Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Camilla
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 11:49

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Sun pitäis tragedia laittaa kuva päästäsi  :) Minun ystävättärellä on todella, todella vaalea posliini-iho, ja sellaiset nicole kidman-kuparihiukset saa hänet kyllä tosi kuumaksi pakkaukseksi. Toisinaan hän vaihtelee väriä, mutta jostain syystä aina palaa siihen punaiseen. Ei sinänsä ihme, kyllä kelpaisi ne kuolaavat katseet tähänkin suuntaan  ;D
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Mun kellertävään vivahtava kalpea ihoni näyttää todellakin parhaalta punasävyissä.. Jopa ihan kirkuvanpunaisissa. Mulla on epämääräiset sinivihreäharmaat silmät kullanruskealla renkaalla.
Olen tässä vuosien varrella todennut värien tekevän mun ulkonäölleni seuraavanlaisia temppuja.

Tummanvaalea (omasta väristä poikkeava) - Vie lopunkin värin kasvoiltani ja tekee minusta taikinamaisen värisen..

Neutraali tummanruskea - Tekee silmistäni vihreät ja ihostani yllättäen aika kuulaan, edes kalpeus ei näytä niin pahalta, mutta vaatii hiukan enemmän meikinkäyttöä ja kestovärjätyt kulmat..

Musta ja mustanruskea - On aivan liian tumma mulle ja saa mut näyttämään oikeasti kalmankalpealta.

Lämminsävyiset ruskeat - Vanhentavat järkyttävän paljon.

Vaalea kupari - oranssi - Sopii ihan kivasti, väri saa silmäni näyttämään harmailta.

Punainen - Kirkkausasteesta riippuen saa mun silmäni näyttämään enemmän tai vähemmän sinisiltä. Oikein räiskyvä punainen -> sinisemmät silmät.

Kokeilin tänään hennattuun hiukseeni lämpimänsävyistä keskiruskeaa hiusväriä, joka ei tarttunut loppujenlopuksi kauhean hyvin. Onneksi, sillä totesin vanhentuneeni useammalla vuodella heti.. ::) Täytyy kaivaa esiin ohje vaalennuspesusta ja korjata mokoma syrjähyppy..
Viimeksi muokannut Hallonnikas, 11 Tammi 2010, 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Olen aika neutraalin kalpea iholtani ja huomannut myös kuinka lämpimät ruskeat vanhentavat helposti. Kylmät taas tekevät itsestäni jotenkin hailakan näköisen, todella tummissa näyttää värittömältä, kuten myös todella vaaleissa. Jotenkin mun ihoa vasten hiukset näyttää tosi helposti lämpimiltä, jopa oranssihtavilta joka taas ei sovi yhtään itselleni. Nyt odotankin mielenkiinnolla kun menen kampaajalle keväällä, että mitä sieltä keksitään tämän pään pelastukseksi  :D.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
Töyhtöhyyppä

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja Töyhtöhyyppä »

No niin...Pakko kai se on tulla tänne ilmoittautumaan, eli minullakin on todella vaalea iho. Viimeiset kymmenen vuotta hiuksissani on ollut varmaan kaikki punaisen sävyt, oranssit ja pinkit, mutta nyt viime vuoden lopulla tuli siis värikriisi.

Haaveilen aivan platinan vaaleista hiuksista, muttamutta...Huolettaa vähän, että tuleeko minusta sitten aivan kummituksen näköinen. :-[  Ihoni on siis ilmeisesti kylmän sävyinen. Keltaisuutta siinä ei ole, vaan on punertava/verisuonet kuultavat sinisinä, esim. ranteissa (kuulostaa pahalta). Kesällä en rusketu, vaan ihoni saa vain hieman sävyä, jos on saadakseen. Silmäni ovat sinivihreät, ripseni ja kulmakarvani luonnostaan tummat. Luonnollinen hiusvärini on sellainen vaaleahko maantienruskea.

Periaatteessa, kun ajatellaan, niin vaaleanhan pitäis käydä vaalealle. Ja ovathan Gwen Stefanit ym. kumppanit aivan upean näköisiä ilmestyksiä.  ;D

Mutta minä haluan vaihtelua! Ja kaikki ruskeat ym. "tavalliset" värivaihtoehdot ovat poissuljettuja niitä yhtään väheksymättä! Itselleni en halua. Ei käy tyyliini.  :-\
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja Belle »

Ongelmani on seuraavanlainen: iho on näin talvella todella kalpea, mutta poskipäissä on couperosaa. Mulla on ollut tumma ruskea jo pitkään ja haluaisin vaihtelua ja jonkin ihanan punaisen sävyn. Onko punainen kuitenkin ehdoton nou-nou kun ihossa on tuota sinipunertavuutta? Varmaan ainakin viileät punaisen sävyt oikein korostaisivat couperosaa, mutta kävisikö joku kultakupari tms.?

Toki siis meikillä saa verisuonet piiloon kun lähtee ihmisten ilmoille, mutta en haluaisi näyttää miltään verisuonihirviöltä ilman meikkiä kuntosalilla  ;D.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Belle: Miten olisi tämän sävyinen väri?: http://3.bp.blogspot.com/_Kno7n1XYi1Y/T ... 00x375.jpg

Voisi mennä aika kivasti, eikä olisi liian kova kylmää ihoa vasten  :)
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Mitenkäs tuon oman ihonvärin pystyy parhaiten "diagnosoimaan" hiusvärejä ajatellen?  :)
Tosi kalpea olen, mutta noista kellertävänpunertavista en osaa sanoa mitään. Joskus viikonloppuaamuisin ehkä hieman vihertävä  ;D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja muutettu »

^ Ostolakossa-blogista löytyy selkeä ja kattava ohje ihon pohjasävyn määrittelyyn. :)
So it goes.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja miolla »

Mulla on kalpea/ vaalea iho ja muutamia eri hiusvärejä on tullut kokeiltua, tässä hieman kuvia:

Vaalea:
Kuva

Henna-punainen:
Kuva

Ja nyt viimeisinpänä tummanruskea:
Kuva

Itse tykkäsin vaaleasta tosi paljon, mutta hiukset eivät kestäneet sen ylläpitoa. Meikittä vaalea hiusväri sai mut näyttämään kalpealta ja sairaalta, mutta meikin kanssa toimi. Punainen taas sointuu mun ihon kanssa tosi hyvin yhteen, mutta itse tylsistyin siihen ja halusin kokeilla jotain muuta. Tää tumma on nyt uusin ja tästäkin tykkään aika paljon. Tässä on tosin sama ongelma kuin vaaleassa hiusvärissä, että vaatii melkeinpä meikin näyttääkseen hyvältä. Ja kulmien värjäyksen. Meikittä iho on niin läikikäs, että riitelee hiusvärin kanssa, mutta kun ihon tasoittaa meikkivoiteella, niin tää tumma toimii ihan mukavasti.

Mielipiteitä? Mikä paras? :)
Viimeksi muokannut miolla, 23 Tammi 2011, 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luciana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 534
Liittynyt: 29 Joulu 2010, 15:25

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja Luciana »

^ Hieman vaikea sanoa kun osassa on ehostus ja osassa ei.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja miolla »

Niinno vähän vaikeaa ehkä vertailla ku eri vuosilta, eri vuodenaikoina, eri kameroilla ja eri valaistuksissa otetut kuvat. Hmh  :-\ Saman verran meikkiehostusta noissa kuitenkin on ;D
annnma
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 102
Liittynyt: 04 Joulu 2009, 19:05

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja annnma »

Miolla: Tämä aivan ehdottomasti!
miolla kirjoitti: Henna-punainen:
Kuva
Frida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 13:49

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja Frida »

^Samaa mieltä edellisen kanssa! Punaisessa näytät luonnollisen kauniilta, muut värit näyttävät keinotekoisilta. Tuo punainen näyttää siltä kuin olisi oma värisi. :)
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^samaa mieltä, ehdottomasti punainen!
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Mikä hiusväri kalpealle iholle?

Viesti Kirjoittaja Hue »

Ehdottomasti punainen! Oon ihan kateellinen siitä miten noi henna-punaiset hiukset on kuin luodut sua varten. Lisänä mainittakoon, että otsatukkakin pukee sua tosi kivasti. :)
Vastaa Viestiin