Hyvät harjat sekä kammat

Leikkaukset sekä kampaukset
höpönasu

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

Mitenkä puhdistatte TT originaalin? Mulla sinne jää omien hiuksien lisäks pölyä tai muuta ihme höttöä ja pitkiä koirankarvoja (niitä löytyy aivan kaikkialta). Pinseteillä puhdistus on tosi työlästä ja aikaavievää mutta muutakaan tapaa en oo keksinyt. Käsipelillä "pohjalta" ei saa millään kaikkea karvastoa pois. Oon yrittänyt myös käsisuihkulla täydellä teholla mutta ei ne sieltä mihkään lähe. Matka-TT:tä en oo hetkeen ees käyttänyt, original tuntuu päänahalle nyt paljon paremmalta kun "terävämpi" ja kovempi TT mutta matka-TT:stä lähtee helpommin kaikki pois koska ne piikit on paljon lähellä toisiaan ja kun yhen karvatukon saa vedettyä niin mukana lähtee suurin osa.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

höpönasu kirjoitti: Mitenkä puhdistatte TT originaalin? Mulla sinne jää omien hiuksien lisäks pölyä tai muuta ihme höttöä ja pitkiä koirankarvoja (niitä löytyy aivan kaikkialta). Pinseteillä puhdistus on tosi työlästä ja aikaavievää mutta muutakaan tapaa en oo keksinyt. Käsipelillä "pohjalta" ei saa millään kaikkea karvastoa pois. Oon yrittänyt myös käsisuihkulla täydellä teholla mutta ei ne sieltä mihkään lähe. Matka-TT:tä en oo hetkeen ees käyttänyt, original tuntuu päänahalle nyt paljon paremmalta kun "terävämpi" ja kovempi TT mutta matka-TT:stä lähtee helpommin kaikki pois koska ne piikit on paljon lähellä toisiaan ja kun yhen karvatukon saa vedettyä niin mukana lähtee suurin osa.
Pesen sen kynsiharjalla ja käytän siinä samalla jotan tosi äksyä shampoota, kuten syväputsaria. Juu toki se nöftä ja hiukset on älllösti kiinni sitten siinä kynsiharjassa, mutta ne saa vedettyä siitä pois helposti ja harjan putsattua :)
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

^^Ite erehyin laittamaan astianpesukoneeseen, kun en muuten saanut puhtaaksi ja puoliskot jotenkin vääntyi kuumuuden vaikutuksesta, eli eivät enää pysy kiinni toisissaan. Joten ei kannata kokeilla :D
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Tiskiharjalla luulisi pääsevän helposti piikkien alle, kun on pidemmät harjakset kuin kynsiharjassa.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

bubbs kirjoitti: Tiskiharjalla luulisi pääsevän helposti piikkien alle, kun on pidemmät harjakset kuin kynsiharjassa.
Ihan hyvä idea, joskin itse olen saanut kynsiharjalla TT:n puhtaaksi, ihan parilla vedolla vain :) Voisin myös kuvitella, että tiskiharjasta ei saa nyhdettyä niitä irtohiuksia niin helposti kuin kynsiharjasta. Pitää testata!
helka

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja helka »

Mä olen jo monta kertaa pessyt TT:n astianpesukoneessa eikä mitää kamalaa ole tapahtunut. Kuvittelisin, että sen voisi pestä pyykinpesukoneessakin pesupussissa, pyykkikoneessa on ainakin matalampi lämpötila.
höpönasu

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

Kiitos ideoista, yritän seuraavan pesupäivän koittaaessa tiskiharjaa ja pyykinpesukonetta! :D :ts
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja malic »

Mä oon joskus myös imuroinut Tangle Teezerini. ;D Käväs mielessä, kun imuroidessa näin sen pölyä ja karvaa keränneen harjan. Toimi, mutta toki rasvan ja muun jäljelle jääneen irtotöhkän poistamiseksi pesu shampoolla ei ollut pahitteeksi. Ei kuitenkaan oo tavaksi jäänyt ja normaalisti pesenkin TT:ni shampoon kanssa runsaalla vedellä. Vaatii toki vähän kuivatteluaikaa, mutta yleensä joku noin 1 pv on riittänyt.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mulla ei ole Originalia, vaan Salon Elite, mutta ei luulisi sen puhdistuksen paljon eroavan. Mä olen vaan käyttänyt vahvaa shampoota ja vaahdottanut valuvan veden alla. Käsisuihkulla voi antaa vähän lisää painetta, jos on tarpeen. Ennen pesua tietty otan sormin pois hiukset ja muun mahdollisen lian, minkä saa. Mulla ei tosin paljon tavaraa harjaan kerry, kun en käytä juurikaan aineita, joista jäisi mitään hiusten pintaan. Mutta jos päänahkaa paljon rapsuttelee, niin varmasti sieltä jotain irtoaa... Pystyasennossa harja on kuivunut nopeasti. Piikkipinnan ja harjan "selkäosan" välinen sauma näyttää tiiviiltä, enkä ole vielä huomannut, että sinne edes menisi oikein mitään sisään.
1cFii, oma väri.
Choko
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Touko 2009, 22:42

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Choko »

Mä pesen omani myös kynsiharjalla ja shampoolla. Hyvin on lähtenyt töhnät ja hiukset TT:stä!
Tuli mieleen, että jos TT on päässyt kovin köhnäiseksi, niin Fairy vois tehota hyvin, sehän poistaa rasvaa!  ;)
Ja juuresharja vois olla vielä tehokkaampi kuin kynsiharja!

Edit: JUURESHARJA! Hehee, tajusin vähän viiveellä, että olinpa hauska… ;) Mut sehän siis toimisi!  ;D
Viimeksi muokannut Choko, 09 Helmi 2014, 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Od3ssa kirjoitti: ^^Ite erehyin laittamaan astianpesukoneeseen, kun en muuten saanut puhtaaksi ja puoliskot jotenkin vääntyi kuumuuden vaikutuksesta, eli eivät enää pysy kiinni toisissaan. Joten ei kannata kokeilla :D
Outoa, mä olen pessyt nuo tiskikoneessa varmaan kymmeniä kertoja eikä noin ole tapahtunut.&nbsp; :o Kuinka kuumalla sun kone pesee? En mä kattilapesuun (70°C) laittas, mutta meidän normi ohjelma on 50-55 astetta niin sillä ja osat toisistaan irrallaan. Tai no pesen useimmiten vaan harjaosan. Voguetin Vonder brush tupeerausharjalla saa muuten hyvin hiukset irti TT:stä.
cocos
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 23:35

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja cocos »

Osaisikohan joku täällä vastata tähän kysymykseen.. Olen pohtinut, että onko metallinen keskusosa "pakollinen" hyvässä fööniharjassa? Olen löytänyt kivan luonnonharjaksisen&nbsp; pyöryöharjan, jossa ei siis ole sitä lämpiävää keskustaan. Onnistuuko föönaus tällaisella? Varsi on siis kokonaan puuta.

Entäs teräspiikit? Pitäisikö valita sellainen harja, jossa on sekaisin luonnonharjasta + teräspiikkejä vai sellainen, jossa on pelkkää luonnonharjasta? Olen huolestunut siitä, että teräspiikkinen harja vaurioittaa enemmän ja raapii päänahkaa... Tarkoituksena olisi saada siis kuohkeutta ja siloitusta hiuksiin.

En kahlannut läpi koko keskustelua, joten en tiedä onko tätä jo kysytty. Pahoittelen jos toiselen...
1c F ii
Angie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 531
Liittynyt: 07 Syys 2007, 12:54

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Angie »

^ Ainakin oman kokemuksen perusteella voi sanoa, että ei ole pakollinen. Aiemmin käytössä oli metallinen fööniharja, joka tuntui vahingoittavan hiuksia. Vaihdoinkin sen sitten täyspuiseen ja luonnonharjaksiseen Kentin pyöröharjaan, joka tuntuu paljon hellävaraisemmalta. Föönaus voi kestää vähän kauemmin kuin lämpöä varastoivan metalliharjan kanssa, mutta lopputulos on mielestäni parempi. Suosittelen siis kokeilemaan puuharjaa :)
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja SC »

Pitkään mietin uuden TT:n hankkimista, mutta nyt kun näin Tangle Teezer Suomi Facebook sivuilla, että kompakteihin on tullut uusi hieno väri niin oli aivan pakko tilata se heti siltä istumalta. Purple Dazzle kotiutuu minulle toivottavasti mahdollisimman pian&nbsp; :-*.
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Avatar
Fishbones
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 140
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 20:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Fishbones »

Olen ihan rakastunut Tangle Teezeriin. Kesyttää tän takkutukan ilman mitään ongelmia. Olen vain vähän vainoharhainen piikkien suhteen, niin en juuri kuljeta sitä mukana.
Feikki-TT sitten kulkeekin koko ajan laukussa mukana. Ei ihan niin hyvä kuin oikea TT, mutta pienempi, halvempi ja on kokonaisuudessaan jämäkämpi, niin ei ole sen suhteen pelkoa.
Äitikin rakastui TT:hen, ja vaikka hiukset onkin lyhyet. Ei auttanut selitys takkuharjasta tai kalliista hinnasta, hän haluaa oman TT:een koska se tuntuu niin kivalta päänahassa&nbsp; ;D (pitääkin kokeilla mitä se tuumaa tosta feikistä, jäykemmät piikit vissiin hieroisi päänahkaa paremmin)

Sekä TT että feikki-TT puhdistuu hyvin pelkällä kuumalla vedellä ja hammasharjalla (tai kynsiharjalla kun TT-hammasharja katosi)

Mulla on myös etsystä ostettuja kampoja muutama. Yksi harvapiikkinen ja kolme tiheäpiikkistä. Kaksi niistä on itseasiassa sama kampa, ekaan tuli vähän reilun vuoden käytön jälkeen särö ja kiva myyjä lähetti ilman ylimääräisiä kuluja mulle uuden tilalle. En noita tiheitä käytä selvittämiseen, mutta niillä saa kivasti siirrettyä talia pituuksiin (sen puuhan jäljiltä niiden putsaus tosin ei oo niin kivaa).

Niin, ja on mulla se Bodyshopin bambukampa. En pitkään tykännyt siitä yhtään, kun oli liian lyhyet hiukset että siitä olisi ollut hyötyä. Oon kuitenkin alkanut tykästyä siihen, kun hiukset on alkanut saada pituutta. On tosin jäännyt johonkin, kun löysin TT:n&nbsp; ;D
Vastaa Viestiin