Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Kauanko siinä kestää?

3-6 kuukautta
15
23%
6-9 kuukautta
7
11%
9-12 kuukautta
2
3%
yli vuosi / kauempaa
3
5%
En tiedä!
39
59%
 
Ääniä yhteensä: 66

Tube93

Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja Tube93 »

Aattelin ku kävin noin 5kk sitten tasoittamassa, ja nyt näkyy jo hieman "valkoista" joissain latvoissa. Eli kaksihaaraisten alkua?
Ei ole ennen mielestäni tullut niin nopeesti, vai vaikuttaako hiusten pituus tai vuodenaika siihen? Ja voiko niitä korjauttaa jollain muulla kun leikkaamisella, tai edes lieventää? Tarkoitan nyt tuotteilla jotka ovat ihan 'tavallisista kaupoista'.

EDIT: Huomasin kyllä tuon aiheen, missä kysytään satunnaisia kysymyksiä hiuksista, mutta mielestäni tämä aihe ansaitsee oman topicin.
Viimeksi muokannut Tube93, 18 Huhti 2009, 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja kuku »

Tarkoittaako hiusten latvoissa oleva valkoinen kaksihaaraisen alkua? :o Olen aina ihmetellytkin mitä ne ovat! Minuakin kiinnostaa nuo hyvät markettituotteet kaksihaaraisten ehkäisemiseksi.
2a F ii – Iho: kuiva
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja muutettu »

Ne valkoiset pisteet ovat rakennevaurioita, joista joko muodostuu kaksihaaraisia tai sitten ei. Minulta löytyy latvoista noita rakennevaurioita myös ilman että niistä on muodostunut kaksihaaraisia - tosin yleensä latva rakennevaurion alta on "taittunut" tai muuten vaan hauras.
Tietenkin paras tapa välttää rakennevaurioita on välttää käsittelyjä, jotka vaurioittaa hiusta, ja suojata hiukset kunnolla mm. lämmöltä sekä käyttää latvasuojaa. Silikonilla saa feikattua myös huonoja latvoja paremmiksi, ja silikoni samalla suojaa latvoja.
Myös huonoilla (teroittamattomilla) saksilla pätkiminen voi aiheuttaa rakennevaurioita.
So it goes.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Äänestin että en tiedä.

Olen huomannut, että hiukset haaroittuvat ja taittuvat suurimmaksi osaksi pituuksistaan eivätkä sieltä, mistä latvoja tasoitetaan silloin, kun leikataan koko latvaa kerralla. Tutkailen siksi hiukseni pari kertaa kuukaudessa läpi niin, että nipsaisen vain yksittäiset haarahiukset (ja taittuneet hiukset) pois. Tein sitä viimeksi tänään iltapäivällä ja ajattelin samalla, että on ihmeellistä miten haaroittuneita ja taittuneita hiuksia on kaikkein vähiten (= tuskin lainkaan) ihan siellä latvassa, vaikka olen leikannut latvaa viimeksi 3.1.2009. Pituuksista vaurioituneita hiuksia löytyy kyllä jokunen aina, vaikka poistaisin niitä joka viikko. Pituuksissa on tietysti kaiken mittaisia hiuksia, jotka eivät osu vielä latvaleikkauksiin, joten nehän voivat olla vuosia ilman, että niille tehdään mitään (paitsi leikataan yksitellen joitain karvoja ja nekin vasta sitten, kun niiden huomataan kärsineen).

Latvani pysyivät kasassa aika hyvin puoli vuotta silloin, kun kävin vielä harvakseltaan kampaajalla enkä leikannut ollenkaan itse. Kyllähän sinne silloinkin ilmestyi joitain haaroittuneita hiuksia, mutta ei paljon...

Väitän oman kokemukseni perusteella, että kaksihaarainen voi muodostua viikon sisällä, mutta eivät kaikki hiukset taida haaroittua missään vaiheessa  ::). Juu en tiedä  ;D.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 18 Huhti 2009, 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja deko »

Riippuu hiusten laadusta ja leikkaavien saksien terävyysasteesta. Pahimmillaan kampaamokäynnin jälkeen viikossa näkyy valkoiset pallot latvoissa ja toisaalta superhoidolla kaksihaaraisia ilmestyy vahvaan hiuslaatuun ehkä puolen vuoden - vuoden kuluttua viime leikkauksesta.

Silloin kun minulla oli neitsythiukset niihin ei tullut oikeasti ikinä kaksihaaraisia. Käsittelyt sun muut pahuudet ovat hoitaneet tämänkin ongelman kuntoon ;D
this too shall pass.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Mulla on sama ongelma kun pitkätukalla, eli ne rakennevauriot ja kaksihaaraiset tulee sinne pituuksiin eikä ihan latvoihin mistä ne on helppo nipsasta pois. Veikkaan että se johtuu siitä että kun hius syystä tai toisesta katkeaa, se ei mene niinkuin saksilla leikaten, vaan juuri silleen repeää että tulee rakennevaurio josta sitten tulee kaksihaarainen. Latvat tasoitan kerran puolessa vuodessa ja se riittää hyvin, siinä vaiheessa käy näkymään latvoissa vähän jotain.

Mitähän noille pituuksien kaksihaaraisille sitten voisi tehdä? Muuta kuin käydä läpi ja leikkailla...ei varmaan mitään mun tapauksessa. Käytän latvasuojaa, rakennepaikkaavaa tehohoitoa ja muita hyviä hoitoja, en värjää pituuksia kestoväreillä, en käytä fööniä tai muutenkaan lämpöä hiustenmuotoiluun, en harjaa tukkaa märkänä... Joten ei kai tässä oikeen voi tehdä sen kummempia. Ja toisaalta, hyvän hoidon ansiosta mun tukka ei ole nykyään mitenkään takkuuntuva, ja ei nuo pituuksien kaksihaaraiset mihinkään näy (ei niitä ole kamalan paljoa), niin haittaako se nyt sitten ::) aina pitää näköjään keksiä jotain ongelmia. Mutta vuosien hyvä hiustenhoito on kyllä kannattanut - joskus ennen mun tukka oli kamalan haarainen ja meni aina heti kauheaan takkuun, ja nyt kaksihaaraisten tulemiseen menee se puolivuotta - vuosi. 
Camilla
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 11:49

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Minusta on tuntunut, että jo yhden blondauksen jälkeen on saattanut hiusten haaraisuus tuplaantua  :(
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.
Linnee-
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Tammi 2011, 23:24

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja Linnee- »

Ei löytynyt minulle sopivaa vastausvaihtoehtoa! Tuntuu että haarahiuksia saattaa ilmestyä jo viikossa ihan mielettömästi.
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Varmaan se aika kun ummistaa silmät ja sitten avaa ne uudestaan.
Rakennevaurioitahan ne on ja minulla ne tulee pituuksiinkin, ei katso aikaa eikä vaivaa.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Kun rääkkäsin hiuksia värjäämisellä, värinpoistoilla ja permanentilla, kaksihaaraisia oli koko ajan. Nyt kun olen hoitanut tukkaa paremmin enkä ole värjännyt, en ole huomannut yhtäkään. Kampaajalla kävin viimeksi syksyllä joten siitäkään se ei johdu. Vastasin etten tiedä, mystistä.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja malic »

Vastasin yli vuosi/kauemmin. Olen viimeksi latvuksia "leikannut" (ts. kun ajoin kaljuksi, en ole sen jälkeen leikannut kuin otsatukkaa) ja olen yhden kaksihaaraisen niskahiuksista parisen kk sitten löytänyt. Tosta ajelusta on jo puolitoista vuotta.

Hiustenhoito tähän on vaikuttanut eniten aivan varmasti, sillä en ennen leikkausta käyttänyt esim. öljyjä lainkaan. Joskus ennen juuresfoorumin löytämistä en käyttänyt minkäänlaista hoitoainetta ja saatoin rääkätä hiuksia ihan vaan pesemällä shampoolla pari-kolme kertaa peräkkäin. Hiusten vuoleminen aiheutti myös kaksihaaraisia ja muita hapsuja hiuksiin jo muutamien viikkojen sisällä.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja Belle »

Veikkaisin, että puolisen vuotta. Miesystävälläni ainakin alkaa jo 4-5kk jälkeen tasoituksesta näkyä kaksihaaraisia. Viime tasoituskerralla latvat oli jo aivan räjähtäneet ja täynnä kaksihaaraisia  :o.

Hänellä on pitkät neitsytväriset hiukset, joita ei ole koskaan värjätty. Mulla on ollut pitkähiuksisena sama tasoitusväli ja vähemmän haarahiuksia, vaikka värjään. Lienee yksilökohtaista, koska ihan samantasoiset hiustenhoitotuotteet on molemmilla käytössä. Miehellä on melko hennot hiukset kuten mullakin, varmaan siksi haaroittuu ja vaurioituu suht nopeasti vaikkei värjäilekään.
Säihke

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja Säihke »

Taistelen kaksihaaraisia vastaan jatkuvasti. Nyt ihmettelen miksi otsahiuksissani (joita on viimeksi leikattu heinäkuussa 2013) ei ole yhtäkään kaksihaaraista, mutta 3 viikkoa sitten reilusti leikatuissa takahiuksissa on jälleen kaksihaaraisia! Koko hiuksisto on käsittelemätöntä hiusta, enkä ole käyttänyt fööniä/rautaa kuin pari kertaa viimeisen vuoden aikana. Käytän öljyhoitoja, pesen 3x/viikko sulfaatitomalla shampoolla, aina pesun yhteydessä hoitsikkaa. Harjaan TT:llä.

En voi käsittää.
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja Kauris »

^ Sun otsatukkaan todennäköisesti ei kohdistu fyysistä rasitusta samalla tavalla kuin pitempään takatukkaan. En tiedä kuinka pitkä sun tukka on, mutta ihan normielämä riisumisineen, pukemisineen, ympäriinsä liikkumisineen yms. kohdistaa hiukseen rasitusta. Esim. se, kun tukka jää takinkauluksen tai laukun hihnan alle. Tai näin mä ainakin arvelisin, luultavasti vaikuttavia tekijöitä on muitakin.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
Missy
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1274
Liittynyt: 12 Loka 2007, 20:16

Vs: Kauan kaksihaaraisten muodostuminen kestää?

Viesti Kirjoittaja Missy »

Mulla myös hiusten "laatu" vaikuttaa. Mun etuhiukset on kuivemmat, kiharammat ja ohuemmat kuin takahiukset. Takahiukset ei haaroitu ollenkaan, etuhiukset sitten senkin edestä.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
Vastaa Viestiin