Hyvät harjat sekä kammat

Leikkaukset sekä kampaukset
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Ajattelin vinkata jos joku on halunnut testata jenkeissä hypetettyä The Wet Brushia. Löysin ihan samannäköisen harjan Kärkkäiseltä: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/willkem-kosteiden-hiusten-hiusharja#spca
Ostin tuollaisen kun unohdin TT:n vanhempieni luokse ja tuo sattui vielä olemaan tarjouksessa. Harjakset on joustavat ja pidemmät kuin TT:ssä joten tällä saa hiukset harjattua "läpi asti" kokonaan eli ei tarvi laittaa toista kättä harjaksia vastaan kuten joskus TT:n kanssa. Tälläkin saa tosi helposti märätkin hiukset harjattua :) En olisi uskonut näin hyväksi kun näyttää niin tavalliselta!
siana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 01 Touko 2012, 11:57

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja siana »

Ostin tuon TT Blow dry -harjan, vaikka en juurikaan föönaile. Ajattelin, että se olisi vähän repivä harja tangle teezerin tyyliin mutta varrella. Mulla on niin pitkät hiukset (ja lyhyet kädet!), että tavallisella tt:llä niiden harjaaminen on jotenkin tosi ärsyttävää, kun se aina kimpoaa käsistä ja en meinaa ylettää latvoihin kurottelematta. Tämä blow dry -versio tuntui kyllä yllättävän kovalta, ei lainkaan sellainen harjaustuntuma kuin tt:ssä, mutta ehkäpä jatkan testailua. Ei se ainakaan kovasti tuntunut hiuksia repivänkään.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Vinkkejä hyvästä puupiikkisestä harjasta? Tai kokemuksia sellaisista, mistä missään nimessä eivät ole hyviä. Tekis mieli hankkia moinen, mutta ei tee mieli maksaa sellaisesta, joka hajoaa heti.
Pulla
Haiven
Haiven
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Marras 2012, 11:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Pulla »

^
http://www.ekolo.fi/tuote/oliivipuinen-hiusharja/4037892200054/?keywords=hiusharja

Ihan tajuttoman hyvä, omassani pysynyt piikit hyvin, ei revi hiuksia. (Eikä myöshään kuvanmukaisia rumia tekstejä, vaan vain kaunis puu.)
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Tiedätkö, saako muualtakin kuin Ekolosta? Onko piikitkin jotain oikeaa puuta eikä esimerkiksi bambua kuten useissa "puu"harjoissa? Bambu kun ei ole puu vaan ruohokasvi.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Hiusten hoidosta tuli tuplaten helpompaa kun jätin harjalla ja kammalla selvittämisen kokonaan pois. Aiemmin selvitin pesun jälkeen kosteat hiukset Body Shopin puukammalla, mutta nyt huomasin pari pesua sitten, että takut lähtee pois ihan sormilla selvitellen, eikä tarvitse kuin muutaman kerran sukaista läpi hiukset.  :) Inhotti ajatella koko pesua ennen, mutta nyt kun tuo ikävä kammalla selvittäminen jäi pois niin hiustenhoito tuntuu mukavalta, eikä vie yhtään liikaa aikaa.  :D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja elly »

Kampaaja harjasi hiukseni harjalla, jonka piikit olivat pehmeät ja muoviset, sekä piikkien välissä oli hieman lyhyempää tiheää karvaa. Ymmärtääköhän tästä selityksestäni mitään?  :-[ lopputulos oli niin hyvä, että haluaisin tietää millä nimellä tuon tyyppistä harjaa voisi alkaa etsimään. Suuret kiitokset, mikäli joku osaa auttaa! :)
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Vihdoin sain ostettua TT:n ison fööniharjan, kun löysin sen ratkaisevat 4 euroa muita paikkoja halvemmalla - vaikka silti se vei kolmasosan pankkitilin sisällöstä. Raha on kuitenkin vain rahaa, kivampi syödä puuroa hyvässä tukassa. Mulla ei ylipäänsä ollut oikein föönisoveltuvaa harjaa, perus-tanglen ja varrellisen halpakopion kanssa ei ainakaan ole päässyt likimainkaan näin hyvään tulokseen. Oon viime aikoina tykännyt pitää hiukseni suorina, ja tämän kanssa föönatessa saa kyllä todella lähelle suoristetulta vaikuttavaa lopputulosta. Suoruus ja sileys myös kestää hyvin, seuraavankin päivän, vaikka on tullut nukuttua hiukset vapaina. Harjaföönauksen lopputulos on aivan riittävä arkisuora, ja juhlasuorankin saa tähän sipaistua tosi pienellä kuuma-altistuksella, kun silotettavaa ei vain ole samaa määrää kuin normaalipörrössä. Volyymiä en koe tällä saavani kummemmin lisää - toki enemmän kuin itsestään kuivaamalla, mutta ehkä vähemmän kuin pää alaspäin föönatessa. Täytyy ehkä harjoitella tekniikkaa vielä.

Plussaa myös siitä, ettei todella tunnu repivän hiuksia, vaikka sitä pelkäsin, joustamattomien piikkien kuitenkin ollessa kyseessä. Ehdottomasti hyvä hankinta.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mulla on jonkin aikaa ollut käytössä Wet Brushin The Shine Brush, jonka laatu on kyllä niin kökkö, että tuskin ostaisin tältä merkiltä jatkossa mitään. Harjan litteä muoto on varsin epäergonominen, ja harjaksia irtoaa käteen joka kerta, kun irronneita hiuksia edes varovasti harjasta poimii. Kaikkein pahinta on aivan järkyttävä liiman/kumin haju, joka nyt onneksi on ehkä hitusen sentään lieventynyt - alkuun se aiheutti ihan päänsärkyä.

Ostin ko. mallin, koska halusin luonnonharjasta sisältävän harjan päänahan rasvan (nice...) levittämiseen ja hiusten silottamiseen. Tässähän on siis taipuisat muovipiikit ja niiden seassa lyhyemmät harjakset. Kyllä tällainen sekaharja ihan kelvollinen idea varmaan onkin, mutta pitänee joskus kyllä ostaa vähän laadukkaampi yksilö. Tai sitten etsin ihan pelkkää harjasta olevan. Harmi vain, että hyviä harjoja tuntuu olevan kovin vaikea löytää mistään ainakaan niin, että pääsee livenä näkemään.

Mutta ei tämäkään nyt siis kuitenkaan ihan huonointa mahdollista laatua ole, ei ole sentään osiin hajonnut... Sen silti sanon, että selvittämiseen tästä ei kyllä ole lainkaan, tämä jää hentoihin latvoihin kiinni siinä missä useimmat muutkin harjat, mutta eihän tämä selvittämiseen toki olekaan tarkoitettu samalla tapaa kuin se tavallinen Wet Brush.
elly kirjoitti: Kampaaja harjasi hiukseni harjalla, jonka piikit olivat pehmeät ja muoviset, sekä piikkien välissä oli hieman lyhyempää tiheää karvaa. Ymmärtääköhän tästä selityksestäni mitään?  :-[ lopputulos oli niin hyvä, että haluaisin tietää millä nimellä tuon tyyppistä harjaa voisi alkaa etsimään. Suuret kiitokset, mikäli joku osaa auttaa! :)
Kuulostaa just tältä Shine Brushilta. Samankaltaista mallia on esim. Mariela Sarkiman Cailap-harja, The Brush. Varmaan näitä löytyy moneltakin valmistajalta, en ole mitenkään perehtynyt asiaan, mutta ainakaan livenä kaupoissa ei kovin mahtava tarjonta ole.
1cFii, oma väri.
Kirppu
Haiven
Haiven
Viestit: 39
Liittynyt: 10 Joulu 2012, 13:53

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Aivina kirjoitti: Vinkkejä hyvästä puupiikkisestä harjasta? Tai kokemuksia sellaisista, mistä missään nimessä eivät ole hyviä. Tekis mieli hankkia moinen, mutta ei tee mieli maksaa sellaisesta, joka hajoaa heti.
Mä oon käyttänyt jo pitkään TEK:in puista harjaa (tilannut täältä: http://www.rosalis.fi/hiustenhoito/harjat-kammat.html ). Oon tykännyt tosi paljon! Noi piikit on niin sileät.&nbsp; <3 Tilasin just pojalle oman pienen harjan ja tulevalle vauvalle luonnonharjaksisen harjan.
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Voisin kai tulla kehumaan Tangle Teezer Compact -harjaani. Nykymitoissa nimittäin on oikeasti haastetta hiusten harjaamisessa. TT selvittää yhä takut kunnolla ja pikaisesti mutta repimättä, ja mulla on tosi herkkä päänahka.

Suosittelen ainakin jos harjaaminen on yhtä tuskaa ja/tai jos hiuksiaan haluaa varjella. Nuo piikit on ainakin mun harjassa sileät eikä kuulu huolestuttavia ääniä harjatessa, että raapisi hiuksia tms. Jos hiuksilla tai päänahalla ei ole mitään erityisiä vaateita, niin ymmärrän ettei tuo välttämättä ihmeelliseltä tunnu eikä muutenkaan kaikki kaikille sovi. Omat kokemukset ovat olleet hyviä.

Varren puuttuminen voi toki vaivata. Itselläni pysyy hyvin kädessä nimenomaan tuo Compact ja suoja on kätevä olemassa. Pesen TT:n ensin poistamalla karvat siitä, sitten suihkutan harjaavalle puolelle Tolua (siis harjaksille ja niiden kiinnityspohjalle) ja annan vaikuttaa. Sitten vaan huuhtelen, en hankaa. Puhdistuu kunnolla. Samoin pesen suojuksen.

Harjan kuivuminen sujuu niin, että kuivaan pyyhkeellä harjan päälliosan ja asetan harjan pyyhkeen päälle sellaiseen kulmaan, että saa rauhassa valua tyhjäksi. Pesen ennen nukkumaan menoa niin ei haittaa, vaikka valuminen ottaa aikansa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Triina »

Olen käyttänyt viimeiset viisi vuotta uskollisesti Tangle Teezeria, enkä pois vaihtaisi. Lisäksi omistan aitoharjaksisen harjan, se on tosi hyvä päälihiusten silottamiseen ja pörrön taltuttamiseen, kun TT on nimenomaan selvittämiseen ykkönen.

Mulla on myös Beauty Boxista tullut Wet Brush, muta en viitsinyt edes avata sitä paketista, koska siinä on sama ongelma kuin lähes kaikissa tyynyharjoissa, eli repivä piikin tyvi. En tiedä onko kyse valmistusteknisestä jutusta vai mistä, mutta piikin juuresta törröttää pieni tynkä, ikään kuin piikin varsi tekisi tyynyosan sisällä lenkin ja se loppupää tulee näkyviin tyvestä. Tämä pätkä on todella terävä ja raapii hiusta. Se tekee naarmun jo sormeenkin kokeillessa.

TT on tosi helppo pitää puhtaana, lorautan pikkuisen shampoota harjalle ja puhdistan sen pehmeällä selänpesuharjalla. Harjakset menevät helposti piikkien lomasta pohjaan asti, mutta eivät taivuta tai muuten vaurioita piikkejä. Aitoharjasharjaan ja ilmakihartimen harjasosaan taas jää helposti hiuksia ja niitä saa tuskalla nyppiä irti.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mä olen kokeillut Wet Brushia vasta kerran, mutta olin kyllä varsin yllättynyt sen tuntumasta - se ei tunnu käyttäessä oikeasti yhtään miltään, kuin ei vetäisi mitään hiusten läpi! Käytin sitä ihan märkään hiukseen suihkussa, ja aion ehdottomasti jatkaa kokeiluja. Hyvin, hyvin jännä tuote.

En huomannut ongelmaa piikkien tyvien terävyydestä. Ehkä siksi, kun piikit ovat aika pitkät kuitenkin, hiukset eivät ehkä mene niin tiukasti tyviä myöten? Mene ja tiedä, ei ainakaan mitään leikkuuefektiä ilmennyt.

Muuten mulla on käytössä lähinnä eri TT-versioita, joista tykkään kyllä. TT:lle isoin miinus siitä, ettei voi käyttää föönin kanssa. TT:n ihana fööniharja kaikessa jättimäisyydessään ei käy kuitenkaan ainoaksi harjaksi, ja vaikka kotona monta harjaa on ok, pitäisi olla joku kompromissiharja reissun. Mun hiukset tarvii harjan föönatessa.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Tangle Teezeristä on tullut uusi Thick & Curly-versio! Siinä on hieman pidemmät ja vahvemmat piikit, muuten samanlainen kuin original. Tekisi mieli ostaa ihan vaan kokeilunhalusta ja värikin on ihana.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Vähän ot, mutta tuli tuosta Thick&Curlystä mieleen, että mua aina ihmetyttää ja ärsyttää, kun luen kommentteja, joissa sanotaan, että Tangle Teezer käy vain ohuelle tukalle, kun piikit eivät yllä paksussa tukassa kokonaisuuden läpi. Oon itse suht paksutukkainen, eikä tulisi mieleenkään pahoinpidellä hiuksia repimällä suoriksi koko reuhkaa kerralla, ja osioina harjaamalla nyt paksuus on aika yhdentekevä asia. En varmasti olisi paksutukkainen enää, jos repisin perusharjalla koko karhean ja takkuuntuvan hiusmassani läpi ilman osittamista 0_0

Varmaan suhtautuminen voi olla eri, jos hius on luonnostaan liukasta ja takkuvapaata, mutta mitäpä sitten takkuharjalla tekee muutenkaan.

Vastaa Viestiin