Hyvät harjat sekä kammat

Leikkaukset sekä kampaukset
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja tragedia »

^Mä oon myös putsaillut kynsiharjalla ja saippualla ja se tuntuis putsaavan tehokkaimmin ja helpoimmin.

Luonnonharjasharjalla (huonohkolla sellaisella) ei mun tukka ainakaan blondattuna selvinnyt millään, nyt saattais jotain tapahtuakin, mutta kyllä TT vie voiton selvittäjänä, luonnonharjasharjalla sit toisinaan yritän jotain kuivashampooraitoja hinkata huomaamattomiin, mutta oikein muuta käyttöä en oo sille keksinyt.
Ja onhan TT:n puolella myös hinta (ja hauskat värit!  ;D) kun hyvät luonnonharjasharjat kyllä maksaakin aika suolasesti.
1cFii
Sikses iha nätti naine.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Puf »

^^ Kynsiharjalla! Okeeeei nyt helpottui kummasti pesu, kiitos! Oon tähän asti ensin repinyt enimmät hiukset pois TT:stä, sitten liottanut harjaa syväpuhdistavan shampoon kanssa ja lopuksi vielä raapinut pölyn ja pienemmät hiukset harjaksista tavallisella kammalla. Jotenkin tuo kynsiharja tuntuu nyt huomattavasti helpommalta lähestymistavalta...
Katzenparade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 850
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 14:43

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Katzenparade »

^ Olen myös käyttänyt hammasharjaa (ei siis käytössä olevaa, vaan jotain tyyliin iHerbistä ilmaisiksi saatua), sekin toimii ja voi olla vielä edullisempikin vaihtoehto :D
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers
helka

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja helka »

Mä laitan TT:n silloin tällöin astianpesukoneeseen eikä se ole mnnyt miksikään. Irtohiukset toki ensin nypin pois.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Just huomasin, että NetAnttilassa on TT:t tarjouksessa :) Tilasin itselle heti, näin voin pitää yhtä töissä ja toista kotona.
höpönasu

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

Onko teillä millattia kokemuksia Tangle Angelista? Mulla ei kauheen hyviä, repii nimittäin hiuksia ja tekee sähkösiks vaikka paketisa lukee anti static.
:D
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Ostin matkakokoisen TT:n, ja voihan blääh, olen aika pettynyt. Tuntuu paljon kovemmalta kuin tavallinen TT, ja hiuksia lähtee mukaan paljon enemmän. Luulin tämän sopivan käteen normikokoa paremmin, mutta ei se tuntuma jotenkin vaan ole yhtä kiva. En nyt mitenkään ihan vanno sen tavallisen TT:nkään nimeen, mutta olen mä siitä alkanut tykätä. Tämä matkaversio vaan taisi kyllä olla vikaostos.  :(

Edit. Vilkaisin Tangle Teezerin verkkosivuja ja tajusin, ettei mun vanha originaliksi luulemani TT olekaan ehkä se Original, vaan Elite. Olen ostanut sen useampi vuosi sitten kampaamosta jostain alesta, enkä oikein tuolloin tarkemmin edes katsonut, minkä ostin. En nyt ole varma vieläkään. Pakkaus ei ole tallessa, eikä harjassa tietenkään lue muuta kuin 'Tangle Teezer'. Kun vertaan tätä tuohon matkamalliin, niin ymmärrän hyvin, miksi matkamalli tuntuu kovemmalta - matkamallin piikit ovat keskenään samassa tasossa, kun taas vanhan harjani piikkien päät muodostavat koveran pinnan. Kovera pinta sopii hyvin päätä vasten, eikä töki. Osaisikohan joku neuvoa, ovatko piikit Original TT:ssä samassa tasossa vai koverasti?
Viimeksi muokannut evergreen, 28 Joulu 2013, 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Lähti Anttilan alesta mukaan uusi TT Original mustana ja eroa on vähän verrattuna mun vanhaan pinkkiin originaliin versioon, joka taitaa olla vuonna 2011 ostettu. Uusi harja on kooltaan pienempi ja sopii mulle käteen paljon paremmin kuin vanha, joka luiskahteli käsistä useinkin. Eri pituisten piikkien asettelu on muuttunut, uuden harjan ulkoreunaa ympäröi lyhyet piikit toisin kuin vanhassa.
evergreen mun molemmissa harjoissa on pienesti koveruutta. En ollut tajunnutkaan, että matkaversiossa piikit on ihan tasaisen suorassa  :-\  Mulla itselläni ei tuota matkaharjaa ole, mutta on pari kertaa tullut testattua kaverilta enkä siitä piikkien jämäkkyydestä ja kovuudesta minäkään pitänyt.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

^ Tein tänään saman ostoksen ja huomion. Toivottavasti tämä uudempi ja pienempi pysyy paremmin kädessä eikä lentele minne sattuu. Niin ja vanhan TT:n kun avasi pesua varten, niin puolikkaat ei enää menneetkään nätisti takaisin kiinni. Toivottavasti uudemman kanssa on mennyttä murhetta tämäkin. :ts
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja versicolori »

^ Oli jo mulla aikakin vaihtaa uuteen, kun tuo vanha ja vähän kömpelön kokoinen harja on tosiaan pyörinyt vessan lattioilla ja käväissyt kissojen hiekkalaatikossakin  ;D  Heti piti käydä kokeilemassa, että miten tuon uuden saa auki enkä sitten saanutkaan, kun on niin pirun tiukassa. Nirhasin jonkun aikaa saumasta pinsettienkin kanssa, mutta en ihan hirveällä voimalla uskaltanut alkaa tuota uutukaista kampeamaan auki. Jääköön ekalle pesupäivälle se urakka.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja evergreen »

pieces kirjoitti: evergreen mun molemmissa harjoissa on pienesti koveruutta. En ollut tajunnutkaan, että matkaversiossa piikit on ihan tasaisen suorassa  :-\  Mulla itselläni ei tuota matkaharjaa ole, mutta on pari kertaa tullut testattua kaverilta enkä siitä piikkien jämäkkyydestä ja kovuudesta minäkään pitänyt.
Kiitos tiedosta! Taidan sitten yrittää katsella jostain vielä tuota Originalia, matkaversion lahjoittanen miehelle.


Edit. Kävin hipelöimässä uusia TT Originaleja, ja kiinnostaisi kyllä kovasti kokeilla sellaisenkin tuntumaa, mutta Elitet näyttivät ja tuntuivat käteen vaan niin paljon paremmilta, että päädyin kuitenkin ostamaan uuden Eliten (kampaamosta, hintaan 14,90). Ja uuuuh, miten nätti se on! Valitsin violetti-pinkin...  :-* Olin muuten yllättynyt siitä, että Originalin koveruus on tosi pientä verrattuna Eliteen, ainakin noissa uusimmissa malleissa, joita vertailin. Ja kyllä niissä matkaversionkin piikeissä tarkkaan katsottuna ehkä yrittää ihan pienen pientä muotoa olla, mutta käytännössä katsoen ne kyllä ovat tosiaan suorassa.
Viimeksi muokannut evergreen, 02 Tammi 2014, 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Puf »

Useamman eri mallin kokeilleena asettaisin Tangle Teezerit seuraavaan paremmuusjärjestykseen:

1. Tangle Teezer Original
2. Tangle Teezer Elite
3. Tangle Teezer matkakoko

Käytin Originalia ensimmäiset pari vuotta, kunnes ostin viime Hulluilta Päiviltä Elite-mallin. Vanha harja jäi poikaystävän käyttöön ja nyt sitä pitkästä aikaa kokeilleena täytyy oikeasti sanoa, että Original tuntuu mun hiuksille huomattavasti hellävaraisemmalta kuin Elite. En tiedä mistä tuo huomattava ero johtuu, mutta huomasin sen heti kun harjasin vanhalla harjalla hiukset muutaman kuukauden tauon jälkeen. Originalista saa myös paremman otteen koska se ei ole niin soikea. Viimeisenä listalla on matkakokoinen Tangle Teezer, joka on tuntuvasti huonompi kuin isompikokoiset TT:t. Käytin yhdellä matkalla ainoastaan matkakokoista harjaa ja hiusten selvittäminen tuntui ihan ikuisuudelta...

Mua kiinnostaisi tietää onko muut täällä huomannu kummempia eroja Originalin ja Eliten välillä? Mun kokemus saattaa johtua myös ihan siitä, että ensimmäinen harjani on ostettu joskus vuonna 2011, minkä jälkeen Tangle Teezereita on saatettu alkaa valmistaa eri menetelmin tms.?
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja enna »

Mulla on sekä Original että matkaversio, ja täytyy munkin myöntää että tuo originaali lentää käsistä aika ajoin, sen verran vaikea pitää käsissä ;D Se on myös huomattavasti pehmeämpi ja kuten täällä on jo sanottu, myös ehkä hellävaraisempi. Matkaversio on varsin jämäkkä ja se yllätti itseänikin, kun kokeilin sitä ensimmäisen kerran.

Original on itselläni vuoden  vanha, ja pinkki väri on piikkipuolelta kulunut ja osa reunimmaisista piikeistä on hieman taipunut, joskaan ei häiritsevästi. Ihan hyväkuntoisena pysyy, kun säilyttää sitä pöydällä, piikkipuoli ylöspäin. Nykyään se on mulla vähemmässä käytössä poikaystävän luona, ja matkaversio on arkikäytössä kotona ja matkoilla. :)
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Jonkun verranhan tuolla edellä juuri noista Eliten ja Originalin eroista puhuttiinkin, ja uudesta muotoilusta. Original on nykyään vähän pienempi ja muutenkin hiukan erilainen, yleisilmeeltään kuitenkin entisellään. Mä en ole Originalia vieläkään käyttänyt, mutta kokeillut käteen kyllä kaupassa, ja vaikuttaa ihan toimivalta. Minulle kuitenkin tuntuu käteen ehdottomasti parhaalta Elite, vaikken suurikourainen olekaan. Minusta Elitestä saa tosi tukevan otteen, ja se sopii yhtä lailla vasenkätisille, kun taas Originalin kanssa voi olla ongelmia.

Kampaamossa väitettiin, että Elite olisi tehty kestävämmästä materiaalista kuin "kuluttajille suunnattu" Original. Se voisi selittää, miksi Original olisi pehmeämpi, mutta itse en kyllä noin vaan tuota väitettä silti usko, enkä ainakaan käsin tunnustellessa huomannut eroa piikkien taipuvuudessa tms. Minun hentoonkin tukkaani (uusi) Elite on todella hellä. Matkaversio sen sijaan on tosiaan aika kamala, kova ja hankala. Ja tosiaan, mulle on oleellista se, että harjan piikit ovat koverassa muodostelmassa, niin että harjalla voi vetää hellästi ihan päänahasta asti. Elite on selkeästi kovera, Original vain vähän, ja matkaversio ei oikein yhtään.
1cFii, oma väri.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Puf »

Harmi että tuo Tangle Teezerin matkaversio on niin huono. Mulla olisi paljonkin käyttöä helposti mukana kulkevalle, hyvälle harjalle. Nyt kannoin taas muutaman päivän reissulle Eliten muovipussissa, ja sitä tuli runnottua aika kovakouraisesti reppuun... Ihmekään että aiemman harjan piikit olivat vähän vääntyneet ostaessani uuden tilalle.

Mutta yleisesti ottaen oon edelleen tosi tyytyväinen Tangle Teezer hiusharjoihin. Oon täällä keskustelussa aiemminkin kehunut kyseisiä harjoja, mutta en oo tainnu mainita miten paljon kiiltävämmät ja sileämmät hiuksista tulee Tangle Teezerin jälkeen. Ostin jopa täällä kehutun Body Shopin puukamman joka on sen jälkeen toisinaan kulkenut mukana käsilaukussa, mutta se ei tee hiuksista yhtään niin sileitä kuin TT. :-*
Vastaa Viestiin