Sivu 1/1

Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 04 Maalis 2009, 06:53
Kirjoittaja malja
Olen erittäin kalpeaihoinen, sävystä en tiedä, mutta omasta mielestä se on sinertävän harmaa ja kesällä siinä on pisamia. Oma tukka on luonnostaan maantien harmaa, missä aavistus oranssia pigmenttiä. Silmät on tumman ruskeat. Oon aina yrittänyt löytää sopivaa hiusväriä, mutta näytän kaikissa väreissä zombilta. Oon kokeillut monia kirkkaita värejä, kuten oranssia, tulenpunaista ja pinkkiä joista oon tykännyt, mutta niihin kyllästyn nopeasti. Oon ollut myös vaalea, mikä ei sopinut ollenkaan, koska kasvoissani ei ole yhtään väriä. Ruskea vie myös värin kasvoilta, mustasta puhumattakaan. Nyt tukka on tuhansien värjäyskertojen jälkeen kulunut burgundin punainen, ja aivan liian tumma. Omaa väriä en suostu kasvattamaan, joten joudun varmaan pistämään taas värinpoiston.

Ois kiva jos jollakin ois vinkkejä vaalealle iholle sopivista sävyistä, mun tukka ei enää kestä värikokeiluja..

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 05 Maalis 2009, 17:45
Kirjoittaja maatis
Kuulostaa siltä, että olet kokeillut jo kaikkia värejä... oliko joukossa vaaleanruskea?

Erittäin vaalea iho + tumman ruskeat silmät ovat erikoinen yhdistelmä, jollaisia tulee harvoin vastaan. Ehkäpä voisit värjätä hiukset joksikin melko neutraaliksi (kuten juuri se vaaleanruskea) ja keskittyä korostamaan silmiäsi. Ne näyttävät varmasti ihanilta.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 05 Maalis 2009, 18:12
Kirjoittaja malja
Vaaleanruskeaa en oo vielä kokeillut, koska pelkään että ruskea näyttäis tylsältä, mut ehkä se ois kokeilemisen arvoinen :) Onhan niitä ruskeita montaa eri sävyä. Monet on kyllä kehunut mun silmiä ja ois kiva jos tukka korostais niitä. Kiitos vastauksesta :)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 05 Maalis 2009, 18:36
Kirjoittaja Pähkinä
^ Kannattaa värin ja tummuuden lisäksi kiinnittää huomiota valitun värin sävyyn. Esim. tuo maatiaismadonnan mainitsema vaaleanruskea voi olla viileä tai lämmin, taittaa tuhkaan, kultaan, punaiseen jne. jne. Sopivan sävyn valintaan vaikuttaa lähinnä ihosi pohjaväri.

Jos olet todella väritön kasvoistasi, niin edes pelkästään sopivan väriset hiukset eivät tilannetta täysin muuta (vaikka toiset värit ja sävyt varmasti pukevatkin paremmin kuin toiset), mutta meikillä on helppo oikeilla nikseillä saada aikaa luonnollista väriä lisäämään eloisuutta ilman pakkeloitua tulosta  :) .

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 06 Maalis 2009, 21:27
Kirjoittaja Amilo
^Voisit myös kokeilla jotain raidoitettua moniväristä. Eli vaikka se omaa väriä lähellä oleva vaaleanruskea pohja, jossa parin eri vaalean värisiä raitoja ja lisänä vielä vaikka jotain tummempaa/kirkkaampaa sävyä.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 06 Maalis 2009, 23:14
Kirjoittaja lumimansikka
malja kirjoitti: Olen erittäin kalpeaihoinen, sävystä en tiedä, mutta omasta mielestä se on sinertävän harmaa ja kesällä siinä on pisamia. Oma tukka on luonnostaan maantien harmaa, missä aavistus oranssia pigmenttiä. Silmät on tumman ruskeat.
Sinuna korostaisin tummien silmien ja vaalean ihon kontrastia, tumma kahvinruskea hiusväri näyttäisi varmaan upealta. Toisaalta jos löydät oikean vaalean sävyn, voi sekin olla jännittävän näköinen. Väärä vaalea voi imaista ihosta kaiken värin. Sen sijaan ruskeilla on helpompi osua oikeaan. Välttäisin kuitenkin ostarimahonkia, suurin osa markettituotteista on jotenkin lämpimään taittuvia ruskeita, mikä harvoin sopii suomalaisen ihonväriin.

Itselläni on vähän samantyyppinen cocktail. Silmät vaan vihreänruskeat, eli ei kunnolla minkäänväriset. Khakin-pähkinän-sekoitukset. Originaal hiustenväri on ehkä 7-tason tuhkakulta. Olen sekoitus kylmää ja lämmintä niin hiuksissa, ihossa kuin silmissäkin, mikä tekee asian vaikeaksi. Toisaalta myös monet sopivat, kunhan viileä-lämmin kontrasti on vain oikea. Tummissa toimii kultataitto, vaaleissa taas ei.

Parhaat värit itselleni: tumma viileänruskea (sävyasteena 3-4) ja viileähkö punakupari (7, enemmänkin aprikoosinvärinen kuin orange) 
Ihan OK värit: neutraali tummanvaalea raidoilla (7-8), vaalean kullanruskea (6), viileä keskiruskea (5)
Huonoimmat värit: kullanvaalea (8), kaikki mahonginruskeat (5-6), kylmät punaiset, vaaleanoranssit

Omaa juttua kannattaa hakee siltäkin pohjalta, että haluaako pehmän vai voimakkaan kontrastin luoda hiuksistolla. Mulla vähän vaihtelee kausittain, milloin tykkään neutraalista lookista ja milloin haluan dramaattista. Mulla melkeen kaikki hiusvärit päätyy näyttämään punaisilta. Toisaalta raidat näyttävät melkein aina keltaisilta. Koitan sitten tasapainoilla jotenkin näiden kanssa.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 06 Maalis 2009, 23:35
Kirjoittaja Hali
Mulla tulee joku vaalean sävyinen oranssi ekana mieleen, sellainen hailakka oranssi :3. Jotenkin sellaisen osaan kuvitella hyvin kaikille haaleaihoisille, mutta kuitenkin ehkä jos ajattelee että oot sitä jo kokeillut, niin kannattaa sitä vaaleanruskeaa kokeilla, koska silmäsi kerran ovat ruskeat ja iho vaalea niin voisi olla aika kivakin yhdistelmä! :)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 13 Maalis 2009, 01:52
Kirjoittaja malja
Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä :) Päädyin värjäämään kullanvaaleaksi. Tuli erittäin luonnollinen ja tasainen lopputulos, johon olen erittäin tyytyväinen. Tässä ei tyvikasvukaan häiritse heti parin viikon jälkeen pahasti. Saatan myöhemmin vielä värjätä vaaleita raitoja, mutta koskaan en enää värjää tummemmaksi (tai no, vannomatta paras ;D)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 11 Loka 2009, 21:42
Kirjoittaja Densu
Ajattelin että olisi ehkä parempi olla tekemättä uutta topikkia ja kysyä suoraan tässä. Eli, olen itsekin kalpea, ja haluaisin kovasti värjätä fledani mustaksi. Ainoa asia mitä pelkään on se, että tekisikö se minusta vähän kuolleen näköisen. Olen nyt ymmärtänyt että mulle sopii hyvin sävy 3, eli markettiväreissä se tummanruskea. Se on tarpeeksi lämpimän sävyinen, ja pelkään nyt että olisiko 1, eli täysin musta liian... noh, musta? Koska nyt fleda on vaalentunut melko tummanruskeaksi eikä väri enää näytä yhtä mustalta edes vastavärjätyissä.

eli olisiko markettiväreissä mitään mahdollisimman tummaa ruskeaa, jota voisitte suositella, pitäisikö pitäytyä tummanruskeassa vai siirtyä suoraan mustaan? itselläni on myös punapigmenttiä, luonnostaan punaiset hiukset. olen myös kuullut, että mustasta väristä on vaikea päästä eroon, enkä haluaisi alkaa tappamaan hiuksiani värinpoistoilla. neuvoja tai jotain? :)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 12 Loka 2009, 00:55
Kirjoittaja tragedia
^Lorealin casting creme glossilla on sävy 200 samettinen eebenpuu eli mustanruskea, itse sillä aikanaan värjäilin ja tykkäsin kyllä sävystä, vaikutelmaltaan musta, mutta jotenkin pehmeämpi ja luonnollisemman näköinen kuin ihan sysimusta ja ainakin toimi mun melko kalpealla iholla paljon paremmin kuin ihan puhkipalanut musta.
Tietenkin sävyn sopivuus riippuu paljon sun muusta värityksestä. Mustasta väristä on tosiaan sikäli vaikea päästä eroon, että vaaleampi väri vaatii värinpoiston, mutta samahan se on tummanruskeankin kohdalla: ei siitäkään voi värin tummuusastetta muuttaa ilman vaalennusta muuta kuin siihen mustaan eli jos sulla on jo valmiiksi tummanruskeaksi värjätty tukka niin ei se tilanne sikäli radikaalisti muutu.

Jos värinmuutos arveluttaa, niin kannattaa kokeilla ensin mustalla suoravärillä niin saa käsitystä sopisiko väri ja jos ei ole tyytyväinen niin väristä pääsee muutamassa pesussa.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 12 Loka 2009, 14:51
Kirjoittaja octagon
Jos olet todella väritön kasvoistasi, niin edes pelkästään sopivan väriset hiukset eivät tilannetta täysin muuta (vaikka toiset värit ja sävyt varmasti pukevatkin paremmin kuin toiset), mutta meikillä on helppo oikeilla nikseillä saada aikaa luonnollista väriä lisäämään eloisuutta ilman pakkeloitua tulosta
Tämä on erittäin hyvä vinkki "hiirenharmaille" jotka tuntuvat että oma väri on tylsä mutta jos laittaa mitä tahansa muuta väriä, tulos on jotenkin luonnoton ja räikeä. Itsekin näytän ilman meikkiä varsin pahalta missä tahansa muussa värissä kuin omassa 8-asteisessa kellertävässä maantiessä - korkeintaan vähän vaaleaa raitaa voi ottaa ja siinä se vaihteluvara olisikin jos meikkejä ei olisi keksitty. Kuitenkin meikkaamalla saan niin puhtaan vaalean, kuparinpunaisen kuin tummanruskeankin toimimaan. Vaaleampana herkkiä värejä, punapäänä klassisia lämpimiä punapäävärejä, tummana dramaattinen meikki ja usein tummana meikkaan ihon tavallistakin vaaleammaksi että vastakohta korostuu.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 28 Loka 2009, 16:49
Kirjoittaja centifolia
Osittain oman uuden värin innoittamana uskaltaudun noin yleistyksenä arvioimaan että pohjasävyiltään lämpimään (norsunluu, "peaches&cream", usein pisamia) kalpeaan ihoon sopii usein lämpimät vaaleat (kullanvaalea, strawberry) ja luonnollisen sävyiset ei kovin tummat punaiset. Pohjasävyltään viileille (lievästi pinkki tai sinertävä oliivi-beige) kalpeanaamoille taas tuntuu usein sopivan viileät ruskeat. Myös musta voi sopia hyvin, varsinkin jos silmät on voimakkaan väriset ja kulmissa väriä luonnostaan, ja myös ihan platinanvaalea (mutta se vaatinee iholta jotain jota en osaa nyt määritellä... tervettä hehkua kalpeudesta huolimatta?)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 22 Marras 2009, 15:32
Kirjoittaja isla
Auttaisiko kultaan(keltaiseen) taittaminen siihen, että ihonvärini (meow:n pohjissa yellow/peach) saa tuhkanvaaleat hiusvärit näyttämään likaisilta/tunkkaisilta? En siis pysty pitämään aivan platinaakaan, koska häviän muutenkin haalean sävyiset silmät omaavana kokonaan näkyvistä..

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 22 Marras 2009, 19:58
Kirjoittaja muutettu
^ Auttaisi varmasti, kun olet iholtasi lämminsävyinen niin lämpimät sävyt hiuksissa sopivat ihoon parhaiten. Tuhka ja platina kun on enemmän niitä kylmiä sävyjä. :)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 12 Joulu 2009, 06:55
Kirjoittaja tragedia
Vitsi, pitää nyt tulla hehkuttamaan, miten mahtavan hyvin porkkananpunaiset hiukset sopivat vaaleaan ihoon! Tulin nyt taas (vaihteeksi... ::)) värjänneeksi tukkani hetken mielijohteesta, tällä kertaa läjäyttämällä n.8-asteisen vaalean päälle crazy colorin apricotin - tuloksena hehkuva vaaleanoranssi. En tätä väriä koe ihan omimmakseni joten tuskin jaksan tässä kovin kauan pitäytyä, mutta pakko todeta, ettei ole varmaan mikään toinen väri imarrellut ihonsävyä yhtä hyvin, edes talvivalkoisimmillaan vaikutelma ei ole kalpea vaan posliininkuulas.  :l
Hassua sinällään, että tummemmat kuparinruskeat eivät istu mielestäni minulle kovinkaan hyvin vaan tummemmissa sävyissä mahonkinen punertavuus sopii paremmin, mutta tässä vaaleassa oranssi toimii loistavasti, harmi vaan, että tähän tukanväriin sopivat melko rajatut vaatevärit, neutraalimmalla tukalla on paljon enemmän valinnanvaraa.
Ja ihoni on siis vaalea, melko neutraali, mutta aavistuksen kuitenkin lämpimän puolella (norsunluu?), tukka luonnostaan tummahko punertavan ruskea ja silmät tummanvihreät kullanruskeilla renkailla.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 19 Joulu 2009, 14:56
Kirjoittaja Camilla
Sun pitäis tragedia laittaa kuva päästäsi  :) Minun ystävättärellä on todella, todella vaalea posliini-iho, ja sellaiset nicole kidman-kuparihiukset saa hänet kyllä tosi kuumaksi pakkaukseksi. Toisinaan hän vaihtelee väriä, mutta jostain syystä aina palaa siihen punaiseen. Ei sinänsä ihme, kyllä kelpaisi ne kuolaavat katseet tähänkin suuntaan  ;D

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 08 Tammi 2010, 15:47
Kirjoittaja Hallonnikas
Mun kellertävään vivahtava kalpea ihoni näyttää todellakin parhaalta punasävyissä.. Jopa ihan kirkuvanpunaisissa. Mulla on epämääräiset sinivihreäharmaat silmät kullanruskealla renkaalla.
Olen tässä vuosien varrella todennut värien tekevän mun ulkonäölleni seuraavanlaisia temppuja.

Tummanvaalea (omasta väristä poikkeava) - Vie lopunkin värin kasvoiltani ja tekee minusta taikinamaisen värisen..

Neutraali tummanruskea - Tekee silmistäni vihreät ja ihostani yllättäen aika kuulaan, edes kalpeus ei näytä niin pahalta, mutta vaatii hiukan enemmän meikinkäyttöä ja kestovärjätyt kulmat..

Musta ja mustanruskea - On aivan liian tumma mulle ja saa mut näyttämään oikeasti kalmankalpealta.

Lämminsävyiset ruskeat - Vanhentavat järkyttävän paljon.

Vaalea kupari - oranssi - Sopii ihan kivasti, väri saa silmäni näyttämään harmailta.

Punainen - Kirkkausasteesta riippuen saa mun silmäni näyttämään enemmän tai vähemmän sinisiltä. Oikein räiskyvä punainen -> sinisemmät silmät.

Kokeilin tänään hennattuun hiukseeni lämpimänsävyistä keskiruskeaa hiusväriä, joka ei tarttunut loppujenlopuksi kauhean hyvin. Onneksi, sillä totesin vanhentuneeni useammalla vuodella heti.. ::) Täytyy kaivaa esiin ohje vaalennuspesusta ja korjata mokoma syrjähyppy..

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 08 Tammi 2010, 20:25
Kirjoittaja Sassy
Olen aika neutraalin kalpea iholtani ja huomannut myös kuinka lämpimät ruskeat vanhentavat helposti. Kylmät taas tekevät itsestäni jotenkin hailakan näköisen, todella tummissa näyttää värittömältä, kuten myös todella vaaleissa. Jotenkin mun ihoa vasten hiukset näyttää tosi helposti lämpimiltä, jopa oranssihtavilta joka taas ei sovi yhtään itselleni. Nyt odotankin mielenkiinnolla kun menen kampaajalle keväällä, että mitä sieltä keksitään tämän pään pelastukseksi  :D.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 16:20
Kirjoittaja Töyhtöhyyppä
No niin...Pakko kai se on tulla tänne ilmoittautumaan, eli minullakin on todella vaalea iho. Viimeiset kymmenen vuotta hiuksissani on ollut varmaan kaikki punaisen sävyt, oranssit ja pinkit, mutta nyt viime vuoden lopulla tuli siis värikriisi.

Haaveilen aivan platinan vaaleista hiuksista, muttamutta...Huolettaa vähän, että tuleeko minusta sitten aivan kummituksen näköinen. :-[  Ihoni on siis ilmeisesti kylmän sävyinen. Keltaisuutta siinä ei ole, vaan on punertava/verisuonet kuultavat sinisinä, esim. ranteissa (kuulostaa pahalta). Kesällä en rusketu, vaan ihoni saa vain hieman sävyä, jos on saadakseen. Silmäni ovat sinivihreät, ripseni ja kulmakarvani luonnostaan tummat. Luonnollinen hiusvärini on sellainen vaaleahko maantienruskea.

Periaatteessa, kun ajatellaan, niin vaaleanhan pitäis käydä vaalealle. Ja ovathan Gwen Stefanit ym. kumppanit aivan upean näköisiä ilmestyksiä.  ;D

Mutta minä haluan vaihtelua! Ja kaikki ruskeat ym. "tavalliset" värivaihtoehdot ovat poissuljettuja niitä yhtään väheksymättä! Itselleni en halua. Ei käy tyyliini.  :-\

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 03 Tammi 2011, 10:25
Kirjoittaja Belle
Ongelmani on seuraavanlainen: iho on näin talvella todella kalpea, mutta poskipäissä on couperosaa. Mulla on ollut tumma ruskea jo pitkään ja haluaisin vaihtelua ja jonkin ihanan punaisen sävyn. Onko punainen kuitenkin ehdoton nou-nou kun ihossa on tuota sinipunertavuutta? Varmaan ainakin viileät punaisen sävyt oikein korostaisivat couperosaa, mutta kävisikö joku kultakupari tms.?

Toki siis meikillä saa verisuonet piiloon kun lähtee ihmisten ilmoille, mutta en haluaisi näyttää miltään verisuonihirviöltä ilman meikkiä kuntosalilla  ;D.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 14:05
Kirjoittaja Sassy
Belle: Miten olisi tämän sävyinen väri?: http://3.bp.blogspot.com/_Kno7n1XYi1Y/T ... 00x375.jpg

Voisi mennä aika kivasti, eikä olisi liian kova kylmää ihoa vasten  :)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 20:58
Kirjoittaja catjuska
Mitenkäs tuon oman ihonvärin pystyy parhaiten "diagnosoimaan" hiusvärejä ajatellen?  :)
Tosi kalpea olen, mutta noista kellertävänpunertavista en osaa sanoa mitään. Joskus viikonloppuaamuisin ehkä hieman vihertävä  ;D

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 23:24
Kirjoittaja muutettu
^ Ostolakossa-blogista löytyy selkeä ja kattava ohje ihon pohjasävyn määrittelyyn. :)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 16:41
Kirjoittaja miolla
Mulla on kalpea/ vaalea iho ja muutamia eri hiusvärejä on tullut kokeiltua, tässä hieman kuvia:

Vaalea:
Kuva

Henna-punainen:
Kuva

Ja nyt viimeisinpänä tummanruskea:
Kuva

Itse tykkäsin vaaleasta tosi paljon, mutta hiukset eivät kestäneet sen ylläpitoa. Meikittä vaalea hiusväri sai mut näyttämään kalpealta ja sairaalta, mutta meikin kanssa toimi. Punainen taas sointuu mun ihon kanssa tosi hyvin yhteen, mutta itse tylsistyin siihen ja halusin kokeilla jotain muuta. Tää tumma on nyt uusin ja tästäkin tykkään aika paljon. Tässä on tosin sama ongelma kuin vaaleassa hiusvärissä, että vaatii melkeinpä meikin näyttääkseen hyvältä. Ja kulmien värjäyksen. Meikittä iho on niin läikikäs, että riitelee hiusvärin kanssa, mutta kun ihon tasoittaa meikkivoiteella, niin tää tumma toimii ihan mukavasti.

Mielipiteitä? Mikä paras? :)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 16:46
Kirjoittaja Luciana
^ Hieman vaikea sanoa kun osassa on ehostus ja osassa ei.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 16:49
Kirjoittaja miolla
Niinno vähän vaikeaa ehkä vertailla ku eri vuosilta, eri vuodenaikoina, eri kameroilla ja eri valaistuksissa otetut kuvat. Hmh  :-\ Saman verran meikkiehostusta noissa kuitenkin on ;D

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 09:23
Kirjoittaja annnma
Miolla: Tämä aivan ehdottomasti!
miolla kirjoitti: Henna-punainen:
Kuva

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 12:57
Kirjoittaja Frida
^Samaa mieltä edellisen kanssa! Punaisessa näytät luonnollisen kauniilta, muut värit näyttävät keinotekoisilta. Tuo punainen näyttää siltä kuin olisi oma värisi. :)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 14:27
Kirjoittaja Tintu
^samaa mieltä, ehdottomasti punainen!

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 14:47
Kirjoittaja Hue
Ehdottomasti punainen! Oon ihan kateellinen siitä miten noi henna-punaiset hiukset on kuin luodut sua varten. Lisänä mainittakoon, että otsatukkakin pukee sua tosi kivasti. :)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 16:27
Kirjoittaja miolla
Mä vähän arvelinkin, että punainen olisi suosituin - samaa mieltä on lähipiirikin ;D Itse kuitenkin kyllästyin tuohon punaiseen ku se on se tuttu ja turvallinen ja tylsä vaihtoehto, punapää kun olen synnyiltäni. Ajattelin pitäytyä tässä ruskeassa jonkin aikaa ja sitten voin taas palata punaiseen kun alkaa tulla vieroitusoireita :D

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 16:59
Kirjoittaja Pähkinä
^  No, mun mielestä taas juuri toi ruskea sopii parhaiten.  :D  Se on jotenkin sähäkämpi kuin punainen. Ja punaiseen taittavana, lämpimänä ruskeana sopii hyvin sun ihonsävyynkin. Mun silmään vaalea sopis huonoiten, mutta onhan se siinäkin sävystä kiinni - ehkä joku punertava mansikkablondi jos vaaleaa haluaa?

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 18:31
Kirjoittaja Chaos
Mielestäni myös miollalle sopii tuo tummanruskea todella hyvin, oot kauniin kalpea siinä :) Punainen on toki myös nätti ja luonnollinen ja piristävä.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 19:13
Kirjoittaja Hunajapupu
Mun mielestä miollan lookeista sopii kaikki, oma suosikkini on ehkä tuo tummanruskea. Nuo kaikki antavat mun mielestä tosi erilaisen tyylin: vaalea on luonnollinen, kaunis ja klassinen; punainen on räväkkä, nuorekas ja boheemi ja tuo tumma on minusta tyylikäs, vaaleaa ihoasi korostava ja saa sinut näyttämään enemmän nuorelta naiselta kuin tytöltä. Jokainen antaa siis mun mielestä tosi erilaisen vaikutelman.  :D

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 19:21
Kirjoittaja pekaani
Chaos kirjoitti: Mielestäni myös miollalle sopii tuo tummanruskea todella hyvin, oot kauniin kalpea siinä :) Punainen on toki myös nätti ja luonnollinen ja piristävä.
^ Samaa mieltä, tummassa myös korostuu kaikki piirteet parhaiten, varsinkin vaaleaa ihoa vasten :ts. Punainen on toki pirteä myös, semmoinen tyttömäisempi (leikkauksella on osuutta asiaan varmasti myös).

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 20:37
Kirjoittaja miolla
Hunajapupu kirjoitti:...tuo tumma ... saa sinut näyttämään enemmän nuorelta naiselta kuin tytöltä.
Onhan noiden kuvien välissä (vaalea - tumma) oikeastikin 2½ vuotta, että se selittänee osittain miksi näytän vanhemmalta :D

Kiitos kivoista kommenteista, ei siis vissiin ihan pieleen mennyt tää tummaksi värjääminen. Itse olen pikkuhiljaa alkanut olemaan sinut tämän kalpeuteni kanssa ja nyt korostankin sitä mielelläni luomalla vahvoja kontrasteja - huulipunaa, tummaa silmämeikkiä juhliin tmv :)  Mutta luonnollisen brunette-vaikutelman ylläpito on hankalahkoa tämän couperosaan taipuvaisen ihon kanssa, mutta kyllä se siitä. Mansikkablondia koitin tuolloin vaaleana aikana, mutta kaupan värivalikoimasta en silloin löytänyt sopivaa sävyä ja hiukseni olivat jo niin rikki, että oli pakko lopettaa vaalentaminen. Näillä mennään.

Pointtini? Uskaltakaa muutkin kalkkilaivan kapteenit kokeilla eri hiusvärejä jos siltä tuntuu. Itse jumitin punaisessa tosi kauan, koska mielestäni pisamat eivät sopineet muitten hiusvärien kanssa yhteen, mutta kyllähän ne toimivat ihan hyvin yhteen niin blondin kuin bruneten tukkavärin kanssa ;)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 23:01
Kirjoittaja Chaos
^ No täällä on yksi kalkkilaivan kapteeni, joka on seilannut punaisen, vaalean ja mustan välillä jo liiankin pitkään ;D :D Mutta, nyt tulee ensi toukokuussa VUOSI, kun oon mustissa hiuksissa ollut. (Tosin olin tuossa kaksi viikkoa marraskuussa punapää jälleen, mutta sitä kaduinkin jo heti...) 10 vuoden aikana olen nyt enimmäkseen kuitenkin mustahiuksisena ollut. Ja kyllä tämä on vain se mun värini. Varsinkin, kun vahvistu se, ettei kyse ollutkaan hiusväriallergiasta! Sen jälkeen oon huokaissut helpotuksesta ja ollut mustahiuksisena. Ja mä nykyään rakastan tätä, enkä haikeile muiden värien perään! Oon mä ennenkin toki tykännyt mustasta väristä paljon, mutta aina miettinyt minkä värin laitan seuraavaksi, nyt EN mieti.

Mulla vaikuttanut muutenkin se, kun pukeudun mustiin ja oon persoonallisen näköinen, niin oon hävennyt itseäni ja miettiny mitä ihmiset ajattelee, kun usein käytän bändipaitoja (siis death- ja blackmetal) ja sitä kautta ollut epävarma hiusten värini kanssa myös. Mutta itse tykkään tyylistäni ja se kaikkein tärkeintä on. Ei muiden mielipiteet. Ei sitä koskaan opi tuntemaan itseään, jos aina menee muiden mielipiteiden ja toiveiden mukaan. Menipäs psykologiseksi höpinöksi.

Mä siis nyt värjäilen sinimustalla värillä hiuksiani (latvoja vain muutaman kerran vuodessa) ja se vaan on se mun väri :-* Ja mun väritykseenkin se sopii kaikkein parhaiten.

Mutta tuun vasta hehkuttamaan tästä enemmän tuossa toukokuussa tai itse asiassa heinäkuussa, kun sitten on ainakin ollut musta tukka mulla VUODEN, voitteko kuvitella?! :D ;)


Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 23:36
Kirjoittaja Susanna
Minusta joko punainen tai vaalea.. molemmat passaavat todella hyvin!  tosin tumma väri korostaa ihanasti sun silmien väriä. :)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 02 Helmi 2011, 19:11
Kirjoittaja QueenOfWinter
Taalla yksi joka pohtii sopivinta hiusvaria. Olen nyt hennaillut muutaman kuukauden ja tykkaan kovasti hennapunaisista hiuksista, mutta en ole kovin varma sopiiko se minulle  ??? Tuntuu etta tuo henna latistaa jotenkin. Tykkaan eniten punaisista savyista, mutta laitan tahan nyt kuva blondikaudestani. Sanokaa te  ;D Muutenkin saa kertoa mita ihmetta teen hiuksilleni. Tassa muutamia kuvia vuosien varrelta:

Kuva
Kuva
Kuva




Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 02 Helmi 2011, 19:15
Kirjoittaja Unnu
Mun mielestä noista blondi oli paras! Se näytti minusta lähes yhtä luonnolliselta kuin punainen ja oli mielestäni ehkä persoonallisin. :)

edit: Siis blondi oli miollalle, QueenOfWinterille sopii mun mielestä tosi kivasti toi punainen, ylin kuva paras!

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 02 Helmi 2011, 19:19
Kirjoittaja Salamanteri
Blondi saa minunkin ääneni. Ja tuo pixie-leikkaus oli siihen aivan nappivalinta! Säpäkkä ja persoonallinen.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 04 Helmi 2011, 18:33
Kirjoittaja Choko
Täältäkin ääni blondille! Tosi kaunis väri ja näyttää sopivan sulle hyvin! :)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 05 Helmi 2011, 10:09
Kirjoittaja hilary
Minäkin suosin blondia :) Raikkaan näköinen.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 21 Helmi 2011, 23:36
Kirjoittaja miolla
QueenOfWinterille blondi voisi sopia, mutta tuo kuvassa oleva sävy on mielestäni liian tuhkainen/valkoinen ja riitelee ihon kanssa, leikkaus tosin on kiva. Tai vaihtoehtoisesti kulmat voisi värjätä oikein tummaksi ja korostaa niitä enemmän, nyt tuo platina-lookki jää jollain tavalla vähän puolitiehen. Punainen näyttää hyvältä.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 13 Maalis 2011, 10:46
Kirjoittaja Unnu
Ajattelin kysellä teiltä mielipiteitä mikä näistä voisi olla mun valkoselle iholleni paras, mutta kuinka ollakaan värit heittivät häränpyllyä  :'( Olis silti kiva kuulla teiän asiantuntevia mielipiteitä, jos tosta nyt selvää saa :)

edit: kuvat poistettu :)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 13 Maalis 2011, 13:40
Kirjoittaja miolla
Mä tykkäsin eniten tuosta "beach blonde"-vaaleasta, se kuva missä sulla on turkoosi toppi. Sellainen tummanvaalea,  muka auringon vaalentamilla raidoilla :)

Joku tällainen?
Kuva

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 13 Maalis 2011, 14:44
Kirjoittaja Chloe
Mä olen samaa mieltä miollan kanssa. Se vaalee sopii sulle tosi hyvin tossa kuvassa.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 15 Maalis 2011, 15:44
Kirjoittaja Chantel
Samaa mieltä kuin edelliset; vaaleat (turkoosi toppi) tai pitkät keski(?) ruskeat niiden vieressä (vaaleanpunainen huppari)

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 10 Touko 2011, 17:36
Kirjoittaja Belle
Mulla on hiusvärikriisi. En oikeasti tiedä, mikä kävisi parhaiten mun värimaailmaani. Iho on kalpea ja couperosaa löytyy, mikä vaikeuttaa sävyjen valintaa. Viileitä punaisia en ole koskaan kokeillut, mutta olen järkeillyt että olisivat ihan poissuljettu vaihtoehto couperosaposkipäiden kanssa.  

Oma hiustenväri on 7-asteinen ruskea, enemmänkin lämmin kuin viileä tai  neutraali. Kulmat ja ripset ovat kuvassa omanväriset. Tällä hetkellä hiukset on epämääräisessä välitilassa, noin 6-asteiset ja mietin kuumeisesti mitä näille tekisi.

Ideoita?


Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 12 Touko 2011, 12:20
Kirjoittaja octagon
Bellen kuvasta tulee minulle mieleen että voisi saada aika kiva dramaattisen lookin laittamalla hiukset kunnolla neutraalin tai vain vähän lämpimän (kullan, ei punaisen) tummiksi, ehkä jotain 4-sävyasteisiksi. Toki se vaatii kulmakarvojen ja silmäripsien meikkaamista tai kestoväriä myös, ja voi olla että muutenkin vähän meikkiä ettei näytä kalsealta, mutta laitettuna voisi olla kivan näyttävän näköinen. Ihoa voisi meikata jopa entistä vaaleammaksi Lumikki-efektin saamiseksi ainakin talvella silloin.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 12 Touko 2011, 13:09
Kirjoittaja lumimansikka
^^
Tulee ihan mieleen Carrie-Anne Moss tai Courtney Cox(-Arquette?) :) Upea heleä iho, vaaleat silmät ja tummat hiukset!

Tumma espresson sävy hiuksiin ja jos haluaa jotain sävyeroja, niin octagonin kanssa samaa mieltä tuosta, että kultataittoa, ei punaista, mahonkia tms. Semmosta mä näkisin...

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 12 Touko 2011, 15:29
Kirjoittaja Belle
Kiitos vinkeistä tytöt, voisinpa tosiaan rohkeasti kokeilla neutraaleja sävyjä, niitä mulla ei ole ikinä ollut! Olen pelännyt sellaista hiirenharmaan / kakan ruskeaa  ;D. Tuo Carrie-Anne Mossen kuva on kyllä ihana ja kontrasti hiusten ja ihon välillä upea. Kaupassa olen pyöritellyt Garnierin 4.3-sävyä, ehkä sekin voisi olla kokeilemisen arvoinen, hmm. Olen sitten kyllä taas ripsien ja kulmien kestovärjäyskierteessä, mutta eipä haittaa.

Hirveän B4- ja värinpoistoruljanssin jälkeen oon nyt tullut siihen tulokseen, että tykkään tummasta ehkä eniten. Tällä hetkellä mulla on epämääräinen kullansävyinen 6-asteinen eikä oo mun juttu kyllä ollenkaan, liian väritön, vaikka onkin helpompi ylläpitää koska tyvikasvu ei ole niin selkeä eikä vaadi ripset/kulmat-värjäilyä.

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Lähetetty: 10 Touko 2015, 21:01
Kirjoittaja LaylaV
Moikka!
Osaisiko joku neuvoa mua oikean hiusvärin löytämisessä?
Olen ihonsävyltäni viileä (vaalea ja punapohjainen ehkä jopa hieman pinkki) enkä rusketu vaan palan, ei pisamia. Minulla on luonnostaan maantienruskea tai vaalea tuhkanruskea tukka. Mun silmät on väriltään harmaansinivihertävät.
Olen kokeillut lähes kaikkea mustasta nykyiseen vaaleaan, mutta en ole löytänyt sitä täydellistä hiusväriä. Haluaisin hiusvärin, joka ei korostaisi tuota ihon punaisuutta, vaan veisi sitä enemmänkin pois. Olisiko teillä vinkkejä mikä voisi sopia minulle? Kiitos!