Kampauksen keventäminen/muotoilu/ohennus

Leikkaukset sekä kampaukset
lliiinu

Kampauksen keventäminen/muotoilu/ohennus

Viesti Kirjoittaja lliiinu »

Eli hiusten ohentamisesta keskustelua... Kuinka moni on ohentanu?  :)  Tuliko hyvät? Pitääkö hoitaa paljon? Kauan menee kasvattaa suurinpiirtein takas tasapituisiks? Onko teillä samalla sivuotsis? monilla kai on  ;)    Vaikeuttaako paljon kampausten tekoa? Oletteko huomanneet plussia/miinuksia? mitä?
     Tällaista kyselisin kun on uudistus/parturi kuumetta.....  ::)

Otsikko muutettu kuvaavammaksi ja äänestys poistettu
Viimeksi muokannut lliiinu, 01 Maalis 2009, 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: ohentaminen (:

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Onko ohentamisella ja kerroksittain leikkaamisella eroa?
Mulla on leikattu kerroksittain ja tykkään. Mun mielestä tasapitkiä ehdottomasti kiinnostavampi.
Jonkin verran kyllä ne pätkityt pörröttää mulla ja saa hiukset hieman huonokuntoisemman näköisiksi, varsinkin jos on lyhyitä kerroksia.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: ohentaminen (:

Viesti Kirjoittaja Ice »

Hiusten keventäminen ts. vanhalta termiltään ohentaminen kuuluu oikeastaan jokaisen leikkauksen toteutukseen. Muotoilulla saadaan aikaan hiusten taipuminen oikeaan suuntaan leikkausmallin mukaan ja helpotetaan huomattavasti hiusten kotimuotoilua tuoden samalla tuuheuden tuntua hiuksiin. Tasaiseksi kasvattaminen taas riippuu siitä mihin kohtaan muotoilu on tehty ja mihin mittaan halutaan kasvattaa. Hiusten hoitoon kevennykset ei vaikuta, joskin luonnonkihara hius saattaa pörrööntyä jollei muotoilua hoideta kuten on leikkausta tehtäessä suunniteltu, esim. föönillä ja harjalla.

Sivuotsiksen voi tehdä minkä leikkauksen kanssa tahansa ja siihen käytetään normaalisti jotain kevennystekniikkaa jolloin sen muotoilu on tuhannesti helpompaa. Otsis harvemmin kampaukseen asti piisaa jolloin se jätetään silleen ja muotoillaan sopivaksi.

Kerroksittain leikkaaminen on latvojen tasaukseen verrattava toimenpide eli sillä ei ole tekemistä leikkausmallin muotoilun kanssa, luonnonkiharassa ja muuten kuivassa hiuksessa saadaan latvan pörröttäminen aikaan samalla tavalla kuin kevennyksen ollessa kyseessä. Veitsen sijaan saksien käyttö hallitsee hiukan pörrööntymistä.
Viimeksi muokannut Ice, 01 Maalis 2009, 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Densu

Vs: Kampauksen keventäminen/muotoilu/ohennus

Viesti Kirjoittaja Densu »

Tulen kysymään mielipiteitänne: Minulla on luonnonkiharat toispuoleiset hiukset. Olen leikannut paaljon pois, vasemmalta ohimolta takaraivolle, mutta oikea puoli on vielä pitkänä.

Ongelma on hiusteni kiharuus, hikoilu ja ilmasto, eli kaikki perinteiset. Koska minulla on tuollainen sivuunvedetty "otsis", hikoilen herkästi otsaltani, otsaani koskettavat hiukset kastuvat ja kihartuvat enkä tiedä mitä tehdä asialle. Leikkasin ohimoltani hieman hiuksia pois, eli nyt jakaus alkaa lähempänä toista puolta. Tämä hillitsi ongelmaani hieman, mutta ei tarpeeksi.

Haluaisin mielipiteitä siitä, auttaisiko kenties tämän pehkon ohentaminen ongelmaan - jos hiuksia ei ole niin paljon ns.hiuspehkon sisässä, auttaisiko se ongelmaan? Olen myös miettinyt hiusten kääntämistä ilmavammaksi mutta suoristuksen myötä ne tuntuvat menevän tiukasti päätä myöten.

EDIT: Argh, en saanut kuvia toimimaan joten tässä linkki
Viimeksi muokannut Densu, 25 Joulu 2014, 00:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin