Hyvät harjat sekä kammat

Leikkaukset sekä kampaukset
michelangelo
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 242
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:17

Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja michelangelo »

Tulisko mieleen mitään hyviä harjoja, jotka selvittää tukan ja tekee kiiltäväksi, tiedättehän?
Omistan jonkin muovipallukkaharjaksisen harjan, joka on ihan kiva, muttei saa hiuksia kiiltämään/hoida millään tavalla, ja se on häviksissä...
"Löysin" hiukseni tänään ja haluaisin korvata menettämäni ajan=>hyvä harja.
Aitoharjaksinen, kestääkö miten kauan, tiedättekö? Millä puhdistetaan? Hyvä merkki?
Kiitos!  ;D
Viimeksi muokannut michelangelo, 03 Elo 2009, 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja calypso »

Mulla on aitoharjaksinen pyöröharja. Aukikampausharja pitäisi hankkia myös. Pesen kerran viikossa yleensä shampoolla sen (niinkuin muutkin käytössä olevat harjat ja kammat), jonka takia puuvarresta on lakkaus hilseillyt vähän mutta eipä tuo haittaa. Ikääkin harjalla taitaa olla yli 10 vuotta.

Tämän lisäksi minulla on harjoja jos jonkinlaisia. Kaikki valitettavasti niillä muovipallukoilla (siis piikkien päässä), pitäisikin vähän  päivittää tuota valikoimaa parempiin..
Aitoharjaksisella harjalla en oikein saa hiuksia selväksi tai kampauksia laitettua niin pitää olla rinnalla "tavallinen" tai useampi.
petomaani

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Mulla on parhaana harjana Voguelin 970 easy style- puunvärinen "leipälapion mallinen" harja. En kyllä luopuis enää ikikuuna päivänä! Tasoittaa meikäläisen tukan sileäksi ja föönatessa aivan ehdoton. Suoristaa hiuksen hienon kiiltäväksi ja sileäksi, tietysti oikeiden tuotteiden kera.
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja shivaree »

Voisiko tämän saman otsikon alle tunkea myös hyvät kammat? Itse en tee harjoilla mitään kun päässä on kaksi karvaa ristissä, mutta mistä saisi laadukkaita kampoja? Ja mistä laadukkaan kamman ylipäätään tunnistaa? Oon ihan vainoharhainen noitten kampojen kanssa nykyään, miulla on kaksi hairstorelta tilattua parempaa (??) kampaa, enkä uskalla käyttää mitään muita kuin niitä kahta...
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
Riiggis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 316
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 22:17

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Riiggis »

Miksi nuo muovipallukka-harjat on huonoja? Mun mielestä ainakin parempi ettei raavi päätä.. Luin kyllä joskus aiheesta mutten muista enää mitä siinä sanottiin...
1c F ii
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja calypso »

No jos on irralliset ne pallukat niin ne saattaa repiä tukkaa, ei kai niissä muuta vikaa ole. Sellainen harja itellä ois hakusessa missä ne pallukat on yhtenäiset niitten piikkien kanssa. Kun en kumminkaan tykkää sellaisista terävistä piikeistäkään  :-X
Hyvän kamman tunnistaa siitä että "saumat" (vai miksi niitä reunoja kutsutaan..) on pyöristetty. Terävät ja sosoiset reunat rasittaa hiusta ihan turhaan. Sen näkee siis ihan silmällä.  :)
Mischa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 286
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 09:55

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Mischa »

Paljonko olette maksaneet hyvistä harjoista ja mistä kannattaa ostaa?
Mietin että kannattaako mun edes harkita, näin Sokoksella luonnonharjaksisen harjan joka maksoi noin 13 euroa. Huono?


1b M ii
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Tilasin HQ-hairista muutama vuosi sitten Mason Pearsonin harjan joka on mulle aivan ehdoton. Hiukseni ovat aika karheat ja tämä selvittää, siloittaa ja kiillottaa tosi hyvin. En enää luovu tästä, enkä varmaan tarvitsekaan, ymmärtääkseni näissä on aika pitkä takuu eli kestävät oikealla hoidolla eliniän.

[ylläpito on poistanut liitteen]
stinttapo

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja stinttapo »

Mä pesen harjat ja kammat tiskikoneessa, ainakin kaikki "pöpöt" kuolee...Jos yövuoro sattuu niin pesen töissä Dekossa ne, tuleepa desinfioitua kunnolla  ;D  Mitään luonnonharjas-harjoja en kyllä koneissa pese, mut tavalliset muovi- ja metallipiikkiset kyllä...
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja sipe »

Samoin minä lykkään muoviharjat ja -kammat astianpesukoneeseen säännöllisin väliajoin. Luonnonharjas-harjoille puolestaan riittää shampoopesu pari kertaa vuodessa (en harjaa tukkaani niillä edes viikottain, joten kovin pahoin ne eivät pääse likaantumaan pesujen välillä).
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja shivaree »

Hmm..no kyllä nämä piikit taitaa onneksi suht pyöristetyt olla. Tahtoisin kyllä jotain muita kampoja myös, koska näissä on toinen pää niin tiheä ettei mene edes miun tukasta läpi kunnolla. Ja yksi tuntomerkki on varmaan myös hinta, esim. kunnon kampaa ei varmaan saa alle kolmen euron?

OT: Taidat stinttapo olla hoitoalalla ;)
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
stinttapo

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja stinttapo »

shivaree kirjoitti:
OT: Taidat stinttapo olla hoitoalalla ;)
Juu, olen... :)
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja deko »

shivaree kirjoitti: Ja yksi tuntomerkki on varmaan myös hinta, esim. kunnon kampaa ei varmaan saa alle kolmen euron?
Kunnollisen kamman saa 5 kpl 1-2 eurolla ;D pääasia on että piikit ovat hyvin pyöristetyt eikä niissä ole rösöjä ja lisäksi piikkitiheys sopiva hiuksille. Ei tarvitse olla kallis eikä luksus eikä kampaamoista kalliilla ostettu. Minä käytän jotain BodyShopin aleesta ostettua puista tiheää kampaa joka vääntyilee hassusti jos se kastuu, lisäksi muutama halpakaupasta ostettu tosi helläpiikkinen harva kampa joita käytän värjätessä ja hoitista kammatessa. Ja nippu niitä marketin muovisia "viisi eurolla" kampoja joita ripottelen eri käsilaukkujen sivutaskuihin. Hyvin toimii. Hinta ei ole välttämättä laadun tae.

Harvoin tätä lettiä tulee harjattua tai kammattua kun selviää ihan itsestäänkin, aitoharjasharja ja muovinen pallotpiikkienpäissä-harja kuitenkin löytyy jos tarve yllättää.
this too shall pass.
Spritz
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 258
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:29

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Spritz »

Sähköisiin hiuksiin auttaa oikeasti antistaattinen kampa. Mä ostin tavallisen ja tuupeerauskamman, ja väheni selvästi sähköisyys. Tosin aika samaan aikaan aloin käyttää parempia aineita hiuksille, mikä vaikutti varmaan enemmän.  :) No joka tapauksessa, ei niistä antistaattisista kammoista ainakaan haittaa ollut, eikä maksanu ku pari euroa.
Olisiko mitään kalliimpaa? :)
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja shivaree »

deko kirjoitti:
shivaree kirjoitti: Ja yksi tuntomerkki on varmaan myös hinta, esim. kunnon kampaa ei varmaan saa alle kolmen euron?
Kunnollisen kamman saa 5 kpl 1-2 eurolla ;D pääasia on että piikit ovat hyvin pyöristetyt eikä niissä ole rösöjä ja lisäksi piikkitiheys sopiva hiuksille. Ei tarvitse olla kallis eikä luksus eikä kampaamoista kalliilla ostettu. Minä käytän jotain BodyShopin aleesta ostettua puista tiheää kampaa joka vääntyilee hassusti jos se kastuu, lisäksi muutama halpakaupasta ostettu tosi helläpiikkinen harva kampa joita käytän värjätessä ja hoitista kammatessa. Ja nippu niitä marketin muovisia "viisi eurolla" kampoja joita ripottelen eri käsilaukkujen sivutaskuihin. Hyvin toimii. Hinta ei ole välttämättä laadun tae.

Harvoin tätä lettiä tulee harjattua tai kammattua kun selviää ihan itsestäänkin, aitoharjasharja ja muovinen pallotpiikkienpäissä-harja kuitenkin löytyy jos tarve yllättää.
Hmm..no ehkä mie voisin vähän relata tässä asiassa :)

Tuo pallotpiikkienpäissäharja on kyllä hirvitys numero yksi, sanokaa mitä sanotte! Aiemmin tällä viikolla kampaajalla käydessä katselin pelon sekaisin tuntein tarvikekärrysssä olevaa pallopiikkiharjaa, ja eikös mitä kampaaja käyttäny sitä "selvittääkseen" miun hiukset kuivina ennen pesua >:( Niskahiuksista kuului vaan napsahtelua... Miun tukka kun ei edes mitään selvitystä kaipaa, ainakaan harjalla.
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
Vastaa Viestiin