Lasimaiset hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Euphoria

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Minulla taas on kauniin muotoinen takaraivo, mutta eipä se auta, jos tukka menee litteänä sitä vasten. Onneksi sentään on lyhyet hiukset, niin muotoiluaineilla saa lähes ihmeitä aikaan.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Luna »

Haluaisin hiuksiini ilmavuutta ja tuuheutta, mutta muotoilutuotteet aiheuttaa samalla sen että tukasta tulee korppu ja hamppumainen, tosi kivaa....varmaankin on vääränlaisia tuotteita käytössä, osaisiko joku neuvoa millä aineilla tukkaan saa tuuheutta/ilmavuutta ilman hiusten muuttumista väliaikaisesti bb:n Heidi-kuntoisen näköiseksi? Ilman muotoilutuotteita tukkani on sileä ja kiiltävä, kyse ei siis ole perus huonosta kunnosta.

Käytössä siis useimmiten pesun jälkeen altima, small talk, vähän osis grip- muotovaahtoa sekä lorealin techni-art kampausnestettä ja osiksen freeze-lakkaa joka kruunaa koko hampunnäköisen kokonaisuuden  ;D
LaBimba

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja LaBimba »

Taisin viimeinkin keksiä yhdistelmän, joka tuo sekä runsautta, raskautta että karheutta tukkaani: suihkin puolikuiviin hiuksiin Redkenin Weightlifteriä juuriin, minkä jälkeen lisäsin Cockyn ja Superstarin sekoitusta. Hiukset olivat isoilla samettirullilla noin tunnin ja huhhuh, olisi voinut luulla että tukan määrä ja paksuus tuplaantuivat!  ;D
Tyrni

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Tyrni »

Uusi lasihiuksinen ilmoittautuu  ;)
Vaikka lasimainen hius on kaunis katsella, niin sitähän ei saa yhtään mihinkään minne se ei itse halua mennä. Minun onneni onnettomuudessa on se, että yksittäinen hius on todella paksu, joten hiukset eivät ole mitenkään litussa, mutta haluaisin että ne laskeutuisivat kauniimmin. Nyt hiusten latvat jäävät kankeina hieman törröttämään (vaikka ovatkin pääpiirteissään piikkisuorat). Eli mistä apu?
Hoitoaineet ylipäänsä tekevät hiuksistani herkästi liian raskaan ja rasvaisen tuntuiset, joskin nykyään olen löytänyt muutamia sopivia aineita kuivahtaneita latvojani varten.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Ice »

tehohoitoja sinne latvaosaan, eli vaikkapa vain korvista alaspäin taikka vielä alempaa aloittaen :) ja silikonitippoja/kevyempää suihketta (esim joico k-pak ja PPS) voisi kokeilla siihen törrötykseen, ihan pientä määrää toki etteivät tee raskaaksi

oletko muotoiluvoiteisiin tutustunut? pelkästään sekin voisi riittää törrön tasoitukseen, joico creme elixir on ainakin suht kevyttä, vaikken siitä muuten pidäkään -johtunee siitä että tukkani on täysin painvastainen :)

ette muuten arvaakaan miten vaikeaa on leikata lasimaista hiusta, varsinkin ohutta sellaista..jokaikinen saksen jälki näkyy, ja kovempi veitsen veto erottuu :-X
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Tristy

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Tristy »

Mä olen sitten varmaan jokaisen parturin suosikkiasiakas lasimaisilla ja ohuilla hiuksillani :D Mulla on siis yksittäinen hius hyvin ohut ja kokonaispaksuutta on ~5,5cm, eli juuri ja juuri kakkosluokkaan. Parhaaksi malliksi olen todennut pitkät hiukset otsatukalla, latvat on kevyesti kerrostetut ja leikattu lievään V-muotoon. Meinasin jo leikkauttaa lyhyeksi, mutta päädyin kuitenkin kasvattelemaan. Nyt kun ovat yli olkapäiden niin olen alkanut toisinaan tykkäämään sleek lookista :)

Muotoilutuotteista olen havainnut hyviksi Tigin Superstarit ja B&B:n. Ja kuivaajaahan on melkein pakko käyttää, jos haluaa nämä hiukset edes vähän irti päänahasta. Niinä päivinä kun tykkään päätämyöten menevästä lookista suosin muotoilutuotteista Redkenin Satinwearia, joka ei entisestään lätistä, mutta tekee hiuksista älyttömän pehmeät. Lakkaa en käytä pituuksiin, koska se ainakin lätistää.

Kampauksien tekeminen on hirveää, ja teenkin niitä vain jos on pakko. Yleensä mun juhlakampaus on piippausraudoilla tehdyt kiharat ja ne pinneillä kasaksi/nutturaksi. Kiharat ei auki ollessaan pysyisi paria tuntia kauempaa, mutta kiinni laitettaessa ovat nätit. Pari kertaa olen ollut kampaajalla kampauksessa ja tuntui hänelläkin menevän hermot, kun ei edes tupeeraus pysy paria sekuntia kauempaa.
veera

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja veera »

mulla menee jälleen kerran hermot tämän lasitukan kanssa >:( nyt kun ulkona on vähän pakkastakin, niin tukka vaan lentelee sähköisenä tai vaihtoehtoisesti makaa niin liiskana päätä pitkin kuin vaan ikinä voi. kaiken lisäksi olen vasta kasvattelemassa hiuksia pitkiksi ja nyt nämä ylettyvät pisimmillään juuri ja juuri hartioille, joten nämä ovat ihan mahdottomat pituudenkin puolesta. ponnari täytyy laittaa aina kosteisiin hiuksiin, koska kuiviin laitettuna se valuu pois alta aikayksikön. aukikaan ei voi pitää kun näyttää ihan vajaalta tässä mitassa tällaisella hiuslaadulla. onneksi hiukseni sentään kasvavat nopeasti, joten kesällä mulla on jo varmaan ihan kivan pituinen tukka :) ottaisin kyllä paljon mieluummin vaikka sellaisen überkuivan ja karhean luonnonkiharan pörrötukankin kuin tällaisen!
Tyrni

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Tyrni »

Kiitos Ice vinkeistä. Täytyy testailla. Jos joku voisi vielä kertoa, mikä tuo PPS on? (ei osunut tästä tietomäärästä mistään silmään vaikka yritinkin selailla).

Ja voin vain kuvitella, mikä haaste tällainen hiuslaatu on kampaajalle käsitellä. Itse olen näiden kanssa kohtalaisen avuton, kun ei näitä saa oikein mihinkään paitsi leteillä ja mekaanisilla apuvälineillä (joista suurinosa ei edes pysy paikoillaan, kun hiukset ovat niin raskaat ja liukkaat). Siksipä yritän saada nämä näyttämään tarpeeksi hyviltä ihan vain suorina ;)

LaBimba

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja LaBimba »

Musta tuntuu, että leikkaaminen ei ole ainoa asia, joka kampaajille tuottaa ongelmia lasimaisissa hiuksissa. Ainakin minulle tuputetaan kovasti tehohoitavia aineita, latvoihin seerumeita sun muita kun kampaajat on tottuneet siihen, että vaalennettu tukka on lähes aina kärsineen näköinen. Eli kampaajat ei aina näytä hahmottavan sitäkään, että lasimainen hius ei välttämättä räjähdä edes voimakkaalla vaalennuksella eikä siksi tarvitse mitään supertehohoitoja, jotka vaan lätsäyttävät ja liukastuttavat entisestään.  :-\
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Ice »

Tyrni kirjoitti: mikä tuo PPS on? (ei osunut tästä tietomäärästä mistään silmään vaikka yritinkin selailla).
PPS on merkki, jota ei näköjään edes HS enää myy, mutta löysin linkin http://www.myshopping.com.au/PT--217_Hair_Care_PPS__fs_12323_e__ , tuolla on tuotteita esittelyssä :) ja muuten, se vihreässä putilossa oleva pps kuitugeeli  tuntuu olevan oikeinkin toimivaa lasimaisen hiuksen kanssa! ja sen kanssa voi myös föönata, vaikkei ole se touhu ihan helpoimmasta päästä niin tulos on oikein hyvä ja pysyvä. Kyseessä siis se "vanhempi" versio jota suomessa myydään, tuolla on näköjään kahta eri laatua ::)

meinaamani tipan nimi on shine it, tippamallinen eikä tuo suihke joka sivuilla esitellään :)
Viimeksi muokannut Ice, 04 Tammi 2007, 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Angora
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 317
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 03:49

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Angora »

Lasihius ilmottautuu! Yllättäen munkin on todettava, että tää on hermoja raastavaa! inhoon mun kasvojen ja pään muotoa, joten tukasta ois aina saatava keinolla millä hyvällä tosi tuugea ja pöyhkeä. Tää vaan lässähtää aina. Mun hius on tosi ohutta joten se hankaloittaa entisestään. Mun hiukset on voimakkaasti kerrostettu (uudella kampaajallani tää kerrostus jopa näyttää hyvältä ja hiukset jaksaa nousta paremmin. Aikasemmin mun kerrostuskokemukset ei oo ollu juuri ollenkaan positiivisia).

Tähän mennessä parhaimmilta mun hiukset näyttää silloin kun mulla on joku tärkeä meno ja laitan hiuksiani kauan ja huolellisesti: Muutamaa päivää ennen värjään, jolloin ehdin pestä hiukset pari kertaa ennen h-hetkeä (pesen hiukset normaalisti joka toinen päivä ja otsatukan joka päivä. Käytän Fashionistoja), tämän jälkeen annan hetken "kuivahtaa" pyyhe päässä, levitän hiuksiin tipan Lanzan Bodifying Liquidia ja tyviin ja vähän pituuksiinkin Tigin Queen for a Day:ta, föönaan vasemman puolen hiuksista oikealle päälakea pitkin ja oikean puolen vasemmalle, takaosan ja viimeiset kosteudet koko tukasta pää alaspäin. Tämän jälkeen tyvien tupeeraus (siloitus päältä) ja aimo annos lakkaa. Arkisin säästän rahojani ja aikaani enkä laita Queen for a Day:ta enkä ole niin huolellinen, mutta tolla oon saanu tähän mennessä parhaan tuloksen. Kampaaja suositteli mulle kaikkia tuotteita, joissa on kosteussuoja ja jotka tukee, koska mun hius on myös taipusa, erittäin taipusa kostealla ilmalla.

Ongelmana on juuri se, ettei hiukset halua pysyä tuuheina, ne taipuvat väärään suuntaan, hamputtavat usein ja latvat ovat helposti kuivat. Liian hoitaviakaan aineita ei voi käyttää kun lässähtää entisestään, pitkät hiukset ei sovi mun kasvojen mallille eikä muutenkaan ja ponnari näyttää usein rumalta, jollen oo tupeerannu helahoitoo tosi tuuheeks niin ettei mun pään malli korostu.
Katselen aina kateellisena ihania hiuksia, jotka on vain sutaistu löysälle ponnarille ja silti näyttävät hyvältä.
^Luit mun ajatukset!

Hui kun tuli paljon tekstiä. ::) Pyydän anteeksi, kiitän ja kumarran.  ;D
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Luna »

Lasimaisuus on siitä kiva että tukka tuntuu hypistellessä sileälle ja hyväkuntoiselle, mutta päätä myöten menevä tukka ei minunkaan kuupan muotoa imartele vähääkään  :-\ Tupeerattuina ja "tuuhennettuina" mukavat, mutta ei se jatkuva käsittelykään hyvää tee...hankalaa. Lakka on hyvä apuväline mutta se kyllä armotta kuivattaa.
Lavendar
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 90
Liittynyt: 03 Helmi 2006, 19:36

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Lavendar »

Mä oon pikkuhiljaa opetellut hyväksymään omat hiukseni. Nykyisin jopa toisinaan jätän ne pesun jälkeen roikkumaan suht laittamattomina tai korkeintaan sipaisen Small talkia pituuksiin. Yleensä noina päivinä saan avokilta kommentteja "sähän näytät tänään hyvältä!", joten hitaasti alan jopa pitämään lasitukastani.

Silti töihin ja baariin lähtiessä väkerrän hiusteni kanssa tovin jos toisen yrittäen saada niitä pois lättymallista. Tällä hetkellä suosin seuraavanlaista tekniikkaa: 1. Kuivaan tukkaan esim.Tigin Sexed up tonicia ja lämpörullat päähän (joo tiedän, että lämpörullien alle ei suositella aineita). 2. Rullien jäähtymistä odotellessa ehtii meikkailla. 3. Rullat pois ja tukan pöyhiminen sormin. 4. Latvakiehkuroihin puristelen muotoiluvoidetta (esim. Wella Shockwaves Frizz free cream) tai geelisprayta (Cutrin Hedit Powerplay gel). 5. Lopuksi lakkaa koko päähän. Suosikkini Osiksen Freeze, joka antaa mielestäni hiuksille lisää kiiltoa. Jos haluan tukan todella pysyvän kuosissaan aamuun asti niin sitten Tigin Hardhead tai Osiksen Session. Tupeerauksen voin unohtaa sillä a. en osaa tehdä sitä niin, että se näyttäisi hyvältä ja b.kampaajatkaan eivät saa tupeerausta tukassani pysymään. Tällä tyylillä kampaus pysyy ihan ookoo baari-illan ajan.

Kampaajakokemuksista vielä...  Viimeksi kampaaja leikkasi takaosaan päällyhiusten alle lyhempiä tukihiuksia. Nyt tukkaa on mun mielestä helpompi nostattaa ja tukka ei näytä niin raskaalta ja valuvalta. Perinteisesti kerrostetusta tukasta en tykkää, mutta tämä on kiva. LaBimban kanssa mulla on samat kokemukset tehohoitoja yms. superhoitavia aineita kauppaavista kampaajista. "Sulla kun on vaalennettu tukka niin se kyllä vaatii..." No tämä tukka ei vaadi. Pysyy sileänä ja lättynä ihan ilman tehohoitojakin.
Vovka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 146
Liittynyt: 07 Touko 2007, 20:37

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Vovka »

Lasihius ilmoittautuu. Tukka on siis sileä, ohut ja päätämyöten menevä - toisaalta myös hyväkuntoisen näköinen (ja kaipa se ihan oikeastikin on hyvässä kunnossa), kiiltävä ja, no... melko suora. Tuuheus olisi kova juttu, mutta olen vähän liian mukavuudenhaluinen (ja laiska) eli pysyn mielellään erossa kaikenlaisista muotoilutuotteista (en omista yhtäkään!) ja tuuheuttavista shampoista. Niiden kanssa saisi sitten olla koko ajan läträämässä. Olen kyllä pari kertaa käynyt permanentissa saamassa vähän karheutta hiuksiin, mutta enää en luultavasti sellaiseen menisi. Helpompaa on tyytyä siihen hiuslaatuun minkä nyt on sattunut saamaan, kun moni sitäkin kadehtii.

Hiusten kasvatusprojekti on saavuttanut yli puolenselän, ja toivon että pituus sitten vähän kompensoisi sitä, ettei tukka kohoa päästä oikein minnekään. Pitkätukkaisena on kaiketi myös vähän vaikeampaa saada pysyvää tuuheutta aikaan, joten mikäs tässä on ollessa. Pahinta joskus oli, kun tukka polkkapituisena oli kuin mikäkin potta. Minäkään en joidenkin täällä kirjoittaneiden tavoin oikein pidä päänmuodostani, ja on kyllä vähän ikävää kun lasihiuksilla se muoto nimenomaan korostuu. Onneksi pitkä tukka on auttanut tässä asiassa.

Mutta siis... Toistaiseksi olen oppinut jotenkuten sietämään lasimaista hiuslaatua, vaikka se joskus onkin vähän ongelmallinen. Mutta mikä hiuslaatu ei olisi?
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Iia »

Lavendar kirjoitti:
pipari kirjoitti: Minkälaisen hiusmallin te muut lasihiuksiset olette kokeneet toimivimmaksi? Omassa päässäni tasapitkä malli ei toimi ollenkaan, ja kerrostettuakin mallia on pakko laittaa, että voi lähteä ihmisten ilmoille.
Tällähetkellä mulla on tasapitkät reilusti rintsikkapituiset hiukset. Kokeilin taannoin myös kerrostusta, mutta koin sen hankalaksi. Ilman laittamista kerrokset antoi vaikutelman katkenneista hiuksista ja toisaalta taas laittaminen oli vaikeaa kun kerrokset ikäänkuin "hukkui" muun tukan sekaan eikä niitä meinannut löytää sieltä. Niin ja latvat näyttivät entistä ohuemmilta. Kaipaan tähän nykyiseen tylsään malliin jotain muutosta, en vain keksi mikä se voisi olla. Ehkä palaan kokeilemaan tuota kerrostusta vielä kerran.
Kerrostettuhiuksiset: Miten saatte lasimaisen ja suoran tukkanne näyttämään hyvältä? Ja miten "käytätte hyväksenne" kerrostettua leikkausta?

Ehkä vielä jonain päivänä opin arvostamaan tukkaani sinisen kissan tavoin  :)
Täältähän se löytyikin minkä pahoin pelkään tapahtuvan jos näitä minun hiuksia aletaan kerrostamaan. Eli siis täällä myös yksi lasihius, joka on kyllästynyt tähän ainaiseen samaan tyyliin. Tuo kerrostaminen muuten houkuttelisi, mutta pelkäänpä, että tuo mustaamani tekstinpätkä ois tässäkin päässä tuloksena. :(

Otsatukkaa kevenneltiin vähän leikkaamalla lyhyempiä hiuksia sinne sekaan ja ne tosiaan sieltä näkyvät semmosina ikäänkuin katkeilleen näköisinä. Että kai se ois sitten sama tuolla takahiuksissakin. Ei kiva.
Viimeksi muokannut Iia, 14 Tammi 2008, 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin