Hyvät harjat sekä kammat

Leikkaukset sekä kampaukset
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja wilma »

Mä ostin Prisman kampaamosta tälläisen "feikki" tangle teezerin kun oli alennuksessa, 14,90€/kpl. Dessata niminen harja. Mä en itseasiassa tiennyt missä hintaluokassa nuo tangle teezerit pyörii, mutta äskeisen pikagooglauksen jälkeen kutakuinkin samoissa hinnoissa kuin nämä Dessata harjat, näköjään pari euroa kalliimpia oikeat TT;t.

Näitä oli kahdessa koossa, tätä isompaa mallia ja sitten sellaista pienempää mallia missä tuli mukana sellainen kotelo harjalle. Mä en millään raaskinut ostaa kahta harjaa, niin ostin tuon isomman kotikäyttöön. Pitää joskus toiste ostaa tuollainen pieni harja koteloineen, niin saa sen laukkuharjaksi sitten.  :D

Vähän tuli jälkijunassa ostettua tämä harja, mutta nyt ymmärrän kyllä kehut mitkä tämä on saanut aikaan. Ihan mieletön! Tukka liukuu tuota harjaa pitkin ja nuo piikit hierovat tosi hyvin päänahkaa.  :ts Koko ajan tekisi mieli harjata tukkaa.  ;D
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Dermosilillakin on nykyään oma versionsa TT:stä ja sitä olen vähän katsellut tässä. Ostin aika vasta uuden TT Originalin, mutta tuo Dermon harja kustantaisi vain kympin verran ja voisi hoitaa matkaharjan virkaa. Pistetään harkintaan  :) Jos joku tuon Dermosilin harjan hankkii, niin antakaahan arvosanaa!
https://www.dermoshop.com/fi/products/9 ... vitysharja
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja elly »

Olen entinen TT:n  vakikäyttäjä, mutta nykyisin harvapiikkinen kampa on toiminut paremmin hiuksissani. Mulla on ihan sellainen tavallinen muovinen kampa käytössä, ja välillä sen tuntuma hiuksiin on jotenkin narskuva. (Harvinaisen huono kuvailu  :D ) Onko kamman materiaalilla hiusten kannalta merkitystä, eli olisiko esim puinen kampa parempi vaihtoehto?
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Olen omistanut TT:n jo useamman kuukauden, mutta ottanut sen vasta hiljattain käyttöön. Ensituntuma oli, että harja jotenkin liikaa raastaa hiuksia, nyt olen varovaisemmin selvitellyt takkuja ensin sormilla ja sitten TT:lla ja hyvin menee hiusten läpi. Mulla on tuollainen violetti-pinkki versio ja olisin tahtonut myöhemmin ostaa matkalammasversion, mutta en sitten ostanutkaan, kun mulla on harjoja jo riittävästi.  :D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja versicolori »

elly kirjoitti: Onko kamman materiaalilla hiusten kannalta merkitystä, eli olisiko esim puinen kampa parempi vaihtoehto?
Muovikampa saattaa sähköistää hiuksia paljonkin, varsinkin talvella. Puukampa vähentää mulla ainakin hiusten sähköistymistä. Joidenkin mielestä puukammalla on miellyttävämpi harjata, on hellempi hiuksille ja jos käyttää öljyjä, niin puisella kammalla levittäminen on helppoa. Riippuu kammasta, mutta joissakin muovisissa on teräviä reunoja ja saumoja, jotka ei ole hyväksi hiuksille.
Puinen kampa on kaunis ja kestävä ostos. Ostin omani The Body Shopista hyvään hintaan, maksoikohan jonkun vitosen. Käytän kampaa kosteiden hiusten selvittelyyn ja muutoin vuorottelen TT:n kanssa.

Jos muovikampa toimii omissa hiuksissa hyvin eikä vahingoita tukkaa, niin ei varmaankaan tarvitse lähteä väkisin vaihtamaan  :) Mutta aina saa kokeilla ja testailla eri vaihtoehtoja.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Mulla on kolme luottoharjaa. Kentin KS02, KS01 ja AHP12. Näistä kahta ensimmäistä käytän eniten, 02 ilman en pärjää. Mun päänahka ei yleensä kestä harjoja, joissa kovat piikit, mutta tää on ihan jotain parasta. Tuota 01 versiota käytän pääosin föönaamiseen ja märkänä jos joudun käsitellä. Kolmas on vähän jäänyt muiden varjoon, mutta sekin edelleen viikottain käytössä.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja enna »

Choko kirjoitti: Mä pesen omani myös kynsiharjalla ja shampoolla. Hyvin on lähtenyt töhnät ja hiukset TT:stä!
Tuli mieleen, että jos TT on päässyt kovin köhnäiseksi, niin Fairy vois tehota hyvin, sehän poistaa rasvaa!  ;)
Ja juuresharja vois olla vielä tehokkaampi kuin kynsiharja!
Tämä on hyvä vinkki, minä sain sekä matkakokoisen että perinteisen TT:n todella puhtaaksi ja uudenveroiseksi kynsiharjalla ja astianpesuaineella. Todella tehokas pesutapa :)

Matkakokoisen harjan peseminen vähän arvelutti sen keskellä olevan onkalon vuoksi, mutta ei sinne onneksi jäänyt vettä kun kaikki tuntui lähtevän kunnolla ravistamalla pois. Jätin harjan vielä seuraavaksi yöksi ylösalaisin.
Taistelukonna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 01 Joulu 2012, 16:29

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Taistelukonna »

Osaako joku auttaa, mistä Helsingistä oikein voi ostaa vauvaharjan?! Voisi luulla että ihan perus Prismasta löytyy, mutta ei. Suurimpien tavaratalojen verkkosivuiltakaan ei löydy. Haluaisin sitä kovasti kokeilla  :-[
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Mimi »

^Luulisi että lastentarvikeliikkeistä löytyisi. Tai toine paikka mistä kysyisin olisi apteekki, en kyllä tiedä onko siellä mutta voisin kuvitella niin.. IItse ei ole kylla tarvinnut ostaa kun semmoinen tuli äitiyspakkauksesta.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Taistelukonna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 01 Joulu 2012, 16:29

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Taistelukonna »

Yliopiston apteekista ja Kampin lastentarvikeliikkeistä on myös tullut etsittyä, en sitten tiedä olenko sokea vai mitä... Löysin netistä halvalla, mutta sitä ei ole tällä hetkellä varastossa, niin täytyy odotella. Olisi ollut kiva kyllä hakea heti käyttöön  ::)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^Mä olen nähnyt ihan perus tavarataloissa, ainakin Kärkkäisellä oli sellainen setti missä on vauvan harja ja kampa. Hassua ettei löydy, luulisi että on ihan perustarvike vauvalle. Ehkä kannattaa katsoa jostain tollaisesta halpakaupasta jos sellainen on lähellä.

Vitsit, milloin se uusi Tangle Teezer Blow-styling-harja oikein tulee, mä haluan! Vaikuttaa niin hyvältä ja jos sillä saisi tarpeeksi siloitettua tukkaa niin ei tarvisi aina suoristaa.
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Taistelukonna kirjoitti: Yliopiston apteekista ja Kampin lastentarvikeliikkeistä on myös tullut etsittyä, en sitten tiedä olenko sokea vai mitä...
Ompa outoa ??? Luulisi nyt Helsingin kokoisesta kaupungista löytyvän yksi harja ja vielä lapsille tarkoitetuista liikkeistä. Toivottavasti löytyy harja! :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Taistelukonna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 01 Joulu 2012, 16:29

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Taistelukonna »

Joo, on kyllä outoa  :D No eiköhän se jostain ilmesty eteen.

Pakko muuten kehaista tota Tangle Teezeriä, ostin toissa kesänä laivalta sen matkakokoisen missä on kätevä "suoja" mukana, ja on kyllä ollut erinomainen käytössä! Selvittää takut hyvin ja jättää hiukset ihanan ilmaviksi. Pari piikkiä siitä on tosin kerennyt jo vääntyä ja putsaus on välillä hieman vaikeaa, mutta joku taisikin sanoa että kynsiharjalla sitä putsaa? Täytyypi kokeilla  :)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Noniin sain vihdoin Tangle Teezer Blow-styling harjan käsiini ja tänään hiustenpesun jälkeen testasin! En oo aiemmin käyttänyt mitään fööniharjoja kun ne tuntuu niin vaikeilta käyttää itse. Mun tukka on sellainen lob-mittainen tai hieman pidempi, joten otin half paddle- koon eli pienemmän. Ja kyllä tällä sai ihan hyvin apua föönaukseen! Tukka on nyt suorempi ja tuuheampi kuin normaalisti kuivaamisen jälkeen eikä yhtään pörröinen :) Mulla on vähän sellaista ärsyttävää taipuisuutta ja pörröä niin ne sai ainakin taltutettua tällä tavalla eikä tukkaa ole enää pakko suoristaa. Vähän sen harjan käyttöä piti opetella ettei tukka vaan lennä pois siitä harjasta mutta kun hoksasi hyvän tavan niin tukan sai kyllä nopeaa kuivaksi. Ei siis todellakaan turha ostos, tykkään!
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Ai vitsit kun tekisi mieli ostaa tuo TT Blow.. Mietityttää vaan hinta, onko se varmasti sen väärtti tyhjätaskullekin, ja myös koko - se iso näyttää niin levottoman kokoiselta lapiolta. Yleensä föönatessa vain haron hiuksia käsin enkä käytä harjaa, mahtaisinko oppia käyttämään. Tulisipa tuosta joku tarjous johonkin, niin vauhdittaisi ostopäätöstä!
Vastaa Viestiin