Lasimaiset hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja salute »

Moiselle hiuslaadulle ei ollut vielä omaa ketjua, joten pystytän tällaisen. :)

Jotkut haaveilevat kiiltävästä, sileästä ja tottelevaisena päätämyöten menevästä kuontalosta. Useat merkit myös lupailevat tätä hoitotuloksena juuri heidän purnukoistaan. Mutta me lasihiukset emme tavoittele tätä, vaan yritämme päinvastoin päästä lähemmäs karheampaa (jne.) tukkaa!
Mitkä tuotteet ja tekniikat olette havainneet hyviksi liukkauden vähentämisessä? Mikä väriaine on takertunut hiukseen ehkä jopa yhtä pesua pidemmäksi aikaa?

Noh, ainakin sileitä kampauksia on hyvä tehdä tähän hiuslaatuun. Muita hyviä puolia? :D
 
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Metku »

Hiuskiinteen suihkiminen hiuksiin antaa mukavasti karheutta ja sen avulla hiukset saa pysymään mukavasti ojennuksessa ainakin muutaman tunnin, kunnes ne sitten päättävä toisin.  :D Tosin toi yletön hiuskiinteen käyttö varmasti kuivattaa hiusta pidemmän päälle ja ihan arkikäytössä en tuota tekniikkaa noudata. Toisaalta mun hiukset näyttävät jopa hieman ylikuntoisilta (todellisuus värin alla on kuitenkin toinen).

Markettiväreistä parhaan pysyvyyden mulla antaa Nutrisse.

Tällainen "sleek"-tukka on kyllä aika ikävä kaveri ellei sitä sitten yritä kunnioittaa sellaisena kun se on.  ::)
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Täällä on kanssa yksi lasimaisten edustaja...tosin nyt on sellainen tilanne että latvat ja myös pitkälle pituudetkin ovat monenlaisten käsittelyiden seurauksena menneet sellaiseen kuntoon että ovat lähinnä vanunutta villalankaa tai karkeaa karhunlankaa kuin lasimaista hiusta. Ongelmana on se että uusi kasvanut hius jota noin 3-4 senttiä tyvessä, on lasimaista  joten kaikki tyvikohotukset läsähtävät. Kuitenkin lakat ja muut hiustärpätit saavat räjähtäneet latvat entistä kuivemmiksi. Ei siis oikein saa mitenkään nätisti. Kosteuttavat tuotteet lätistävät mutta eivät enää korjaa hiusta eikä siihen tehohoidotkaan tartu...ratkaisuna on katkaisuhoito eli hiukset leikataant lähiaikoina lyhyeksi ja siihen päälle permis tai joku tyvikäsittely vähän rikkomaan lasimaisuutta jotta hiusta saisi paremmin ja helpommin muotoiltua. Pitkään lasimaiseen hiukseen permistä EI KANNATA kokeillla...mulla ainakin räjäyttänyt hiukset totaalisesti...muutenkin nämä hiukset ovat latvoista kovat murenemaan...mutta lyhyessä toimii kyllä kunhan muistaa kosteuttaa tarpeeksi...
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Efva »

Mulla tilanne on se, että perushiuslaatu on melkoisen lasimainen ja liukas, mutta moninkertaiset vaalennukset ja myöhemmin päälle laitetut tummat värit ovat karhentaneet hiusta jonkin verran, ja sileyttä on vastaavasti menetetty.

Karheutta ei  kyllä ole tullut niin paljon kuin voisi olettaa... kampausten teko on edelleen aika mahdotonta tuon lasimaisuuden, hiusten jäykkyyyden ja suht voimakkaan kerrostuksen takia ;D Mua kiinnostaisikin, mikä olis hyvä ns. "työskentelykiinne", jota vois käyttää kampauksia väsätessä.

Tyvikasvua värjätessä väri ei edelleenkään tahdo tarttua, ellen pidä yliaikaa, mistä olenkin monesti maininnut.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja deko »

Minulla pysyy parhaiten PolyColor-väri mutta käytän itsepintaisesti preferencea koska sillä saa markettikamasta parhaan kiillon. Suoravärejä ei kannata juuri ostaa, ei pysy kuin pari pesua.

Eli jatkuvilla värjäyksillä karhennan, ja pikkuhiljaa alkaa hius olla käsiteltävissä. Silloin kun teen oikein kampauksia niin käytän pitoa antamassa joko xz kampausnestettä (ei paljoa auta) tai wella shock waves miedointa muotovaahtoa. Tai päästän hiukset järkynlikaisiksi ensin ;D
this too shall pass.
Lilly Missy

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Mulla on kans varmaan lasimaiset hiukset. Varsinkin tuo uusi joka ei ole kokenut vaalennusta, tummaksi värjäystä, värin ylläpitoa, värinpoistoa ja vaalennuksia... Muiden kuntokaan ei ole huono, vaikka noista käsittelyistä voisi niin luullakkin. Mutta mun yksittäinen hius on paksu ja kun hiuksia hypistelee sormien välissä kuuluu rahinaa. Mutta kiiltavat siti ihan hulluna. Eikä ponnari tahdo pysyä, vaan löystyy itsekseen.
Holly Tyler

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Holly Tyler »

Mulla on myös lasimaiset välillä "ylihyväkuntoiset" hiukset. Toisinaan hyväkin asia, mutta silloin kun haluaisi saada hiuksiin tuuheutta on se turhauttavaa.. Mulla on kuitenkin toiminut ihan hyvin Matrixin amplify-sarjan tuuheuttava neste. Se tekee hiuksiin karheutta ja rakennetta.
Angus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 186
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:10

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Angus »

Muutenkin koko Amplify-sarja näyttää sopivaan lasimaisille hiuksille. Ainakin kehuttu on.
Hiukset: 2a M ii
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Täällä yksi (hiuksiltaan  ;)) lasimainen lisää. Onneksi tämä permis aika hyvin vie lasimaisuuden pois ja tuo hiuksiin lisää käsiteltävyyttä. Ja sitten pystyy pitämään saparojakin!  :D Suoralla tukalla olisi ihan turha haaveilla, muista kampauksista puhumattakaan...
Euphoria

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Minullakin on ohuet ja  lasimaiset hiukset. Hiukseni ovat lyhyet, sillä ne muuttuvat todella hankaliksi heti, kun pituutta tulee vähänkin lisää.
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja salute »

Mulla on ollut sitä Amplifyn värihiusten versiota, ei valitettavasti toiminut tarkoituksessaan. Tuote toimii silti perushampoona.

Yhden toimivan tuuheutuskeinon olen löytänyt. Moottoripyörän kyydissäolon jälkeen(vauhtia ei säästelty...) hiukset olivat kuin itsestään tupeeratut. Pienellä siloittelulla tukka oli ilmavirran jäljiltä komea, ja myös pysyi sellaisena koko loppuillan.  :-*  Yleensä tukassani ei esiinny edes takkuja, mutta tuolloin niitäkin piti  oppia selvittelemään. Harmi vain, että tämä muotoilukeino on eh, niin vaikeasti toteutettava.
Viimeksi muokannut salute, 14 Helmi 2006, 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
stinttapo

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja stinttapo »

Juu erittäin lasimaiset hiukset löytyy multakin. Pahasti hermot aina paukkuu kun näitä koittaa jotenkin laittaa, saatikka kun haluis paksumman/tuuheemman näköseks...Viime viikonloppuna onnistuin ihme jä kyllä ihan vaan muotovaahdon ja föönin avulla saamaan nää muhkeiks, ja pysykin melkeen koko illan :)
Rullat(tarra) oon yleensä laittanu, mutta sekin toimii vaan jos laittaa päivä pesun jälkeen, vasta pestyssä hiuksessa tulos kestää ehkä tunnin...
Holly Tyler

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Holly Tyler »

Toinen hyvä tuuhennuskeino on laittaa pestyihin hiuksiin ihan vaan muotovaahtoa, ja sitten esim. yöksi nutturalle päälaelle. Mulla ainakin tulee silloin kivasti laineita, ja sitä kaipaamaani tuuheutta. En sitten tiedä kuinka hyväksi hiuksille olisi olla joka yö nutturalla  ???

Permanenttia en ENÄÄ aio ottaa, siitä on huonoja kokemuksia. Eihän se usein edes tartu hyväkuntoiseen hiukseen, tuloksena vain kärventyneitä hiuksia.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Täältäkin löytyy lasimaiset hiukset. Tuuheutta näihin ei saa millään konstilla ja jos saakin niin puolen tunnin päästä ovat taas omat littanat itsensä. Mulla on paljon hiuksia, mutta koska yksittäinen hius on ohut ja litteä(erään kampaajan mukaan) eivät nämä todellakaan näytä paksuilta. Mitään kauhean kovia käsittelyjä hiukseni eivät kestä, johtuen juurikin yksittäisen hiuksen ohuudesta.

Minkälaisen hiusmallin te muut lasihiuksiset olette kokeneet toimivimmaksi? Omassa päässäni tasapitkä malli ei toimi ollenkaan, ja kerrostettuakin mallia on pakko laittaa, että voi lähteä ihmisten ilmoille.
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja salute »

Mun tulee pidettyä hiuksia aika paljon kiinni, koska aukinaisina niihin on todellakin hyvin vaikea saada tuuheutta. Suosin yllättäen sliipattua(=luonnontilaista :D)  ponnaria, nutturoita tai muita kampausvärerryksiä. Krepattuina voin jopa pitää auki.
Tosin jos omaa kasvojenmuotoa tai korvia eivät kiinnitetyt hiukset imartele, tämä ei ole vaihtoehto. 
Vastaa Viestiin