Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
WilloTheWisp
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 312
Liittynyt: 05 Tammi 2010, 18:16

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja WilloTheWisp »

-Mansikka_ kirjoitti: ^Minä olen tehny joskus niin että laitan ponnarin pään päälle vaan ja käärin tukan sukkahousuista leikatulla palasella siihen keräksi.
Ihan niin kun sellanen nuttura verkko.
Tämä sukkahousuviritelmä alkoi kiinnostaa toden teolla, mutta en ihan tajua miten se kerä pitäisi tehdä  :-[ olisiko jotain vinkkejä? Onko sukkahousuista leikkaamasi pala sellainen suorakaiteen muotoinen vaiko pelkkä sukkahousujen "pää", se kohta mihin varpaat ja kantapää tulee?  :D

Mitäs jos nukkuukin tukka auki, onko se miten kuluttavaa? Mielestäni en öisin pahemmin edes pyöri, mutta riippuu varmasti yöstä. Usein en. Ja käytössä on silkki/satiini tyynyliinoja, eikös ne olleet hiusystävällinen vaihtoehto?  :) ja kun oma tukka ei takkuunnu oikeastaan yhtään, niin ei tarvitse takkujenkaan kanssa tapella. MUTTA, hiukset ovat kärsineet, kuivat, kaksihaaraiset ja katkeilevat. Olisiko hellempi vaihtoehto nukkua hiukset kiinni?
Linnee-
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Tammi 2011, 23:24

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Linnee- »

Hiukseni ovat nyt BSL mitassa ja en osaa enää nukkua ne auki. Paras yökampaus on joko letti tai nuttura päälaella.
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Hyx »

Nyt kun tukka on saanut vähän pituutta niin tekaisin eilen päälaelle tulevan letin yökampaukseksi sekä nyppäisin pikkasen manteliöljyä hiuksiin. Aamulla avatessani tukka näyttää hassulta koska lettikiharat ovat vain päälliosassa, ja takaosa hiuksista on ihan suoria. Aloitinkohan sen letin liian otsasta..

Ehkä parhaimmistoa yökampauksena on ollut sukkanuttura. Pysyy aivan mielettömän hyvin. Toisaalta tukka ei saa olla yhtään liian kostea sitä tehtäessä koska hiukset ei siitä kuivu. En taida osaa tehdä sukkanutturaa tarpeeksi siististi, koska nutturan avatessani tukassa on epämääräistä söheröistä lainetta kauniiden laineiden sijaan.
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
Ekku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Marras 2009, 00:08

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Te, joilla on satiini/silkkityynyliina käytössä. Onko parempi tukalle kuin normi tyynyliinat? Itse olen huomannut, että vaikka illalla tukka olisi ihan sileä niin aamulla herätessä on takkuja ja hiuksen pinta on mattainen. Olisikohan satiinityynyliinasta apua tähän ongelmaan? Tuntuu, että hiussuomut jotenkin aukeaa yön aikana, kun pyörii ja hyörii ja vaihtaa asentoa.
Ylikasvanut poikatukka omalla värillä, kohti polkkaa mennään nopeaa tahtia.

i <3 my natural hair colour
Luciana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 534
Liittynyt: 29 Joulu 2010, 15:25

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Luciana »

^ Juup. Kuulostaa oudolta, mutta satiinityynyliinalla hiukseni eivät ole kuivat tai takkuiset aamulla eli sopii ainakin omalle kuontalolleni mainiosti.

Heräilin yöllä siihen, että olin kuristua hiuksiini. Todella epämukavaa, joten täytynee laittaa jatkossa hiukset kiinni yöksi.
Viimeksi muokannut Luciana, 08 Syys 2011, 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Joku on tämän keinon jo ehkä hoksannut, mutta minulle tämä oli uusi tuttavuus.

Eli sain luonnostaan jo hieman kiharasta tukastani ihanan laineikkaan rautalankasisustaisilla vaahtomuovipatukoilla. Normaalisti olen pitänyt yön yli useampia patukoita, ja lopputuloksena on ollut sellainen lammaskähärätukka, mutta nyt kun laittoi niin että yhteensä 4 patukkaa kummallekin sivulle (kahteen kerrokseen) ja kaksi taakse, niin tuloksena oli sellainen löysä kihara. Ja noin vähällä patukkamäärällä on helpohkoa myös nukkua.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Mun yökampaus on löysällä donitsilla päälaelle koottu milloin-minkäkinlainen sykerö, eli onko tuo nyt sitten juuresnuttura? Joskus tosin, jos olen illalla selvittänyt hiukseni mutten jaksa pestä niitä, niin letitän hiukset yöksi, jotteivat ne takkuuntuisi uudestaan.

Yksin asuessani nukuin aina hiukset auki. Keräsin ne vaan kasaksi pään päälle ja siellä ne aika hyvin tuntuivat pysyvänkin pyöriskelystä huolimatta. Nykyisin jos hiukset vahingossa aukeavat yöllä, ne päätyvät venymään jonnekin miehen kainaloon tai kissan takamuksen alle. ::)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Mai »

Mä yleensä pidän pitkän tukkani öisin pään päällä löysällä nutturalla kun haluan pitää sen mahdollisimman suorana. Sitten toisinaan pidän sitä löysällä letillä vaihtelun vuoksi. En pysty nukkumaan hiukset auki kun pyörin ja sätkin niin paljon nukkuessani ja tuntuu inhottavalta kun hiukset jää jonnekin itseni tai poikiksen alle jumiin, tai sitten hiuksia löytyy suusta tai kutittavat kasvoja ja kaulaa, pelkään myös hiusten katkeilua. Ja sitten aamulla se on yksi iso takkupallo. Mua kuitenkin harmittaa kun uninutturan (eli juuresnuttura pään päällä) jäljiltä hiukset aamulla hieman laineilla eikä ihanihan suorat. Äkkiä ne kyllä mun hiukset suoristuu mistä tahansa käkkärältä, mutta olisi silti ihanaa jos keksisi jonkun unikampauksen mikä jättäisi hiukset suoraksi.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Hyx »

^ Mai, oletko kokeillut tätä?
Lilja kirjoitti: Koska olisin aivan liian laiska letittämään lettiäni (::)) joka ilta, ajattelin jakaa yökampaukseni kanssanne. Ja koska en keksi hyviä kirjallisia selityksiä hyvin löysän poninhännän lisäksi, tein nopeasti pienen taideteoksen photarilla. Poninhäntä siis konkreettisesti heitetään tyynyn yläpuolelle yön ajaksi (onneksi olen lyhyt tai sängyt pitkiä).

Kuva
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
eivor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Marras 2009, 09:44

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja eivor »

Yleensä pään päällä kiepautettuna isoksi löysäksi lenkiksi. Aamulla on siis aina vaihtelevasti leijonanharjaa tai sitten loivia laineita vastassa... Helppo aamulla vaan harjata ja vähän asetella. Tykkään yleensä, että tukka on vähän pöyheä, eikä mun tukka piikkisuoraksi suoristukaan muutakuin raudalla.
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Mai »

Hyxsoap kirjoitti: ^ Mai, oletko kokeillut tätä?
Lilja kirjoitti: Koska olisin aivan liian laiska letittämään lettiäni (::)) joka ilta, ajattelin jakaa yökampaukseni kanssanne. Ja koska en keksi hyviä kirjallisia selityksiä hyvin löysän poninhännän lisäksi, tein nopeasti pienen taideteoksen photarilla. Poninhäntä siis konkreettisesti heitetään tyynyn yläpuolelle yön ajaksi (onneksi olen lyhyt tai sängyt pitkiä).

Kuva
Haa tuota en muuten ole kokeillutkaan kun vain yhdellä ponnarilla, josta sitten jää aamulla se äryttävä painauma tukkaan, mutta tää heti kokeiluun tänä yönä.&nbsp; :) Eli löysät ponnarit kuvan mukaan ja letti heitetään pään ja sängyn seuran yli. Jospa letti vaan suostuisit pysymään siellä pois tieltä kun olen aika kova riehumaan unissani.&nbsp; :D
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
Lilja

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Lilja »

^ Ooh, vanhasta taideteoksestani on edelleen iloa ja hyötyä kanssaihmisille. Itse harrastan edelleen tätä yökampausta. Ponnarit tosin täytyy itsellä pitää kohtuullisen tiukalla liukumisen estämiseksi mutta piikkisuora tukka ei juuri ota laineita/painaumia.

Toimiko sulla, Mai?
Varjotar

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Pitäis varmaa kokeilla tota itekin, kun tuntuu tuo selällään nukkuminen maittavan. Sais hiukset vaihtelua ainaki öisin&nbsp; ;D
Nihnaana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 190
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 16:37

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Nihnaana »

Omaa tukkaa pidän yleensä auki tai sitten "syherö-nutturalla". Nyt kun on taas pidennys, niin se on letille väännettävä, ellei halua aamulla päässä olevan ihanaa linnupesää...&nbsp; ;D
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Pitkätukkaisten yökampaukset/muut viritykset

Viesti Kirjoittaja Mai »

Lilja kirjoitti: ^ Ooh, vanhasta taideteoksestani on edelleen iloa ja hyötyä kanssaihmisille. Itse harrastan edelleen tätä yökampausta. Ponnarit tosin täytyy itsellä pitää kohtuullisen tiukalla liukumisen estämiseksi mutta piikkisuora tukka ei juuri ota laineita/painaumia.

Toimiko sulla, Mai?
Toimi ja sun taideteos on ihana.&nbsp; ;D Mä jouduin myös pari yötä opettelemaan laittamaan ponnarit tarpeeksi tiukalle, nimittäin ensimmäisenä yönä ponnarit oli yhtä lukuun ottamatta luisuneet pois ja heräsin yöllä kun tukka oli poikiksen alla jumissa.&nbsp; ::) Pelkäsin nimittäin ponnarien jättävän painaumia, mutta se oli turha pelko kun laitoin ihan napakasti ponnarit kiinni niin hyvin pysyi koko yön ja tukka oli aamulla ihan suora.
Eli suurkiitos tästä Lilja!
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
Vastaa Viestiin