tuo Liljan yökampaus kyllä toimii kanssa. Otan sen käyttöön siis&nbsp; :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Kronia »

Mistä irso on ihmevalkkinsa hankkinut? Kuulostaa hyvältä!
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
irso
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 11:46

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja irso »

Jostain englantilaisesta pikkukaupasta, mutta ajattelin askarrella toisin sametista ja heijastimista.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja deko »

^tuo "ihmevalkki" on joko oletettavasti Hairagamin perusagami tai hyvä kopio ;D

http://www.hairagami.com/hairagami.html

(ja se lyö sormille ellei ole tarkka)
this too shall pass.
-Mansikka_
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Loka 2009, 13:30

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja -Mansikka_ »

Hyxsoap kirjoitti: Mikäli hartiapitunen tukka luokitellaan "pitkäksi tukaksi" (ainakin kampaajien laskuttamisen mukaan), miten laittaisin tukkani yöksi? Hjälpa mig!

Tukassa on 5kk vanha permis, ja se on tosi&nbsp; kuivaa hamppua joka kutittaa (en suostu leikkaamaan ennenkuin tukka on tarpeeksi pitkä). Tukka menee heti takkuun ja näyttää epäsiistiltä auki, jos en ole muotoillut sitä mitenkään. (Näyttää se kyllä muutenkin..) Juuresta n. 10cm on hyväkuntoista.

Haluaisin jonkun hyvän ohjeen tukanlaittoon, jotta kuontalo ois nätti ja säädyllinen töissä seuraavana päivänä.

Pesen hiukset usein iltaisin ja meen märillä hiuksilla nukkumaan. Tällöin kun pistän paljon jätettävä ja märän tukan kiinni esim. letille tai nutturalle, hius tuntuu parempikuntoisemmalta kun aineet saavat muhia nutturan sisällä pitkään. Rakastan sitä puhtaiden hiusten tuoksua, kun nutturan avaa!&nbsp; <3

Mutta, oon kyllästynyt siihen että puol päätä on suoraa ja loppulatva kunnon säkkäräkiharaa lettien ansiosta. Nutturan avaamisen jälkeen tukka on .. en osaa selittää. Sekametelisoppa. Ehkä teen sen väärällä tavalla.
Tee yksi iso letti ihan pään päälle,pää alas päin on helpompi tehdä se.Näin tulee kiharaa myös tyveen ja minä saan siistit ei pörröset kiharat niin että laitan pikkusen öljyä tukkaan,latvoihin vain,sitten nypin karitevoita siihen ja letitän aamulla on hienot kiharat jotka näyttä siltä kun olisin kihartanut ne jollain kaikki aina kysyy että kiharratko aamulla aina tukan kun se on niin hienosti kiharalla,ja aamulla kaikki öljy ja karitevoi on imeytyny hiuksiin eikä tunnu ollenkaan rasvaselta yms.XZ kampaus nestettä voi myös suihkautta vähän ennen letitystä mutta minä latraan sen puolet veteen koska muuten tulee liian korppunen tulos.
Vastaa Viestiin