Lasimaiset hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja keijukainen »

Lasihiukset kasvaa myös tässä päässä..

Mulla on ollut pari vuotta reilusti kerrostettu malli. Aiemmin kampaajat olivat pitäneet minut suht tasamittaisessa
pituudessa kertoen miten hyvin minulle sopii pitkä klassinen malli, mutta sitä oli aivan mahdoton muotoilla kotona ja tukka lässähti aina viimeistään 2 tuntia muotoilun jälkeen. Tosin hiustenlaittotaidot oli tuolloin myös hakusessa ;)

Kerroksissa on se hyvä puoli, että saan halutessa hiuksiin tuuheutta ja muotoa, mutta jos en jaksa muotoilla niitä niin ne kerrokset ikään kuin katoavat hiuksien sekaan ja pysyvät hyvin suorina tarvittaessa. Joku täällä vinkkasi siitä yönutturasta ja se toimi myös minulla hyvin pidemmässä tukassa. Mulle on tapahtunut vain kerran toi katkenneiden hiusten vaikutelma ja silloin kampaaja leikkasi kerroksia veitsellä. Turha lienee mainita, että sen jälkeen veitsellä on ollut lähestymiskielto!

Suurimmat harminaiheet ovat kampauksen haihtuminen kesken päivää, mitä välillä tapahtuu ja etenkin kosteammalla ilmalla. Tupeeraus ei edelleenkään pysy kuin hetken hiuksissani vaikka mitä yrittäisin. Ihanat löysät nutturat/ponnarit ovat myös pois kysymyksestä. Toisaalta eipähän tarvitse sen suoristusraudan kanssa käydä taistelua joka aamu, niin kuin luonnonkiharoitaan inhoavan serkkuni.

Tämä menee jo vähän muotoilun puolelle, mutta..
Laiskana päivänä, kun en jaksa tai ehdi föönata, suihkutan pyyhekuivaan tukkaan Bonacuren Tuuheuttavaa Sprayta ja annan kuivua vapaasti välillä pöyhien hiuksia. Jos föönailen niin laitan alle joko samaa sprayta tai muotovaahtoa (en muista nyt millään merkkiä, joku markettituote..) ja ensin föönaan pää alaspäin ja lopuksi pyöröharjan kanssa kohottelen päältä ja muotoilen kerroksia. Latvoihin ja kerroksiin vahaa (Cutrin Chooz) ja päälle hiuslakkaa. Jos haen karheutta tai teen sormikiharoita, niin mun hiuksille sopii  myös hyvin Wellan High Hair-sarjan Ocean Sprizz. Tuon BC:n Sprayn sijaan olen aiemmin käyttänyt myös High Hairin Crystal Styleria (myös kiharoiden teossa) ja taidan ostaa sen myös seuraavaksi paremman pidon takia.

Muita ehdotuksia otetaan myös vastaan ja etenkin lasihiukselle sopiva, mutta punaväriä säästävä shampoo olisi kiva :)
Viimeksi muokannut keijukainen, 26 Helmi 2008, 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
nunne

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja nunne »

Minulla myös lasimainenhius.

On leikattu kerrostaen, on ollut permanenttiä ja vaikka mitä, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Kerrosleikkaus antaa minun tukkaan vieläkin ohuemman vaikutelman. Taikka sitten seon vaan leikattu eihyvin. Omasta mielestäni tukka on siis ohut, kampaaja sanoo että minulla on tosi paljon hiusta, sei vaan oo kovinkaan paksua. Permanentista en tykännut miiten vaan, kun ne sellaiset kiharat ei ihan mun juttu ole.

Todellakin kun yritän laittaa tukkaa jotenkin niin se on se hetki kun lähden kylppäristä niin tukka on ihan lässähtänyt.ihan turha kuvitella et saisin kiharapilven.ei tule onnistumaan. Mut kun tukan suoristaa, niin toidellakin pysyy suorana. Ei tarte vesisateellakaan pelätä et alkais kihartumaan/pörhistymän.
Tukka on siis hyvässä kunnossa ja todella "silkkisen" näköinen.
Toiset valittaa että tukka takkuuntuu kamalasti, voi kun saisinkin sen joskus pysymään hiukan pörröisenä.

Minulla on nyt pitkä otsis, mutta tahtoisin leikata lyhyeksi taas. Kysyisin siis että miten te saatte sen otsiksen pysymään edes vähän pyöheämpänä? Kun en ihan sellaista ohutta liurua halua. :D

princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja princess »

^Pesun jälkeen aina muotoilu kosteana tuuheuttavilla tuotteilla ja föönillä. Ja lakkaa voi kanssa käyttää.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Eleven »

nunne kirjoitti: Minulla on nyt pitkä otsis, mutta tahtoisin leikata lyhyeksi taas. Kysyisin siis että miten te saatte sen otsiksen pysymään edes vähän pyöheämpänä? Kun en ihan sellaista ohutta liurua halua. :D
Kampaamalla muotovaahtoa kosteisiin otsahiuksiin, föönaamalla, tupeeraamalla aavistuksen kuivana ja suihkimalla lakkaa päälle saa ainakin mun lasikuituotsiksen pysymään kuosissa.
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
octagon
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 408
Liittynyt: 27 Helmi 2007, 15:45

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja octagon »

Itsellä myös lasimaiset hiukset, tällä hetkellä polkkamittaiset, edestä pidemmät kuin niskasta. Mun hiusten kanssa selviämisen säännöt tuntuu olevan, että ei silikonipitoisia, ylihoitavia hoitoaineita, jotka lisää lasimaisuutta, sekä Wellan Ocean Spritz aina muotoilun pohjaksi. Se tekee hiuksista ihanan jämäkät, ehkä hieman karheuttaa ja vie kiiltoa mutta parempi se paljon kuin lasimainen luiruhius joka makaa päätä myöden ja lakasta huolimatta menettää muotonsa tunnissa-parissa.
Angora
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 317
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 03:49

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Angora »

Olen nyt todennut, että TIGIN Fashionistat toimivat tähän päähän. Hoitavat tarpeeksi tehden hiuksesta paksun, toisin kuin tuuheuttavat, jotka kuluttavat hiusta saaden sen väsähtämään. Lisäksi pesun jälkeen föönaus kunnon muotoilutuotteiden kera ja tässä tärkein kohta: tyvien tupeeraaminen + lakka tupeeraukseen, sitten vain siloitus harjalla päältä. Toimii! (tosin täytyy korjailla muutaman kerran päivän mittaan, jos on 14h rankkaan tahtiin menossa).
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja keijukainen »

Angora kirjoitti: Olen nyt todennut, että TIGIN Fashionistat toimivat tähän päähän. Hoitavat tarpeeksi tehden hiuksesta paksun, toisin kuin tuuheuttavat, jotka kuluttavat hiusta saaden sen väsähtämään. Lisäksi pesun jälkeen föönaus kunnon muotoilutuotteiden kera ja tässä tärkein kohta: tyvien tupeeraaminen + lakka tupeeraukseen, sitten vain siloitus harjalla päältä. Toimii! (tosin täytyy korjailla muutaman kerran päivän mittaan, jos on 14h rankkaan tahtiin menossa).
Teenköhän mä jotain väärin tuon tupeerauksen kanssa kun en saa sitä pysymään?
Mä tupeeraan tiheällä tupeerauskammalla ja suihkutan lakkaa tupeerauskohtaan ja siloitan päältä harjalla. Yleensä laitan vielä lakkaa päällekin. 10 min myöhemmin katson peiliin ja tupeeraus on tiessään!!!
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
Angora
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 317
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 03:49

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Angora »

^No joudun mäkin sitä usein korjailla. Sillon en jos oikeen huolella ja ajan kanssa laitan. Onko sulla kuinka pitkät hiukset? Mitä painavemmat hiukset, sitä huonommin pysyy.  :-\ Ja tietenkin tuuli pilaa aina kaiken...
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja keijukainen »

Angora kirjoitti: ^No joudun mäkin sitä usein korjailla. Sillon en jos oikeen huolella ja ajan kanssa laitan. Onko sulla kuinka pitkät hiukset? Mitä painavemmat hiukset, sitä huonommin pysyy.  :-\ Ja tietenkin tuuli pilaa aina kaiken...
Tuuli on tosiaan vihollinen, samoin kuin ilmankosteus mitä on tänä "talvena" riittänyt. Mulla on pisimmät hiukset suunnilleen kainaloihin asti ja lyhimmät kerrokset n. leukaan, ylikasvanut on tää malli. Täytyy ehkä vielä yrittää huolellisemmin. On mulla joskus pysynyt tupeeraus vähän pidemään etenkin jos hiuksia ei ole juuri pesty..

Mutta toiseen aiheeseen, varasin nyt kampaamoajan ensi viikolle ja lyhyet hiukset kutsuvat yhä isommalla äänellä. Kertoisitteko lyhytlasiset minkälainen prosessi teillä on lyhyiden hiusten muotoilun kanssa ja minkälainen malli on toiminut parhaiten? Mie lasken siis lyhyet hiukset siilistä sellaseen "ei osu vielä hartioihin"-polkkaan. Pelottaa kamalasti että hiukset sitten vain lässähtävät päätä myöten eikä niitä saa edes piilotettua ponnarille. No osaahan se kampaajakin sitten varmasti auttaa mutta jännittää jo etukäteen niin paljon ::) Yli 10 vuotta kun hiukset on viimeksi olleet hartioiden yläpuolella eikä hirveästi ole enää muistissa mitä niille silloin tuli tehtyä..
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
natalja

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja natalja »

Lasihius ilmoittautuu. Mulla on todella lasimaiset, piikkisuorat ja ohuet hiukset. Ponnari pysyy vain tupeerauksen ja lakkauksen kanssa. Se on tällaisille hiuksille helpoin ratkaisu. Auki pitäminen olisi kivaa, mutta hiukset valuvat silmille (pituudesta riippumatta, pitkätkään ei pysy korvan takana). Mikään väri ei näihin myöskään tartu. Vaalennan kyllä mielelläni ja kesällä annan auringon reilusti porottaa, käsittely helpottuu edes vähän jos kunto on huonompi  ;)

Kampaajalle tällaiset hiukset ovat tosi haaste, mutta kannattanee sinnikkäästi etsiä hyvää kampaajaa ja pitää siitä kiinni! Itse olin myös tosi ennakkoluuloinen leikatessani lyhyeksi, mutta kampaajani osasi leikata toimivan mallin, vähän kerrostettu lyhyt polkka, edestä vähän pidempi kuin takaa, vaikutelmaltaan kuitenkin aika tasapitkä. Niskasta pituus hiusrajaan. Vaatii tietysti aineita ja föönausta, mutta yllätyksekseni ilmankin oli aika ok, hiukset oli leikattu niin "muotoon", että ne pöyhenivät aika hyvin ihan pörröttämällä. En valitettavasti sen tarkemmin hahmota kuinka tuo leikkaus oli tehty. Ilmeisesti lyhyet hiukset kuitenkin tukevat toisiaan paremmin ja eivät niin herkästi mene päätä pitkin. Tämän perusteella sanoisin siis että avain on aika pitkälle taitavassa leikkauksessa, mun hiusten kanssa kukaan muu kampaaja ei ennen ole onnistunut.

Tupeerauksissa luulisin että lakalla ja pohja-aineilla on aika iso merkitys pysymisen kannalta, osa tuntuu vaan haihtuvan pois. Jos löydätte hyviä niin kertokaa! Mulla vielä parhaat tuotteet haussa.

octagon
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 408
Liittynyt: 27 Helmi 2007, 15:45

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja octagon »

Tyvien tupeeraaminen + lakka tupeeraukseen, sitten vain siloitus harjalla päältä. Toimii!
Miten paljon tuo muuten hiusta rasittaa? Itsekin saan tuolla tavalla tosi hyviä tuloksia, mutta olen ollut siinä käsityksessä että jokapäiväinen tupeeraaminen olisi viimeinen niitti tällaiselle hapsuisella vaalennetulle tukalle, ja kun kasvatankin vielä hiuksia yritän niin en ole uskaltanut tupeerailla.
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja keijukainen »

nastja kirjoitti:
Kampaajalle tällaiset hiukset ovat tosi haaste, mutta kannattanee sinnikkäästi etsiä hyvää kampaajaa ja pitää siitä kiinni!
Hihih, tuli mieleen vain kun olin kerran ulkomailla kampaajalla ja kuivattuaan hiukseni hän veti niihin siksak-jakauksen kammalla. Ei meinannut millään uskoa et hiukset pomppaavat aina takaisin suoraan jakaukseen ja yritti monta kertaa uudestaan apulaisen nauraessa vieressä ennen kuin nolona luovutti ;D
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
nunne

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja nunne »

Tigin Control Freak Hair Straightener saa ainakin mun tukan jämäköitymään uskomattoman hyvin. Paras tuote mitä oon kokeillu mun tukkaan. Ei tarte laittaa kun latvaan ja heti nousee tukka päästä ja saa hiukan pörhöitettyä  :)
TYKKÄÄN !
Angora
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 317
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 03:49

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Angora »

octagon kirjoitti:
Tyvien tupeeraaminen + lakka tupeeraukseen, sitten vain siloitus harjalla päältä. Toimii!
Miten paljon tuo muuten hiusta rasittaa? Itsekin saan tuolla tavalla tosi hyviä tuloksia, mutta olen ollut siinä käsityksessä että jokapäiväinen tupeeraaminen olisi viimeinen niitti tällaiselle hapsuisella vaalennetulle tukalle, ja kun kasvatankin vielä hiuksia yritän niin en ole uskaltanut tupeerailla.
Mun on paha tohon brunettena vastailla. Oma hius on niin silkkisen sileä, että tupeeraamisen aiheuttama hieman rikottu pinta on välttämätön kampauksen pysymiselle. Päivittäinen tupeeraaminen, ei oo kyllä ainakaan oman tukkani kuntoa huonontanut.  Jos hius on vaalennettu, niin uskoisin, että oikeilla hoitotuotteilla pääsee pitkälle. Tehohoitona L'anzan Dryhair Formula Moisture Treatment on mieletön (kunhan antaa hautua päässä väh. 20min). ;)
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe
Sylvia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 704
Liittynyt: 15 Marras 2007, 15:39

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Sylvia »

Tärkeintähän tupeerauksen kanssa on oikea tekniikka ja hyvä kampa. Rauhallisesti kun tupeeraa repimättä hyvällä tupeerauskammalla, jossa on sileät piikit ja laittaa hiuksiin vielä jotain suojaavaa ainetta, niin vaurioiden määrä on minimoitu. Repimisellä, kovakouraisella ja aggressiivisella tupeeraamisella, rajulla edestakaisin liikkeellä ja huonolla kammalla kruunattuna saa varmasti tukkansa katkeilemaan kamalaan kuntoon nopeastikin.
1c M ii
Vastaa Viestiin