Hyvät harjat sekä kammat

Leikkaukset sekä kampaukset
Louna
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 724
Liittynyt: 30 Syys 2012, 14:41

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Louna »

Mä en tiennytkään, että Tangle Teezeriltä on tullut uusi malli, mutta olen ehdottomasti kiinnostunut! Alkuperäinen TT on mulle ehkä paras hiustuotehankinta ikinä, ja toimii loistavasti selvittämisessä kun silloin ei tarvitsekaan harjata kuin pieni osio kerrallaan, mutta selvittämisen lopuksi kaipaan kyllä usein vähän pitempiä piikkejä, että saisi viimeistellä ja harjata hiukset vielä läpi isommissa osissa. Myöskin hiusten harjaaminen ponnarille tai nutturalle tuntuu aika kömpelöltä. Jos haluaa kiinnittää hiukset vain jollekin nopealle kotikampaukselle, pelkällä TT:lla tuntuu hiukset jäävän kuitenkin vähän huonosti tai ikävän tuntuisiksi, mutta ei jaksaisi etsiä toista harjaakaan vain jonkun kotiletin takia. Tää on kai vähän FWP-osastoa, mutta olisi ihan kiva jos samalla harjalla saisi sekä selvitettyä että harjattua jouhet kiinni laittamista varten  :D
2c F ii
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

^ Mulla on vähän samat harjausfiilikset, paitsi mulla on TT Compact ja ponnaria en ikinä käytä. Mä saan kyllä TT:llä hiukset hyvin, mutta koko tukan harjaus ottaa aikansa, kun erotellut osat pitää vielä saada asettumaan yhtenäiseksi hiuksistoksi jos auki pitää, nutturan/letin teossa taas hiukset pitää harjata hyvin, hyvin monissa osissa. Mihinkään toiseen harjaan en herkän päänahkani takia aio vaihtaa, TT on ainoa tuskaton vaihtoehto.

Mullahan on kiharat ja jos ei kauhean paksut niin ei ainakaan ohuet hiukset, ihan pakkohankintahan tuo uusi TT on. Kokeilunhalua löytyy täältäkin. ;D Olen mä kyllä jo pitkään katsellut toista käyttöharjaa Compactin kaveriksi, Thick & Curly voisi olla se oikea harja.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Jewely »

En oikein osaa päättää odottaisinko että uusi harja tulee Suomeen myyntiin vai tilaisinko netistä. Tosin ainakin asosilla näyttää olevan jo out of stock :D

Edit. Oho! Laitoin äsken facebookissa Beauty Pop Up-verkkokaupalle viestin että tuleeko uutuutta Suomeen niin sain vastauksen minuutissa ja vastaus oli että uudet harjat ovat jo saapuneet ja laittavat huomenna verkkokauppaan! :D
Viimeksi muokannut Jewely, 02 Helmi 2016, 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Lila »

Eipä vielä näkynyt tuolla, mutta tilasin Compactin. TT perusversioita minulla on kolme, yksi makkarissa, yksi kylppärissä ja yksi saunalla. Laukkuun vielä tuo pikkuinen. Vielä kun saisivat sen kahvan tähän  :). Ainii mut se kahvattomuus oli yksi juttu...
Viimeksi muokannut Lila, 08 Helmi 2016, 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

^ Kahvattomuus on melkoisen tärkeä yksi juttu ainakin mun päälle. :) Nimenomaan päälle, vaikeampi vetää niin että sattuu päänahkaan vaikkei edes keskittyisi varomaan ja tukka olis takussa. Varmaan tuo vetovoiman vähäisyys verrattuna kahvalliseen harjaan on hellävaraisempaa hiuksillekin, oliks se just se juttu. Fööniharjoissa (kaks kokoa taisi olla) on muuten kahva, taisi ketjussakin olla juttua siitä.

Itse tilasin ja tänään avasin paketistaan thick & curlyn. Kyllä tää tuntui just mun tukan harjalta, mun mielestä oli jopa hellävaraisempi käytellä, ehkä pitkien ja lyhyiden piikkien suht ison pituuseron takia. Mielestäni tällä sai yhtä lailla kiiltoa ja enemmän volyymia hiuksiin verrattuna muihin käyttämiini TT versioihin (mikä sen munuaisenmuotoisen nimi olikaan). Hiusten asetteluun vaikka yökampausten jäljiltä compact on ollut turhan pieni ja jotenkin takertuva, on ollut vaikea saada hiuksista yhtenäistä pehkoa, jonka taas tällä uudella versiolla saa vaivatta. Jos thick & curlysta tulee lisää kivoja värejä (ihan vaan musta ois musta jees ;D tai kuviotkin on kivoja käyttötavaroissa kun vaatteissa vierastan niitä), niin voin ennustaa että kaksoiskappale alkaa tuntua välttämättömältä.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Lila »

Ohhoh, tuota pitää siis kokeilla  :D
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Nyt Thick & Curlya löytyy Beauty Pop Upistakin, taidan laittaa tilaukseen kun ei ikinä tiedä milloin uutuus saapuu tämän kaupungin kampaamoihin tai emotioniin. Vähän suolaiset postikulut tuolla on mutta tuleepahan kauan odotettu harja sitten kotiovelle asti.. :D

Edit. Sai siellä näköjään sittenkin valittua toimituksen postiin joka oli halvempi. Eiköhän tuo perjantaihin mennessä ole perillä täällä periferiassa, vihdoin!
Viimeksi muokannut Jewely, 16 Helmi 2016, 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Vertailin nyt omin silmin etten ihan omiani höpissyt aiemmin, T&C piikit on pidemmät ja lyhyiden ja pitkien pituusero sekä väli toisistaan on isompi ainakin Compactiin verrattuna. Verrattuna muihin tuo on oikeasti hellempi, mulle tulee mukavimmasta yönutturasta aina sellainen takku yhteen kohtaan takaraivoa ja tänä aamuna uusi uljas harjani selvitti takun hetkessä ja kivuttomasti (ei edellisetkään mitään kestämätöntä tuskaa aiheuttaneet, mut eron huomasi). T&C tekee hiuksista kuohkeat, varmasti sillä sileäksi silitetynkin hiuksiston saa (en varmana testaa tai mokoma lätistyy eikä enää kohoa, tyvihennauksesta on sen verran aikaa), mut itse pyrin mainoskielellä sanoen maksimaaliseen tuuheuteen ja tällä uudella pääsee selvästi lähemmäs tavoitetta kuin Compactilla. :T

Ehdin odottaessani jo tavallaan pettymään, tai välillä pelkäsin pettyväni kun viimein odotus palkitaan. Mietin et ei se kuitenkaan oo mitään uutta koko harja. Nimi vaan ja värikin taitaa olla. ;D Hienosti harja vastasi odotuksiini. Ainakin mulle Thick & Curly on ollut tarkoitukseensa toimiva ja nimensä veroinen, suosittelen jos tuntuu et TT vois olla vielä parempi.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Triina »

Kuinka pitkä käyttöikä TT:llä on muiden käytössä ollut? Ekani on reilut viisi vuotta vanha ja on ollut lähes ainoana harjana käytössä. Ohut- ja hienohiuksisena suhteessa aika kevyttä käyttöä (pystyn harjaamaan koko reuhkan läpi parissa osiossa), mutta kuitenkin. On se lennellyt lattiallekin ties kuinka monta kertaa. Nyt se alkaa olla vähän kulahtaneen oloinen, osa piikeistä on taipunut ja pestessä harjan sisään menee vähän vettä, jotenkin pintakin on himmeämpi ja kerää möhnöä itseensä aiempaa nopeammin. Uusi on jo olemassa ja varmaan kuoppaan tämän vanhan jollain aikataululla, mutta mielenkiinnosta olisi kiva tietää muiden käyttämien yksilöiden elinikä?
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Mulla on vajaa neljä vuotta vanha TT, ainoa kulumisen merkki on, että laitimmaiset piikit on taipuneet. Mulla on jo iäisyyden ollu tarkoitus ostaa uusi tuon rinnalle, mutta en ole saanut aikaiseksi.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

^^Minä hankin hiljattain uuden TT:n lähemmäs viisi vuotta vanhan veteraanini korvaajaksi, ja ero oli kyllä huomattava. Ei sitä kulumista edes huomannut, ennen kuin veteli uudella, jämäkällä harjalla tukkaa. Muuten kyseessä on ihan huippuharja, mutta harjakset kyllä pehmenevät ja taipuvat ikävästi ajan myötä. Varmaan silläkin, että harja kulkee sellaisenaan laukussa mukana, on osuutensa asiaan. Eli mikään ikuinen kumppani kyseessä ei valitettavasti ole.
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Compact ehti olla vuoden käytössä ainoana harjanani ja ei tuossa kulumisen merkkejä ole. Mä en kuljettele mukana vaik toihan ois suojineen siihen ihanteellinen, en vaan oo oppinu siihen. Vaikka käyttöä ei pitkältä ajalta ole kertynyt, niin mun suht paksu itsekseen rastoittuva hiuksistoni on varmaan haastavimmasta päästä, kymmenenkään osiota ei yleensä riitä ja niitä harjaillaan monesta suunnasta monta kertaa. Compact on myös lentänyt kivilattialle useamman kerran.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mun vanhin TT on musta original, siltä ajalta kun ei ollut kuin se malli ja kaksi väriä :D Eli jotain viisi vuotta vanha varmaankin. Se on vielä ihan hyvässä kunnossa, koska olen käyttänyt enimmäkseen eliteä joka alkaakin olla jo vähän kulahtanut. Reunimmaiset piikit on taipuneet ja piikit ovat myös haalistuneet. Mutta menee vielä hyvin. Näiden lisäksi mulla on compact laukussa, aqua splash suihkussa, blow-styling föönaukseen ja thick & curly tulossa :D
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Mimi »

http://blogit.kauneusjaterveys.fi/idaih ... an-haitat/ Nyt en kyllä ihan purematta niele tätä blogi postausta. Mielipiteitä?
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja rhoda »

^ Hmm. Käytän mieluiten puista kampaa ja luonnonharjaa, mutta kyllä niitä hiuksia irtoaa ja varisee niidenkin kanssa. Voisiko olla, että TT:n kanssa harjaaminen on helposti kovakouraisempaa ja siksi niitä irtokarvoja lentelee?&nbsp;
Vastaa Viestiin