Hyvät harjat sekä kammat

Leikkaukset sekä kampaukset
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Triina »

Millä konstilla luonnonharjasharja on kätevin puhdistaa? Mulla on hankaluuksia saada se juuria myöten puhtaaksi shampoohuuhtelulla.
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja rhoda »

Mulla tepsii hiustuppojen ja töhkän poistaminen tiheäpiikkisellä kammalla aina käytön jälkeen. Saan sitten shampoopesulla enemmän irti jos harjaan ei ole takertunut monen päivän köhnät.
Nakitar
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 233
Liittynyt: 03 Syys 2014, 16:28

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Nakitar »

Mitämitä? Ostin Saiturinpörssistä tänään "takkuharjan hiuksille kahvalla" ja täähän on siis tosi hyvä  0_0 Tangleteezer -kopio kahvalla, mutta piikit on "ei-niin-piikkisiä" (eli ei niin terävät). Koitin katsoa tarkkaan, ettei piikeissä ole mitään muovinjuotoskohtia tms. epätasaista rosoa, niinkuin joissakin halpiksissa tuppaa olemaan. Ei ole. Piikit on sileät, hieman pyöristetymmät kuin originaalissa tt:ssä ja tarvittavan joustavat. Puhtaat hiukset tällä saa kyllä vähän leijumaan sähköisesti, mutta niin mulla leijuu tt:n käytön jälkeenkin.
Tosiaan hyvä löytö! Ja hinta taisi olla vajaa 3 eur.  :ts

bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Olin varma, että TT:n kiharaharjasta oli täällä jo puhetta, mutta en löydä, mikähän ketju se oli.. Minkälaisia kokemuksia siitä on sen hankkineilla?

Mun puolisollani on tosi tiukka, puolipitkä afro, sellaista täysin tiivistä pallomallia. Se on tosi vaikea hiustyyppi hoitaa, ja se pyrkii rastottumaan todella hanakasti. Oon yrittänyt sitä lempeästi selvitellä käsin ja omalla TT:lläni, mutta homma on ihan loputon ja kunnolla rastottuneet kohdat eivät kyllä tällä metodilla aukene kuin pinnasta. Välillä on kokeiltu sellaista klassista hiusharjaa, jonka metallipiikkien päässä on nystyrät, mutta ne nystyrät tuntuvat takertuvan pieneen kiharaan tosi pahasti ja harjaaminen on lähinnä harjan irrottelua kiharasta. Viime päivinä mun sieluni on itkenyt verta, kun olen katsonut miehen harjaavan hiuksiaan mun TT:n fööniharjalla. Se on niin älyttömän kova ja kivulias, etten harjaa sillä omianikaan edes vahingossa, selvitän hiukset todella suoraksi lempeämmällä harjalla ennen föönaamista. Afro tosin on ollut parhaassa kunnossa koskaan, täysin takuton. Mies ja kylppäri ovat irtohiusten kuorruttamat, ja harmittaa murusen päänahan puolesta.

Olisikohan siitä kihara-TT:stä tässä tapauksessa mihinkään? Haussa olisi siis sileäpiikkinen, nystyrätön harja, jonka piikit olisivat kuitenkin suht jämäkät. Ehkä ei tarvitsisi olla niin jämäkät kuin tuossa fööniharjassa ;D
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

Mulla oli useamman vuoden tangle teezer käytössä, mutta jäi pois, kun huomasin sen katkovan hiuksia. Ostin luonnonharjaisen tilalle, mutta hiusten selvittäminen pesun jälkeen oli työn ja tuskan takana. Apu löytyi ihan sattumalta, kun look fantasticin parin kuukauden takaisesta beauty boxista tuli Wet brush pro-harja, joka on aivan ylihuippu selvittämään hetkessä takut. Mulla on hius ohutta, mutta sitä on paljon ja takkuuntuu helposti ja suht pitkä tukkakin tällä hetkellä. Tuo peittoaa myös mennen tullen tt:n ainakin itselläni  :ts
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Od3ssa kirjoitti: Mulla oli useamman vuoden tangle teezer käytössä, mutta jäi pois, kun huomasin sen katkovan hiuksia. Ostin luonnonharjaisen tilalle, mutta hiusten selvittäminen pesun jälkeen oli työn ja tuskan takana. Apu löytyi ihan sattumalta, kun look fantasticin parin kuukauden takaisesta beauty boxista tuli Wet brush pro-harja, joka on aivan ylihuippu selvittämään hetkessä takut. Mulla on hius ohutta, mutta sitä on paljon ja takkuuntuu helposti ja suht pitkä tukkakin tällä hetkellä. Tuo peittoaa myös mennen tullen tt:n ainakin itselläni  :ts

Tämä kiinnostaa :) Käytätkö Wet brushia nimenomaan märkiin hiuksiin vai kuiviin? Tsekkasin brändin parista verkkokaupasta ja harjoja on montaa erilaista ja vaikka brändi on wet brush niin osa harjoista näyttää olevan suunnattu märille, osa kuiville hiuksille. Itselläni olisi tarvetta märkin hiusten hellälle harjalle. TT ollut käytössä monta vuotta ja olen tyytyväinen miten se selvittää hiukseni, mutta koko ajan saa lukea kommentteja että se katkoo hiuksia, joten haluaisin kokeilla jotain muutakin.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mulla on vielä paketissaan oleva keltainen, matkakokoinen WetBrush, jonka voin myydä halukkaalle! LF:n boksista tullut, mulla on myös sama harja täysikokoisena omassa käytössä, ei moittimista, vaikka alkuun olinkin epäileväinen rakenteen suhteen. TT on mulle kuitenkin ykkönen luonnonharjaksisen ohella. Takut eivät toisaalta ole itselleni ongelma.
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

^^Joo siis käytän sitä sekä märkiin että kuiviin, molemmissa toimii hyvin. Mulla ei tule luonnonharjasharjaa edes käytettyä enää, kun tuolla on niin helppo harjailla tukka takuttomaksi ja sileäksi.

Mulla on myös tuo pieni wet brush käyttämättömänä, kun en tajunnut ennen isoa harjaa miten kätsy se on. Vois tosiaan vaikka työlaukkuun laittaa sen..
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Minusta se pieni wet brush oli surkea. Piikit irtoilivat heti ensimmäisellä käyttökerralla. Odotukset eivät siis olleet kovin korkealla, kun sain normaalikokoisen wet brushin käteeni. Mutta onneksi tämä on laadultaan ihan toisenlainen, kuin se mini.

Tangle Teeseria en osaa edelleenkään käyttää. Minusta se on hankala, kun ne piikit ei uppoa hiuksien sekaan.
Heidijohanna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 22:51

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Heidijohanna »

TT:n nimeen olen vannonut jo vuosia. Törmäsin Tangle Teezeriin aikomuksena harjata sillä tilaamiani klipsipidennyksiä. Pidennykset unohtui kaappiin ja harja jäi vakikäyttöön :D  Ainut ongelma on se, että TT putoaa minulta kädestä tosi helposti :P

Wet brush kuulostaa mielenkiintoiselta. Minulla on tapana harjata hiukset märkänä, koska muuten vaalennetut kohdat jäävät hamppuisen näköisiksi.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Oon käyttänyt Tangle Teezeriä pari vuotta, mutta nyt haluaisin jonkun uuden. Mulla on paksut hiukset ja pituutta vähän yli bsl. Suosituksia? Mille hiustyypille luonnonharjakset soveltuu parhaiten?
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Mulla on joku tuommoinen (ehkä Cailapin tms kohtuu halvan merkin) Wet brush. Ostin sen Tangle teezerin seuraajaksi ja tykkään kyllä. Hellävaraine, hyvän mittaiset piikit ja tykkään siitä, että siinä on varsi. Piikkien päissä on kyllä ne semmoiset pallerot, mutta en ole huomannut, että niihin jäisi kiinni hiuksia. Tangle teezerin piikit taas tuntuivat päänahassani vähän liian teräviltä.
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Itse harjaan kuivana ja märkänä hiuksia. Wet Brusheissa mua kiehtoo lähinnä tietyt kuosit mut niitä voi ostamattakin ihailla. ;D Sitä paitsi samalla karmii, kuinka suuresti noiden harjakset ja muoto muistuttavat sellaisia harjoja, joita olen joskus viimeksi 10 v sitten yrittänyt käyttää ja harjaaminen oli aina lähinnä kidutusta.

TT Thick & Curly on mulla käytössä edelleen, ei valittamista paitsi että kädestä sinkoaa huomattavasti helpommin kuin kahvallinen harja. Mulla oli yli kuukauden tauko harjaamisesta kun hiusten lyhennys vähensi takuttumista ja TT:n mahdollista hiustenlähtöä lisäävää vaikutusta ajatellenkin enkä kyllä huomannut vähenemistä. Näyttää tosin olevan lähinnä lisäravinteiden käytöstä kiinni, paljonko multa irtoaa hiuksia... ::)
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mulla ois vahva suositus kaikille jotka kaipaavat laadukasta kahvallista hiusharjaa: Tangle Teezer The Ultimate. Oon nyt reilun viikon käyttänyt omaani ja en ole hevillä tuosta luopumassa enää. Vaikka on kuiville hiuksille tarkoitettu, niin selvittää kyllä märätkin hiukset hyvin. Harjakset ovat yhtä pehmeät kuin muissakin TT:issä mutta pidemmät niin hiukset saa harjattua jotenkin tosi nopeasti kun harjakset yltää niin hyvin hiusten läpi. Harjasosa on myös aika iso ja koko harjakin oli isompi mitä odotin. Ja tottakai pysyy paremmin kädessä kahvan ansiosta  :ts

Tilasin omani muuten Tangle Teezerin omasta brittiverkkokaupasta kun kolmen harjan tilaukseen sai ilmaiset postikulut. Tilasin kaksi muuta joululahjoiksi ja punnan kurssilla olivat muutenkin paljon halvemmat kuin Suomesta.
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja naapio »

Mulla on föönausharjana joku Iberon tms. halpis pyöröharja, jossa on metallia se pyöreä osa ja kovat muovipiikit. Nyt kun olen alkanut föönailla tukkaani enemmän niin ajattelin uusia myös harjan vähän hellävaraisempaan malliin.

Olisiko juureksilla suosituksia? Tukka on ohut, liukas, polkkamittainen ja pohjalla on tarkoitus pitää "volyymikäsittelyä" eli isoilla rullilla tehtyä mietoa permistä tuomassa kuohkeutta. Föönauksella haen ennen kaikkea volyymiä. Kovin tuuhea pyöröharja ei mun sileästä tukastani oikein saa otetta ja pelkään sen myös jäävän jumiin, koska oma tekniikka ei ole kovin hyvä. Litteällä harjalla en oikein hahmota miten saisin föönattua haluamallani tavalla. Koitin kerran föönata tavallisella luonnonharjasharjalla eikä siitä tullut kerta kaikkiaan mitään, pehmeät harjakset eivät saaneet otetta hiuksista tarpeeksi nostaakseen niitä päänahasta kunnolla.

Raitoja käpälään!
Vastaa Viestiin