Lasimaiset hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
hairyfairy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 17:53

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja hairyfairy »

Täälläkin lasimaiset hiukset ja Matrixin Amplify todettu tähänastisista parhaaksi sarjaksi, tulee ainakin edes hieman ja vähäksi aikaa sitä tuuheutta.

Mulla on suunnitelmissa, että ottaisin permiksen keväämmällä, ei jaksa tätä ainaista hiusten vääntämistä ja silti tuntuu, että tukka on kuin kissan nuolema  >:( .
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Mulla on kaikenkukkuraks ongelmana just se kun en vois pitää hiuksia kiinni. Pyöreä ja muutenki ruma naama  :( Pakko kyllä pitää usein hiuksia kiinni kun en jaksa nähdä joka päivä vaivaa niitten laittamiseen.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Täällä on myös lasimaiset hiukset, mutta olen pikkuhiljaa oppinut jopa tykkäämään näistä. Koska oikeilla hiustenhoitotuotteilla ei lässäytä liikaa vaan tulee juuri niin sileä lopputulos, mistä tykkäänkin. Eikä takkujakaan ilmesty helposti.

Ja mulla kyllä silti värit tarttuu ihan hyvin (tosin ei kaikki suoravärit tyveen).

Tosin en kyllä tykkää siitä, kun hiuksia pitää kiinni (mitä täällä on sanottukin), koska sitten on ihan lättänät. Tai näyttää siltä, että hiukset olis jotenkin ohuemmat.

Mutta minkäs teet, eihän tätä hiuslaatuaan voi muuttaakaan :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Gilraen

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Gilraen »

Minulla on myös lasimaiset hiukset. Tällä hetkellä nämä ovat puolipitkät ja aika reippaasti kerrostetut. Hiuksiin saa kyllä muotovaahdon, kihartimen ja hiuslakan avulla ihan mukavasti tuuheutta ainakin joksikin aikaa, mutta ilman kihartamista näyttävät aika ankeilta. :( Tarkoitus olisikin kasvattaa taas pitkäksi ja tasaisemman pituiseksi, silloin näyttää ihan hyvältä vaikkei olisi jaksanut erityisemmin laittaa mitenkään. Toisaalta sitten jos pitkiä hiuksia yrittää pelkällä kihartimella saada joksikin, niin lopputulos on huomaamaton jo puolen tunnin päästä.  :P

Kampauksia näihin on ihan turha yrittää, ellei ensin tee kiharoita esim. patukoiden avulla ja käytä todella reippaasti muotovaahtoa tai jotain muuta muotoilutuotetta. En ole vielä onnistunut niidenkään avulla mitään täydellisiä ja kestäviä kiharoita saamaan aikaan, mutta sen jälkeen hiukset on kuitenkin mahdollista saada pysymään vaikka nutturalla tms. Silloin kun hiukseni olivat pitemmät, laitoin joskus yöksi letin kosteisiin hiuksiin, se on ollut paras keino saada hiuksiin kiharuutta ja tuuheutta.

Värit eivät tartu kovin helposti, mutta toisaalta myöskään värinpoistot ja raidatkaan eivät ole yleensä saaneet kovin suurta vahinkoa aikaan. (Paitsi viime kerralla kun laitoin kampaajalla vaaleita raitoja...  :-X) Haarahiuksia ei ole käytännössä ikinä, paitsi silloin kun joskus yläasteella innostuin laittamaan permanentin...  ::) Vuosikausia olen värjännyt hiukseni markettiväreillä ja käyttänyt muutenkin markettituotteita, mutta siitä huolimatta hiukset näyttävät aina ihan ylikuntoisilta pitkiksi kasvettuaan... Johtuneeko sitten jonkin verran silikonista, en tiedä... Tavoitteena olisi löytää jokin hyvä tuuheuttava kampaamosarja.
Lavendar
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 90
Liittynyt: 03 Helmi 2006, 19:36

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Lavendar »

Samaan lasitukkien porukkaan kuulun minäkin. Oon vaalentanut monia vuosia itse tukkaani, eikä liukas karvani oo siitä paljoakaan pörhistynyt. Luonnontilassa ja auki ollessaan hiukset roikkuu päätämyöden, mikä ei oo ollenkaan kaunista. Hassua, että jotkut yrittää saada suoristusraudoilla etc. samanlaista lättykampausta kun mulla on luonnostaan. Mun pitää päättää illalla haluanko pitää hiuksiani seuraavana päivänä auki. Jos haluan, niin suihkin illalla tukkaan Tigin sexed-up tonicia ja laitan nutturan päälaelle. Minkäänlaisia kampauksia tähän tukkaan on turha yrittää ilman kunnon pohjustusta rullilla tai vaahtomuovipatukoilla.

En oikein tykkää pitää hiuksiani kiinni, koska ponnari pitää vetää niin tiukalle että päänahkaa kiristää, jos sen haluaa pysyvän valumatta edes jonkin aikaa. Katselen aina kateellisena ihania hiuksia, jotka on vain sutaistu löysälle ponnarille ja silti näyttävät hyvältä.

Permanentti olisi niiin unelma, mutta taidan suosiolla unohtaa sen teidän viisaiden neuvojen ansiosta.
Että tälläistä tilitystä  ;D
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

Mullakin on liukkaat ja lasimaiset hiukset. Vuosikausia taistelin niitä vastaan, käytin litroittain muotoilutuotteita, föönailin ja kiharrin, mutta aina tukka oli viimeistään parin tunnin päästä taas littana ja piikkisuora. Kaverini, jolla on luonnonkihara tukka, sanoi mulle aina että "korosta niitä parhaita puolias, eli suoruutta ja sileyttä". Pikkuhiljaa olenkin hyväksynyt oman hiuslaatuni ja alkanut tykkäämään siitä. Monethan tosiaan yrittävät suoristusraudan avulla saada juuri sellaista tukkaa, mikä mulla on luonnostaan!

Värit eivät tartu kovin hyvin mun tukkaan, varsinkaan suoravärit, ja haalistuvat nopeasti.

Mun hiustenpituus on vaihdellut 3 cm lyhyestä takapuoleen asti ulottuvaan, ja koska itse tykkään pitkistä (juuri pitkissä tämä lasimaisuus eli suoruus, sileys ja kiiltävyys erottuu edukseen), kasvatan nyt oikein pitkiä hiuksia. En enää juurikaan edes yritä tuuheuttaa tai kihartaa tukkaani, vaan korostan sen suoruutta ja kiiltoa  :)  Tietysti joihinkin juhliin tms. olisi kiva joskus laittaa nätti kiharakampaus. Ainakin sitten aikanaan hääkampaukseen haluan kiharoita, mutta jätänkin sen kampaajan huoleksi  :D
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
Lavendar
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 90
Liittynyt: 03 Helmi 2006, 19:36

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Lavendar »

pipari kirjoitti: Minkälaisen hiusmallin te muut lasihiuksiset olette kokeneet toimivimmaksi? Omassa päässäni tasapitkä malli ei toimi ollenkaan, ja kerrostettuakin mallia on pakko laittaa, että voi lähteä ihmisten ilmoille.
Tällähetkellä mulla on tasapitkät reilusti rintsikkapituiset hiukset. Kokeilin taannoin myös kerrostusta, mutta koin sen hankalaksi. Ilman laittamista kerrokset antoi vaikutelman katkenneista hiuksista ja toisaalta taas laittaminen oli vaikeaa kun kerrokset ikäänkuin "hukkui" muun tukan sekaan eikä niitä meinannut löytää sieltä. Niin ja latvat näyttivät entistä ohuemmilta. Kaipaan tähän nykyiseen tylsään malliin jotain muutosta, en vain keksi mikä se voisi olla. Ehkä palaan kokeilemaan tuota kerrostusta vielä kerran.
Kerrostettuhiuksiset: Miten saatte lasimaisen ja suoran tukkanne näyttämään hyvältä? Ja miten "käytätte hyväksenne" kerrostettua leikkausta?

Ehkä vielä jonain päivänä opin arvostamaan tukkaani sinisen kissan tavoin  :)
Viimeksi muokannut Lavendar, 17 Maalis 2006, 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iiris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1260
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 19:25

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Iiris »

Paljon apua saan jo siitä, että olen jättänyt hoitoaineen lähes kokonaan pois. Tänä aamuna taas laitoin pitkästä aikaa ja huomasin heti föönatessa, kuinka paljon hankalampaa se onkaan...

Väriaineissa on eroja: joskus joku kampaaja laittoi sellaista, että tukka tuntui koko ajan kuohkealta.  8) Vaaleat raidat kai hieman auttavat myös.

Hiukseni ovat hieman alle korvien ja kerroksittain leikatut. Ne on pakko muotoilla joka päivä ilmakihartimella, jos haluaa olla edes hippusen edustavan näköinen. Suoraan pesun jälkeen ovat kamalat, mahdottomat.

Eli muotoilutuotteisiin ja -laitteisiin taidan olla sidottu loppuikäni. :-[
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).
Lilian

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Lilian »

Yksi lasihius lisää ilmoittautuu! Itsellänikin monen monta vetyperoksidivaalennusta takana, mutta eipä sillä oikein ole vaikutusta lasimaisiin hiuksiin ollut - paitsi nyt latvat täydellisesti kärtsänneet. Nyt olen ollut kaksi vuotta ilman mitään käsittelyä, ja kasvatan omaa väriä takaisin ja samalla myös pidempiä hiuksia. Minulle huonoin hiusmalli tällä tukalla on selvästikin ollut polkkatukka, joka sai hiukset näyttämään niin littanoilta, ettei tosikaan. Tasapitkän, todella pitkän tukan olen kokenut omaksi ratkaisukseni, tuohon todella pitkään on vielä matkaa, nyt tukka vähän yli puoleen selkään.

Hiuksia en julkisesti osaa pitää ollenkaan kiinni, joten ainoa vaihtoehto on pitää auki. Nykyään käytän muotoilutuotteita hyvin harvoin, joten en paljon yritäkään saada tuuheutta tukkaani, vaan harjaan sen vain piikkisuoraksi suosiolla. Joskus oli sellainen vaihe, että joka yöksi laitoin 4-10 lettiä ja aamulla oli kivat kiharat, jotka kestivät kaksi päivää ilman mitään muotoilutuotteita. Myös tiukkoja nutturoita yön yli on tullut kokeiltua kiharoiden ja tuuheuden toivossa - tällä vain on taipumusta takuttaa omaa tukkaani.

Olen myös yrittänyt kääntää lasimaisuuden voitokseni, eipä tarvitse niiden suoristusrautojen tai -nesteiden, eikä kiiltosuihkeiden kanssa sählätä.  ;D
Withering
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 915
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:46

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Withering »

Erittäin lasiset hiukset löytyy täälläkin. Kampauksista turha haaveillakkaan, jopa ponnari valuu ja näyttää hölmöltä. Toisaalta rakastan suoria ja sileitä hiuksia, jotka todella kiiltävät. Ainoa mahdollinen malli on pitkä, lyhyt ei yksinkertaisesti taivu mihinkään (kokemusta on, eikä ikinä enää!).

Sopivat tuotteet tällä hetkellä ovat Joicon CE shampoo ja hoitis, jotka antavat ryhtiä, mutta hoitoteho on riittävä. Jos haluan saada hieman volyymiä, niin Goldwellin Double Boost tuo kaivattua karhennusta, kuitankaan tukkaa takuttamatta.

Kuten moni muukin, olen hyväksynyt "kohtaloni" ja korostan hiusten suoruutta, silkkisyyttä ja kiiltoa.
Iiris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1260
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 19:25

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Iiris »

tarde kirjoitti: Täälläkin lasimaiset hiukset ja Matrixin Amplify todettu tähänastisista parhaaksi sarjaksi, tulee ainakin edes hieman ja vähäksi aikaa sitä tuuheutta.
Mitkä tuotteet tuosta Amplify-sarjasta sinulla on käytössä?
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Luna »

Nostan vanhaa ketjua ja ilmoittaudun myös lasimaisten hiusten omistajaksi!

Olisiko kellään hyviä vinkkejä mitkä toimisivat parhaiten lasimaisissa hiuksissa muotoilutuotteita tai -tapoina?

Nyt kun hiusten kunto on parantunut niin itsellänikin on tuo sama ilmiö että ponnari valuu ellei ole hiuksia karhennettu esim lakalla. Päätä myöten valuu ilman pienintäkään ilmavuuden yritystä, kasvojeni muotoon sopisi paljon paremmin pöyheämpi tukkalook  :-\
LaBimba

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja LaBimba »

Lavendar kirjoitti: Samaan lasitukkien porukkaan kuulun minäkin. Oon vaalentanut monia vuosia itse tukkaani, eikä liukas karvani oo siitä paljoakaan pörhistynyt. Luonnontilassa ja auki ollessaan hiukset roikkuu päätämyöden, mikä ei oo ollenkaan kaunista. Hassua, että jotkut yrittää saada suoristusraudoilla etc. samanlaista lättykampausta kun mulla on luonnostaan. Mun pitää päättää illalla haluanko pitää hiuksiani seuraavana päivänä auki. Jos haluan, niin suihkin illalla tukkaan Tigin sexed-up tonicia ja laitan nutturan päälaelle. Minkäänlaisia kampauksia tähän tukkaan on turha yrittää ilman kunnon pohjustusta rullilla tai vaahtomuovipatukoilla.

En oikein tykkää pitää hiuksiani kiinni, koska ponnari pitää vetää niin tiukalle että päänahkaa kiristää, jos sen haluaa pysyvän valumatta edes jonkin aikaa. Katselen aina kateellisena ihania hiuksia, jotka on vain sutaistu löysälle ponnarille ja silti näyttävät hyvältä.
Heh, tuo olisi voinut olla suoraan minun näppikseltäni.  :) Ilman rullia tai muuta väkerrystä ja nysväämistä tukka on itsepintaisen lättänä ja päätä nuoleva - viehättävä näky etenkin jos pään malli ei ole erityisen kaunis ja takaraivokin on litteä kuin helikopterin laskeutumisalusta, pyöreyttä ei siis ole nimeksikään. Välillä kadehdin kavereitani, joilla on karheat ja jopa kuivat hiukset, koska ne sentään näyttävät tuuheilta.
Syaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1259
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:46

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Syaani »

^ hear, hear! En ymmärrä, miksi pää ei voi olla kauniin muotoinen, kun hiukset ovat näin epätoivoisen liukkaat ja veltot. Mä taas olen jonkinasteinen conehead, päälaelle pitää saada tuuheutta, jotta naama näyttäisi siedettävältä.
1a F ii
LaBimba

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja LaBimba »

Syaani kirjoitti: ^ hear, hear! En ymmärrä, miksi pää ei voi olla kauniin muotoinen, kun hiukset ovat näin epätoivoisen liukkaat ja veltot. Mä taas olen jonkinasteinen conehead, päälaelle pitää saada tuuheutta, jotta naama näyttäisi siedettävältä.
Haha, tuo viimeinen lause tiivistää myös minun ongelmani.  ;D Ponnariakaan ei voi pitää jos ei tupeeraa itselleen takaraivoa, muuten profiili näyttää vähintään epämuodostuneelta.
Vastaa Viestiin